ویزای کار استرالیا؛ مزایا و چگونگی مهاجرت کاری به استرالیا

ویزای کار استرالیا: هزینه، شرایط و نحوه اخذ اقامت کاری استرالیا

راه‌های زیادی برای گرفتن ویزای کار استرالیا وجود دارد؛ تا زمانی که شرایط کار در کشور استرالیا ایده‌آل است، مهاجرت از طریق کار به این کشور منطقی و شاید بهترین تصمیم ممکن است. مهاجرت کاری به استرالیا به خاطر مزیت‌هایی که دارد، افراد بسیاری را جذب کرده است تا جایی که نزدیک به 30% شغل‌های این کشور توسط مهاجران پر شده است. با این وجود برای اینکه بتوان از موقعیت‌های شغلی و کاری استرالیا استفاده کرد، نیاز است که از قبل درباره شرایط کار در آنجا اطلاعاتی را به دست آورد. برای دریافت این اطلاعات و بررسی نحوه اخذ اقامت کاری استرالیا و معرفی انواع ویزای کاری در این کشور، تا انتهای متن همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

استرالیا، گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به استرالیا و اخذ ویزای کار استرالیا، گزینه مناسبی برای افرادی است که تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور گرفته‌اند؛ چراکه استرالیا امکانات رفاهی مختلفی برای نیروی کار در نظر گرفته است. امنیت زندگی در کشور استرالیا به میزانی بالا است که متقاضیان بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند، اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور انجام دهند. کشور استرالیا از نظر وضعیت اقتصادی در حالت بسیار ایده‌ آلی است به‌ طوری‌ که با وجود شرایط نامطلوب داخلی و خارجی کشور دچار آسیب نخواهد شد.

فرهنگ حاکم در استرالیا به‌گونه‌ای است که شهروندان با هر ملیتی به‌آسانی در آن زندگی می‌کنند، پس شما برای زندگی در استرالیا از این جهت مشکلی نخواهید داشت. همچنین برگزاری جشن‌های مختلف در این کشور شرایطی را فراهم خواهد کرد تا شهروندان زندگی شادی را در آن تجربه کنند. کشور استرالیا از نظر آب‌وهوایی سردسیر بوده و برای افرادی که با سرمای زیاد هوا، رابطه خوبی ندارند، گزینه مناسبی به‌حساب نمی‌آید.

نرخ بیکاری در استرالیا به‌گونه‌ای است که نیروی کار به‌آسانی در شغل موردنظر خود مشغول به فعالیت خواهند شد. همچنین حقوق و درآمدی که هر ماه به نیروی کار در این کشور تعلق می‌گیرد نه‌تنها هزینه‌های امکانات اولیه زندگی را تأمین می‌کند، بلکه متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند به بسیاری از کار‌های موردعلاقه خود نیز برسند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به مهاجرت کاری به این کشور، با سفر به استرالیا از شرایط واقعی زندگی در آنجا، مطلع شوید.

انواع ویزای کار استرالیا

همان‌طور که کشور استرالیا برای مقاصد مختلف انواع ویزای استرالیا را طراحی کرده، برای اقامت کاری در این کشور نیز انواع مختلف ویزای کار را تدوین شده است. برای اقامت کاری در استرالیا یا اخذ اجازه کار در این کشور، انواع مختلفی ویزا با شرایط مختلف وجود دارد تا متقاضی‌ها بتوانند راحت‌تر برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. برخی از ویزاها، تنها قابلیت کار در استرالیا را به فرد می‌دهند در نتیجه نمی‌توان برای تحصیل یا سرمایه‌گذاری از آن‌ها استفاده کرد. در حقیقت برای هر موضوع مشخصی مانند کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و گردشگری در استرالیا، نیاز است که ویزای مرتبط با آن را دریافت کرد.

برای مهاجرت کاری به استرالیا، انواع مختلفی ویزا وجود دارد.
انواع ویزای کار استرالیا

به طور کلی موضوع بحث ما در این متن درباره ویزاهای کاری استرالیا است. از این‌رو انواع ویزای کار در کشور استرالیا به شرح زیر هستند:

  • ویزای کار نیروی متخصص
  • ویزای نیروی متخصص ارزیابی شونده بر اساس امتیاز

در ادامه هر یک از انواع ویزای کار در کشور استرالیا را به تفصیل توضیح می‌دهیم:

ویزای کار نیروی متخصص

وجود شرکت‌های بزرگ و چندملیتی در استرالیا همواره این کشور را به نیروی متخصص و ماهر نیازمند کرده است. هر ساله بیش از 15,000 ویزای کار نیروی متخصص برای متقاضیانی از سراسر دنیا صادر می‌شود، کشور ایران هم سهم بسزایی را در این مقدار دارد. ویزای کار نیروی متخصص، سه دسته از انواع ویزای کاری استرالیا را شامل می‌شود که در زیر می‌بینیم:

ویزای 482 استرالیا (Temporary Skill Shortage)

ویزای 482 استرالیا یا ویزای موقت کمبود مهارت، طول مدتی بین یک سال تا چهار سال داشته و کاملاً به شغل و اجبارهای تجارتی بستگی دارد. با داشتن این ویزای کار استرالیا، شما ملزم به کار کردن در بخش خاص یا ایالت خاصی در استرالیا نیستید مگر اینکه شغل شما فقط در بخش خاصی از کشور استرالیا ارائه شود. متقاضیان استفاده از این نوع ویزا باید مهارت‌های مورد نیاز برای شغل انتخابی خود را داشته باشند. این افراد برای اثبات ادعای خود در این راستا ملزم به ارائه مدارک شغلی، دوره‌های گذرانده شده در حوزه مربوطه و بسیاری از موارد دیگر هستند.

