زندگی در سوئد؛ هزینه و شرایط کشور سوئد برای زندگی چگونه است؟

شرایط زندگی در سوئد؛ کشور سوئد برای زندگی چگونه است؟

زندگی در سوئد از اهداف افرادی است که کیفیت و امکانات زندگی در این کشور را درک کرده و برای مهاجرت به آنجا برنامه‌ریزی دارند. کشور سوئد برای زندگی از نظر اقتصاد، کیفیت زندگی و سیستم بهداشتی بسیار پیشرفته بوده و در بین کشور‌های اروپایی حرفی برای گفتن دارد. به طور کلی شرایط زندگی در سوئد ایده‌آل بوده و از روش‌های مختلفی مانند موقعیت‌های شغلی، تحصیل، سرمایه‌گذاری و حتی ازدواج قابل‌دستیابی است. اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با مزیت‌ها و معایب زندگی در این کشور آشنا شوید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کشور سوئد

کشور سوئد، مساحتی معادل 280.450 هزار کیلومترمربع دارد که باعث شده بزرگ‌ترین کشور در اتحادیه اروپا باشد. زندگی در سوئد با رفاه و بهره‌مندی از امکانات مختلفی همراه است؛ در حقیقت کشور سوئد برای زندگی، شرایط ایده‌آلی را برای افراد بومی ‌و خارجی فراهم کرده است. کشور سوئد، 25 استان دارد که هر یک به تنهایی شرایط عالی برای زندگی فراهم کرده‌اند و استکهلم به‌عنوان پایتخت این کشور، بزرگ‌ترین شهر در سوئد شناخته می‌شود. در جدول زیر اطلاعات کلی درباره کشور سوئد آورده شده است.

اطلاعات ضروری

توضیحات
پایتخت استکهلم
زبان رسمی سوئدی
جمعیت ۱۰,۰۹۹,۲۶۵ میلیون نفر تا سال 2021
دین مسیحیت
واحد پول کرون
آب‌وهوا سرد و کوهستانی
شماره پلیس 11414
شماره اورژانس

1177

اگر به آرامش و زیبایی علاقه دارید، به طور حتم این کشور، مقصد بی‌نظیری برایتان خواهد بود. دریاچه‌های زیبا و ساحل‌های فوق‌العاده در کنار هم دلیل مهمی ‌برای زندگی در سوئد هستند، زیرا این زیبایی را نمی‌توان در هیچ یک از کشور‌های دیگر شاهد بود.

سوئد چگونه کشوری است؟

سوئد یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا است که جمعیتی حدود 10 میلیون نفر داشته و بخشی از این جمعیت به افراد مهاجر تعلق دارد. سوئد از نظر آب‌وهوا در بیشتر سال، سرد است، اما بخش‌هایی از آن با تغییرات آب و هوایی روبه‌رو است. در حقیقت این کشور به سه بخش تقسیم‌بندی شده است که در بخش غربی به‌صورت سالانه حدود 200 میلی‌متر برف گزارش می‌شود؛ اما در بخش‌های جنوبی که بیشتر سواحل در آن وجود دارند، می‌توان در فصل تابستان از تفریحات کنار ساحل استفاده کرده و هوای مطبوع‌تری را تجربه کرد.

همچنین پایتخت کشور سوئد که استکهلم نام دارد، به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شده است و این کشور دارای ساختار سیاسی پارلمانی است و افراد می‌توانند با رأی دادن در تصمیمات کشور شرکت کنند. در حقیقت سوئد کشوری است که مردمان با فرهنگ دارد و می‌توان به راحتی در این کشور زندگی کرد و با کسب درآمد بالا از شغل‌های مختلف، بهترین زندگی را رقم زد.

شرایط زندگی در سوئد به چه صورت است؟

افرادی که تمایل به انتخاب کشور سوئد برای زندگی دارند، باید بدانند که این کشور شرایط اقتصادی خوبی دارد و می‌توان کیفیت بالایی از زندگی را تجربه کرد. برخی از شهرها، هزینه بالایی دارند و به اصطلاح گران‌ترین شهرها محسوب می‌شوند، اما شهرهای ارزان هم در سوئد وجود دارند که شرایط زندگی راحت‌تری را فراهم می‌کنند.

