دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه فنی ایتالیا و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان با حدود 38,700 دانشجو است. دانشگاه polytechnic دارای دپارتمان‌هایی نظیر مهندسی هوافضا، مهندسی معماری، مهندسی ساخت، مهندسی شیمی و طراحی بوده و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا که رتبه 170 را در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان دارد، در سال 1863 میلادی تاسیس شده و به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه میلان شناخته می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

پردیس دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از دانشگاه‌های محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی است به‌طوری که 10% از صندلی‌های این دانشگاه توسط دانشجویان خارجی از سراسر دنیا پر شده است. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در رشته‌های گوناگون برای تمام مقاطع به زبان انگلیسی برای بیش از 7,000 دانشجوی خارجی از 100 کشور مختلف و 38,000 دانشجوی ایتالیایی ارائه می‌کند.

دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای دو پردیس اصلی است، یکی در شهر میلان، که اکثر فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی در آن صورت می گیرد، و دیگری که تحت اداره ی پردیس میلان می باشد و بین لُمباردی و امیلیا رومانا واقع شده است.

ادارات مرکزی این دانشگاه همگی در  پردیس تاریخی سیتااستادی در میلان تاسیس شده اند، که از سال ۱۹۲۷ همچنان فعال و عظیم اند. دانشگاه پلی تکنیک میلان  نقش بسیار تاثیر گذاری در اختراعات صورت گرفته در جهان دارا بوده است. این دانشگاه گستره وسیعی از رشته های فنی و مهندسی را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

Angelo Salmoiraghi اولین فردی بود که در سال ۱۸۷۰ مدرک مهندسی صنایع را از دانشگاه پلی تکنیک میلان دریافت کرد و موسس اولین کارخانه عینک سازی کشور ایتالیا بود.

Giovanni Battista Pirelli نیز با اخذ مدرک مهندسی صنایع از دانشگاه پلی تکنیک میلان موفق به تاسیس کارخانه معروف Pirelli در سال ۱۸۷۲ گردد. همچنین در سال ۲۰۰۲ لوگوی این دانشگاه دستخوش تغییرات مفهومی گردید.

اطلاعات تکمیلی درباره دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک polytechnic میلان ایتالیا، 160 سال قدمت داشته و در میلان کشور ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در تربیت دانشجویان در بعضی رشته‌ها عملکرد بی‌نظیری دارد که از جمله آن می‌توان به رشته شیمی اشاره کرد. به‌عنوان مثال، جولیو ناتا (Giulio Natta)، برنده جایزه نوبل شیمی، در این دانشگاه تحصیل کرد و بیشتر تحقیقات معروف خود را در همین دانشگاه انجام داد

دانشگاه پلی تکنیک میلان  از دانشگاه های قدرتمند در دپارتمان های مهندسی بوده، بطوری که رتبه ۱۱ جهان در طراحی، رتبه ۱۴ در رشته معماری و رتبه ۲۴ در رشته های فنی مهندسی در دنیا را دارا می باشد.

همانطور که پیش تر اشاره شد، گروه های تحصیلی بسیار متنوعی در دانشگاه پلی تکنیک میلان تدریس می شوند. در این دانشگاه ۱۲ دپارتمان اصلی و زیر شاخه های بسیار متنوع به همراه ۱۳۸ پرنامه تحصیلی موجود می باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا می توانند در سه زیر شاخه معماری، طراحی و مهندسی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش بگیرند. در مقطع کارشناسی اکثر رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می گردد در حالی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اولویت با زبان انگلیسی می باشد. دوره های مقطع دکتری بین ۳ تا ۵ سال و بیشتر بر پایه تحقیق می باشد.

پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک (polytechnic) میلان از دانشگاه‌های مطرح کشور ایتالیا است که علاوه بر قدمت بسیار، از نظر علمی رتبه بسیار خوبی داشته و در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا جای دارد. پذیرفته شدن در این دانشگاه ساده نیست و تنها 28% نرخ پذیرش دارد؛ به این معنا که از هر 100 نفر تنها 28 نفر مجاز می‌شوند تا در این دانشگاه تحصیل کنند. البته اگر نمرات و رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید، می‌توانید به آسانی از دانشگاه polytechnic پذیرش گرفته و حتی در صورت فراهم بودن شرایط و داشتن نمرات بالا، موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نیز شوید.

دانشجویانی که می خواهند برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند باید موارد زیر را دارا باشند:

۱- داشتن حداقل ۱۵ سال تحصیلات که از آن مقدار حداقل ۳ سال آن باید مربوط به دوره لیسانس باشد.

۲ـ داشتن مدرک لیسانس در رشته ای مشابه رشته مورد نظر در دانشگاه میلان.

