نحوه کاریابی دراسپانیا براساس فرصت‌های شغلی پرطرفدار در این کشور

نحوه کاریابی دراسپانیا براساس فرصت‌های شغلی پرطرفدار در این کشور

قطعاً داشتن راهنمای مناسب کار در اسپانیا‌، سبب می شود افرادی که قصد دارند با ویزای کار به این کشور سفر کرده و در آن ماندگار شوند با دید بهتری نسبت به شرایط کار در اسپانیا تصمیم گیری نمایند. در این مقاله قصد داریم در خصوص بازار کار فعلی در اسپانیا در سال ۲۰۲۳ صحبت کنیم، گذری به کارهای دانشجویی زده و مشاوره های لازم برای کاریابی در اسپانیا را ارائه دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

یافتن کار در اسپانیا

می دانیم که یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا، انتخاب ویزای کار اسپانیا است، اما پیش از اقدام در خصوص کاریابی در اسپانیا، نیاز است که به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی باید یک سری مسائل را به طور حتم در ذهن خود داشته باشید!

یافتن شغل مناسب در این کشور برای افرادی که وضعیت تحصیلی مناسبی ندارند و یا مهارت خاصی ندارند بسیار دشوار است! اما اگر از نظر تخصص در وضعیت مناسبی باشید و به نوعی حرفی برای زدن داشته باشید کار در اسپانیا، آنقدرها هم سخت نیست. یکی از شرایط کار در اسپانیا، مراجعه به سایت های مختلف است که از سوی دولت اسپانیا اعلام شده است، در این سایت لیستی از مشاغل مختلف به همراه ظرفیت مورد نیاز آنها خواسته می شود.

یافتن کار در اسپانیا
کاریابی در کشور اسپانیا

در نظر داشته باشید که شبکه ها و برنامه های کاربردی نیز در این مسیر به شما کمک خواهند کرد. هیچگاه فراموش نکنید که جستجوی کار در سازمان ها یعنی شما به فرصت های شغلی نزدیک تر هستید. در اسپانیا خدمات استخدام دولتی با عنوان SEPE وجود دارد که اطلاعات مناسب و دقیقی در خصوص انواع مشاغل و دوره هایی که پیش از ورود به آنها نیاز است در اختیار افراد قرار می دهد.

لیست پردرآمدترین کارها در اسپانیا

قطعاً دانستن شغل های پر درآمد در اسپانیا می تواند به شما کمک شایانی نماید. اینطور که بررسی ها نشان می دهد، رشته های حسابداری و همینطور رشته IT در اسپانیا از نظر فراوانی شغل گزینه های خوبی هستند. البته نه به این معنی که از دسته پر درآمدترین شغل های موجود باشد اما به طور کلی افرادی که در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند زودتر از سایر رشته ها جذب بازار کار می شوند.

در این کشور در بخش آموزش (دبیری برای رشته های دانشگاهی و همینطور درس زبان اسپانیایی) همیشه کمبود نیرو وجود دارد و این گزینه می تواند برای افرادی که قصد دارند به سرعت جذب کار شوند مناسب است و از نظر درآمدزایی نیز بسیار عالی است. رشته های مکانیک و مهندسی صنعت نیز در اسپانیا اغلب نیاز به نیرو دارند، این موضوع شامل حال رشته های محاسبات و همینطور روابط های تجاری می شود.

از طرفی به جرأت می توان گفت که رشته های گردشگری در اسپانیا وضعیت درآمدزایی خوبی دارند و این موضوع نشان می دهد که شما می توانید در جذب توریست در این کشور نیز درآمد خوبی داشته باشید. انواع کاربا توجه به مهارت افراد در اختیارشان قرار می گیرد.

مشاغل مورد نیاز اسپانیا

برای این که بهتر و بیشتر با شرایط اخذ ویزای کار در اسپانیا آشنا شوید، بهتر است مشاغل مورد نیاز این کشور را بشناسید. همان طور که می­دانید، کمبود نیروی کار در برخی از رشته‌ها و مشاغل بیشتر از بقیه است، البته باید دقت داشته باشید که کشور اسپانیا برای دو دسته از مشاغل ویزای کار صادر می‌کند که یکی از آن‌ها شغل‌هایی هستند که با کمبود نیروی کار مواجه‌اند.

مشاغل مورد نیاز اسپانیا
لیست مشاغلی که در کشور اسپانیا مورد نیاز هستند.

