تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

طبق آمار رسمی کشور جمهوری چک، در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان این کشور که حدود 17 درصد آن ها را تشکیل می دهند، مهاجران بین المللی بودند که بیشترین آمار در تاریخ این کشور محسوب می شود. همچنین تعداد دانشجویان ایرانی جمهوری چک بیش از 20 درصد افزایش یافته است. این آمارها پیشرفت روز به روز جمهوری چک در زمینه تحصیل را نشان می دهد و امکانات فوق العاده ای که این کشور مهیا کرده، هر ساله مهاجران بیشتری را به خود جذب می کند. اگر شما نیز می خواهید یکی از افرادی باشید که در جمهوری چک و در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل می کنید، همین حالا مسیر خود را آغاز کنید و از مشاورین متخصص ما، مشاوره رایگان بگیرید.

راهنمای 0 تا 100 تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چک

تحصیل پزشکی در چک در یک نگاه

جمهوری چک یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است که سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در سرتاسر جهان برای تحصیل در این رشته ها به این کشور می‌آیند. خوب است بدانید که جمهوری چک برای تسهیل مهاجرت افراد در رشته پزشکی، شرایط فوق العاده ای را قرار داده که به افرادی که واجد شرایط باشند، اعطا می‌شود.( در لیست زیر می توانید این شرایط و مزایا را مشاهده کنید.) پیشنهاد می‌کنم برای این که همین ابتدا شما نیز متوجه شوید که واجد این شرایط هستید یا نه و آیا این خدمات را دریافت می کنید، حتماً فرم زیر را تکمیل کنید تا مشاورین متخصص ما، شما را به طور رایگان و تخصصی ارزیابی کنند.

تخصصی ترین مرجع مهاجرت تحصیلی و مجری 0 تا 100 امور آن

با بیش از 10 سال سابقه امور مهاجرتی

و بیش از 2950 پرونده موفق

به همراه وکلای مهاجرتی خبره و عقد قرار داد

لوگو هرمس اپلای
مشاور هرمس اپلای

چرا پزشکی در چک؟

شهریه پایین

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در چک این است که نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه تحصیل پایین تری دارد و دولت، کمک های مالی زیادی به دانشجویان می‌کند.
.

اعطای وام دانشجویی

دولت این کشور این امکان را فراهم کرده که دانشجویان بتوانند به راحتی وام دانشجویی دریافت کنند و بااستفاده از آن، تحصیلات خود را ادامه دهند.

.

سیستم آموزشی قدرتمند

دیگر مزیت خوب تحصیل پزشکی در چک، سیستم آموزشی قدرتمند این کشور است که باقدرت می‌توان گفت یکی از بهترین ها در اروپاست و کیفیتی فوق العاده دارد.
.

بدون آزمون ورودی

اکثر دانشگاه های این کشور نیازی به آزمون ورودی ندارند و تنها ارائه مدرک تحصیلی شما برای ثبت نام کافی است. اندک دانشگاه هایی هم که نیاز به آزمون ورودی دارند، از قبل همه چیز را برای شما محیا خواهند کرد.

تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، زبان آن کشور است که نمی توانند به خوبی با ان ارتباط برقرار کنند. اما زبان جمهوری چک انگلیسی است و شما با داشتن مدرک زبان آیلتس، مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

امکان کار حین تصیل

طبق قانون جمهوری چک، دانشجویان امکان کار حین تحصیل حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته را دارند و می توانند از این طریق بخشی از هزینه های خود را تأمین کنند.
.

آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

در بسیاری از موارد، نه در همه دانشگاه های جمهوری چک، آزمون ورودی و به دنبال آن مصاحبه برای پذیرش وجود دارد. آزمون ورودی در دانشگاه و توسط برخی از دفاتر نمایندگی در خارج از کشور برگزار می شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چک معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است، زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی چک بسیار بالاتر است.

دانشجویان برای اخذ مدرک پزشکی عمومی در دانشگاه های جمهوری چک 6 سال باید تحصیل نمایند، تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های جمهوری چک 5 ساله است و همچنین برای رشته داروسازی دانشجویان باید 5 سال تحصیل کنند.

بک گراند طراحی
وکتور
لوگو سمی کالن

یکی از پایین‌ترین نرخ شهریه های دانشگاهی در بین کشورهای اتحادیه اروپا

چک با اینکه یکی از برترین سیستم‌های آموزشی دنیا را ارائه می‌دهد، با این حال  میانگین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور از میانگین اتحادیه اروپا بسیار پایین‌تر است. به طور کلی، از نظر هزینه اقامتی، حمل و نقل، و شهریه مراکز آموزشی، چک یکی از ارزان‌ترین در عین حال باکیفیت‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. اما پذیرش در دانشگاه های این کشور آسان نیست و همه نمی توانند آن را اخذ کنند؛ البته ما اینجا هستیم که این مسیرهای دشوار را برای شما قابل دسترسی کنیم وکلای مهاجرتی ما پرونده های موفقی را برای پذیرش و تحصیل در مدارس کانادا به نتیجه رسانده اند.