یکی دیگر از موارد پیش نیاز این ویزا داشتن حداقل دو سال سابقه کار در زمینه مورد نظر یا زمینه‌های مرتبط است. برخی از متقاضیان باید مهارت‌های لازم خود را قبل از اقدام ارزیابی کنند، همین‌طور شغل انتخابی شما برای اخذ این ویزا باید در لیست مشاغل واجد شرایط ویزای TSS باشد. متقاضیان همچنین باید مهارت‌های زبان انگلیسی مورد نیاز را داشته باشند مگر اینکه شغل انتخابی آن‌ها، معاف از داشتن دانش زبانی باشد. البته باید اشاره کرد که در این بخش منظور از زبان انگلیسی، برخورداری از مدرک زبان آیلتس، تافل و بسیاری از مدارک دیگر با سطح بالا است.

ویزای 186 استرالیا (Employer Nomination Scheme)

ویزای 186 یا ویزای ENS استرالیا، اقامت کاری استرالیا را به‌صورت دائم فراهم می‌کند، این در حالی است که شخص را مجبور به کار کردن در بخش یا ایالت خاصی نمی‌کند؛ مگر اینکه شغل مورد درخواست تنها در ایالت خاصی موجود باشد. متقاضیان برای ورود مستقیم به کشور استرالیا از طریق این نوع ویزای کار استرالیا، نیاز به ارزیابی مهارت‌های خود توسط سازمان‌های ارزیاب دارند. در صورتی که شغل مورد نظر معاف از نیاز به ارزیابی باشد، این مرحله انجام نمی‌شود. حتی در صورتی که برای شغل دیگری به جز شغل خود اقدام می‌کنید ممکن است مهارت‌های شما ارزیابی شود.

قصد دولت استرالیا از تدوین ویزای طرح توصیه نامه کارفرما برای اقامت در این کشور حمایت از کارفرمایانی است که به نیروی متخصص و زبده احتیاج دارند. در این روش متقاضی باید توسط کارفرمای استرالیایی انتخاب شود و در شغلی مهارت داشته باشد که در لیست مشاغل واجد این وجود داشته باشد. همچنین باید حداقل سه سال سابقه کار درزمینهٔ شغل انتخابی و سنی کمتر 45 سال داشته باشد همچنین از حداقل سطح زبان تعریف شده برای این ویزا برخوردار باشد. درصورتی‌که متقاضیان از طریق مهارت خاصی برای دریافت ویزای فوق اقدام کنند، باید مدارکی همچون دوره‌های گذرانده شده در این زمینه، سوابق کاری و موارد مشابه را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

ویزای 187 استرالیا (Regional Sponsored Migration Scheme)

یکی دیگر از انواع ویزا که برای مهاجرت کاری به استرالیا می‌توان دریافت کرد، ویزای 187 استرالیا یا ویزای RSMS است که جزو ویزاهای اقامت دائم به شمار می‌رود. در این ویزای کار استرالیا شما ملزم به کار کردن در ایالت انتخابی خود هستید و نمی‌توانید آن را تغییر دهید. برای اقدام برای این ویزا نیاز به ارزیابی مهارت و مدارک از طریق سازمان‌های مربوط دارید. همانند ویزای نوع 186 برای اقدام برای شغل غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود باز هم نیاز به ارزیابی مهارت‌های خود خواهید داشت.

از 1 جولای سال 2018 تمامی متقاضیان ورود مستقیم به استرالیا باید مدارک خود را در سازمان‌های مربوط ارزیابی کنند و سه سال سابقه کار مرتبط داشته باشند. تفاوت ویزای نوع 187 با ویزای نوع 186 در الزام به کار در ایالت مورد نظر و همین‌طور تفاوت در نوع سازمان ارزیابی‌کننده است. از شرایط پیش نیاز اقدام برای این ویزا وجود شغل مورد درخواست در لیست مشاغل واجد شرایط برای این نوع ویزا است. جهت اقدام برای دریافت این ویزا، باید سن شما زیر 45 سال باشد و از سطح حداقلی زبان انگلیسی برخوردار باشید.

ویزای نیروی متخصص ارزیابی شونده بر اساس امتیاز

این نوع از ویزای کار استرالیا شامل سه زیر شاخه از ویزاهای منتج شونده به اقامت دائم و موقت است. از انواع این ویزا می‌توان به ویزای مستقل اقامت دائم یا 189، ویزای کاندیدای اقامت دائم یا 190 و ویزای نوع 489 به صورت اسپانسری ایالتی و شخصی نام برد. هر کدام از این ویزاها از لحاظ شرایط مورد نیاز و دائم و موقت بودن ویزا با هم تفاوت دارند. در این نوع ویزا سن متقاضی باید از 45 سال کمتر باشد و دانش زبانی مورد نظر را هم داشته باشد.