دسته دوم مربوط به شغل‌هایی می‌شوند که بومیان اسپانیا علاقه چندانی به آنها ندارند و به همین علت متقاضیان این مشاغل به شدت کم هستند. از جمله این مشاغل می‌توان به شغل‌های مربوط به کشتیرانی و دریانوردی، مهندسی در رشته‌های مختلف هم چون صنایع، رشته‌های مدیریتی، کارهای مربوط به حوزه خرید و فروش، پزشکی و کادر درمان، متخصصان ICT و… اشاره کرد.

اگر در یکی از این شغل‌ها مهارت کافی دارید، می‌توانید به راحتی برای آن اپلای کنید. کشور اسپانیا برای جذب نیروی کار در این مشاغل همیشه آماده است و از شما به شدت استقبال خواهد کرد، البته دقت داشته باشید برای استخدام شدن در این شغل‌ها حتماً باید مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی داشته باشید و مدارک تحصیلی‌تان نیز به طور کامل ترجمه شده باشد.

قانون کار در اسپانیا

طبق بررسی های انجام شده متوسط زمان کاری در این کشور به صورت تمام وقت ۴۰ ساعت اعلام شده است، در نظر داشته باشید این در حالی است که  ساعت کاری در طول روز از ۹ صبح تا ۸ شب اعلام شده است. بخش های تجارت، گردشگری ، مهندسی و ساخت و ساز در این کشور از نظر پایه حقوق در وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر شغل ها قرار دارند. افرادی که قادر به صحبت کردن به زبان اسپانیایی نیستند، تنها می توانند در بخش گردشگری، بخش های تدریس زبان انگلیسی و همینطور برخی از بخش های دولتی مشغول به کار شوند و سایر بخش ها نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد.

فرصت‌های شغلی در اسپانیا با شرایط ویژه‌ای همراه است. برای کار در اسپانیا، مهمترین مرحله تصدیق مجوز کار و اقامت است. این مجوز، کلیدی برای کاریابی در اسپانیا محسوب می‌شود. همچنین، تسلط به زبان اسپانیایی نقش بسیار مهمی در این مسیر ایفا می‌کند. در کنار این موارد، شرایط کار در اسپانیا حاکم بر حقوق و مزایای کارگران است و تضمین حداقل حقوق، مرخصی و سایر مزایا را دارد. به‌عبارتی دیگر، کار در اسپانیا نه‌تنها فرصت‌های شغلی فراهم می‌آورد بلکه حمایت از کارگران و کیفیت زندگی را تضمین می‌کند.

کار در اسپانیا به صورت داوطلبانه

به هر روی اگر پس از فارغ التحصیل فرد نتواند وارد شغل مورد نظر خود شود می بایست به سراغ شغل های داوطلبانه و یا کارآموزی برود. خوشبختانه اسپانیا از دسته کشورهایی است که شما را برای ورود به کارآموزی یاری می نماید. در این کشور برای کارآموزی نام مشاغل تابستانه در نظر گرفته شده است. که در سازمان AIESEC  برای فارغ التحصیلان فراهم شده است. در سازمان IAESTE نیز برای دانشجویان رشته های مهندسی و هنرهای کاربردی و همینطور علوم پایه یک سری شغل ها به عنوان کارآموزی در نظر می گیرد.

کار در اسپانیا به صورت داوطلبانه
پس از فارغ التحصیلی میتوانید به سراغ شغل های داوطلبانه و یا کارآموزی برود.

برخی از کارهایی که در لاین داوطلبانه قرار گرفته اند خارج از کشور می باشد، به این ترتیب دولت اسپانیا، مواد غذایی، بیمه و همینطور سایر کمک ها را در اختیار افراد قرار می دهد. شما می توانید در طول تحصیل در این کشور نیز با داشتن مجوز کار از دولت اسپانیا مشغول به کار شوید. افرادی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند ۱۸ ساعت کار در طول هفته و مقاطع بالاتر می توانند ۲۰ الی ۳۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

اینطور که آمارها نشان می دهد خوشبختانه کار در این کشور به صورتی است که افراد می توانند با درآمد به دست آمده از پس هزینه های زندگی خود برآیند و در صورتی که مهارت داشته باشید آسان است.

