کار در اتریش ۲۰۲۳

کار در اتریش 2023

کار در اتریش موضوع مقاله ای است که در ادامه به آن پرداخته ایم. یکی از روش های مهاجرت به اتریش، کار در این کشور است. کشور اتریش از ۹ ایالت فدرال تشکیل شده و پایتخت آن، شهر وین است. شهرهای کوچک و بزرگ اتریش به صورت واحد، یکپارچه و تحت قوانین یکسان اداره می شوند. آب و هوای این کشور در هر چهار فصل سال، متبوع است. زمستان های اتریش، سرد و برفی و تابستان های آن، بسیار گرم و دلنشین می باشد. زیباترین جاذبه گردشگری این کشور یعنی رشته کوه های آلپ، منظره بی نظیری را در نیمه مرکزی ایجاد نموده است. اگر قصد دارید در این کشور به کار و زندگی مشغول شوید، دیدن این جاذبه طبیعی می تواند انرژی شما را چند برابر کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی وضعیت کار در اتریش طبق آمار اتحادیه اروپا

کشور اتریش، نرخ بیکاری بسیار کمی دارد. طبق آخرین آمارهایی که از سوی اتحادیه اروپا صادر شده است، نرخ بیکاری در این کشور، حدود 5.9% می باشد. نکته بسیار مهم در مورد کار در اتریش این است که دولت این کشور برای بسیاری از افراد جویای کار، دوره های آموزشی ورود به بازار کار را برگزار می کند. افرادی که متقاضی کار هستند با توجه به نیاز بازار، توانایی ها و مهارت ها و همچنین تخصص خود می توانند یک موقعیت شغلی را انتخاب کرده و در دوره های آموزش اجباری آن شرکت کنند.

بررسی وضعیت کار در اتریش طبق آمار اتحادیه اروپا

کار در اتریش و یافتن یک شغل مناسب با درآمد عالی، مستلزم تسلط فرد به زبان آلمانی است. زیرساخت های لازم در اتریش برای ورود افراد خارجی به بازار کار با محدودیت رو به رو است لذا داشتن مدرک زبان تخصصی، یک امتیاز بزرگ برای کارجویان محسوب می شود. پس از مدرک زبان، داشتن گواهینامه مهارت های حرفه ای برای یافتن شغل مناسب، لازم است. در حال حاضر یکی از بهترین فرصت های که افراد خارجی و شهروندان اتریشی می توانند در آن مشغول به کار شوند، حوزه توریسم و گردشگری است.

همچنین درصورتی‌که متقاضیان از سوابق کاری بسیار مناسبی برخوردار باشند، شانس خود را برای دریافت مجوز‌های مربوطه در راستای مهاجرت و کار در اتریش افزایش داده و برتری خاصی نسبت به آن‌ها خواهند داشت. متقاضیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که برای مهاجرت کاری به کشور اتریش نیاز است تا در حوزه کاری موردنظر مهارت‌های لازم را داشته باشند. مهاجرت کاری به کشور اتریش به متقاضیان اجازه خواهد داد تا اقدامات لازم را در راستای دریافت اقامت دائم آن انجام دهند.

قوانین کار در اتریش

کار در اتریش مطابق با قوانین اداره کار و شوراهای کار در این کشور مدیریت و نظارت می شود. شورای کار در اتریش شامل مجموعه ای از افراد و کارکنان است که دارای حق تعیین نیروی کار، استخدام، اتمام مهلت اشتغال و اخراج کارکنان می باشند. بر این اساس، نظارت بر فرصت های شغلی بسیار ساده تر خواهد بود. طبق این قوانین، افرادی که متقاضی کار در این کشور هستند به شیوه های مختلف می توانند در یک موقعیت مشغول به کار شوند.

کار در اتریش
کار در اتریش نیازمند ویزا است.

روش هایی نظیر عقد قرارداد کار میان کارمند و کارفرما، قراردادهای کوتاه مدت شغلی بین مدیر و کارمند، قراردادهای خوداشتغالی و کارآفرینی، مهم ترین روش هایی هستند که زمینه را برای کار در اتریش فراهم می سازند. لازم به ذکر است پیش از آنکه به اتریش وارد شوید، أخذ ویزای کار اتریش ، ضروری است؛ در حقیقت، بدون ویزای کار ، مجاز به ورود به اتریش و کار کردن نیستید.