دانشگاه های برتر پزشکی چک

پذیرش در دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی در چک که در زیر مشخصات آن ها را مشاهده می کنید، منوط به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است (پایان تحصیلات متوسطه). گزینه های همچون داشتن نمرات خوب ترجیحا در دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک امری ضروری است و دانشجویان باید مسلط به زبان انگلیسی باشند. چرا که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی است. برنامه تحصیلی دوره کارشناسی پرستاری و برنامه بینایی سنجی نیز در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه چارلز پراگ

دانشگاه چارلز در پراگ
دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشگاه ماساریک برنو

دانشگا پالاکی در اولوموچ

دانشگاه پالاکی جمهوری چک
دانشگاه استراوا جمهوری چک

دانشگا استراوا

دانشگاه Hradec Kralove

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استراوا در سال 2010 تاسیس شد.

بهترین دانشگاه رو برای خودت انتخاب کن

اگر نمی دانید باتوجه به شرایط خودتان باید دقیقاً کدام دانشگاه را انتخاب کنید و بهترین دانشگاه از نظر هزینه، امکانات، کیفیت آموزش و… برای شما کدام است، پیشنهاد می کنیم این بررسی را به تیم هرمس اپلای بسپارید تا تیم خبره ما با مشاوره رایگان به شما، درست ترین انتخاب را برای شما داشته باشند.

مشاور هرمس اپلای
همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

مراحل مهاجرت تحصیلی به چک

1. بررسی شرایط

در مرحله اول، شما با پشتیبانان متخصص تیم ما ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها، شرایط شما را بررسی می‌کنند که آیا امکان مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک و تحصیل در رشته های پزشکی را دارید یا خیر؟

2. تهیه مدارک

در صورتی که شرایط شما تأیید شد، باید مدارکی را که از شما خواسته می‌شود به همراه برخی فرم ها تکمیل نمایید تا ثبت نام شما در دانشگاهی که انتخاب کرده اید و با شرایطتان متناسب است انجام شود.

3. تکمیل کارها توسط هرمس اپلای

در آخر کارشناسان مجموعه هرمس اپلای تمام کارهای دشوار مربوطه نظیر دریافت ویزای تحصیلی چک را انجام خواهند داد و شما دچار هیچ سختی نخواهید شد.

از شرایط استثنایی هرمس اپلای برای تحصیل پزشکی در چک غافل نشوید!

مشاور هرمس اپلای

نیازهای افراد هنگام تحصیل در چک

وکتور

کسب درآمد

همان طور که بیان شد، دانشجویان می توانند حین تحصیل خود، 20 ساعت در هفته کار کنند تا از این طریق هزینه های تحصیل، امورات زندگی و... خود را به دست بیاورند.

وکتور

زبان انگلیسی

در صورتی که شما نمره زبان آیلتس حداقل 5 داشته باشید، دیگر نگرانی بابت زبان نخواهید داشت و به راحتی می توانید با مردم اهل جمهوری چک و اساتید ارتباط برقرار کنید.

وکتور

بیمه درمانی

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل بیشتر از 90 روز در جمهوری چک را دارند، باید پیش از دریافت ویزا کارهای ثبت بیمه خود را انجام دهند و به این ترتیب تمامی آن ها حین تحصیل خود بیمه هستند.

وکتور

محل اقامت

دولت جمهوری چک به دلیل این که سالانه تعداد افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، خوابگاه ها، خانه های اشتراکی و آپارتمان های زیادی مخصوص به دانشجویان دارد که هزینه اجاره آن ها نسبتاً ارزان است و برای اسکان مناسب است.

وکتور

عدم ارتباط با فرهنگ

مردم جمهوری چک سالانه با مهاجرین زیادی طرف هستند و از این رو، مردمی مهمان پذیر و بافرهنگی هستند که این ویژگی، دغدغه دانشجویان را برای ارتباط با سایر مردم رفع می کند.

.

وکتور

خوراک و پوشاک و هزینه ها

می توان گفت جمهوری چک یکی از کشورهای ارزان اروپاست که بپزندگی در این کشور را راحت می کند. اگر بخواهیم هزینه خوراک، پوشاک، مسکن و سایر هزینه ها را در نظر بگیریم، یک دانشجو حدودا 1,716 دلار خرج خواهد کرد.

مشاور

تبدیل و تمدید اقامت پس از تحصیل پزشکی در چک

غالب دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که از دانشگاه های جمهوری چک فارق التحصیل می شوند، می توانند به راحتی در کلینیک های خصوصی، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی آغاز به کار کنند و از این طریق، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در چک ماندگار شوند.

همچنین دانشجویان می توانند پس از فارق التحصیلی، در دوره های تخصص شرکت کنند و تحصیل خود را ادامه دهند که از این طریق نیز ویزای تحصیلی آن ها تمدید خواهد شد.

سوالاتی که کلاینت های قبلی پرسیده اند

مواردی مانند شهریه پایین، سیستم آموزشی قدرتمند، امکانات آموزشی فوق العاده، تحصیل به زبان انگلیسی، اعطای وام دانشجویی، امکان کار حین تحصیل و… از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در جمهوری چک هستند.

دانشگاه چارلز پراگ، دانشگاه ماساریک برنو، دانشگا پالاکی در اولوموچ، دانشگا استراوا و دانشگاه Hradec Kralove

در مرحله اول، شما با پشتیبانان متخصص تیم ما ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها، شرایط شما را بررسی می‌کنند، سپس باید مدارکی را که از شما خواسته می‌شود به همراه برخی فرم ها تکمیل نمایید تا ثبت نام شما در دانشگاه انجام شود و در آخر کارشناسان مجموعه هرمس اپلای تمام کارهای دشوار مربوطه نظیر دریافت ویزای تحصیلی چک را انجام خواهند داد.

مشاور هرمس اپلای

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.
برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

مشاورهای هرمس اپلای