ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ در این قاره است و مسئولیت تولید ۲۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی آفریقا را دارد. با وجود چالش ها، اقتصاد در حال رشد و تثبیت است و این موضوع به ویژه در بخش مالی به خوبی نمایان شده است. به همین دلیل، علاوه بر شرکت های محلی، بسیاری از شرکت های بین المللی تصمیم می گیرند که پروژه های آفریقایی خود را از شهرهای بزرگتر بنا کنند. بدین ترتیب این ویزا متقاضی بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله در مورد شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی در سال 2023 مطالبی را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

مهاجرت از طریق این ویزا توسط اداره امور داخلی اداره می شود. وب سایت آنها شامل اطلاعات زیادی در مورد پروسه های درخواست برای انواع مختلف ویزا می باشد. آفریقای جنوبی دارای موافقت نامه های متقابل با بسیاری از کشورها است که به این معنی است که شهروندان خود از ورود بدون ویزا برای اقامت کمتر از ۹۰ روز بهره می برند. با این حال، اگر قصد دارید که در آفریقای جنوبی کار کنید حتما به یک ویزای کار آفریقای جنوبی نیاز دارید.

برای درخواست ویزای کار آفریقای جنوبی ، باید از سفارت محلی خود در آفریقای جنوبی یا یکی از موسسات مهاجرتی در شهرهای بزرگ سراسر جهان هستند، مشاوره گرفت. در ادامه برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی باید وقت سفارت بگیرید. باید قبل از انجام ویزا هزینه ویزای خود را پرداخت کنید. برخی از سفارتخانه های محلی هنگام پردازش درخواست شما از اطلاعات بیومتریک، از جمله اثر انگشت و تصاویر صورت درخواست می کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

اسناد مورد نیاز شما بسته به شرایط ویزا و کشور مورد درخواست شما متفاوت است. با این حال، در اکثر موراد زیر را باید ارائه داد :

  • پاسپورت که حداقل ۳۰ روز پس از بازدید مورد نظر شما معتبر است
  • فرم درخواست و هزینه
  • دو عکس گذرنامه
  • اثبات هدف بازدید
  • گزارش های پزشکی و گواهی های پلیس
  • شواهدی دال بر اینکه میتوانید خود را ساپورت مالی کرد و یا اینکه از کارفرمای خود تعهدی برای انجام این کار داشته باشید.

ویزای کار آفریقای جنوبی

شرایط صدور ویزای کار آفریقای جنوبی

برای یک ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی، قبل از اینکه بتوانید درخواست کنید، باید یک شغل داشته باشید و باید هنگام ارسال اسناد خود، قرارداد کار و جزئیات کامل کسب و کار، از جمله اطلاعات ثبت نام خود را ارائه دهید. شما همچنین باید یک گواهی نامه از وزارت کار داشته باشید که نشان می دهد کارفرما نمی تواند یک شخص محلی را برای انجام این کار پیدا کند و صلاحیت های صحیح برای پذیرش آن داشته باشد. کارفرمای شما قبل از درخواست شما به شما کمک خواهد کرد.

در صورت توافق با کرفرما، کمتر از سه ماه طول خواهد کشید تا ویزای کار دریافت گردد. در این مورد، کارفرمای شما باید جزئیات کار شما را انجام دهد. حتی اگر کارفرمای شما تمام هزینه های شما را پوشش دهد، احتمالا فرد نیاز دارد که نشان دهد که پول برای پوشش برخی از جنبه های سفر خود دارد.

کار حین تحصیل در آفریقای جنوبی

اگر فرد در آفریقای جنوبی با یک ویزا تحصیلی ساکن است ، مجاز است تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

ویزای عمومی کار آفریقای جنوبی

ویزای عمومی کار آفریقای جنوبی رایج ترین نوع درخواست در این کشوراست . برای به دست آوردن این نوع ویزا، ابتدا شرکت استخدام باید مدرکی ثابت کند که این موقعیت توسط یک شهروند آفریقای جنوبی پر نشده باشد. این به این معنی است که آنها باید ابتدا در رسانه های محلی تبلیغ کنند تا اطمینان حاصل شود که شغل ها به شهروندان آفریقای جنوبی پیشنهاد داده شده اند.