کشور سوئد برای زندگی، چه شرایطی دارد؟
بررسی شرایط زندگی در سوئد

تنها موردی که باید به آن توجه داشت، رعایت قوانین و مقررات در این کشور است تا با مشکل‌های مختلف روبه‌رو نشد. همچنین سوئد به خانواده و کودکان اهمیت زیادی می‌دهد، بنابراین باید به خانواده و حریم شخصی افراد احترام گذاشت. به طور کلی شرایط زندگی در سوئد برای افراد مهاجر به‌گونه‌ای است که بتوان در بخش‌های مختلف مانند کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل بهترین بهره را برد.

کیفیت زندگی در سوئد

شرایط زندگی در سوئد (Sweden) به علت اقتصاد قوی و وجود رفاه در آن، برای تمام افراد ایده‌آل است، طوری که می‌توان برای کسب درآمد بالا و تحصیل با اطمینان خاطر انتخابش کرد. امکانات مختلف، تحصیل رایگان، احترام به خانواده، تفریح و درآمد بالا همگی در کنار هم باعث شده‌اند تا افراد بومی ‌و مهاجر، زندگی باکیفیتی را در سوئد تجربه کنند. در حقیقت اقتصاد عالی، مناظر طبیعی زیبا، آرامش و صلح‌طلبی جامعه دلایل خوبی برای زندگی در سوئد هستند. به‌صورت کلی ممتاز بودن کیفیت زندگی و قرار گرفتن رفاه اجتماعی و امنیت در بالاترین سطح خود، کشور سوئد را به یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

کار در سوئد

به طور حتم افرادی که زندگی در سوئد را انتخاب می‌کنند، باید از شرایط کار و موقعیت‌های شغلی این کشور اطلاع داشته باشند. از این‌رو شاید اولین سوالی که در ذهن متقاضی‌های مهاجرت به کشور سوئد برای زندگی، شکل می‌گیرد، این باشد که سوئد چه موقعیت‌های شغلی دارد؟ یا آیا می‌توان شغلی متناسب با تخصص و مدرک تحصیلی خود پیدا کرد؟

با توجه به اینکه سوئد یکی از اقتصاد‌های بزرگ در اروپا را دارد، از این‌رو برای موقعیت‌های شغلی مختلف، کمبود نیرو خواهد داشت. همچنین سوئد به شدت مهاجرپذیر بوده و می‌توان از این موقعیت برای مهاجرت کاری به این کشور استفاده کرد. در حقیقت این کشور به مشاغل مختلفی نیاز دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پزشکی، پرستاری
  • آموزگاری
  • مددکار اجتماعی
  • متخصصین ‌IT
  • کارگران ساختمانی
  • معمار
  • مهندس برق
  • مدیر مالی
  • مدیر پروژه
  • وکیل
  • توسعه‌دهنده داده
  • مدیر منابع انسانی
  • مکانیک
  • برنامه‌نویس
  • مدیر هتل
  • مدیر فروش
  • مترجم
  • مهندس عمران
  • برنامه‌نویس
  • مدیرکل
  • آژانس مسافرتی
  • مدیر فروش

این شغل‌ها جزو مواردی هستند که با کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند و دولت سوئد برای افراد جویای کار شرایط مناسبی را فراهم کرده است تا بتوان بعد از پنج سال کار و زندگی در این کشور، اقامت دائم سوئد را دریافت کرد. تنها نکته مهمی ‌که باید بدانید این است که زبان رسمی ‌این کشور سوئدی است و بهتر است که مهارت کافی در این زبان داشته باشید تا موقعیت‌های شغلی بهتری را کسب کنید. همان‌طور که می‌دانید برقراری ارتباط با افراد بومی ‌باعث می‌شود که پیشنهاد شغل‌های بیشتری داشت و هر یک را متناسب با شرایط خود بررسی کرد.