۳ـ داشتن حداقل معدل ۱۴

۴ـ داشتن مدرک زبان (حداقل نمره ۶ در IELTS، نمره ۷۸ در TOEFL iBT و نمره ۵۴۷ در TOEFL PBT)

توجه

دانشگاه پلی تکنیک میلان به متقاضیان این امکان را می دهد تا ۲ انتخاب در رشته داشته باشند و درصورتی که هر دو را قبول شدند می توانند یکی را انتخاب نمایند.

مدارک لازم برای ارسال به دانشگاه پلی تکنیک میلان

۰ ریز نمرات درسی آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی به همراه خلاصه ای از دروس و تعداد واحد درسی

۰ مدرک لیسانس (آخرین مدرک تحصیلی)

۰ رزومه کاری و تحقیقاتی

۰ توصیه نامه

۰ انگیزه نامه (۱ نامه برای هر رشته و حداکثر ۲ صفحه)

۰ نمونه کارها (برای متقاضیان رشته معماری دانشکده میلانو لئوناردو، پیاسنزا و مانتوا) و رشته های طراحی و برنامه ریزی شهری): این نمونه کارها می تواند شامل بهترین کارهای تحصیلی و یا کاری گذشته باشد.

۰ مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

درصورتیکه تقاضانامه شما مورد قبول واقع شود باید مبلغ ۱۸۵٫۵۸ یورو را که بابت هزینه های قانونی است بپردازید.

مدرک GRE برای متقاضیان رشته مهندسی انرژی. حداقل نمرات در این امتحان شامل موارد زیر می باشد :

  • کلامی: ۱۵۵
  • کمی: ۱۵۵
  • نگارش تحلیلی: ۴

بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان بورس‌های تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویان فراهم می‌آورد. مهمترین آن را می‌توان بورس DSU این دانشگاه دانست که مبلغ پیرامون ۴۵۰۰ یورو دارد و بیشتر دانشجویان جهان‌سوم می توانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین دانشگاه سالانه دوبار (یکبار در هر نیمسال) کلاس های آموزش زبان ایتالیایی را بطور رایگان برای دانشجویان برگزار می کند.

انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان

بورسیه پلاتین

ارزش این بورسیه ۱۰٫۰۰۰ یورو در سال بعلاوه شهریه دانشگاه می باشد. این مبلغ هزینه خوابگاه را پوشش می دهد و همچنین پول اضافی هم پس از کسر مالیات بعنوان پول تو جیبی به دانشجو می دهد.

بورسیه طلایی

ارزش این بورس ۵۰۰۰ یورو بعلاوه شهریه دانشگاه می باشد. این بورس مانند بورس قبلی هزینه خوابگاه را پوشش می دهد و همچنین مبلغی اضافی هم پس از کسر مالیات بعنوان پول تو جیبی به دانشجو می دهد.

بورسیه نقره ای

این بورس تمام هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

بورس DSU

این بورس به کسانی اعطا می شود که از درآمد پایینی دارند و می توانند این موضوع را اثبات کنند. این بورس توسط سازمان CAFF اعطا می شود. موسساتی زیر مجموعه این سازمان فعالیت دارند که بهتر است مدارک به موسساتی که مورد تایید هر دانشگاه است فرستاده شود. پس از ارسال مدارک مدرکی به نام ISEEU برای متقاضی صادر می شود که بر اساس آن طبقه اقتصادی و میزان بورسیه تحصیلی مشخص می شود .

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

مزایای مربوط به دانشگاه پلی تکنیک میلان آن‌ چنان گسترده است که در سال‌های اخیر متقاضیان تحصیل در این دانشگاه چندین برابر شده‌اند. اولین و مهم‌ ترین مزیت تحصیل در این دانشگاه را می‌توان مناسب بودن رتبه دانشگاه مزبور در بین دانشگاه‌ های ایتالیایی و دانشگاه‌های واقع در اروپا دانست. این امر دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان را به گزینه‌ای عالی برای افرادی که به دنبال تحصیل در بالاترین سطح تحصیلی هستند تبدیل می‌کند.

با تحصیل در این دانشگاه، امکان زندگی در شهر میلان را به دست می‌آورید. این شهر از کهن‌ ترین و درعین‌ حال مدرن‌ ترین شهرهای ایتالیا به شمار می‌آيد که مهد فرهنگ جدید اروپا است. برخی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های ایتالیایی (به‌ خصوص در حوزه مد و فشن) در همین شهر قرار دارند. میلان یک شهر صنعتی به شمار می‌رود.

مزیت بعدی در این زمینه را می‌توان موقعیت مناسب خود دانشگاه دانست. دانشگاه پلی تکنیک در قلب شهر میلان قرار دارد و این بدان معناست که دسترسی از هر بخش شهر به آن با سهولت کامل امکان‌پذیر خواهد بود. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید در مدت‌زمان مناسبی به این دانشگاه برسید.

