دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا

تحصیل در دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا

یکی از دانشگاه های معتبر جهان در حوزه پزشکی، دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو می باشد، که مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. این دانشگاه در شهر موسکوی کشور روسیه واقع شده است. گفتنی است از حدود 19000 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه سچینوای موسکو، حدود 3000 نفر دانشجوی بین المللی هستند. در ادامه بیشتر درباره این دانشگاه، شرایط تحصیل در آن، امکانات، رشته های تحصیلی و شرایط آن برای ایرانیان صحبت خواهیم کرد. قبل از هر چیزی گفتن این نکته لازم بوده که دانشگاه سچینوا روسیه توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران به رسمیت شناخته شده است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا

دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا دانشگاه اول مسکو است که به نام I. M. Sechenov یکی از پزشکان مشهور روسیه نامیده شده و در سال ۱۷۵۸ تأسیس شده است و در حقیقت، جایگزین دانشکده پزشکی دانشگاه امپراتوری مسکو شد. تا سال ۲۰۱۰ این دانشگاه با نام آکادمی پزشکی سچنوف مسکو شناخته می‌شد. در حال حاضر، دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا بزرگ‌ترین مجموعه پزشکی، علمی و بالینی در سراسر روسیه را تشکیل می‌دهد و هم‌زمان افتخار شناخته شدن به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های روسیه را دارد. همچنین بیش از ۱۴۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۲۰۰۰ نفر آن‌ها دانشجویان خارجی از ۷۵ کشور مختلف دنیا هستند.

بیش از ۲۳۰۰ استاد متخصص و شایسته وظیفه تدریس به این دانشجویان را به عهده دارند. در دانشگاه پزشکی سچنوف (سچینوا) فضای دوستانه و جهان­ میهنی حکم‌فرما است و در محدوده دانشگاه زبان‌های روسی، انگلیسی، چینی، عربی و دیگر زبان‌ها به وفور شنیده می‌شوند. اما در کلاس‌ها دانشجویان تنها با یک زبان فکر می‌کنند و سخن می‌گویند و آن زبان پزشکی است.

دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا از اولین دانشگاه‌ هایی بوده که از سال ۱۹۴۹ اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کرده است. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و این امر دانشگاه را از نظر تعداد دانشجویان خارجی در رده نخست دانشگاه‌های پزشکی روسیه قرار داده است.

دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا دارای بیش از ۵۰ ساختمان، ۴۰ آزمایشگاه، ۷ انیستیتوی پژوهشی و ۱۴ دانشکده است. این دانشگاه در روسیه و خارج از آن بسیار شناخته شده است. دانشگاه پزشکی اول منطقه مسکو قراردادهای همکاری متعددی را با بیش از ۲۰ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا، آلمان، اتریش، فرانسه، دانمارک، سوئد و دیگر دانشگاه‌های کنفدراسیون روسیه منعقد کرده است.

افتخارات دانشگاه سچینوا

دانشگاه در عرصه بین‎ الملل روابط گسترده‌ای با نهادهای آموزشی و علمی، جوامع پزشکی، نهادها و انجمن‌ها برقرار کرده است. همچنین دانشگاه سچنوف بخشی از پروژه‌های جهانی همچون TEMPUS IV، Erasmus و Tasis است. دانشمندان برجسته از کشورهای مختلف جهان در این دانشگاه تدریس می‌کنند (سالانه بیش از ۱۰۰ متخصص خارجی به دانشگاه می‌آیند).

دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا یک عضو فعال در سازمان جهانی بهداشت (WHO) است. WHO با همکاری دانشگاه مراکزی را به مدت سه روز در خصوص امور زنان و زایمان، سل و مالاریا دایر کرده است. از سال ۱۹۷۵ به بعد، دانشگاه سچینوا عضوی از انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها بوده و پیوندهای نزدیکی با سازمان‌هایی همچون پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی، بنیاد جامعه باز، بانک جهانی، یونسکو و تعدادی از مؤسسه‌های بین‌المللی تبادل دانشجو داشته است.