 تحصیل در سوئد

تحصیل یکی از روش‌های مهاجرت و زندگی در سوئد است که باید با بررسی‌های لازم مانند دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع دانشگاهی همراه باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد برای زندگی را دارند و به دنبال انجام این کار از طریق تحصیل را هستند، باید بدانند که این کشور دانشگاه‌های معتبری در جهان دارد و نیاز است که از قبل برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای قبولی و پذیرش در این دانشگاه‌ها داشت. به طور کلی تحصیل در سوئد رایگان است اما این موضوع تنها برای افراد اروپایی و بومی ‌سوئد در نظر گرفته شده است و افراد خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های سوئد را دارند می‌توانند با پرداخت شهریه و ارائه مدارک از تحصیل در دانشگاه‌های مختلف بهره‌مند شوند؛ اما مهم‌ترین مدارک برای تحصیل در سوئد عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی قبلی (ترجمه شده)
  • انگیزه نامه برای تحصیل
  • ریزنمرات مقطع قبلی
  • توصیه‌نامه (در صورت نیاز)
  • مدارک شناسایی و هویتی متقاضی
  • دو قطعه عکس
  • رزومه‌ای تحقیقاتی
  • مصاحبه (در صورت نیاز)
  • ارائه مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی (هریک از دانشگاه‌های با توجه به تدریسی که در رشته‌های مختلف دارند به یکی از مدارک گفته شده برای زبان نیاز خواهند داشت.)

توجه کنید برای مدرک معتبر زبان نیاز است که نمره آزمون آیلتس ۶ الی ۶.۵ به بالا و حداقل نمره آزمون تافل ۹۰ باشد. در صورتی که متقاضی تحصیل در سوئد، این مدارک را ارائه کند می‌تواند برای پذیرش اقدام کند.

 بهترین دانشگاه‌های سوئد

برای آگاهی از شرایط زندگی در سوئد، باید دانشگاه‌های این کشور را بشناسید. دانشگاه‌های سوئد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند. برخی از آن‌ها در رتبه‌بندی جهانی، جزو بهترین‌ها هستند و شرایط فوق‌العاده‌ای را برای تحصیل و آموزش فراهم کرده‌اند. برای تحصیل در دانشگاه‌های سوئد، می‌توان از موسسات مهاجرتی معتبری که اقدام به اعزام دانشجو به سوئد می‌کنند، کمک گرفت.

بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت و زندگی در سوئد کدامند؟
معرفی بهترین دانشگاه‌های سوئد

به طور کلی که هشت دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی زیر 500 جهانی قرار گرفته‌اند و مدرک تحصیلی آن‌ها برای تمام جهان معتبر است. برخی از دانشگاه‌های محبوب و برتر دانشجو‌های سوئد عبارتند از:

  • دانشگاه اوپسالا (در اوپسالا)
  • موسسه سلطنتی فناوری (در استکهلم)
  • دانشگاه گوتنبرگ (در گوتنبرگ)
  • دانشگاه فناوری چالمرز (در گوتنبرگ)

اما به طور کلی لیست بهترین دانشگاه‌های سوئد با رتبه‌بندی جهانی و شهریه سالانه در جدول زیر آورده شده است.

نام دانشگاه هزینه و شهریه رتبه جهانی) 2023 (QS
دانشگاه لوند (Lund University) ۱۰ الی ۱۳ هزار دلار 95
دانشگاه اوپسالا (Uppsala University) ۱۵ الی ۱۷ هزار دلار 128
دانشگاه استکهلم (Stockholm University) ۱۰ الی ۲۷ هزار دلار 153
دانشگاه گوتنبرگ University of Gothenberg ۱۲ الی ۲۷ هزار دلار 185
موسسه سلطنتی فناوری KTH ۹ الی ۲۳ هزار دلار 89
دانشگاه لینشوپینگ (Linköping University) ۱۰۰۰ دلار 320
دانشگاه فنی چالمرز ۱۴ الی ۲۱ هزار دلار 125
دانشگاه اومئو (UmeåUniversity) ۱۱ الی ۱۷ هزار دلار 369

به طور کلی دقت داشته باشید که برای تحصیل در کشور سوئد بهتر است که از یک وکیل با سابقه در مهاجرت تحصیلی سوئد کمک بگیرید تا راحت‌تر برای پذیرش در دانشگاه‌ها اقدام کنید.