جاب آفر استرالیا

قبل از اینکه درباره جاب آفر استرالیا توضیح دهیم، بهتر است که بدانید جاب آفر چیست؟ جاب آفر یکی از شیوه‌های مهاجرت است که از طریق کارفرمای مقصد مهاجرت مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این معنا که کارفرمای استرالیا برای فرد متقاضی کار، درخواست همکاری ارسال می‌کند و متقاضی می‌تواند از این طریق برای ویزای کار استرالیا اقدام کند. البته توجه کنید که استرالیا ویزایی با نام جاب آفر ندارد، اما برخی از افراد فکر می‌کنند که برای مشغول شدن به کار با درخواست کارفرمای استرالیایی باید ویزای جاب آفر دریافت کنند که این تصور اشتباه است.

جاب آفر، از روش‌های مهاجرت کاری به استرالیا است.
جاب آفر یا درخواست کار از طرف کارفرما

در حقیقت برای ویزای کار کشور استرالیا باید از طریق ویزاهای 482، 186 و 187 اقدام کرد؛ اما توجه کنید شرایط درخواست کار از طریق جاب آفر کمی ‌تفاوت دارد و کارفرمای استرالیایی باید ارزیابی‌های مختلف برای موقعیت شغلی خود از قبل انجام داده باشد و اگر متخصص محلی و مقیم استرالیا برای کار درخواست ندهد، آنگاه می‌تواند از جاب آفر استفاده کند.

لیست مشاغل برای مهاجرت کاری به استرالیا

کشور استرالیا هر ساله لیستی از شغل‌های مورد نیاز خود را به اداره مهاجرت اعلام می‌کند تا افرادی که خواهان اقامت کاری استرالیا هستند بتوانند از موقعیت پیش آمده استفاده کنند. متقاضی‌های کار که اغلب به مهاجرت به استرالیا علاقه دارند، می‌توانند به آدرس وب‌سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنند و با توجه به علاقه‌مندی و شرایط تخصصی خود برای ویزای کار استرالیا اقدام کنند. دقت کنید که این لیست هر ساله با تغییراتی روبه‌رو است و به‌روزرسانی می‌شود.

به‌روز‌ترین لیست مشاغل ویزای کار کشور استرالیا در حوزه‌های زیر است:

  • حوزه مدیریت و امور مالی: دارایی، مالی، سرمایه‌گذاری، حسابداران
  • حوزه مهندسی: ساخت‌وساز، مهندسی، مهندسین عمران
  • حوزه فنی: مهندسان مکانیک، مکانیک
  • حوزه بهداشت و سلامت: مراقبت‌های بهداشتی، رادیوگرافی‌های تشخیصی، پرستار
  • حوزه آموزش
  • حقوق و مشاوره
  • ادبیات و هنر
  • حوزه علوم

اگر شغل مورد نظر خود را در این لیست پیدا کردید، همین امسال باید برای مهاجرت و اخذ ویزای کار استرالیا اقدام کنید.

نحوه کاریابی برای اخذ ویزای کار استرالیا

اسکیل سلکت (Skill Select) یکی از برنامه‌های مهاجرت کاری به استرالیا است؛ در این برنامه، کارگرهای ماهر بین‌المللی می‌توانند برای پیدا کردن کار و درنتیجه اخذ اقامت کاری استرالیا اقدام کنند. در حقیقت اسکیل سلکت به‌عنوان یک تابلوی کار آنلاین طراحی شده است تا کارگرها با توجه به مهارت‌های خود بتوانند به کارفرما‌ها وصل شوند؛ اما چگونه می‌توان از طریق اسکیل سلکت کار پیدا کرد؟

در اینجا توضیحاتی تکمیلی را ارائه خواهیم کرد:

  • در مرحله اول باید ارزیابی مهارت انجام داد؛ این کار از طریق سازمان ارزیابی مهارت‌های شغلی استرالیا انجام می‌شود و به طور معمول بین یک تا سه ماه زمان می‌برد.
  • متقاضی با سنجش در ارزیابی مهارت، باید در سیستم اسکیل سلکت، یک حساب کاربری با اطلاعات شخصی خود بسازد. اطلاعات کاربری شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت متقاضی، وضعیت تأهل، کشور محل تولد، جنسیت، مشخصات پاسپورت استرالیا و تابعیت است.
  • در مرحله بعد متقاضی باید اطلاعات وارد شده را تایید کند و آدرس ایمیل و رمز عبور را انتخاب کند.
  • با درخواست ایجاد کاربری جدید، سیستم اسکیل سلکت یک شماره شناسایی برای ایمیل متقاضی ارسال می‌کند و بعد از آن برای ورود به سیستم به این شماره نیاز است.
  • در مرحله بعدی نیاز است که نوع ویزای استرالیا را به همراه نمره آزمون زبان انگلیسی مشخص کرد.
  • در فیلد بعدی نیاز است که متقاضی اطلاعات و مدارک تحصیلی خود را وارد کند.
  • در بخش مهارت‌های شغلی باید اطلاعاتی مانند شغل، نام مرجع ارزیابی، تاریخ ارزیابی مدارک متقاضی و شماره مرجع ارائه شده با دقت وارد شوند.
  • متقاضی کار باید اطلاعات سابقه کاری خود در کشور‌های خارجی و استرالیا را با دقت وارد کنند. این فیلد نیاز به اطلاعات کامل از سوابق کاری دارد بهتر است که نام کارفرما، تاریخ شروع و پایان همکاری خود را هم وارد کنید.
  • در آخر، تمام اطلاعات که وارد شده‌اند، باید بررسی شوند تا مشکلی رخ ندهد.