درخواست کار در اسپانیا

زمانی که کار مورد نظر در این کشور یافت شد فرد می بایست درخواست مورد نظر را تنظیم نماید. در این بخش افراد می بایست رزومه و نامه مورد نیاز بازار کار اسپانیایی ارائه دهد. پس از تنظیم این موارد نیاز است که فرد در مصاحبه های شغلی شرکت نماید. در نظر داشته باشید که تمامی مراحل درخواست کار در اسپانیا باید به درستی طی شود تا بتوانید به نتیجه قابل قبول دست یابید. برای داشتن بهترین کار در ابتدا باید مهارت افراد تقویت شود، پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا به رشته های مهندسی و فنی و همینطور رشته های پزشکی باز می گردد و دو سال پیاپی رشته مهندسی برق و همینطور دندانپزشکی مشهورترین شغل اسپانیا محسوب شد.

شرایط مورد نیاز برای کار در اسپانیا

اگر می‌خواهید در کشور اسپانیا به کار مشغول شوید، بهتر است بدانید که چه شرایطی در انتظار شما است. برای کار در اسپانیا باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید، البته اگر سن شما بین ۱۶ تا ۱۸ سال باشد نیز می‌توانید از طریق ارائه رضایت‌نامه والدین در این کشور مشغول به کار شوید. مسئله بعدی مدرک تحصیلی شما است. سعی کنید با بالاترین و ارزشمندترین مدرک تحصیلی در این کشور به دنبال کار باشید. همچنین سعی کنید شغلی را انتخاب کنید که با مدرک تحصیلی شما همخوانی داشته باشد.

علاوه بر مسائل گفته شده، اگر می‌خواهید در این کشور استخدام شوید، بهتر است تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشید تا بتوانید با افراد بومی و کارفرمای خود سخن بگویید. سعی کنید در این زبان، مدرک رسمی بگیرید. داشتن مدرک زبان رسمی به میزان زیادی در پذیرفته شدن ویزای شما تأثیرگذار خواهد بود، البته اگر قصد استخدام شدن در شرکت‌های بین‌المللی یا استارتاپی انگلیسی زبان را دارید، نیازی به داشتن مدرک زبان اسپانیایی نخواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای کار در اسپانیا

داشتن یک سری مدارک برای اخذ ویزای کاری در این کشور الزامی است و در صورتی که این مدارک ناقص باشند، ویزای شما از سوی سفارت رد می‌شود. در ادامه مدارک مهم برای اخذ ویزای کار در اسپانیا را به شما معرفی می‌کنیم:

مدارک مورد نیاز برای کار در اسپانیا
مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کشور اسپانیا
  • ارائه پاسپورت و گذرنامه معتبر و یک عدد کپی از تمام صفحات آن
  • دارا بودن گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه
  • مدرک پزشکی رسمی مبنی بر سالم بودن فرد متقاضی
  • سه عدد عکس پاسپورتی که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • شماره نشان دهنده ثبت مالی NIE یا CIF و همین طور شماره مربوط به ثبت تأمین اجتماعی از طرف کارفرما
  • یک عدد فرم مربوط به داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرما، در این فرم باید تمامی شرایط کاری فرد متقاضی نوشته شده باشد.
  • یک مدرک در مورد نوع فعالیت کمپانی مورد نظر
  • مدارک مورد نیاز مربوط به تعهدات مالی از سوی کارفرما برای جذب شخص متقاضی

امکان دریافت ویزای همراه برای کار در اسپانیا

حال ممکن است از خود بپرسید که آیا می‌توانید برای همسر و فرزندتان نیز ویزا بگیرید و آن‌ها را در کنار خود داشته باشید یا خیر. در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که شما می‌توانید از طریق ویزای کاری خود برای همسر و فرزندانتان نیز ویزای همراه بگیرید و آن‌ها را به این کشور بیاورید، البته برای اخذ ویزای همراه یک سری شرایط وجود دارد، از جمله این که شما باید به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به فعالیت باشید. اگر در مشاغل پاره وقت و حتی دانشجویی استخدام شده‌اید، نمی‌توانید خانواده خود را به این کشور بیاورید.

علاوه بر این، شما باید حداقل به مدت یک سال در کشور اسپانیا مشغول به کار بوده باشید. دقت داشته که امکان اخذ ویزا در سال اول برای خانواده­تان مقدور نیست و شما باید حداقل یک سال صبر کنید. همچنین فرزندان شما باید زیر ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند ویزای همراه دریافت کنند.