ساعات کار مطابق با قانون کار، ۸ ساعت در یک روز و حدود ۴۰ ساعت در طول یک هفته است. پس از ۶ ساعت کار باید یک زمان معین برای استراحت کارمندان در نظر گرفته شود. برای محاسبه حقوق، ساعات کاری، حق تعطیلات، کمک هزینه تعطیلات و … لحاظ می گردد.بر اساس آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده قوانین مربوط به ساعات کار در اتریش، شما مجاز به کار بیش از دوازده ساعت در روز و ۶۰ ساعت در هفته با احتساب اضافه کاری نیستید.

کار در اتریش پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی

افرادی که برای تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری از طریق ویزای تحصیلی اتریش به این کشور وارد می شوند می توانند پس از اینکه مدت تحصیل آن ها به اتمام رسید نسبت به یافتن یک موقعیت شغلی اقدام کنند. کار در اتریش به این روش به ویزای کار موقت نیاز دارد. فرد متقاضی ویزای کار می تواند در مدت زمان ۶ ماه تا یک سال، یک شغل مناسب پیدا کند و پس از دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز می تواند در این کشور مشغول به کار شود. افرادی که بتوانند تا مدت زمان ۵ سال در اتریش کار کنند، مشمول دریافت اقامت دائم اتریش خواهند شد.

چگونگی یافتن شغل مناسب در اتریش

اگر شما هم یکی از متقاضیان کار در اتریش هستید و علاقه زیادی دارید با توجه به تخصص و مهارت خود، یک شغل مناسب بیابید، روش های مختلفی وجود دارند که می توانید از طریق آن اقدام کنید. یکی از روش های پیدا کردن کار در اتریش، مراجعه به ادارات یا سازمان های خدمات عمومی اشتغال است. این مراکز می توانند به افراد برای یافتن کسب و کار مورد نظرشان کمک زیادی کنند.

مراجعه به آژانس های کاریابی و مطالعه آگهی های تبلیغاتی استخدام در فرصت های شغلی مختلف، یکی دیگر از متداول ترین روش های یافتن شغل و کار در اتریش است.

با پیشرفت فناوری رایانه و فضای اینترنت، خوشبختانه تمام شرکت های کاریابی و استخدامی در اتریش دارای یک وبسایت معتبر هستند که فرصت های شغلی متنوع را می توانید در این وبسایت ها پیدا کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که اشتغال در کشور اتریش به دو صورت ممکن است که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع ویزای کشور اتریش برای مهاجرت از طریق کار

متقاضیان برای مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار باید در ابتدا ویزای مربوطه را دریافت کنند. بااین‌حال باید به این نکته توجه کرد که ویزای مربوط به کار در اتریش دارای دو نوع مختلف است که شامل ویزای جستجوی کار و ویزای دعوت به همکاری می‌شود. در ادامه این مبحث قوانین مربوط به هر یک از دو ویزای فوق به طور کامل توضیح داده شده است.

انواع ویزای کشور اتریش
2 نوع ویزای کار برای کشور اتریش وجود دارد.

ویزای جستجوی کار اتریش

ویزای جستجوی کار اتریش برای کسانی که شرایط لازم برای پیداکردن شغل موردنظر خود به‌صورت غیرحضوری را ندارند بسیار مناسب است. بر اساس قوانین مهاجرتی سال 2023 متقاضیان اجازه خواهند داشت تا با استفاده از این ویزا به مدت ۶ ماه در کشور موردنظر سکونت داشته و به‌صورت مستقیم به جستجوی شغل موردنظر خود بپردازند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در این روش مهاجرتی هزینه‌های مربوط به زندگی موفق فرد به عهده متقاضی خواهند بود به همین دلیل برخورداری از تمکن مالی امری الزامی است. درصورتی‌که متقاضی موفق به جستجوی شغل موردنظر خود در طول این ۶ ماه نشود باید به کشور موردنظر بازگشته یا نسبت به تمدید مجدد آن اقداماتی را انجام دهد.