در حقیقت اداره مهاجرت استرالیا، تقاضای افراد برای اقامت کاری استرالیا را در سیستم اسکیل سلکت بررسی می‌کند و با توجه به امتیاز‌های صورت گرفته، کارهای پیشنهادی را ارائه می‌کند و درخواست ویزا را تایید یا رد می‌کند.

جدول امتیازات ویزای کار استرالیا

هنگامی‌ که متقاضی‌ها برای اخذ ویزای کار در استرالیا اقدام می‌کنند، اداره مهاجرت این کشور، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و متناسب با شرایط متقاضی، امتیازدهی انجام می‌شود. به این معنا که ویزاهای 188، 189، 190 و 491 نیاز به امتیازدهی دارند تا بتوان برای کار در استرالیا اقدام کرد؛ اما چه فاکتورهایی در امتیازدهی ویزا تأثیر دارند؟ سن، تحصیلات، میزان سابقه کار، میزان تسلط به زبان انگلیسی، میزان سرمایه یا موارد دیگر جزو فاکتورهایی هستند که اداره مهاجرت استرالیا برای امتیازدهی به آن‌ها توجه می‌کند.

توجه کنید درست است که فاکتورهای اخذ انواع ویزای کاری شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، اما به طور معمول امتیازدهی باید با حداقل نمره 65 تا 100 بررسی شود تا بتوان برای ویزای استرالیا اقدام کرد. در حقیقت اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا و دریافت ویزای این کشور را دارید، بهتر است که با فاکتورهای امتیازدهی آشنا باشید که هر کدام از این موارد به شرح زیر هستند.

امتیاز سن

در زمان درخواست ویزای کار استرالیا، اداره مهاجرت با توجه به گروه سنی افراد، این امتیازدهی را انجام می‌دهد. افرادی که سن بین 25 تا 32 دارند، بیشترین امتیاز را برای اقامت کاری در استرالیا دریافت خواهند کرد و این در حالی است که افراد با سن 45 به بالا، امتیازی دریافت نمی‌کنند. از این‌رو در بازه‌های مختلف سنی، امتیازدهی متفاوت است و مطابق جدول زیر است.

بازه سنی امتیاز
از سن 18 تا 24 امتیاز 25
از سن 25 تا 32 امتیاز 30
از سن 33 تا 39 امتیاز 25
از سن 40 تا 44 امتیاز 15
از سن 45 تا 49 امتیاز 0

امتیاز مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی یکی دیگر از مواردی هستند که در امتیازدهی ویزای کار در استرالیا بررسی می‌شوند؛ اما توجه کنید که آخرین مدرک تحصیلی شما برای امتیازدهی در نظر گرفته می‌شود؛ در نتیجه بهتر است که آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه کنید. به طور مثال اگر شما مدرک تحصیلی دکترا دارید، امتیازدهی بر حسب مدرک دکترای شما انجام می‌شود و نیازی به ارائه مدرک لیسانس ندارید.

همچنین مهم است که هرگونه شرایط تحصیلی که به فعالیت شغلی مد نظر در استرالیا مربوط است را ارسال کنید. به این معنا که مدرک تحصیلی بهتر است که با شغل درخواست شده همخوانی داشته باشد تا امتیاز بالاتری کسب کرد. همچنین باید با توجه به معادل‌سازی‌های مدارک استرالیا، ارزیابی انجام شود که این امتیاز‌ها عبارتند از:

  • مدرک دکترا، امتیاز 20
  • مدرک لیسانس یا فوق لیسانس، امتیاز 15
  • مدرک فوق دیپلم، امتیاز 10
  • مدرک دیپلم، امتیاز 10

مدرک تحصیلی خود را با اطلاعات بالا، قیاس کنید و امتیاز مدرک تحصیلی‌تان را به دست آورید.

امتیاز مهارت زبان انگلیسی

متقاضی‌های مهاجرت کاری به استرالیا، باید آزمون‌های زبان انگلیسی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند تا بتوانند برای اخذ ویزای کار استرالیا اقدام کنند. امتیازدهی برای دانش زبان در استرالیا با توجه به نمره آزمون‌های آیلتس بررسی می‌شود که این امتیازدهی‌ها عبارتند از:

  • نمره سطح عالی آیلتس 8، امتیاز 20
  • نمره خوب آیلتس 7، امتیاز 10
  • نمره متوسط آیلتس 6، امتیاز 0

این موضوع نشان می‌دهد که هر چه نمره آیلتس بالاتر باشد، امتیاز بیشتری نصیب فرد متقاضی خواهد شد.