ویزای کاری اسپانیا

همان طور که می‌دانید، ویزای کار به ویزایی گفته می‌شود که با اخذ آن می‌توانید در کشور مورد نظرتان مشغول به کار شوید. اخذ این ویزا برای کشور اسپانیا نیز مقدور است و شما می‌توانید برای استخدام شدن در شغل‌های مورد نیاز این کشور درخواست دهید.

ویزای کاری اسپانیا
دریافت ویزای کار کشور اسپانیا

پس از آن باید یک درخواست از طرف یک کارفرما در این کشور دریافت کنید تا بتوانید در موقعیت شغلی مورد نظرتان به کار مشغول شوید. همچنین افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، می‌توانند بدون نیاز به ویزای کار در اسپانیا استخدام شوند.

نرخ بیکاری در اسپانیا

میزان بیکاری در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بالاتر است. این مقدار در سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۶ درصد رسیده است. این کشور در حال حاضر یک بحران انرژی را می‌گذارند و به علت بالا رفتن هزینه‌های انرژی و مواد خام نرخ بیکاری در آن افزایش پیدا کرده است. دقت داشته باشید که نرخ بیکاری در هر شهر اسپانیا متفاوت است و در برخی شهرها ممکن بوده تعداد بیکاران بیشتر باشد؛ بنابراین در زمان انتخاب شغل حتماً به شهر محل کارتان نیز توجه داشته باشید.

کار در اسپانیا، با شرایط کاری جذاب و فرصت‌های شغلی بسیاری همراه است. با کاریابی در اسپانیا، می‌توانید به آسانی در بازار کار پویای این کشور قدم گذاشته و به دنبال فرصت‌های شغلی جدید در حوزه تخصصی خود بگردید. شرایط کار در اسپانیا متنوع است و با کمک متخصصان کاریابی می‌توانید مسیر حرفه‌ای خود را ترسیم کرده و تجربه یک زندگی جدید در این کشور داشته باشید. اسپانیا به عنوان یک مقصد محبوب برای کارآفرینان و کارجویان بین‌المللی شناخته می‌شود و با امکانات کاریابی، درخشش حرفه‌ای در این کشور فراهم است.

ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

با توجه به کاهش نرخ بیکاری در اسپانیا، شاهد افزایش متقاضی برای اخذ ویزای کار اسپانیا هستیم، به این ترتیب چه خوب است شرایط و قوانین مهم در خصوص اخذ ویزای کار اسپانیا را بررسی کنیم و بدانیم مدارک مهم کدام است.

کاریابی در اسپانیا با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

اگر قصد کاریابی در اسپانیا را دارید، بهتر است بدانید که این کشور به برخی از مشاغل هم چون مهندسی، پزشکی، کادر درمان، مشاغل مربوط به کشتیرانی وغیره، بیشتر از سایر شغل‌ها نیاز دارد. این کشور به افرادی که در این رشته‌ها ماهر هستند و شرایط کار در اسپانیا را دارند، ویزای کار اهدا می‌کند. برای راحت‌تر شدن مراحل دریافت ویزای کار اسپانیا، می‌توانید از مؤسسه هرمس اپلای کمک بگیرید. این مؤسسه در کوتاه‌ترین زمان کارهای مربوط به دریافت ویزای کاری اسپانیا را انجام می­دهد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
حداقل سن برای کار کردن در اسپانیا چقدر است؟
برای کار در این کشور شما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و اگر بین ۱۶ تا ۱۸ساله هستید، تنها با اجازه والدین می-توانید در این کشور کار کنید.
وضعیت کار در اسپانیا چگونه است؟
نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است.
در زمان کار در اسپانیا میتوانم خانواده‌ام را به همراه خود داشته باشم؟
بله، شما می‌توانید برای خانواده خود ویزای همراه اخذ کنید و در طول اقامت در این کشور در کنار خانواده خود باشید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای علینژاد
2 سال قبل

سلام برای کار در اسپانیا به چه سطح مدرک زبانی نیازه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای علینژاد
2 سال قبل

سلام . افرادی که قادر به صحبت کردن به زبان اسپانیایی نیستند، تنها می توانند در بخش گردشگری، بخش های تدریس زبان انگلیسی و همینطور برخی از بخش های دولتی مشغول به کار شوند و سایر بخش ها نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد

ستاره
2 سال قبل

سلام من رشتم آی تیه میتونید برام کار پیدا کنید تو اسپانیا؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  ستاره
2 سال قبل

در حال حاضر ویزای کار اسپانیا ریسک خیلی بالایی داره

کادر هرمس اپلای