ثانیا، باید مدارک و مدارک تحصیلی و یا تجربه متقاضی را ارائه داد و مدارک تحصیلی آنها توسط مقامات مربوط آفریقای جنوبی، اداره صلاحیت آفریقای جنوبی SAQA بررسی شود.

متقاضیان نیز مجبور خواهند شد گواهینامه از وزارت کار را بدست آورند، و در میان سایر چیزها بیان می کنند که حقوق و مزایای آنها با کسانی است که به شهروندان آفریقایی پرداخت می شود در موقعیت های مشابه قرار دارد . متقاضیان باید قرارداد کار دائمی خود را امضا کنند و این را در برنامه درخواست خود به وزارت امور داخلی DHA یا سفارت، کنسولگری یا نمایندگی دیپلماتیک در کشور خود اضافه کنند. کارفرمایان باید از ویزای کارمند خارجی مطلع شوند. اگر کارمند غیرقانونی کار کند، شرکت نیز مسئول است و می تواند از DHA جریمه شود.

ویزای کار آفریقای جنوبی فوری

برخی از مهارت ها و مدارک تحصیلی وجود دارد که توسط دولت آفریقای جنوبی به عنوان شرایط اسثنایی مطرح می شود. فردی که دارای چنین مهارت ها و یا مدارک تحصیلی است می تواند برای یک ویزا کار , ویزای فوری درخواست کند.

این قانون مشخص می کند که چه مهارت هایی از طریق لیست مهارت های حیاتی DHA واجد شرایط هستند، اما یک مقام یا سازمان مربوط آفریقای جنوبی (به عنوان مثال،SAQA باید مهارت ها و یا مدارک تحصیلی متقاضی را به صورت کتبی تایید کند تا اطمینان حاصل شود که متقاضی در حوزه استثنایی کار می کند. ویزای کارهای مهارتهای استثنایی برای حداکثر پنج سال اعتباردارد . با این حال، اقامت دائم بلافاصله پس از کسب ویزای کاری استثنایی قابل دستیابی است.

امروزه افرادی که در شرکت های چند ملیتی کار می کنند، معمولا بین کشورها منتقل می شوند. از آنجا که فردی به آفریقای جنوبی منتقل شده است، باید درخواست ویزای انتقال را درخواست کند. هر متقاضی ابتدا باید قبل از تقاضای نقل مکان و مهاجرت به شعبه آفریقای جنوبی حداقل برای شش ماه در دفتر خارجی کار کند. تحت قانون جدید مهاجرت، این ویزا به مدت چهار ساله صادر می شود و قابل تمدید نیست.

در صورتی که یک متقاضی یک ویزای ICT مجاز به مدت دو سال (که تحت قانون قبلی صادر می شود) داشته باشد، متقاضی می تواند درخواست دو سال دیگر را تمدید کند. با این حال، این سال ها به منظور ایجاد یک اجازه اقامت دائمی برای آفریقای جنوبی محاسبه نمی شود.

ویزای کار آفریقای جنوبی

انواع ویزای کار آفریقای جنوبی

QUOTA WORK PERMIT :
این نوع ویزا برای افراد ماهر میباشد وفرد میتواند ۳ الی ۶ ماه را در این کشور در جستجوی کار بماند و زمانی که فرد بتواند کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند , ویزای او تمدید خواهد شد .

EXCEPTIONAL SKILLWORK PERMIT :
این ویزا برای افرادی است که تخصص بالا و بسیار ماهر میباشند , صادر میگردد که اعتبار این ویزا ۳ سال میباشد در صورتی که اعتبار دو مورد بالا ۱ یا ۲ سال میباشد و تمدید خواهند شد.

GENERAL WORK PERMIT :
این ویزا برای افرادی است که پیشنهاد کاری دارند و قبلا دعوت نامه شغلی خود را به سفارت داده باشند

مدت زمان اقامت دائم از طریق کار آفریقای جنوبی

فرد میتواند بعد از گذشت ۵ سال تبعیت کشور را اخذ کرده و درخواست پاسپورت کشور را ثبت نماید.