امتیاز سابقه کار

یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای اخذ ویزای کاری استرالیا اثبات سابقه شغلی به اداره مهاجرت این کشور است. برای این کار فرد باید مدارکی که اثبات‌کننده سابقه کاری وی هستند را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه کند؛ از مهم‌ترین مدارک در این امر قرارداد کاری، فیش حقوقی و نامه استخدامی، مدارک مربوط به مالیات و بیمه را می‌توان نام برد.

اداره مهاجرت استرالیا برای امتیازدهی به سابقه کار متقاضی‌ها هم توجه می‌کند. به این معنا که سابقه کاری در داخل یا خارج از کشور استرالیا با توجه به 10 سال اخیر شغلی فرد، امتیازدهی می‌شود. همچنین بهتر است که سوابق شغلی با شغل درخواست داده شده در استرالیا مطابقت داشته باشند؛ اما توجه کنید که بالاترین امتیاز برای سابقه کاری به فردی تعلق می‌گیرد که حدود 10 سال سابقه کار مرتبط داشته باشد.

امتیازدهی سابقه کار خارج از استرالیا (در 10 سال گذشته) عبارتند از:

  • کمتر از 3 سال، امتیاز 0
  • سابقه کار 3 تا 4 سال، امتیاز 5
  • سابقه کار 5 تا 7 سال، امتیاز 10
  • سابقه کار 8 تا 10 سال، امتیاز 15

سابقه کار در استرالیا (در 10 سال گذشته) عبارتند از:

  • سابقه کار 0 تا 1 سال، امتیاز 0
  • سابقه کار 1 تا 2 سال، امتیاز 5
  • سابقه کار 3 تا 4 سال، امتیاز 10
  • سابقه کار 5 تا 7 سال، امتیاز 15
  • سابقه کار 8 تا 10 سال، امتیاز 20

به طور کلی برای مهاجرت کاری به استرالیا نیاز است که تمام امتیاز‌های مورد نظر را دریافت کرد تا بتوان برای اخذ ویزای کار استرالیا و اقامت، اقدامات لازم را انجام داد.

حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای کاری استرالیا چقدر است؟

با توجه به اینکه سیستم مهاجرت در استرالیا بسیار رقابتی است، در نتیجه امتیازدهی به متقاضی‌های مهاجرت با حساسیت‌های بالایی همراه خواهند بود. به طور حتم برای هر مهارت کاری که در لیست شغل‌های استرالیا درج شده است، صف انتظار طولانی وجود دارد. خب مشخص است که هنگام انتخاب افراد برای شغل‌ها در نظر گرفته شده، ابتدا مدارک و شرایط بررسی می‌شوند و با توجه به آن‌ها امتیازدهی اعمال خواهند شد.

حداقل امتیاز برای دریافت اقامت کاری استرالیا، چقدر است؟
حداقل امتیاز برای اخذ ویزای کاری استرالیا

در برخی از رشته‌های شغلی ممکن است که با حداقل امتیاز 65 هم بتوان موفق به اخذ ویزای کاری شد، اما به طور کلی بهتر است که برای اخذ ویزا و اقامت کاری استرالیا، امتیاز خود و حتی خانواده‌تان را بالا ببرید تا شرایط بهتری را تجربه کنید. در حقیقت کمترین یا حداقل‌ترین نمره برای امتیازدهی ویزای کاری استرالیا، 65 است؛ اما با افزایش دانش زبان می‌توان سطح امتیازات خود را افزایش داد، بنابراین آزمون‌های زبان را جدی بگیرید.

امتیازبندی ویزا برای مهاجرت کاری به استرالیا

همان‌طور که توضیح داده شد، برای اخذ ویزای کار استرالیا نیاز است که حداقل نمره 65 را دریافت کرد. همچنین این امتیاز به عوامل مختلفی مانند دانش زبان، مدرک تحصیلی و سابقه کار بستگی دارد؛ اما سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که آیا می‌تواند با حداقل نمره یعنی 65 برای اخذ ویزا اقدام کنند؟ در حقیقت شانس دریافت ویزا با نمره 65 چقدر است؟

اگر بخواهیم نسبت به سوابق امتیاز افراد متقاضی مهاجرت کاری به استرالیا، بررسی‌هایی داشته باشیم، باید بگوییم که در بیشتر مواقع امتیاز 65 به صدور ویزا ختم نشده است. در حقیقت بهتر است بدانید که در رشته‌های تخصصی مهندسی، فنی، عمران و کامپیوتر شانس اخذ ویزا با نمره 65 خیلی کم است؛ اما برای شغل‌های دیگر مانند جوشکاری، کابینت ساز یا کادر درمانی می‌توان شانس بیشتری داشت.
در حقیقت امتیاز‌ها در رشته‌های شغلی مختلف تفاوت‌هایی دارند و نیاز است که متقاضی برای امتیاز‌های بالاتر اقدام کند تا برای اخذ ویزا با مشکلات مختلف روبه‌رو نشد.