ویزای دعوت به همکاری

دریافت ویزای دعوت به همکاری کشور اتریش نسبت به ویزای جستجوی کار قوانین آسان‌تری داشته و در مدت‌زمان کوتاه‌ترین نیز قابل اخذ خواهد بود. متقاضیان برای دریافت ویزای مربوطه باید به‌صورت حتمی یک نامه دعوت به همکاری از سوی یک شرکت یا کمپانی در اتریش دریافت کرده باشند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بر خلاف ویزای جستجوی کار برای دریافت این نوع ویزا به مدرک تمکن مالی نیازی نیست که یک مزیت مهم برای آن به‌حساب می‌آید. متقاضیان برای دریافت ویزای فوق تنها وظیفه خواهند داشت تا هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا را پرداخت کنند.

شرایط و مدارک لازم برای کار در اتریش

برای کار در اتریش باید دارای توانایی ها و مهارت های لازم باشید. کار در این کشور برای افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، آزاد است. در صورتی که از سایر کشورها برای کار در این کشور اقدام شود، باید مراحل قانونی آن طی گردد. پس از اینکه یک موقعیت شغلی را بررسی کردید می توانید در دوره های کارآموزی شرکت کنید و مهارت ها و تجربیات خود را ارتقا دهید.

برای کار در اتریش باید همواره به دنبال یادگیری مطالب جدید باشید. یکی از مدارک بسیار مهم برای اشتغال در این کشور، أخذ ویزای کار است. مدارک تحصیلی، گواهینامه های فنی، مهارت های زبان، مدارک هویتی و مدارک حساب بانکی، سایر موارد هستند که برای طی مراحل قانونی یافتن کار مورد نیاز می باشند.

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته قوانین و شرایط مهاجرت کاری به کشور اتریش در سال 2023 نسبت به سال‌های دیگر هیچ تغییری پیدا نکرده است.

مزایای مهاجرت به اتریش از طریق کار

مهاجرت به کشور اتریش به‌منظور کار در آن مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به همراه دارد که زندگی سرشار از آرامش و شادی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد. در ادامه این مبحث به طور کامل تمام مزایایی را که با کار در اتریش می‌توان به آن دست پیدا کرد، توضیح داده‌ایم.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت کاری به کشور اتریش اخذ اقامت دائم آن پس از مدتی از زمان شروع شغل موردنظر است. البته در این راستا متقاضی باید در حوزه مهارت‌هایی که دارد به انجام کاری مشغول بوده و برای خود شروع به ساخت سوابق کاری مناسب کند.
  • متقاضیان از طریق دریافت ویزای کاری کشور اتریش اجازه خواهند داشت تا اقدامات لازم در راستای دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده را انجام دهند. البته در این بخش منظور از اعضای درجه یک خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است که هزینه زندگی آن‌ها در اتریش بر عهده متقاضی خواهد بود.
  • درآمد نیروی کار در اتریش بسیار مناسب است به‌طوری‌که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند به‌آسانی هزینه‌های مختلف زندگی مانند مسکن و غیره را پرداخت کنند.
مهاجرت کاری به اتریش
مهاجرت از طریق کار به اتریش مزایای زیادی دارد.
  • ویزای کاری کشور اتریش به حدی معتبر است که متقاضیان به کمک آن می‌توانند به‌آسانی به بسیاری از کشور‌های جهان سفر کنند.
  • هزینه‌های زندگی در کشور اتریش بسیار مناسب است به‌طوری‌که شهروندان با حقوق دریافتی خود در هر ماه به‌آسانی توانایی پرداخت آن‌ها را خواهند داشت.
  • خانواده درجه یک فرد متقاضی پس از ورود به کشور اتریش اجازه خواهند داشت تا در صورت لزوم تحصیلات خود را ادامه داده یا باتوجه‌به مهارت خود در شغلی مشغول به کار شوند.
  • امنیت زندگی و کار در اتریش به میزانی تحت کنترل است که متقاضیان بدون هیچ نگرانی درباره مسائل مختلف می‌توانند در آن زندگی شادی را تجربه کنند
  • ویزای کاری کشور اتریش به حدی معتبر است که متقاضیان به کمک آن می‌توانند به‌آسانی به بسیاری از کشور‌های جهان سفر کنند.
  • هزینه‌های زندگی در کشور اتریش بسیار مناسب است به‌طوری‌که شهروندان با حقوق دریافتی خود در هر ماه به‌آسانی توانایی پرداخت آن‌ها را خواهند داشت.
  • خانواده درجه یک فرد متقاضی پس از ورود به کشور اتریش اجازه خواهند داشت تا در صورت لزوم تحصیلات خود را ادامه داده یا باتوجه‌به مهارت خود در شغلی مشغول به کار شوند.
  • امنیت زندگی و کار در اتریش به میزانی تحت کنترل است که متقاضیان بدون هیچ نگرانی درباره مسائل مختلف می‌توانند در آن زندگی شادی را تجربه کنند
اتریش یا آلمان

