ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش عنوان مقاله ای است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشور اتریش دریافت ویزای کار این کشور می باشد. افرادی که در زمینه های مختلف دارای تخصص و مهارت باشند می توانند مطابق با فرصت های شغلی موجود در کشور اتریش مشغول به کار شوند. ما در این مقاله مفیدترین و بروزترین مطالب را درباره ویزای کار اتریش 2023 آورده ایم. در صورتی که به آگاهی بیشتر نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بازار کار اتریش

اتریش یکی از کشورهای بخش مرکزی قاره اروپا است که با سایر کشورهای اروپایی پیشرفته نظیر ایتالیا، آلمان، سوئیس و مجارستان همسایه است. به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی در اتریش، پایدار بوده و نرخ تورم کمتری دارد، کار و اشتغال در این کشور رونق فراوانی دارد و به این ترتیب، موقعیت های شغلی بیشتری برای افراد جویای کار ارائه می شود.

دریافت ویزای کار اتریش نیز مانند سایر روش های مهاجرتی به این کشور، مستلزم طی مراحل قانونی و فراهم کردن مدارک و شرایط لازم برای یافتن شغل مناسب است. این مطلب به بیان راهکاری مختلف برای اشتغال در اتریش و أخذ ویزای کار اتریش می پردازد. نکته بسیار مهم در مورد این کشور این است که افرادی که قصد سفر به اتریش و کار در این کشور را دارند باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند. داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی برای این کار کفایت می کند اما در اولین فرصت پس از ورود به اتریش باید حتماً نسبت به آموختن زبان آلمانی اقدام کنید.

دریافت ویزای کار اتریش از طریق دعوت نامه از سوی کارفرما

یکی از متداول ترین و مؤثرترین روش های دریافت ویزای کار اتریش، اقدام از طریق دعوت نامه کارفرما برای اشتغال فرد است. در این روش و بر اساس موقعیت های شغلی آزاد در اتریش که توسط فرد دیگری رزرو نشده است، کارفرما یک دعوت نامه برای فرد متقاضی کار ارسال می کند. بر اساس این فرم، مراحل دریافت ویزای کار با سرعت بیشتری طی می شود. البته باید به این نکته توجه کرد که فرم دعوت نامه تنها یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و برای أخذ ویزای کار اتریش باید شرایط دیگری را نیز لحاظ کرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در کشور اتریش به واسطه دوستی و آشنایی خانوادگی می توانید یک فرصت شغلی پیدا کنید، می توانید از روش دعوت نامه کارفرما برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام نمایید اما همواره یک نکته بسیار مهم را در ذهن داشته باشید؛ برای کار و اقامت در اتریش، هزینه های زندگی اهمیت زیادی دارند. سعی کنید قبل از هر اقدامی، میزان بودجه مالی خود را با هزینه های زندگی در اتریش مقایسه کنید. بدیهی است که دست خالی نمی توانید برای کار به این کشور مهاجرت کنید!

 

دریافت اقامت از طریق ویزای کار

أخذ ویزای کار اتریش به منزله راه مناسب و قانونی برای دریافت اقامت در این کشور است. پس از اینکه شغل مورد نظر خود را یافتید و به این کشور وارد شدید، اگر بتوانید مدت زمان ۳ سال به طور دائم در اتریش زندگی و کار کنید، پس از این مدت می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت نمایید.

یکی دیگر از نکات مهمی که در مورد ویزای کار اتریش باید به آن توجه کرد این است که افرادی که با ویزای تحصیلی به اتریش وارد می شوند، اجازه استفاده از شرایط کار دائم را ندارند؛ برای این کار آن ها باید مجدداً برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنند. البته دانشجویان این کشور فقط مجاز هستند در طول هفته، ۱۰ ساعت کار کنند که این میزان ساعات کاری بر حسب ترم های دانشگاهی، متغیر است.

أخذ ویزای کار اتریش از طریق تخصص و مدرک تحصیلی

یکی از راه های دریافت ویزای کار اتریش، استفاده از امتیاز مدرک تحصیلی و تخصص های فنی و علمی فرد است. این روش معمولاً برای افرادی مناسب است که نمی توانند از طریق دعوت نامه کارفرما اقدام کنند. در این روش، افراد درخواست خود را مبنی بر کار در اتریش به سازمان مربوطه ارسال می کنند. سخت ترین مرحله دریافت ویزا درست همین مرحله است.