دوره‌ های تحصیلی دانشگاه پزشکی سچینوا

دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا علاوه بر دوره‌ های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی به دانشجوهای خارجی فرصت تحصیل در رشته و تخصص‌های گوناگونی همچون پزشکی پیشگیری، اطفال، امور اجتماعی و مدیریت بهداشت عمومی را نیز می‌دهد. همچنین دانشجویان خارجی شانس ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (رزیدنتی بالینی) وPhD  در ۱۰۰ گرایش مختلف را دارند.

دانشگاه پزشکی موسکو

فرایند آموزشی در دانشگاه تنها به امتحانات و آزمون‌ها محدود نمی‌شود. زندگی دانشجویی یک دنیای منحصر به فرد و مملو از امید، سرخوشی، وقایع هیجان‌ انگیز و اتفاقات تازه است. دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا همچون شهری است که در دل یک شهر دیگر قرار گرفته و در آن تمامی چیزهایی که یک نفر ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشد، یافت می‌شود. رقابت‌های ورزشی و رویدادهای خیریه مختلف در دانشگاه سچینوا برگزار شده و همچنین هیئت‌ های بشر دوستانه مختلفی از سوی دانشگاه به نقاط مختلف جهان فرستاده می‌شوند.

دانشجویان در طول اقامتشان در دانشگاه سچینوا می‌توانند از کتابخانه مرکزی پزشکی، موزه تاریخ پزشکی، استادیوم، کمپ تفریحی دانشجویان، باغ گیاه‌شناسی، و یک مرکز نگهداری حیوانات، ۳ مهمان‌خانه و یک چاپخانه بازدید یا استفاده کنند.

در دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا علوم نظری با مهارت‌های عملی ترکیب می‌شوند و این امر با فراهم آوردن امکان دسترسی دانشجویان به بیمارستان‌های متعددی در سطح شهر عملی می‌شود. محل کلینیک (شهر کلینیکی) دانشگاه سچینوا در سال ۱۸۹۷ تأسیس شده است و از آن زمان به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های دانشگاهی جهان شناخته می‌شود.

این مرکز علاوه بر این که از لحاظ معماری و تاریخی بی‌نظیر است، به عنوان یک مرکز مطالعاتی عالی برای پزشکان آینده به آن‌ها برای به‌روز کردن مهارت‌های حرفه‌ای خود  کمک کرده و به عنوان یک مرکز پژوهشی و درمانی نیز ایفای نقش می‌کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه سچنوا

همان طور که گفته شد، دانشگاه سچنوا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های پزشکی در روسیه شناخته می‌شود. اگر قصد تحصیل در دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا را دارید، بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا راحت‌ تر بتوانید دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه مزایای این دانشگاه را با هم بررسی می‌کنیم:

  • این دانشگاه سه خوابگاه دانشجویی بسیار مجهز برای دانشجویان خارجی دارد. این خوابگاه‌ها به شکل بلوک‌هایی نزدیک به هم ساخته شده‌اند که در هر طبقه 2 اتاق قرار گرفته است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی در این خوابگاه‌ها ساکن شوید.
  • این دانشگاه امکانات فرهنگی و ورزشی متنوعی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. دانشجویان می‌توانند به راحتی در هر ساعتی از شبانه روز به باشگاه بروند و ورزش کنند.
  • در خوابگاه‌ های این دانشگاه حمام، دستشویی و آشپزخانه مجزا برای هر اتاق در نظر گرفته شده است و نیازی نیست که تمام دانشجویان در یک محیط به پخت و پز و حمام بپردازند.
  • این دانشگاه دارای یک بیمارستان نیز است. در صورتی که دانشجویان احساس بیماری داشته باشند، به راحتی می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کرده و با کمترین هزینه خود را درمان کنند.