اتریش یا آلمان

مروزه کشورهای اتریش و آلمان محبوبیت بسیاری بین مهاجرین سراسر دنیا به خصوص ایرانیان پیدا کرده است. البته این محبوبیت بی دلیل هم نیست زیرا این دو کشور در زمینه های اقتصادی، کاری و استاندارد های زندگی پیشرفت بسیاری کرده اند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به طور کامل هرآنچه را که درباره کار در اتریش باید بدانید مورد بررسی قرار داده‌ایم. در حالت کلی کشور اتریش به دلیل برخورداری از وضعیت مطلوب اقتصادی، حقوق و درآمد بالای افراد، نرخ کم بیکاری و غیره یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت نیروی کار است.

البته مهاجرت کاری به کشور اتریش در سال 2023 نیازمند برخورداری از شرایط مختلفی است. از میان آن‌ها می‌توان مواردی همچون برخورداری از مدرک زبان آلمانی و انگلیسی، سوابق کاری مناسب، سوابق تحصیلی و ریز نمرات عالی و بسیاری از موارد دیگر را نام برد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای یافتن کار در اتریش دانستن چه زبانی لازم است؟
فردی که میخواد یک شغل مناسب با در آمد عالی داشته باشد میبایست تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشد زیرا که داشتن مدرک تخصصی زبان امتیاز مهمی برای کارجویان در اتریش محسوب میشود.
شرایط کار در اتریش چگونه است؟
مطابق قانون کار ۸ ساعت در طول روز و ۴۰ساعت در طول هفته و حقوق و ساعات کاری و…. نیز لحاظ میشود.
آیا بعد از اتمام تحصیلات در کشور اتریش میتوان به کار در این کشور مشغول شد؟
بله،شما پس از اتمام تحصیلات خود میتواند یک ویزای موقت ۶ الی یکساله دریافت کنید تا شغل مناسب خود را پیدا کنید و پس از دریافت کارت خود در این کشور مشغول به کار شوید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرنیان
2 سال قبل

در فاصله میان اتمام تحصیلات و یافتن کار مخارج زندگی چطور تحصیل میشه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  پرنیان
2 سال قبل

شما نزدیک به اتمام تحصیلتون باید برای ویزای کار اقدام کنید تا فاصه ای براتون بینش نیفته و دچار مشکل برای اقامت نشید

جمال مالکی
4 سال قبل

سلام میخواستم در اتریش کار کنم لطفا راهنماییم کنید

امین بهرامی
پاسخ به  جمال مالکی
4 سال قبل

با سلام
در حال حاضر امکان اقدام برای کار در اتریش نداریم. اگر تمایل به کار در آلمان یا کانادا داشتید با ما تماس بگیرید یا فرم مشاوره مهاجرت را تکمیل نمایید.

مجید
پاسخ به  جمال مالکی
4 سال قبل

سلام و عرض ادب میخواستم در آلمان یا هلند کار کنم لطفا راهنماییم کنین

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  مجید
4 سال قبل

سلام خدمت شما
لطفا فرم مشاوره مهاجرت را تکمیل و ارسال نمایید.
با سپاس

کادر هرمس اپلای