مدت زمان اخذ ویزای کار استرالیا

برای اخذ ویزای استرالیا نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، زیرا این موضوع حتی در سایت اداره مهاجرت استرالیا هم ذکر نشده است؛ اما باید بدانید که تمام امتیاز‌های فرد متقاضی مهاجرت، جمع‌بندی می‌شوند سپس بررسی‌های لازم انجام شوند تا در نهایت ویزا صادر شود.

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کاری استرالیا
مدت زمان لازم برای دریافت ویزا کار در استرالیا، چقدر است؟

در حقیقت هرچه امتیاز فرد متقاضی برای اقامت کاری استرالیا بیشتر باشد، احتمال دارد زمان صدور ویزا کاهش پیدا کند؛ اما می‌توان مدت زمان تخمینی را با توجه به درخواست‌های قبلی متقاضی‌ها اعلام کرد که بین 6 تا 24 ماه صدور ویزا ممکن است که زمان‌بر باشد. این بازه زمانی با توجه به درخواست و نوع ویزای کشور استرالیا متفاوت است. به طور مثال: برای دریافت ویزای 190 استرالیا، مدت زمان تخمینی صدور ویزا بین 6 تا 9 ماه است؛ اما به طور کلی توصیه می‌کنیم که قبل از هرگونه اقدام برای اخذ ویزای استرالیا از وکیل مهاجرت کاری کمک بگیرید تا روند پیگیری‌ها را به شما توضیح دهد.

هزینه ویزای کار استرالیا

هر یک از انواع ویزاهای استرالیا که درباره آن‌ها توضیح داده‌ایم، هزینه متفاوتی دارند که برای افراد متقاضی اصلی، افراد متقاضی فرعی زیر 18 سال و متقاضی‌های فرعی بالای 18 سال تفاوت‌هایی وجود دارد؛ بنابراین بهتر است که قبل از اقدامات لازم برای درخواست ویزا با وکیل یا متخصص مهاجرت کاری به استرالیا مشورت کرد تا هزینه اضافی پرداخت نکنید. به طور کلی هزینه صدور ویزا‌های مختلف استرالیا عبارتند از:

  • ویزای 491 با امتیاز 65 برای متقاضی اصلی مبلغ 4.045 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 2.025 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 1.010 دلار
  • ویزای 188 با امتیاز 65 برای متقاضی اصلی مبلغ 5.375 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 2.685 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 1.345 دلار
  • ویزای 485 برای متقاضی اصلی مبلغ 1535 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 765 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 365 دلار
  • ویزای 476 برای متقاضی اصلی مبلغ 405 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 200 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 100 دلار
  • ویزای 187 برای متقاضی اصلی مبلغ 4.045 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 2.025 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 1.010 دلار
  • ویزای 189 با امتیاز 65 برای متقاضی اصلی مبلغ 4.045 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 2.025 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 1.015 دلار
  • ویزای 186 برای متقاضی اصلی مبلغ 4.045 دلار، متقاضی فرعی بالای 18 سال 2.025 دلار و متقاضی فرعی زیر 18 سال 1.010 دلار

دقت داشته باشد که این هزینه‌ها برای صدور ویزای کار استرالیا در نظر گرفته شده‌اند و هزینه‌های دیگر را پوشش نمی‌دهند.

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان با توجه به سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه و سیستم قضایی قوی و منصفانه این کشور، بسیار جذاب است. ایرانیان و متقاضی‌های دیگر کشورها برای مهاجرت کاری به استرالیا، نیاز به انجام آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل دارند، همچنین باید در یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا (SOL) مهارت داشته باشند.

استرالیا در سال‌های گذشته موقعیت‌های شغلی مناسبی را برای متقاضی‌های مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است. از این‌رو ایرانیان هم برای استفاده از این فرصت و بهتر شدن شرایط زندگی خود برای اخذ اقامت کاری استرالیا، اقداماتی را انجام داده‌اند. در حقیقت استرالیا نظام کاری بسیار پیشرفته و قانون‌مندی دارد که به حقوق کارگرها و کارفرما‌ها اهمیت می‌دهد؛ بنابراین برای کار در این کشور نیاز است که به تمام استاندارها و قوانین آن پایبند بود. همچنین شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان متناسب با شرایط افراد محلی و بومی‌ است و از مزیت‌هایی مانند بیمه سلامت، خدمات درمانی و رفاه دوران بازنشستگی می‌توان بهره‌مند شد.

همچنین وضعیت معیشت مردم استرالیا در سال‌های گذشته مطلوب بوده و میانگین درآمد شهروندی در این کشور حدود 90800 دلار استرالیا در سال تخمین زده شده است. خب مشخص است که وضعیت زندگی با رفاه، دلیل مهمی ‌است که ایرانی‌ها را برای مهاجرت کاری به استرالیا ترغیب می‌کند.