در رشته‌های مهندسی، انجام تحقیقات علمی و همچنین پروژه‌ های دانشجویی بین‌ المللی اهمیت بسیار زیادی دارد. تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید با دانشجویانی از سایر دانشگاه‌ های برتر جهان در حوزه پلی تکنیک نیز همکاری داشته باشید. چنین موضوعی تنها با حضور در دانشگاه‌های معتبر همچون پلی تکنیک میلان قابل‌ انجام است. باتوجه‌ به موارد گفته شده می‌توان بیان کرد که انتخاب این دانشگاه قطعاً تأثیر بسیار مناسبی در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما می‌گذارد.

رشته‌ های دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

گستردگی رشته‌های موجود در دانشگاه پلی تکنیک میلان یا پولیمی (POLIMI) بسیار مناسب است. کلیه رشته‌های مهم حوزه پلی تکنیک در این دانشگاه قابل تحصیل هستند و دانشجویان می‌توانند باتوجه‌ به علاقه و همچنین سطح علمی خود، رشته موردنیازشان را انتخاب کنند. از جمله اصلی‌ ترین رشته‌هایی که می‌توانید در این دانشگاه به سراغشان بروید عبارت‌اند از:

  • رشته مهندسی عمران
  • رشته دانش کامپیوتر
  • رشته ریاضیات محض
  • رشته معماری
  • رشته شیمی
  • رشته مکانیک
  • رشته برق
  • رشته الکترونیک

تحصیل در هر یک از این رشته‌ها مستلزم گذراندن دوره‌های آموزشی خاص خود است. از بین رشته‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، رشته‌های مکانیک، مهندسی عمران و همچنین الکترونیک بیشترین تعداد دانشجویان را به خود اختصاص داده‌اند. در رتبه بعدی نیز رشته برق قرار دارد. این رشته‌ها در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری ارائه می‌شوند.

انتخاب رشته مناسب جهت تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا اگرچه امکان تغییر رشته در میانه تحصیل نیز وجود دارد، اما این موضوع یک امر دشوار محسوب می‌شود و هر کسی نمی‌توان از پس آن بر بیاید.

بخش عظیمی از دوره تحصیلی شما در رشته‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم صرف مواردی همچون تحقیقات میدانی و عملی می‌شود. این دانشگاه معروف به داشتن سهم بالایی از پیشرفت کشور ایتالیا در حوزه پلی تکنیک است و به همین دلیل تلاش می‌شود تا دانشجویان علاوه بر دروس تئوری، روی سایر راهکارهای تحصیلی نیز تمرکز داشته باشند.

هزينه های دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز دارای هزینه‌های مختص به خود است. احتمالاً می‌دانید که تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی برای دانشجویان کشور ایتالیا کاملاً رایگان خواهد بود؛ اما این موضوع برای دانشجویان خارجی صحت ندارد. شما به‌عنوان یک متقاضی خارجی باید حتماً نسبت به پرداخت مداوم شهریه دانشگاه اقدام کنید تا اجازه تحصیل را داشته باشید.

شهریه دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان به‌صورت سالانه 3800 یورو است. این میزان شهریه شاید در نگاه اول بالا به نظر برسد، اما فراموش نکنید که این دانشگاه از برترین دانشگاه‌های ایتالیا است و در رده دانشگاه‌های تراز اول اروپا قرار می‌گیرد. با این دید می‌توان بیان کرد که شهریه دانشگاه نه‌تنها بالا نیست، بلکه واقعاً مناسب‌تر از دانشگاه‌های سایر کشورهای اروپایی است.

رقم شهریه مذبور مربوط به دوره کارشناسی است و نباید آن را با هزینه دوره کارشناسی ارشد یا دکتری اشتباه گرفت. شهریه مربوط به دوره کارشناسی ارشد ۴۲۰۰ یورو و دوره دکتری نیز ۴۶۰۰ یورو تعیین شده است. این مبالغ نیز باید به شکل سالیانه در اختیار دانشگاه قرار بگیرند.

علاوه بر این هزینه‌ها، ‌ باید موارد دیگری همچون هزینه‌های خرید کتب درسی و یا خرید متریال‌های موردنیاز در رشته‌هایی همچون مهندسی عمران یا معماری را نیز در نظر داشته باشید. در این صورت می‌توان یک جمع‌بندی مناسب از هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان به دست آورد. شایان‌ذکر است که این هزینه‌ها به شکل سالانه تغییر پیدا می‌کنند و نمی‌توان در مورد ثبات کلی آن‌ها در سال‌های آینده اظهار نظر قطعی داشت.