بهترین شهرهای کشور سوئد برای زندگی

در صورتی که شرایط زندگی در سوئد برایتان فراهم است، بهتر است که درباره بهترین شهرهای سوئد اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که از نظر موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوا و امکانات زندگی کدام یک از شهرها برای شما مناسب هستند. در حقیقت نیاز است که درباره شرایط تحصیل، دانشگاه‌ها، اجاره خانه و بهره‌مندی از خدمات درمانی شهر مدنظر خود، اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین شهر کشور سوئد برای زندگی خودتان را انتخاب کنید. از این‌رو چهار شهر بزرگ که با استقبال افراد خارجی برای زندگی مواجه شده‌اند را بررسی خواهیم کرد.

زندگی در گوتنبرگ

گوتنبرگ، طبیعت زیبایی دارد و یکی از شهرهای است که به علت تاریخی بودن، توریست کمتری هم دارد؛ اما دومین شهر بزرگ سوئد معرفی شده و به طور طبیعی با گردشگرهای مختلف روبه‌رو خواهید بود. این شهر در بخش غربی سوئد واقع شده و شرکت بزرگ خودروسازی ولوو در این شهر فعالیت می‌کند. خیابان‌های تمیز، بهره‌مندی از خدمات درمانی و نزدیکی به پایتخت اسکاندیناوی از مزیت‌های زندگی در شهر گوتنبرگ است.

 زندگی در استکهلم

استکلهم به‌عنوان اولین شهر بزرگ سوئد و پایتخت این کشور، شرایط ایدئالی را برای مهاجرها و افراد بومی ‌فراهم کرده است. این شهر در لیست بهترین شهرهای پربازدید در جهان است که سالانه میزبان گردشگرهای زیادی از سراسر دنیا است. همچنین وجود دانشگاه‌های پزشکی باعث شده تا تقاضا برای تحصیل در این شهر بیشتر باشد.

 زندگی در مالمو

زندگی در سوئد در شهر مالمو شهر مالو، برای افرادی که به گشت‌وگذار و هوای معتدل علاقه دارند، بهترین گزینه خواهد بود. این شهر یکی از بهترین برای افراد است. در حقیقت مالو یکی از بهترین مقصد‌های تفریحی و ساحلی در بخش غربی سوئد است که هزینه بالایی برای زندگی دارد، اما به دلیل امکانات و کیفیت بالایی که در سبک زندگی ارائه می‌کند، ارزش هزینه کردن خواهد داشت، زیرا از نظر اقتصادی و تفریحی در موقعیت خوبی قرار گرفته است.

زندگی در لوند

شهر لوند کشور سوئد برای زندگی افراد علاقه‌مند به دوچرخه، سواری ایده‌آل است. این شهر که در قسمت جنوب سوئد قرار دارد، به گونه‌ای طراحی شده تا بتوان به راحتی از دوچرخه استفاده کرده و رفت‌وآمد راحتی را تجربه کرد. همچنین این شهر دارای دانشگاه‌های مختلفی است که شرایط تحصیل را فراهم کرده‌اند تا افراد خارجی و بومی‌ بتوانند از آموزش‌هایی با سطح جهانی استفاده کنند.

هزینه‌ های زندگی در سوئد

شرایط زندگی در سوئد بر اساس شهر انتخابی در این کشور متفاوت می‌شود؛ زیرا شهرهای بزرگی مانند گوتنبرگ و استکهلم جزو گران‌ترین شهرهای سوئد محسوب می‌شوند. در حقیقت تفاوت هزینه‌ها با توجه به سبک زندگی افراد ممکن است که با تغییراتی همراه باشد. به این معنا که برخی از افراد علاقه دارند که در خانه‌های لوکس با متراژ بالا زندگی کنند و برخی دیگر به نوع پوشش و تغذیه خود اهمیت می‌دهند.