درخواست شما در اداره کار اتریش در صورتی بررسی و پذیرفته می شود که از ۱۰۰ امتیاز کل، بتوانید ۷۰ امتیاز را به دست آورید. این امتیازها برای موارد مختلف، درصدهای متفاوتی دارد؛ به طور مثال، مدرک تحصیلی حداکثر ۴۰ امتیاز و ثبت اختراع، امتیاز دارد؛ امتیاز زبان خارجی، ۱۰ امتیاز و شرایط سنی نیز امتیاز خاص خود را خواهد داشت. اگر از این مرحله عبور کنید و امتیاز لازم را کسب نمایید می توانید برای یافتن کار مناسب به مدت زمان زمان ۶ ماه به کشور اتریش وارد شوید.

گذر از این مراحل به منزله دریافت ویزای کار اتریش نیست؛ پی از اینکه به اتریش وارد شدید باید به سرعت در پی شغل متناسب با تخصص و مدرک خود باشید. پس از یافتن کار مورد نظر خود و عقد قرارداد کاری با کارفرما، راه برای أخذ ویزای کار اتریش هموارتر می شود. مرحله نهایی، صدور کارت اقامت برای شما می باشد.

 

دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز برای ویزای کار اتریش

پس از اینکه فرد متقاضی یافتن شغل در اتریش موفق شد کار مورد علاقه خود را پیدا کند، دولت اتریش برای او کارت قرمز – سفید – قرمز صادر می کند. این کارت در واقع نمادی از پرچم کشور اتریش است و به این معنا است که دارنده کارت مجاز است در مدت زمان یک سال در این کشور اقامت و کار کند.

این کارت معمولاً به افراد متخصص فنی با مهارت بسیار عالی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش و کارکنان متخصص در زمینه های کاری ویژه اعطا می شود. پس از این مدت، فرد باید نسبت به تمدید کارت اقدام کند و پس از حدود ۴ سال  در صورتی که شرایط کامل را داشته باشد می تواند برای أخذ اقامت دائم در اتریش اقدام نماید.

انواع ویزای کار اتریش

قاعدتاً به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کاری اتریش باید با مدل‌های مختلف این ویزا نیز آشنا باشید. به طور کلی کشور اتریش انواع گوناگونی از ویزاها را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها علاوه بر اجازه تحصیل یا زندگی، می‌توانند برای کار به شکل قانونی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. ویزاهایی که به شما اجازه کار در کشور اتریش را می‌دهند، عبارت‌اند از:

  • ویزای مربوط به دارندگان بلو کارت مخصوص اتحادیه اروپا یا eu blue card
  • ویزای مربوط به تقاضای جاب سیکر (job seeker)
  • ویزای مربوط به تقاضای جاب آفر (job offer)
  • ویزای دانشجویی خاصی که به ویزای کار اتریش تبدیل شده است.
  • ویزای شش‌ ماهه یا short – term visa (در برخی از موارد مهلت این ویزا تنها نود روز خواهد بود.)

از نظر کلی، دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا یا همان بلوکارت شرایط بسیار مناسب‌ تری را نسبت به سایر افراد دارند. این نوع کارت در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به نوعی در حوزه شغلی خود جزو رده‌های برتر (top) قرار دارند. جالب است بدانید کسانی که دارای بلو کارت هستند، می‌توانند علاوه بر اسپانیا، به راحتی در سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نیز مشغول به کار شوند که این امر خود یک مزیت عالی به شمار می‌رود.

انتخاب نوع ویزای کاری اتریش کار راحتی نیست؛ زیرا به موارد مختلفی همچون میزان تحصیلات، حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، میزان تجربه و… بستگی دارد. بهترین روش ممکن برای موفقیت شما در این زمینه، بهره‌ گیری از تخصص کارشناسانی است که در این رابطه از دانش بالایی برخوردار هستند.

به عنوان نمونه، پرسنل هرمس اپلای به عنوان بزرگ‌ ترین مؤسسه مهاجرت کاری، تحصیلی و… در کشور آماده بوده تا به کلیه پرسش‌های شما در زمینه ویزای کار اتریش پاسخ دهند و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند. با هرمس اپلای مسیر دریافت این نوع ویزا برایتان راحت‌ تر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اتریش

به منظور دریافت ویزای کاری اتریش باید یک سری مدارک خاص را به کنسولگری یا سفارت اتریش در کشور محل اقامت خود ارائه دهید. ارائه مدارک به شکل مناسب و صحیح از جمله مهم‌ ترین مواردی به شمار می‌آيد که جهت تکمیل روند مهاجرت خود باید به آن توجه داشته باشید. کوچک‌ ترین نقص در این رابطه می‌تواند موجب ریجکت شدن پرونده شما شود. از جمله مهم‌ ترین مدارک مورد نیاز برای این ویزا باید به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • تکمیل فرم مخصوص ویزای کار اتریش (از هر نوعی که باشد.)
  • ارائه بلیط رفت
  • ارائه چندین قطعه عکس مناسب (پاسپورتی)
  • یک کپی از قرارداد شما و کارفرمایی که تابعیت اتریش را دارد. (این کپی به منظور مشخص شدن داشتن تمکن مالی لازم در زمان حضور در اتریش مورد استفاده قرار می‌گیرد.)
  • ارائه مدارک مربوط به داشتن سرپناه و محل اقامت پس از ورود به اتریش
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک مربوط به ازدواج
  • ارائه مدارک مربوط به سرپرستی فرزندان

در صورتی که جهت کار در یک مؤسسه علمی – آموزشی ویزای کاری دریافت کرده باشید، باید مدرکی با عنوان hosting agreement را نیز ارائه دهید. این مدرک مشخص می‌کند مرکزی که در آن مشغول به کار خواهید شد، از نظر دولت کشور اتریش در رده مؤسسات علمی – آموزشی قرار دارد.

در برخی از موارد ممکن است به منظور دریافت ویزای کاری اتریش از شما خواسته شود که مدارکی را مبنی بر تمکن مالی (به غیر از قرارداد کارفرما) ارائه دهید. میزان این تمکن به شکل سالانه تغییر پیدا می‌کند و در زمان مراجعه به سفارت اطلاعات لازم در این زمینه به شما داده می‌شود. در صورت ارائه مدارک مربوطه و واجد شرایط بودن شما جهت دریافت ویزای کار کشور اتریش، روند پیگیری پرونده‌ تان آغاز می‌شود. پس از طی مراحل کلی در نهایت امکان دریافت ویزای کاری این کشور برای شما به وجود می‌آيد.

هزینه ویزای کار اتریش

هزینه اخذ ویزای کاری اتریش در شرایط مختلف‌، متغیر است. به عنوان نمونه، هزینه اخذ ویزا برای کارگران ماهر با هزینه اخذ آن برای افرادی که قصد دارند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند، تفاوت دارد. در هر صورت نکته مهم این است که در هر مرحله از دریافت ویزای کار اتریش باید هزینه‌ها را به شکل تمام و کمال بپردازید.

تنها برای ارسال فرم درخواست کارت قرمز – سفید – قرمز اتریش (ویزای اجازه کار) 120 یورو (132 دلار آمریکا) باید پرداخت کنید. همچنین باید هزینه‌های دیگری همچون تهیه مدارک و… را در نظر داشته باشید. تمام هزینه‌های مربوطه را می­توانید به تفصیل در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع دریافت کننده هزینه مراحل مختلف دریافت ویزا
کارگران بسیار ماهر

 

·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 20 یورو (22 دلار آمریکا)

·       شخصی سازی: 20 یورو (22 دلار)

 

کارگران ماهر در مشاغلی که دچار کمبود کارگر هستند

 

·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 10 یورو

·       شخصی سازی: 20 یورو (22 دلار)

 

بنیان‌ گذاران استارت آپ

 

·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 20 یورو (22 دلار آمریکا)

·       شخصی سازی: 20 یورو (22 دلار)

 

فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ ها و کالج‌ های آموزش عالی اتریش

 

·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 10 یورو (22 دلار آمریکا)

کارگران خود اشتغال ·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 20 یورو (22 دلار آمریکا)

·       شخصی سازی: 10 یورو (22 دلار)

 

سایر کارگران

 

·       درخواست: 120 یورو (132 دلار)

·       اعطا: 20 یورو (22 دلار آمریکا)

·       شخصی سازی: 20 یورو (22 دلار)

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش

شانس دریافت ویزای کار اتریش برای افرادی که در حوزه مشاغل موردنیاز این کشور فعالیت می‌کنند، بالاتر است. این مشاغل مواردی به شمار می‌آیند که در حال حاضر کارفرمایان اتریشی بیش از سایر گزینه‌ها به آن‌ها اهمیت می‌دهند. برخی از مشاغل قابل توجه در این زمینه عبارت‌اند از:

  • پرستاری
  • آموزگاری
  • برنامه‌ نویسی
  • تکنسین‌ الکترونیک
  • تکنسین الکتریک
  • مدیران ساخت و ساز
  • نجاری
  • تعمیرکار موتور خودرو
  • استاد دانشگاه
  • جوشکاری
  • وکالت
  • مشاوره مدیریت
  • مهندسی طراحی شهری
  • مربی مهد کودک
  • متخصص ict
  • آشپز
  • متخصص شبکه‌های کامپیوتری
  • فیزیک‌ دان
دوره زبان آلمانی در اتریش

دوره زبان آلمانی در اتریش و نکات مربوط به آن

در این مؤسسات خواهید توانست مهارت‌های زبان آلمانی خود را در کمترین زمان، تقویت کنید. اگر کار می‌کنید، تحصیل می‌کنید یا به زبان آلمانی برای فعالیت‌های روزانه نیاز دارید..

سخن پایانی

با دریافت ویزای کار اتریش این امکان برای شما عزیزان به وجود می‌آید که به شکل کاملاً قانونی به این کشور بسیار پیشرفته اروپایی مهاجرت کنید. ویزای کاری این کشور انواع گوناگونی دارد و برای گرفتن آن لازم است یک­سری شرایط و مدارک را داشته باشید. در این زمینه، بهره‌ گیری از دانش و تخصص مشاوران مهاجرتی هرمس اپلای امری ضروری به نظر می‌رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به کلیه پرسش‌های شما کاربران گرامی پاسخ دهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز برای ویزای کار اتریش به چه معناست؟
این کارت در واقع نمادی از پرچم کشور اتریش است و به این معنا است که دارنده کارت مجاز است در مدت زمان یک سال در این کشور اقامت و کار کند.
أخذ ویزای کار اتریش از طریق تخصص و مدرک تحصیلی مناسب چه کسانی است؟
این روش معمولاً برای افرادی مناسب است که نمی توانند از طریق دعوت نامه کارفرما اقدام کنند. در این روش، افراد درخواست خود را مبنی بر کار در اتریش به سازمان مربوطه ارسال می کنند.
روش گرفتن دعوت نامه از سوی کارفرما بای دریافت ویزای کار به چه صورت است؟
در این روش بر اساس موقعیت‌های شغلی آزاد در اتریش که توسط فرد دیگری رزرو نشده است، کارفرما یک دعوت نامه برای فرد متقاضی کار ارسال می‌کند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
2 سال قبل

نحوه دریافت کارت سفید قرمز چجوریه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  احمد
2 سال قبل

برای اطلاعات جزئی تر لطفا فرم مشاوره پر بفرمایید تا کارشناسانمون راهنماییتون کنند

پریناز
4 سال قبل

با سلام …من 40 ساله فوق لیسانس رشته زبان انگلیسی با 14 سال سابقه تدریسدر سطوح advance در مورد اخذ ویزای کار چه راهنمایی می تونانید بکنید .

امین بهرامی
پاسخ به  پریناز
4 سال قبل

با عرض سلام
راهی که ما به شما پیشنهاد میدیم ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی هستش که در ادامه می تونید هم کار کنید و هم اقامت بگیرید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید یا فرم مشاوره مهاجرت را تکمیل کنید.
با سپاس

علی شکری
پاسخ به  امین بهرامی
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
من کاردانی نرم افزار کامپیوتر با ۱۲ سال سابقه کار برنامه نویسی و آی تی هستم. آلمانی هم تا سطح A2 خوندم. شانسم برای ویزای کار اتریش با توجه به مدرک تحصیلیم چقدر هست. ممنون از پاسختون

امین بهرامی
پاسخ به  علی شکری
4 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر
ما در حال حاضر برای اتریش اقدام نمی کنیم اما نهایتا تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد که آیا کشور آلمان نیرو با مدرک زیر لیسانس جذب خواهد کرد یا خیر. در صورتی که جذب صورت گیرد حداقل به مدرک زبان آلمانی B1 نیاز دارید. برای مشاوره بهتر و کامل تر با ما تماس بگیرید.

فرید
4 سال قبل

با سلام من 44 سالمه و کارشناسی ارشد برق شاخه کنترل از دانشگاه ازاد مشهد رو دارم بیش از 19 سال سابقه کاری مرتبط با رشته دارم آیا می تونم ویزای جستجوی کار برای اتریش بگیرم

امین بهرامی
پاسخ به  فرید
4 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
موسسه مهاجرتی هرمس اپلای خدماتی در زمینه ویزای جستجوی کار اتریش ندارد.
با آرزوی موفقیت

سهیلا
4 سال قبل

‎با سلام

‎من ۳۳ سالمه. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته MBA of Business Administration and public relation از دانشگاه مالزی هستم
‎۵ سال سابقه کاری در زمینه project management office در کشور مازی را دارم.و همچنان مشغول به کار هستم. مسلط کامل به زبان انگلیسی و دارای مدرک A2 زبان آلمانی هستم.
‎به نظر شما شرایط اقدام برای ویزای جستجوی کار در کدام کشور ها را دارم؟

‎با تشکر

امین بهرامی
پاسخ به  سهیلا
4 سال قبل

سلام خدمت شما
یکی از خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای ویزای جستجوی کار هست، اما بعد از بررسی cv شما میتونیم جواب قطعی بدیم. لطف کنید cv خودتون را برای ما بفرستید.
با سپاس

کادر هرمس اپلای