هزينه های زندگی در شهر میلان

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان به معنای حضور در این شهر است و این امر بدون پرداخت هزینه‌های ضروری امکان‌پذیر نیست. شهر میلان یکی از شهرهای بزرگ کشور ایتالیا محسوب می‌شود و بعد از رم، یکی از گران‌ترین شهرهای موجود در این کشور نیز به شمار می‌رود، البته در مقایسه با شهرهایی همچون لندن زندگی در میلان واقعاً به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

اجازه یک آپارتمان در این شهر بین هشتصد الی هزار یورو برای شما هزینه به دنبال دارد. هزینه غذا بستگی زیادی به سبک زندگی خودتان دارد. اگر زیاد اهل بیرون رفتن و خوردن غذا در رستوران‌ها هستید، باید حداقل ماهی سیصد یورو برای این کار کنار بگذارید. حمل‌ونقل در شهر میلان ماهانه پنجاه الی هفتاد یورو هزینه دارد.

در کنار این هزینه‌ها باید به هزینه‌هایی همچون هزینه تفریح نیز اشاره کنیم؛ اما این مورد یک امر کاملاً شخصی است و به سبک زندگی شما ارتباط دارد. اگر بخواهیم میزان هزینه‌های زندگی در شهر میلان برای یک دانشجوی دارای نظم و انضباط مالی را بیان کنیم، باید از رقمی برابر با 15۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو یاد کنیم.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان را دارید و می‌خواهید کنترل خوبی روی هزینه‌های ماهانه خود داشته باشید، از تکنیک‌هایی مانند اجاره‌خانه در حومه شهر، استفاده مداوم از وسایل حمل‌ونقل عمومی، کارت‌های تخفیف دانشجویی بهره ببرید. شما می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های خود به سراغ کار دانشجویی نیز بروید.

تاریخ های مهم برای اپلای

دانشگاه برای هر ترم تحصیلی (intake) خود ( March و October) حداقل دو فراخوان (call) برای اپلای دارد که هر کدام از این callها خود متناظر با دپارتمان مربوطه ددلاین‌های مختلفی دارد.

تاریخ‌های مربوط به call دوم برای اپلای پلی تکنیک میلان ترم :

– 15 ژانویه  الی (ددلاین برای اپلای آنلاین)

– ۱۴  (ددلاین برای ارائة مدرک زبان)

ایتالیا

پذیرش تحصیلی ایتالیا

پذیرش تحصیلی ایتالیا یکی از گزینه‌های تقریباً آسان پیش روی کسانی است که قصد تحصیل در اروپا را دارند. پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا هرچند گزینه‌های اول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور نبوده است اما با توجه به مزایای بسیاری که دارد در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سخن آخر

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا به شمار می‌آيد که هر ساله دانشجویان خارجی بسیار زیادی امکان تحصیل در آن را به دست مي‌آورند. با تحصیل در دانشگاه polytechnic می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از جذابیت‌های بی‌نظیر شهر میلان نیز دیدن کنید. اگر تصمیم خود را در این زمینه نهایی کرده‌‌اید، با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا شما عزیزان را به‌طور کامل یاری کنند. هرمس اپلای بزرگ‌ترین مؤسسه کشور در حوزه‌هایی همچون کسب ویزای تحصیلی، ویزای کاری و… محسوب می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان چه رشته‌هایی دارد؟
رشته‌های مهم موجود در این دانشگاه را می‌توان مواردی همچون عمران، معماری، برق، الکترونیک‌ و شیمی دانست که هر یک دارای واحدهای درسی مختص به خود هستند.
شهریه دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان چقدر است؟
شهریه این دانشگاه به‌صورت سالانه دچار تغییر می‌شود، اما به‌طورکلی می‌توان بیان کرد که در مقطع کارشناسی شهریه تعیین شده 3800 یورو است.
آیا امکان تحصیل دکتری در این دانشگاه وجود دارد؟
بله علاقه‌مندان تحصیل در مقطع دکتری نیز می‌توانند با پرداخت شهریه تعیین شده نسبت به اپلای و کسب پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان اقدام کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
5 سال قبل

با سلام و احترام
آیا با مدرک زبان (غیر آیلتس و تافل) MSRT یا Tolimo هم میتوان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا(مثل پلی تکنیک میلان و …) پذیرش و تحصیل نمود و ویزا گرفت؟آخه توی سایت سفارت ایتالیا نوشته بود آیلتس ۶, تافل , تولیمو ۶۰۰
سپاس

امین بهرامی
پاسخ به  محمد
5 سال قبل

سلام وقت بخیر. لطف کنید مدرک زبان خودتون رو بگید که چی هستش تا چک کنیم و خدمتتون بگیم

کادر هرمس اپلای