هزینه زندگی در سوئد بر اساس شهر و سبک زندگی فرد، تغییر میکند.
بررسی مخارج زندگی در سوئد

به طور کلی نمی‌توان هزینه کلی برای زندگی در سوئد در نظر گرفت، اما می‌توان عوامل تأثیرگذار در میزان هزینه‌ها را نام برد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اجاره خانه (متراژ، محل اقامت، سال ساخت)
  • مواد غذایی
  • تحصیل
  • تفریح و گردشگری
  • استفاده از وسایل حمل‌ونقل
  • بهره‌مندی از امکانات و خدمات
  • پرداخت مالیات

به طور مثال هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در شهر استکهلم بین 960 تا 2200 یورو است و این در شرایطی است که هزینه خانه در شهرها دیگر ممکن است کمتر باشد؛ اما به طور کلی برای اینکه از تجربیات دیگران استفاده کنید، هزینه‌های زندگی در کشور سوئد را در جدول زیر آورده‌ایم تا راحت‌تر برای سفر به سوئد برنامه‌ریزی کنید.

هزینه‌ های اصلی زندگی در سوئد

مبلغ به یورو
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت 11.95 یورو
نان سفید تازه (500 گرم) 2.63 یورو
برنج سفید (1 کیلوگرم) 2.64 یورو
تخم مرغ (12 عدد) 3.58 یورو
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 17.78 یورو
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 1.32 یورو
پیاز (1 کیلوگرم) 1.24 یورو
آب (بطری 1.5 لیتر) 1.36 یورو
بلیط یک طرفه (حمل‌ونقل مترو) 3.58 یورو
شروع قیمت تاکسی 4.60 یورو
هزینه‌های عمومی ‌(برق، گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) 97.70 یورو
اینترنت 32 یورو
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1305 یورو
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز

967 یورو

موارد عنوان شده تنها بخشی از هزینه‌های زندگی در کشور سوئد است که باید به این موارد هزینه پوشاک، تفریحات و خرید مواد غذایی دیگر را هم اضافه کرد. همچنین نکته مهم این است که مبالغ گفته شده، ممکن است که در شهرهای مختلف با تفاوت‌هایی روبه‌رو باشد. در نتیجه بهتر است که قبل از برنامه‌ریزی برای زندگی در سوئد اطلاعات کاملی از هزینه‌ها داشته باشید.

شرایط اقتصادی کشور سوئد

کشور سوئد برای زندگی جزو مرفه‌ترین کشور‌های اروپایی است که شرایطی عالی را برای مردمانش فراهم کرده است. این کشور اقتصادی عالی دارد و یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. معیشت مردم در این کشور وضعیت مناسبی دارد و پایه اقتصاد سوئد بر چوب، سنگ‌آهن، جنگل و انرژی آبی است. در حقیقت سوئد به صادرات تولیدات صنعتی خود وابسته است و اقتصاد آن از این راه تأمین می‌شود. البته بهتر است درباره شرایط زندگی در سوئد این را هم بدانید که مالیات بر درآمد بخش مهمی ‌از اقتصاد و بودجه این کشور را تأمین می‌کند.

سوئد در زمینه‌های مختلفی مانند صنایع فولاد، مهندسی، معدنی و خمیر کاغذ اقتصاد آزاد داشته و در سطح بین‌المللی با کشورهای زیادی در حال رقابت است. واحد پول این کشور کرون است، اما به دلیل تبادلاتی که با کشور‌های اروپایی دارد با یورو و دلار هم فعالیت می‌کند؛ بنابراین اگر تمایل دارید که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری داشته باشید و در اقتصاد این کشور سهیم باشید، بهتر است بدانید که بخش زیادی از بازار کار سوئد به روابط بستگی دارد و توصیه می‌کنیم که برای مهاجرت از طریق بیزینس با وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهد.

فرهنگ زندگی در سوئد

فرهنگ هر کشوری از گذشته‌های آن شکل گرفته است و برخی از عقاید و تغییرات را در طول تاریخ تجربه کرده است. کشور سوئد هم از این قاعده مستثنا نیست و برای اینکه بتوان در این کشور به راحتی زندگی کرد، نیاز است که ابتدا درباره فرهنگ مردم سوئد اطلاعات کافی داشت.