مدارک مورد نیاز اقامت دائم از طریق ویزای کار آفریقای جنوبی

  • شناسنامه ی متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی شامل (مدرک دکترا و ریز نمرات ،مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات ،مدرک لیسانس و ریز نمرات )
  • رزومه معتبر
  • مدرک عدم سوء پیشینه متقاضی
  • نامه اشتغال به کار (لازم به ذکر است برای ترجمه اشتغال به کار در بسیاری از مواقع احتیاج به اساسنامه شرکت ،دفترچه بیمه، سابقه ی بیمه و …. می باشد )
  • سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
  • مدارک شناسایی شامل پاسپورت و شناسنامه همراهان.
  • پرینت موجودی حساب ۱ماهه.

مدت زمان صدور ویزا : بین ۲ الی ۳ ماه

زبان کشور آفریقای جنوبی : انگلیسی

مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی

  • شبکه و داده های امنیتی
  • توسعه نرم افزار
  • توسعه وب
  • مشاغب مدیریتی
  • فروشنده
  • مشاغل مهندسی
  • پرستار , پزشک و مراقب
  • آموزش
مهاجرت به آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی آفریقای جنوبی، از آنجا که این کشور چند ملیتی است و دارای طیف گسترده‌ای از آداب و رسوم متفاوت میباشد، جزء ویزاهای پرطرفدار این کشور محسوب میشود

سخن پایانی

در حال حاضر کشور افریقای جنوبی , اقتصادی ترین و پیشرفته ترین کشور در قاره آفریقا می باشد و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مانند آمریکا و انگلستان نیز در حوزه بیزنس و اقتصاد در آنجا فعالیت می کنند به همین دلیل این کشور با رشد اقتصادی بسیار بالایی همرا بوده است. در حال حاضر مشاغلی زیادی را برای افراد ایجاد نموده است یکی از برتری های این کشور در حوزه کاریابی این است که افرادی که فوق دیپلم دارند میتوانند کار پیدا کنند که این امر در اکثر کشورهای دنیا غیر ممکن می باشد یعنی اگر فرد در فوق دیپلم سابقه کار داشته باشد میتواند ویزای کاری آفریقای جنوبی را دریافت نماید اما باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
قبل از درخواست ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی چه باید کرد؟
برای یک ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی، قبل از اینکه بتوانید درخواست کنید، باید یک شغل داشته باشید و باید هنگام ارسال اسناد خود، قرارداد کار و جزئیات کامل کسب و کار، از جمله اطلاعات ثبت نام خود را ارائه دهید
ایا کار حین تحصیل در آفریقای جنوبی امکان پذیر است؟
اگر فرد در آفریقای جنوبی با یک ویزا تحصیلی ساکن است ، مجاز است تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند.
مدت زمان اقامت دائم از طریق کار آفریقای جنوبی چقدر است؟
فرد میتواند بعد از گذشت ۵ سال تابعیت کشور را اخذ کرده و درخواست پاسپورت کشور را ثبت نماید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ruhie
2 سال قبل

سلام برای شغل میکاپ آرتیست نمیشه اقدام کرد؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  ruhie
2 سال قبل

سلام شما با داشتن مدرک فنی معتبر و سابقه کار بالا به همراه بیمه میتونید برای جاب افر اقدام کنید

Saeed
4 سال قبل

درود
یعنی شماالان دیگه واسه افریقا کارنمیکنید موسسستون تعطیله ؟

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  Saeed
4 سال قبل

با سلام
موسسه تعطیل نیست. برای آلمان، ترکیه و کانادا اقدام می کنیم. فعلا برای ویزای کار آفریقای جنوبی فعالیتی نداریم

امیر
4 سال قبل

سلام
آیا صحت داره که دیگه به ایرانیها ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی نمیدهند ؟
لطفا به ایمیلم جواب بدین . ممنونم

امین بهرامی
پاسخ به  امیر
4 سال قبل

با سلام
موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در این زمینه خدماتی ارائه نمی دهد و مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.
پیروز باشید

کادر هرمس اپلای