مدارک لازم بری اخذ ویزای کار استرالیا

دریافت ویزای کار در استرالیا پروسه‌ای طولانی دارد بااین‌حال درصورتی‌که مراحل مربوط به آن به‌صورت صحیح انجام شود با هزینه کم و زمانی کوتاه قابل‌دستیابی خواهد داد. یکی از مراحل مهم مربوط به اخذ ویزای کاری استرالیا، جمع‌آوری مدارک لازم برای آن به‌صورت کامل است به‌طوری‌که انجام صحیح آن شانس افراد را برای دریافت ویزای مربوطه افزایش خواهد کرد. تمام مدارک لازم بری دریافت ویزای کار استرالیا عبارتند از:

  • اصل پاسپورت
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • اصل مدارک هویتی
  • کپی از تمام صفحات کارت ملی و شناسنامه
  • سوابق کاری
  • مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل
  • گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • گواهی سلامت جسمی و روانی
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه‌ نامه
  • توصیه‌ نامه
  • سند ازدواج در صورت تأهل

باتوجه‌به اینکه سفارت استرالیا از روی مدارکی که متقاضیان به آن‌ها ارائه می‌دهند صلاحیت یا عدم صلاحیت آن‌ها را می‌سنجند باید این نکته را مدنظر قرارداد که مدارک به‌صورت کامل به آن‌ها ارائه شود.

مزایای مهاجرت کاری به استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از کشور‌های در حال توسعه با وضعیت اقتصادی عالی شرایط مهاجرت را برای افراد فراهم کرده است. در حقیقت در زمینه‌های کاری مختلف می‌توان برای شغل‌ها درخواست داد و از پیشرفت‌های شغلی استرالیا استفاده کرد. به طور کلی مهاجرت کاری به استرالیا با مزیت‌های مختلفی همراه است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • در کشور استرالیا امنیت بالا وجود دارد.
  • ثبات اقتصادی در استرالیا برای حمایت از کارآفرین‌ها وجود دارد.
  • نیروی کار متخصص می‌تواند امکانات شغلی خوبی را تجربه کند.
  • این کشور شهرهای بزرگ با جمعیت کم دارد که امکانات متنوعی را در اختیار شهروند‌ها قرار می‌دهد.
  • فرهنگ مهاجرپذیر و استقبال خوب از مهاجرهای خارج وجود دارد.
  • این کشور جغرافیای زیبا با آب‌وهوای خوبی دارد.
  • شرایط دریافت ویزای توریستی و اجازه اقامت برای اعضای خانواده امکان‌پذیر است.
  • استرالیا نظام آموزشی پیشرفته‌ای دارد و می‌توان از آموزش‌های این کشور استفاده کرد.

همچنین در کنار مزیت‌های گفته شده، با دارا بودن ویزای کار استرالیا معافیت‌های مالیاتی برای برخی از شغل‌ها اعمال می‌شود و افراد مهاجرت کرده می‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمانی این کشور نیز بهره‌مند شوند.

وضعیت کار در کشور استرالیا

استرالیا یکی از کشور‌های مهاجرپذیر است که افراد زیادی را جذب کرده است. برای متقاضی‌های اقامت کاری در استرالیا، موقعیت‌های کاری و شغلی زیادی فراهم شده است تا در یک کشور پیشرفته فعالیت کنند. همچنین وضعیت کار در شهرهای استرالیا به گونه‌ای است که در سال 2019 این کشور در رتبه 20 بر اساس رتبه‌بندی کیفیت زندگی Mercers در جهان قرار گرفته است.

البته که نرخ بیکاری در این کشور از پنج درصد کمتر است و همین موضوع نشان‌دهنده وضعیت عالی کار در کشور استرالیا است. همچنین توجه کنید که استرالیا بالاترین حقوق را به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌کند که این نشان از اهمیت به افراد جامعه است.

تمدید ویزای کار در استرالیا

اگر متقاضی مهاجرت کاری به استرالیا با توجه به شرایط و الزامات موفق به اخذ ویزای دائم استرالیا شود، می‌تواند برای اقامت دائم اقدام کند. همچنین توجه کنید که ویزای دائمی ‌تمدید نمی‌شود و نیازی به تمدید ندارد؛ اما برخی از ویزاهای کار در استرالیا به صورت موقت صادر می‌شوند و نیاز است که متقاضی قبل از اتمام ویزا برای تمدید مجدد آن اقدام کرد. در حقیقت با توجه به شرایط کار در استرالیا بیشتر ویزاهای کاری این کشور برای مدت مشخصی تمدید می‌شوند و بعد از مدتی زندگی و کار با ویزای موقت می‌توان آن را به ویزای دائمی ‌تبدیل کرد.

از طرفی هم برخی از ویزاهای استرالیا قابل تمدید نیستند. به طور مثال: ویزای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر 476 نمی‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و تنها 18 ماه اجازه زندگی در استرالیا را دارند. اگر فرد بخواهد زندگی خود را در استرالیا ادامه دهد باید برای اخذ ویزای کاری استرالیا، سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی اقدام کند.