برای هماهنگی با شرایط زندگی در سوئد باید با فرهنگ این کشور آشنا بود.
فرهنگ مردم در کشور سوئد

مهم‌ترین عقاید و فرهنگ مردم سوئد به شرح زیر هستند تا بتوانید در زمان کوتاهی نگاهی به آن‌ها داشته باشید و با افراد بومی ‌راحت‌تر ارتباط برقرار کنید:

  • مردم سوئد بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و برای یکدیگر احترام زیادی قائل‌اند. همچنین به‌عنوان بهترین شنونده‌ها شناخته می‌شوند؛ زیرا تا زمانی که طرف مقابل در حال صحبت است، سخنی نمی‌گویند.
  • مهمانی آن‌ها بیشتر به‌صرف چای و قهوه است و در صورتی که برای وعده غذایی دعوت شوند، به موقع حضور خواهند داشت.
  • لباس و پوشش برای افراد آزاد است، اما بیشتر مردم در مکان‌های عمومی ‌از لباس‌های رسمی ‌استفاده می‌کنند.
  • مردم سوئد در فرهنگ خود به خانواده و حریم خصوصی اهمیت زیادی می‌دهند.
  • به دلیل اهمیت به خانواده، تمام حقوق کودکان پیگیری می‌شوند و در صورتی که فرزندی نیاز به مراقبت داشته باشد، والدین می‌توانند به‌صورت موقت کار را ترک کنند و به نگهداری از کودک خود بپردازند.
  • مردم سوئد به قوانین عمومی ‌بسیار اهمیت می‌دهند.

به طور حتم مواردی که درباره فرهنگ مردم سوئد گفته شد تنها بخشی از فرهنگ این کشور است و با تجربه سفر به این کشور می‌توان با فرهنگ‌های بیشتری آشنا شد.

نکات مهم زندگی در سوئد

افراد متقاضی خارجی که در تلاش هستند برای مهاجرت به کشور سوئد برای زندگی هستند، بهتر است که درباره این کشور نکات مهمی ‌را بدانند تا با دید بازتری نسبت به مهاجرت اقدام کنند. مهم‌ترین نکات درباره سوئد و زندگی در این کشور به شرح زیر هستند:

  • سوئد به‌عنوان سومین صادرکننده موسیقی در جهان شناخته می‌شود و صحنه‌های موسیقی غنی زیادی دارد.
  • سوئد از کشورهای نروژ و انگلیس زباله وارد می‌کند و شرایط بازیافت این کشور با بالاترین استاندارها در جهان مطابقت دارد. در حقیقت با روند بازیافت، تنها یک درصد از زباله‌های به محل دفن انتقال پیدا می‌کنند و مابقی آن‌ها برای کمپوست و تولید انرژی استفاده خواهند شد.
  • سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط آب‌وهوای سردی دارد اما به دلیل طبیعت زیبا مورد استقبال گردشگرهای زیادی قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده تا اقتصاد این کشور رشد چشمگیری از گردشگری داشته باشد.
  • سوئد، رتبه دومین کشور مصرف‌کننده قهوه را به خود اختصاص داده است و این در صورتی است که افراد به‌صورت متوسط در روز سه بار از قهوه استفاده می‌کنند.
  • زبان رسمی‌ این کشور، سوئدی است، اما به دلیل وجود مهاجر‌ها و گردشگرها از زبان انگلیسی هم استفاده می‌شود.
  • بزرگ‌ترین شهرهای سوئد، استکهلم و گوتنبرگ هستند.
  • هزینه زندگی در برخی از شهرهای سوئد بسیار بالا است.
  • پاسپورت این کشور یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است.

به طور کلی مواردی که گفته شد، بخشی از اطلاعات مهم درباره شرایط زندگی در سوئد است؛ اما به طور کلی سطح رفاه و امکانات در این کشور به‌قدری بالا است که سالانه افراد زیادی را برای مهاجرت ترغیب می‌کند.

مزایای زندگی در سوئد

کشور سوئد برای زندگی، مزایای مختلفی دارد و همین موضوع باعث شده تا افراد بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری این کشور را انتخاب کنند. در حقیقت هر کشوری یکسری مزایا دارد که بهتر است قبل از سفر بررسی شوند تا با توجه به روحیات افراد، بهترین تصمیم‌گیری برای مهاجرت صورت گیرد.