دندانپزشکی سچنوا مسکو

اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، بهتر است با رشته‌های آن نیز آشنایی داشته باشید. یکی از رشته‌ های تحصیلی در این دانشگاه دندانپزشکی است. افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سچینوا را دارند، باید بدانند که برای دریافت مدرک دندانپزشک عمومی باید 5 سال در این دانشگاه تحصیل کنند. علاوه بر این، هزینه رشته دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا نیز به اندازه سایر رشته‌های پزشکی این دانشگاه است.

برای این که بتوانید در این رشته تحصیل کنید، باید حدود 9 هزار دلار در سال بپردازید. این دانشگاه از نظر جهانی بسیار معتبر است و تعداد داوطلبان زیادی از سراسر جهان برای پذیرش در این رشته تحصیلی به این دانشگاه می‌آیند. مسئله بعدی این است که شما می‌توانید به دو زبان روسی و انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل بپردازید. استادان این دانشگاه به هر دو زبان روسی و انگلیسی مسلط هستند.

با تحصیل در این رشته از امکاناتی همچون خوابگاه دارای اینترنت، کتابخانه به صورت شبانه‌ روزی، توانایی استفاده از وسایل حمل و نقل به صورت نیمه رایگان، امکان استفاده از باشگاه ورزشی و … برخوردار خواهید بود. علاوه بر این، شما با حضور در مراکز درمانی با روند درمان به صورت مستقیم آشنا می‌ شوید و می‌توانید بهتر و بیشتر مسائل را یاد بگیرید.

مراحل اخذ پذیرش پزشکی در روسیه به چه صورت است ؟

برای این که بتوانید در دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا مشغول به تحصیل شوید، باید در دروسی همچون فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی نمره قبولی بالای 50 درصدی را اخذ کرده باشید. علاوه بر این، شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه داشته باشید. مسئله بعدی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، منفی بودن آزمایش ایدز یا HIV است. برای انجام این آزمایش بهتر است به مراکز تخصصی بروید و نتیجه آزمایش خود را با این دانشگاه و سفارت روسیه در میان بگذارید.

برای این که بتوانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید، باید یک فرم مخصوص را پر کنید و درون آن به مسئولان دانشگاه توضیح دهید که چرا خود را واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه می‌دانید. دقت داشته باشید که تحصیل در این کشور به هیچ عنوان رایگان نیست و شما برای تحصیل در روسیه باید مبلغی را به صورت سالیانه به دانشگاه بپردازید.

درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه

تحصیل دکتری در روسیه

تحصیل دکتری در روسیه هر ساله متقاضیان زیادی دارد. زیرا دانشگاه ها شرایط و امکانات مناسبی را در این دوره به دانشجویان اعطا می کنند. کشور روسیه بنابر شرایط خاصی که دارد بسیار مورد استقبال دانشجویان مختلف قرار گرفته است

برای اخذ پذیرش دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو بهترین کار کدام است؟

همانطور که متوجه شدید، دانشگاه پزشکی مسکو سچینوا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی جهان است. همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می‌دهند. از امکانات دانشگاه سچینوای روسیه می‌توان به خوابگاه‌های متعدد، باشگاه‌های ورزشی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی و … اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاوران مؤسسه هرمس اپلای، به راحتی در این دانشگاه پذیرش بگیرید و کارهای مهاجرت تحصیلی خود را توسط این مجموعه انجام دهید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مهم‌ ترین مزیت‌ های تحصیل در دانشگاه سچینوا چیست؟
این دانشگاه امکانات متعددی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به خوابگاه، باشگاه‌های متعدد و … اشاره کرد.
آیا آزمایش HIV برای اخذ پذیرش در دانشگاه سچینوا الزامی است؟
بله. شما برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید حتماً جواب آزمایش منفی را در اختیار داشته باشید
برای پذیرش در دانشگاه سچینوا قبولی در چه دروسی مهم است؟
اگر می‌خواهید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، باید در دروس فیزیک، شیمی، زیست‌ شناسی و زبان انگلیسی بیش از 50 درصد نمره را کسب کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای