ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

معرفی مدل مهاجرت ویزای سرمایه گذاری استرالیا

همواره مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا، یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی و سرمایه گذاری در جهان بوده است. یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا می باشد. هم اکنون بیش از ۲۰ هزار شرکت خارجی در کشور استرالیا فعالیت دارند که نشان از توجه ویژه سرمایه گذاران از سراسر دنیا به این کشور است. ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا، انواع متعددی دارد که باید مورد مناسب خود را بدانید. گروه مشاوره مهاجرتی هرمس اپلای می تواند در انتخاب بهترین روش اقامت سرمایه گذاری در استرالیا به شما کمک کند. در این مقاله توضیحات کاملی را درباره راه های سرمایه گذاری در استرالیا در سال 2024 شرح داده ایم؛ با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

  • 📌 اقامت موقت به مدت ۴ سال (قابل تبدیل شدن به اقامت دائم) –زیر گروه۱۸۸
  • 📌 اقامت دائم-زیرگروه ۱۳۲
  • 📌 اقامت دائم-زیر گروه ۸۸۸ این زیر گروه در ادامه و مرحله بعد از زیرگروه ۱۸۸ می باشد
  • 📌 ویزاهای ۸۹۰ (اقامت دائم) و ۸۹۲ (اقامت دائم همراه با اسپانسر ایالتی) برای کسانی که قبلا از طریق ویزای تجاری اقدام کردند پابرجا می باشد.

انواع ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

ویزای سرمایه گذاری تجاری استرالیا

از ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ ، برنامه نوآوری و سرمایه گذاری تجاری استرالیا تنها شامل چهار جریان است: نوآوری در تجارت ، کارآفرین ، سرمایه گذار و سرمایه گذار مهم. این نسبت به نه جریانی که از زمان راه اندازی Premium Investor در سال ۲۰۱۵ در دسترس بوده اند ، کاهش یافته است.

استرالیا در حال حاضر به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر سرمایه گذاری بر اساس شهروندی در جهان قرار دارد. اصلاح جریانهای باقیمانده با هدف تشویق سرمایه گذاری بیشتر و سهولت ماندن سرمایه گذاران در کشور انجام می شود.

ویزای زیر گروه ۱۸۸

  • 📌 ویزای سرمایه گذاری به روش معمول
  • 📌 ویزای سرمایه گذاری از طریق کار افرینی
  • 📌 ویزای سرمایه گذاری به روش ویژه

ویزای زیر گروه ۱۸۸

ویزای سرمایه گذاری ۱۸۸ استرالیا دارای سه نوع A،B و C بوده که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. در نوع A سرمایه گذار و همسرش باید در حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار استرالیا سرمایه داشته و میزان گردش مالی سالانه آنها در حدود ۷۵۰ هزار دلار استرالیا باشد. میزان تعهد سرمایه گذاری این نوع ویزا ۲۰۰ هزار دلار و حداقل امتیاز برای دریافت این ویزا ۶۵ امتیاز است.

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا نیاز به مدرک زبان نیست اما داشتن نمره و مدرک زبان امتیاز متقاضی را بالا می‌برد. این ویزا اجازه اقامت موقت به شخص و خانواده‌ اش را داده و بعد از آن به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

در ویزای نوع B سرمایه گذاری در استرالیا میزان سرمایه گذاری در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار استرالیا است که باید در یکی از مناطق و ایالت‌ های استرالیا انجام شود. در این نوع ویزا  نیاز به حداقل ۶۵ امتیاز و دعوت نامه از یکی از ایالت‌ های استرالیا دارید. این نوع ویزا نیز موقت است که چنانچه فرد شرایط لازم را به‌دست بیاورد به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

در ویزای نوع C متقاضی باید ۵ میلیون دلار در استرالیا سرمایه گذاری کند و به‌مدت ۵ سال کسب‌ و کار خود را در استرالیا اداره کند. متقاضی دریافت این نوع ویزا باید از سوی دولت و کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا تاییدیه بگیرد.

اقامت دائم استرالیا -زیر گروه ۱۳۲

یکی دیگر از انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا نوع ۱۳۲ است که اقامت دائم  متقاضی و خانواده را به همراه دارد. این نوع ویزا برای مدیران رده بالا و صاحبان شرکت‌ها و برندهایی است که قصد سرمایه گذاری در کشور استرالیا را دارد. این افراد باید در هنگام ورود به استرالیا  یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند و در زمینه‌های تجاری و اقتصادی سرمایه گذاری کنند. در این نوع ویزا سن متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال باشد.

اقامت دائم استرالیا-زیر گروه ۸۸۸ این زیر گروه در ادامه و مرحله بعد از زیر گروه ۱۸۸ میباشد

این ویزای سرمایه گذاری استرالیا اقامت دائم را به همراه داشته و اخیراً به لیست ویزاهای استرالیا اضافه شده است. این ویزا به کسانی که قبلا ویزای ۱۸۸ و اقامت موقت داشته‌اند کمک می‌کند تا اقامت دائم را به‌دست بیاورند. به‌عبارتی می‌توان گفت ویزای ۸۸۸ مکمل ویزای ۱۸۸ استرالیا است و برای اخذ ویزای ۸۸۸ لازم است شما قبل با ویزای ۱۸۸ وارد استرالیا شده و بعد از طی کردن مراحلی ویزای ۸۸۸ را کسب کنید.

شرایط لازم برای ویزای سرمایه گذاری ۸۸۸ استرالیا این است که متقاضی باید حداقل ۲۴ ماه پیش وارد استرالیا شده و اقامت موقت داشته باشد. شرط مهم دیگر برای دریافت ویزای ۸۸۸ میزان سرمایه و سهم متقاضی از میزان کسب و کار و تجارت است.

ویزاهای ۸۹۰ (اقامت دائم) و ۸۹۲ (اقامت دائم همراه با اسپانسر ایالتی) برای کسانی که قبل از طریق ویزای تجاری اقدام کردند پابرجا میباشد.

دارندگان ویزای ۸۹۰ سرمایه گذاری استرالیا می‌توانند اقامت دائم در استرالیا داشته باشند. متقاضیان این ویزا می‌توانند در استرالیا مشغول کار و تحصیل شده و مانند دیگر شهروندان استرالیا از تمام مزایای و حقوق شهروندی استفاده کنند. دارندگان ویزای ۸۹۰ استرالیا می‌توانند به‌مدت ۵ سال در داخل و خارج از استرالیا رفت و آمد داشته باشند.

ویزای سرمایه گذاری ۸۹۲ استرالیا نیز زیر مجموعه ویزای ۱۸۸ است که اقامت دائم را برای متقاضی به دنبال دارد. این ویزا ویژه کسانی است که کسب و کار جدیدی را شروع کرده‌اند یا از قبل کار و تجارتی داشته و یک منطقه یا ایالت‌ های استرالیا اسپانسر آنها است.

ویزای سرمایه گذاری به روش معمول

برای ویزای سرمایه گذاری شخص متقاضی بایستی حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه را درمدت زمان دو سال از ۵ سال گذشته را داشته باشد.

سابقه سرمایه گذاری خوب

متقاضی موظف به سرمایه گذاری یک و نیم میلیون دلاری در یکی از ایالت های استرالیا می باشد متقاضی و یا همسر وی بایستی مدیریت یک بیزینس یک و نیم میلیارد دلاری را در ایران در مدت یک سال اخیر داشته باشند و یا ۱۰ درصد از سهام یک بیزینس به نام آنها باشد .

ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق کار آفرینی

این ویزای یکی از پرطرفدارترین ویزای سرمایه گذاری در استرالیا است که زیر مجموعه ویزای ۱۸۸ استرالیا است. این نوع سرمایه گذاری ریسک کمی داشته و برای کسانی مناسب است که می‌توانند کار و تجارت جدیدی را در استرالیا شروع کنند و یا تجارت خود را به استرالیا انتقال دهند.

ویزای سرمایه گذاری معمولی به‌صورت اقامت موقت است که بعد از گذشت چند سال به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

در این روش شخص متقاضی بایستی سنی کمتر از ۵۵ سال را داشته باشد لازم به ذکر است در بعضی ایالت ها این شرط سنی وجود ندارد.

متقاضی نیاز به اسپانسرشیب توسط یکی از ایالت های استرالیا را دارد.حداقل امتیاز لازم دراین نوع از ویزا ۶۵ امتیاز می باشد.این نکته قابل توجه می باشد که امتیاز بندی در اینجا به عواملی مانند سن، تحصیلات، میزان سرمایه، گردش مالی، سوابق صادرات کالا و سوابق مدیریتی وابسته می باشد.

حداقل سرمایه موجود متقاضی در این ویزا باید ۸۰۰ هزار دلار باشد که شامل تمامی اموال شخص مانند خانه، زمین و… می باشد و حداقل گردش مالی مورد نیاز ۵۰۰ هزار دلار در دو سال از ۴ سال اخیر می باشد.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا به روش ویژه

در این نوع ویزا به گردش مالی احتیاجی نیست اما متقاضی و همسر وی بایستی۵ میلیون دلار اثبات سرمایه داشته را داشته باشند و این مبلغ بایستی در طول مدت ۴ سال این مبلغ را در استرالیا سرمایه گذاری کنند.

این نوع ویزا سیستم امتیاز بندی وجود ندارد و در صورت نداشتن نمره زبان فرد بایستی مبلغی را به دولت استرالیا پرداخت و مدت ۵۱۰ ساعت را در استرالیا به صورت رایگان دوره زبان بگذراند.

روش های اخذ ویزای استرالیا از طریق تخصص

📌 مهاجرت به صورت افراد متخصص: این نوع از ویزا به صورت اقامت دائم است.

📌 مهاجرت افرادی که دارای اسپانسر ایالتی هستند:این نوع از ویزا نیز ویزای کار استرالیا است.

📌 مهاجرت از طریق حمایت نواحی خاص: این روش شامل ویزای کار مشروط سه ساله است.

روش های اخذ ویزای استرالیا از طریق تخصص

مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا یک گزینه‌ی جذاب برای کسانی است که به دنبال اقامت سرمایه گذاری در کشوری با اقتصاد پویا هستند. با ویزای سرمایه گذاری استرالیا، فرصتی برای شروع در پروژه‌های معتبر و سرمایه گذاری مالی امن برایتان فراهم میشود. اقامت سرمایه گذاری در استرالیا، نه تنها به شما اجازه می‌دهد در این کشور بمانید و فعالیت اقتصادی داشته باشید، بلکه امکان اقامت دائمی نیز را فراهم می‌سازد. با توجه به نظام مالی پیشرفته استرالیا و تضمین امنیت حقوق سرمایه گذاران، این فرصت یک گام مهم برای تحقق اهداف مالی کلان است.

مهاجرت به صورت افراد متخصص:

این نوع از ویزا به صورت اقامت دائم است؛ یکی از رایج ترین انواع روش های اقدام برای مهاجرت به کشور استرالیا از طریق ویزای تخصص است. اداره مهاجرت استرالیا هر ساله یک لیستی از مشاغل در استرالیا که مورد نیاز باشد را ارائه می دهد.

هر چه امتیاز فرد بیشتر باشد سریعتر ویزای خود را دریافت کرده و نوع اقامت نیز در این روش دائم است. متقاضیان مهاجرت از طریق تخصص نیاز به دعوت نامه کارفرما نداشته و از طریق ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ یا ویزای ۴۹۱ استرالیا می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند. این ویزا اقامت دائم متقاضی و خانواده را به همراه دارد.

مهاجرت افرادی که دارای اسپانسر ایالتی هستند: این نوع از ویزا نیز ویزای کار دائم استرالیا است.

یکی از روش‌ های دریافت ویزای استرالیا که معمولا به دو صورت دائم و موقت صادر می‌شود ویزای اسپانسر شیب است. با توجه به کمبود نیروی کار در کشور استرالیا کارفرمایانی که قصد استخدام نیروهای متخصص را دارند، می‌توانند از متقاضیانی که خواستار کار در استرالیا هستند، حمایت کرده و آنها را برای انجام امور مهاجرت و اخذ ویزا به اداره تجارت استرالیا معرفی کنند.

دولت استرالیا برای جذب نیروی کار از سال ۲۰۱۲ قوانین متعددی را برای جذب نیروی کار از طریق اسپانسر شیب وضع کرده است تا متقاضیانی جذب شوند که  تخصص بالا و منحصر به فردی داشته باشند و جذب نیروی کار در استرالیا کاملاً هدف مند شده است.  هم اکنون آنچه ضامن دریافت این نوع ویزای در استرالیا است دانش زبان انگلیسی در حد بالا و داشتن تخصص و مهارت بالای کاری است.

مهاجرت از طریق حمایت نواحی خاص: این روش شامل ویزای کار مشروط سه ساله است.

برای متقاضیان که قصد اخذ اقامت دائم استرالیا را دارند بهترین روش اقدام از طریق زیر گروه ۱۸۹ می‌باشد در این روش متقاضی حق انتخاب ایالت مورد نظر خود را برای سکونت دارد.

این زیر گروه متقاضی می‌تواند از بین چند ایالت یکی را انتخاب کند و به همان ایالتی که اسپانسر شخص متقاضی شده است مهاجرت کند. طول دوره این ویزا برای مدت دو سال است و متقاضی بایستی حداقل یک سال را مشغول به کار باشد تا اقامت دائم را اخذ کند. این زیر گروه یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت در استرالیا می‌باشد.

در این زیر گروه لازم است یکی از ایالت‌ های کشور استرالیا اسپانسر شخص متقاضی شود. برای تعیین ایالت مورد نظر یک منطقه خاص برای متقاضی مشخص شده و ایالت مورد نظر به‌صورت انتخابی نمی‌باشد و در مواردی حتی برای به‌دست آوردن امتیاز بیشتر انتخاب منطقه محل اقامت به عهده دولت است. اعتبار این ویزا برای ۴ سال می‌باشد.

در ابتدا رشته تحصیلی متقاضی باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد

📌 شرایط سنی متقاضی باید بین ۱۸-۴۵ سال باشد

📌 به‌دست آوردن نمره مورد نیاز در آزمون IELTS

📌 داشتن حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با رشته متقاضی

سرمایه گذاری از طریق ویزای طلایی استرالیا

ویزای سرمایه گذار مهم استرالیا (ویزای طلایی استرالیا) توسط دولت در سال 2012 معرفی شد. این راه ساده را برای افراد دارای ارزش خالص (HNWI) به منظور اقامت دائم در استرالیا از طریق مهاجرت سرمایه گذاری ارائه می دهد. تابعیت مستقیم استرالیا توسط برنامه سرمایه گذاری وجود ندارد ، اگرچه شهروندی می تواند پس از 3-4 سال اقامت شامل 1 سال اقامت دائم درخواست شود.

نکات کلیدی درباره ویزای طلایی استرالیا

  • سرمایه گذاری ۵ میلیون دلار استرالیا در ساختار خاص
  • بدون محدودیت سنی
  • امکان دور زدن الزامات انگلیسی
  • حداقل اقامت فقط ۴۰ روز در ۵ سال
  • اقامت دائم (PR) پس از 4 سال
  • سهمیه کشور ندارد
  • تا قبل از تأیید اولیه نیازی به سرمایه گذاری نیست
نکات کلیدی درباره ویزای طلایی استرالیا
ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

پس از 4 سال متقاضی و خانواده می توانند از اقامت موقت (TR Subclass 188) به اقامت دائم (PR subclass 888) منتقل شوند.

اگرچه سرمایه گذاری بالا است ، اما سرمایه گذاری محدود و مقرر شده است. اقامت محدود به خانواده نزدیک است. در حال حاضر هیچ سهمیه ای برای کشور وجود ندارد و نیازی به سرمایه گذاری تا قبل از تایید قبلی نیست.

استرالیا مقصدی محبوب برای اقامت HNWI از طریق سرمایه گذاری است. در واقع در سال 2017 استرالیا 10000 سرمایه گذار HNWI از طریق سرمایه گذاری جذب کرد که بالاترین میزان در بین کشورهای دیگر در جهان است ، پیش از ایالات متحده با 9000 در رتبه دوم.

استرالیا استاندارد زندگی بالایی را ارائه می دهد که اغلب در رتبه ۱ یا نزدیک به ۱ در جهان قرار دارد. دارای رتبه بالایی برای ایمنی زنان و کودکان است. استرالیا یک پایگاه عالی برای تجارت در آسیای جنوب شرقی است و اقتصاد با ۲۷ سال رشد مداوم بدون رکود اقتصادی فوق العاده خوب عمل کرده است.

در مورد مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا ، قوانینی در مورد نحوه سرمایه گذاری ۵ میلیون دلار استرالیا وجود دارد.

  • حداکثر ۶۰٪: در املاک غیر مسکونی ، اوراق مشارکت و سهام.
  • حداقل ۱۰:: سرمایه گذاری خطرپذیر

ساکنان موقت از مالیات بر درآمد خارجی که در خارج از کشور به دست می آورند و CGT بر اموال خارجی معاف می شوند. پس از 4 سال امکان تمدید اقامت موقت به 8 سال وجود دارد.

سرمایه‌ گذاری در استرالیا چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

  • امکان زندگی در یک کشور انگلیسی زبان و پیشرفته
  • عدم انتقال سرمایه قبل از ورود به استرالیا برای ویزای کارآفرینی
  • عدم نیاز به نمره و مدرک زبان برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا
  • امکان اقدام برای اقامت دائم استرالیا بعد از ۲ سال
  • امکان دریافت پاسپورت استرالیایی بعد از اخذ اقامت دائم
  • امکان تحصیل فرزندان و دیگر اعضا خانواده در یک کشور پیشرفته
  • شرایط سرمایه گذاری آسان نسبت به کانادا و آمریکا
  • محدود نبودن انتخاب نوع تجارت و بیزینس در استرالیا
وکیل مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا همواره یکی از اولویت­ها برای کسانی که قصد مهاجرت داشته­ اند بوده است.

اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا با هرمس اپلای

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده در باب ویزای سرمایه گذاری استرالیا و کمک به عزیزان علاقمند به کسب اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا می باشد. امیدواریم تلاش های ما باعث تحقق اخذ اقامت سرمایه گذاری در استرالیا برای شما عزیزان گردد. همچنین شما می توانید در صورت تمایل به مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا از طریق تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای، مشاوره رایگان مهاجرتی (تلفنی) بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چگونه می توانم ویزای سرمایه گذاری استرالیا را دریافت کنم؟
شما باید حداقل 800000 AUD در استرالیا سرمایه گذاری کنید و نشان دهید که دارای سوابق تجاری ، سرمایه گذاری یا کارآفرینی خاصی هستید.
اخذ ویزای تجاری استرالیا چقدر طول می کشد؟
ویزای سرمایه گذار استرالیا در موارد معمول بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می کشد در صورتی که تمام اسناد اضافی را به موقع ارائه دهید.
آیا می توانم در استرالیا تابعیت بخرم؟
خیر ، بر خلاف سایر برنامه های شهروندی با سرمایه گذاری ، استرالیا در صدور تابعیت بسیار سختگیرانه عمل می کند. قبل از درخواست شهروندی باید ویزای دائم داشته باشید و حداقل ۴ سال در استرالیا اقامت داشته باشید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای صادقی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید با سرمایه گذاری در استرالیا میتونیم شهروندی استرالیا رو هم دریافت کنیم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای صادقی
2 سال قبل

سلام بله ویزای سرمایه گذاری استرالیا ویزایی هست که شما رو به شهروندی استرالیا نزدیک تر میکنه

هومن شکیبا
2 سال قبل

سلام. من می‌خوام برای سرمایه گذاری استرالیا اقدام کنم خودم 49 سالمه و یک فرزند 20ساله دارم.
میتونم بعد از سرمایه گذاری استرالیا فرزندمو با خودم ببرم ؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  هومن شکیبا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز. خیر فرزندان زیر 18 سال به عنوان همراه میتونن باهاتون تشریف بیارن . در غیر این صورت باید ویزای جدا براشون دریافت کنید

مهدی
2 سال قبل

سلام و عرض احترام
با ویزای 188 استرالیا میشه تقریبا 10 سال اقامت استرالیا رو گرفت، درسته؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز بله

مهدی
2 سال قبل

سلام دوستان
لطفا اگر میشه بفرمایید تو چه زمینه ای برای سرمایه گذاری تو استرالیا اقدام کنیم که کمترین مالیات و بیشترین سود رو برای ما داشته باشه؟

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بهترین روش سرمایه گذاری استرالیا در حال حاضر ویزای 188 یا ویزای 200000 دلاری هست .
برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص لطفا با شماره 02191070170 تماس بگیرید .

کادر هرمس اپلای