نحوه تمدید ویزای کار استرالیا با توجه به نوع ویزا
چگونگی تمدید ویزای کار استرالیا

به طور کلی افراد مهاجر برای تمدید ویزاهای موقت استرالیا، باید بدانند که سختگیری‌های زیادی از سوی دولت استرالیا وجود دارد که اجازه اقامت بیشتر را نمی‌دهند، اما برخی از شرایط وجود دارند که باعث می‌شوند دولت استرالیا فرصت تمدید ویزای کار استرالیا را به مهاجر دهد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • متقاضی ویزا مشکلات پزشکی داشته باشد و نتواند به کشور خود برگردد.
  • یکی از نزدیکان متقاضی تمدید ویزا، بیماری شدید داشته باشد یا فوت کند.
  • در کشور مبدأ متقاضی یک بلای طبیعی یا شرایط سیاسی مانند جنگ و آشوب وجود داشته باشد.

تنها در این شرایط دولت استرالیا اجازه تمدید ویزای کاری را به فرد مهاجر می‌دهد.

اقامت دائم استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا یا ویزای مهارتی استرالیا یکی از روش‌هایی است که برای مهاجرت افراد متخصص در مشاغل مختلف، طراحی شده است.

اقامت کاری استرالیا با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

به طور کلی مهاجرت کاری به استرالیا موضوع مهمی ‌است که برای رسیدن به آن، باید تحقیق و بررسی‌، بسیاری انجام داد. ویزای کار استرالیا برای متقاضی‌های فعالیت‌های کاری با توجه به امتیاز‌های مدرک تحصیلی، سن، زبان انگلیسی و سابقه کار صادر می‌شود. اگر به مهاجرت یا اخذ اقامت کاری استرالیا را علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای کمک بگیرید؛ کافی است که با مشاوره‌های متخصص مجموعه هرمس در ارتباط باشید یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناس‌های ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
انواع ویزای کاری استرالیا؟
۱. ویزای کار نیروی متخصص ۲. ویزای نیروی متخصص ارزیابی شونده بر اساس امتیاز
۵ موقعیت شغلی ایده آل برای کار در استرالیا؟
مهندسی مکانیک (حداقل ۵ سال سابقه کار و حداکثر ۴۰ سال سن) حسابداری (حداقل ۵ سال سابقه کار و داشتن مدرک تحصیلی در این زمینه) مهندسی برق (حداقل ۵ سال سابقه کار و حداکثر ۴۰ سال سن) دندانپزشکی داروسازی
پیش نیاز های اخذ ویزای ۴۸۲ استرالیا چیست؟
طول مدت اقامت این ویزا ۱ تا ۴ سال است.- باید مهارت خاصی برای انتخاب شغل داشته باشید- حداقل ۲ سال سابقه کار مورد نیاز است- به مهارت زبان انگلیسی نیاز است
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین جوادپور
4 ماه قبل

سلام روزتون بخیر
همسر من میخواد برای کار بره کشور استرالیا
من چطوری میتونم همراهش برم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  نسرین جوادپور
4 ماه قبل

سلام نسرین عزیز وقتتون بخیر
در صورتی که همسر شما ویزای کاری کشور استرالیا را دریافت کند و اقامت این کشور را داشته باشد میتواند برای شما درخواست ویزای همراه بدهد.
و همچنین مدت زمان اقامت شما در استرالیا و هزینه دریافت ویزا بسته به نوع ویزای دریافتی همسرتون متفاوت میباشد.

سهیل
5 ماه قبل

سلام
24 سالمه و 4 سال سابقه در حوزه مهندسی نرم افزار دارم آیا واجد شرایط ویزای کار استرالیا هستم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  سهیل
4 ماه قبل

سلام سهیل عزیز وقتتون بخیر
برای اینکه نمره لازم برای ورود به برنامه های اقامتی استرالیا رو به دست بیارید بهتره که سنتون بالای 25 سال باشه و سابقه کار شما بعد از گرفتن مدرک لیسانس محاسبه میشه
باید دید لیسانستونو از چه دانشگاهی گرفتید چون هرکدوم امتیاز متفاوتی دارند و برای گرفتن ویزای کار کشور استرالیا تو حوزه نرم افزار که رقابت سختی برای اونن وجود داره باید مدرک آیلتس بالایی ارائه بدید.

امین
1 سال قبل

سلام من 13 سال سابقه کار به عنوان مهندس تاسیسات مکانیکی دارم و 37 سال سن دارم . شانس پیدا کردن کار برای من چقدر است و کدوم ساب کلاس بیشتر به کارم میاد ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  امین
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
باید سطح زبان ، وضعیت تاهل و … هم ارزیابی شود ولی در صورتی که امتیاز کافی کسب کنید میتوانید از درگاه ویزا های 190 و یا 491 اقدام کنید .همچنین با توجه به شرایطی که فرمودید جاب آفر کشور آلمان هم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود .

مژگان کریمی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. برای دریافت ویزای استرالیا محدودیت سنی وجود دارد ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مژگان کریمی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله محدودیت سنی وجود داره و این محدودیت بستگی به نوع ویزای شما داره .

آقای داریوش
2 سال قبل

چه مدت بعد از دریافت ویزای کار استرالیا میتونیم برای شهروندی استرالیا اقدام کنیم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای داریوش
2 سال قبل

بعد از 5 سال زندگی و کار مداوم در استرالیا میتونین برای اقامت دائم درخواست بدین

کادر هرمس اپلای