زندگی در سوئد مزیت های بسیاری را برای مهاجران به همراه دارد.
مزیت‌های زندگی در سوئد

مهم‌ترین مزایای زندگی در سوئد عبارتند از:

  • خانواده اهمیت زیادی دارد و به دلیل ساختار جامعه از مزیت‌های مختلفی بهره‌مند خواهند شد.
  • شرایط برقراری ارتباط با افراد بومی ‌با زبان انگلیسی فراهم است.
  • مردم سوئد از آموزش رایگان بهره‌مند می‌شوند.
  • سطح بالایی از برابری و آزادی را می‌توان در صورت مشاهده کرد.
  • شرایط مرخصی طولانی برای والدینی که به‌تازگی فرزنددار شده‌اند، فراهم است.
  • کودکان سوئدی می‌تواند بدون پرداخت هزینه برای مدرسه آماده شوند.
  • استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی برای تمام مردم قابل‌دسترس است.
  • کودکان برای خدمات دندانپزشکی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
  • مردم سوئد، سرعت بالایی از اتصال به اینترنت را تجربه می‌کنند.
  • مردم سوئد، به ورزش علاقه زیادی دارند.
  • تعادل عالی بین زندگی و کار وجود دارد.

مزایای که گفته شد، شرایط زندگی در سوئد را مساعد می‌کند، اما باید بدانید که اخذ پاسپورت سوئد یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا است که نیاز به مشاوره و تخصص دارد. در حقیقت با دریافت پاسپورت سوئد، شرایط سفر به حوزه اروپا راحت‌تر خواهد بود.

معایب زندگی در سوئد

به طور حتم سوئد همانند سایر کشورها، یکسری معایب دارد که باعث شده با دقت بیشتری به زندگی و مهاجرت فکر کرد؛ اما این در شرایطی است که آمارها نشان می‌دهد، درصد معایب این کشور نسبت به مزایا و شرایط زندگی کمتر بوده و همچنان مهاجرپذیر است. در حقیقت معایب زندگی در کشور سوئد به شرح زیر هستند:

  • سوئد دارای آب‌وهوای سرد است که در برخی از مناطق آزاردهنده می‌شود.
  • مردم سوئد در برخی از مواقع تنهایی را به در جمع بودن ترجیح می‌دهند.
  • برخی از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه نیستند.
  • مناطق شهری در کشور سوئد کم است.
  • تحصیل برای مهاجرها با پرداخت شهریه همراه است.
  • پیدا کردن خانه و اجاره خانه مشکل بزرگی است.
  • اجاره خانه در سوئد هزینه بالایی دارد.
  • یادگیری زبان سوئدی با چالش‌های مختلفی همراه است.
  • نرخ مالیات در سوئد بالا است.

به طور کلی تجربه زندگی در سوئد برای افراد مختلف ممکن است که متفاوت باشد؛ اما مواردی که گفته شد، بیشتر مردم را درگیر کرده و جزوی از مشکلات آن‌ها است. از این‌رو توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام برای زندگی در کشور سوئد با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا شرایط منفی و مثبت مهاجرت به این کشور را بدانید.

اخذ ویزا برای زندگی در سوئد

برای زندگی در سوئد و مهاجرت به این کشور پرجزیره، ابتدا باید اطلاعات کاملی درباره فرایند اخذ ویزا یا همان مجوز این کشور داشت. فرقی ندارد که برای چه هدفی (کار، راه‌اندازی شرکت، تحصیل، ملاقات با خانواده) به کشور سوئد (Sweden) سفر می‌کنید، قبل از هر اقدامی ‌باید برای مجوز ورود به این کشور اقدام کنید. ویزای کشور سوئد در انواع مختلفی مانند ویزای کاری، ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای تحصیلی سوئد به متقاضی‌های زندگی در این کشور داده می‌شود.

به طور خلاصه برای مهاجرت به کشور سوئد برای زندگی و اخذ ویزای آن، نخست باید از به‌روز بودن دانسته‌های خود مطمئن شوید، برای این کار سایت سفارتخانه سوئد در ایران را به طور مرتب چک کنید. سپس با انتخاب مدل ویزای خود که تحصیلی باشد، کاری باشد یا سرمایه‌گذاری و یا از انواع دیگر، مسیر دریافت ویزا را روشن کنید. چنانچه تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی یا کاری گرفته‌اید، باید در گام بعدی خود، به دنبال دریافت دعوت‌نامه از کارفرما یا پذیرش از دانشگاه باشید. بعد از این مرحله، درخواست خود را برای دریافت ویزا در سامانه آنلاین Migration Agency of Sweden ثبت کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کنید. سپس مدارک را آماده می‌کنید و برای انجام مصاحبه در سفارت حاضر می‌شوید، در صورت درست پیش رفتن تمامی مراحل می‌توانید ویزای خود را تحویل گرفته و چمدانتان را برای زندگی در کشور سوئد ببندید.

تفاوت زندگی در سوئد در مقایسه با زندگی در ایران

به طور حتم تفاوت‌های زیادی در شرایط زندگی در سوئد و زندگی در ایران وجود دارند. از این‌رو بهتر است که مهم‌ترین موارد مانند بخش سلامت، اقتصاد و شرایط زندگی را مقایسه کرد که به شرح زیر هستند.

سلامت و بهداشت مردم

اهمیت به سلامت در کشور سوئد نسبت به ایران بیشتر است و این موضوع را آمارهای مختلف نشان می‌دهند. در حقیقت امید به زندگی در ایران برای مردان 73 سال و برای زنان 76 سال است. این در حالی است که امید به زندگی در سوئد، برای مردان 80 سال و برای زنان 84 سال اعلام شده است.

زندگی

به طور تقریبی در ایران، 25 زن در هر 100 هزار زایمان جان خود را از دست می‌دهند، اما در سوئد 4 زن هنگام زایمان می‌میرد. همچنین در کشور ایران به طور تقریبی 18.9 کودک قبل از سن یک سالگی جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که در کشور سوئد تنها 2.6 کودک قبل از یک سالگی جان خود را از دست می‌دهند.

شرایط اقتصاد

سرانه تولید ناخالص داخلی در ایران حدود 20.200 دلار است، اما سرانه تولید ناخالص داخلی در سوئد 51.500 دلار است. همچنین با توجه به آمارهای اعلام شده، حدود 12.4 درصد از افراد بزرگسال در ایران بیکار هستند و این تعداد برای کشور سوئد به 6.6 درصد می‌رسد.

هزینه‌ های مختلف

کشور ایران برای بخش آموزش حدود 3.4 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را هزینه می‌کند ‌و کشور سوئد برای آموزش، 7.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را هزینه خواهد کرد. خب مشخص است که همین موضوع باعث شده تا کشور سوئد جایگاه بهتری نسبت به ایران داشته باشد. همچنین ایران 6.9 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به بخش درمان و مراقبت‌های بهداشتی اختصاص می‌دهد و سوئد 11.9 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به این موضوع اختصاص می‌دهد.

دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان سوئد

شرکت در دوره زبان سوئد، یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن برای اخذ اقامت، تحصیل و زندگی در سوئد اقدام کرد.

خدمات موسسه هرمس برای مهاجرت به کشور سوئد برای زندگی

به طور کلی زندگی در سوئد، با مزیت‌های مختلفی همراه است که نیاز به یک راهنما دارد تا بتوان بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کرد. همچنین ما در این مطلب سعی کرده‌ایم، شرایط کشور سوئد برای زندگی را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات کاملی از شرایط این کشور داشته باشید؛ اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن اشاره نشده، موسسه مهاجرتی هرمس در کنار شما است و با ارائه راهنمایی‌هایی تخصصی شرایط زندگی در سوئد را برایتان فراهم می‌کند. کافی است که فرم مشاوره موسسه هرمس را پر کنید تا در اسرع وقت کارشناس‌های مجموعه ما با شما ارتباط برقرار کنند و مشاوره کامل دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
از چه روش‌هایی می‌توان به سوئد مهاجرت کرد؟
شرایط مهاجرت به سوئد برای افرادی که قصد کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ازدواج را دارند، فراهم است.
چگونه می‌توان ویزای توریستی سوئد را دریافت کرد؟
به‌صورت فردی و از طریق آژانس‌های مسافرتی، کافی است که تمکن مالی خود را همراه مدارک ارائه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شوند.
دین مردم سوئد چیست؟
مسیحیت دین رایج مردم سوئد است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای