ویزای کار روسیه

ویزای کار روسیه

می‌توان گفت ویزای کار روسیه در بین تعداد زیادی از متقاضیان و داوطلبان مهاجرت در سراسر دنیا طرفدار دارد. مهاجرت کاری به روسیه به ویژه برای افرادی که در کشور خود دارای شغل و حرفه سودمندی هستند، مزایای بسیاری خواهد داشت. این به موجب شرایط ایده آلی است که در این کشور حاکم شده است. کشور روسیه و پایتخت آن مسکو، یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به موجب دارا بودن شرایط مرفه و ایده‌آل اقتصادی، علمی آموزشی و اجتماعی، به‌عنوان ابرقدرت به سراسر دنیا معرفی شده است. برای آشنایی با نحوه اخذ اقامت کاری روسیه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بازار کار روسیه

برای کار کردن در کشور روسیه باید چندین مرحله متفاوت و گاهاً پیچیده را پشت سر بگذارید، اول از همه باید بتوانید در روسیه کار پیدا کنید، بعد از آن باید از کارفرمای خود بخواهید که برای شما دعوت‌نامه بفرستد، این کار پشتیبان شما برای اخذ ویزای کار روسیه خواهد بود؛ سپس مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت کاری روسیه را جمع کرده و درخواست خود را برای اخذ ویزا به کنسولگری بفرستید، هزینه‌ها که بین 30 تا 500 یورو متغیر است را پرداخت کنید و منتظر پاسخ سفارت بمانید. این مراحل شما را به ویزای کار روسیه می‌رساند، تنها افرادی که برای کار در روسیه نیازی به اخذ ویزا ندارند، اهالی بلاروس و اوستیای جنوبی هستند، اهالی باقی کشورها باید برای دریافت ویزا مستقلاً درخواست ارسال کنند.

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای کار، یکی از بهترین و پرطرفدارترین راه های مهاجرت به این کشور است. زیرا روسیه با در اختیار گذاشتن طیف بسیار گسترده ای از انواع مشاغل متنوع دنیا و فراهم آوردن حقوق و مزایای عالی و درجه به طور مساوی برای تمامی کارکنان خود، موجب می شود تا تمامی افراد از طریق کار در این کشور با استفاده از استعداد و خلاقیت های خود، درآمد مطلوب و ایده آلی را برای خود به دست آورند. ما در این مقاله قصد داریم تا تمامی آن را به طور مفصل بررسی نماییم. چنانچه شما هم فردی با استعداد هستید و می خواهید از به یک موفقیت چشمگیر دست یابید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ویزای کار روسیه

به طور عمده مهاجر از طریق کار در روسیه با داشتن ویزای کار میسر می شود. اگر بخواهیم در رابطه با انواع این ویزا صحبت کنیم باید بگوییم که سازمان مهاجرت این کشور، دو نوع ویزای کار برای متقاضیان و داوطلبان خود قرار داده است و آن ها می توانند با داشتن هر کدام از آن ها، در ابتدا در این کشور زیبا و منحصر به فرد اقامت داشته باشند سپس برای تابعیت در آن و شروع کسب و کار گام بردارند. انواع آن به شرح زیر می باشد:

ویزای تک وروده که به طور معمول برای ۹۰ درصد متقاضیان دارای اعتبار می باشد. عموماً این نوع ویزا بر مبنای یک دعوت‌ نامه کاری از سوی اداره سفارت و سازمان امور مهاجرتی کشور روسیه صادر می شود و بر اساس آن، اجازه کار برای فرد متقاضی صادر می شود.

ویزای ورود مجدد که بر اساس یک ویزای تک وروده در دفتر محلی سازمان امور مهاجرتی کشور روسیه برای مدت مشخصی صادر می شود. عموماً این مدت اعتبار بیش از یک سال می باشد.

از سال ۲۰۱۰ تا کنون دولت جماهیر روسیه، نوع جدیدی از ویزای کار را برای متخصصین و افرادی که دارای تخصص بسیار بالایی هستند قرار داده که حقوق و مزایای بیش از دو میلیون روبل در سال را برای آنان صادر خواهد کرد. این ویزا به مدت سه سال اعتبار دارد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار

زمانی که شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به روسیه از طریق کسب و کار، نسبت به مهاجرت خود اقدام می نمایید حتماً نیاز است تا از سوی کارفرمای این کشور برایتان یک دعوت نامه کاری فرستاده شود. این اجازه کار موجب می شود تا شما بتوانید جهت دریافت ویزا اقدام به عمل آورید. یکی دیگر از نیازهای اساسی دریافت ویزای کار روسیه و کسب اجازه نامه از کارفرمای روسی، برخورداری خوبی از سطح زبان و دانایی زبان روسی است. به طور کلی برای دریافت ویزا لازم است شما اسناد و مدارک زیر را به شرکت دعوت کننده کاری مطرح نمایید.

  • گواهی پزشکی
  • کسریت در اداره خدمات عمومی استخدام جمعیت
  • اجازه برای استخدام کارگران خارجی
  • دعوت نامه برای کار
  • پاسپورت
  • برگه درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس متقاضی
  • ارائه مدارک سابقه کاری و ترجیحاً بیمه کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • برگه اجاره محل اقامت
  • شرایط لازم برای ویزای کار روسیه
  • دارا بودن شرایط سنی مناسب
  • داشتن مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود
  • آشنایی با زبان انگلیسی یا زبان روسی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار روسیه

در رابطه با مزیت های ویزا باید خاطر نشان کنیم که به موجب قانون کار روسیه و مقرراتی که این کشور برای تمامی شهروندان خود اعمال کرده است عموم مردم از هرگونه قوم و ملیتی که باشند از حقوق و مزایای مساوی برخوردار است. لازم است بدانید که زنانی که موفق به دریافت ویزا شدند و پس از اقامت در روسیه اقدام به حرفه و شغل موردنظر نموده اند، پاداش کار، امنیت اجتماعی و فراغت کار بالایی را از دولت روسیه دریافت می نمایند. همچنین آنان دارای حقوق مساوی با مردان نیز می باشند.

توصیه های لازم در جهت اخذ ویزای کار روسیه

چنانچه شما هم قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید و می خواهید با دریافت ویزای کار روسیه نسبت به پیدا کردن شغل و حرفه مورد علاقه خود در این کشور اقدام نمایید دانستن این نکات مهم، در تصمیم گیری شما نقش مهمی را ایفا می کنند.

دانستن زبان روسی یا انگلیسی لازمه پیدا کردن کار در کشور روسیه می باشد. به گونه ای که عدم توانایی در این دو زبان، تا حدود زیادی کار در این کشور غیر ممکن خواهد بود. اگر به شما پیشنهاد کارخوب در روسیه داده شد و از شما خواستند تا در قبال پرداخت مبالغ هنگفتی برایتان ویزای کار روسیه جور خواهند کرد. قریب به یقین حقه ای در کار است. پس حواستان را جمع کنید

حجم زیادی از نیروی کار در روسیه را شهروندان کشورهای تازه توسعه یافته مانند تاجیکستان، شوروی سابق تشکیل داده است که بیش از نیمی از آن ها در همان دوران کودکی زبان روسی را فراگرفته اند. بنابراین برای بیشتر کارفرمای این کشور حتی ایرانیان مقیم روسیه کارمند تاجیکی به کارمند ایرانی اولویت دارد.

زمان و هزینه پردازش درخواست ویزای کار کشور روسیه

در مورد هزینه‌های کلی ویزای کار روسیه نمی‌توان یک نظر قطعی داد؛ زیرا این هزینه به موارد مختلفی بستگی دارد. در واقع، هزینه این ویزا به ازای هر کشور مبدأ متغیر است. به‌ عنوان ‌مثال، افرادی که قصد دارند از مبدأ بریتانیا ویزای کاری این کشور را دریافت کنند، باید حداقل ۱۶۵ پوند انگلیس را بپردازند. این که ویزای مربوطه از نوع یکبار ورود باشد یا چند بار ورود نیز روی هزینه نهایی مربوط به دریافت آن اثر می‌گذارد.

نکته مهمی که اغلب در رابطه با هزینه‌های مربوط به این ویزا فراموش می‌شود، هزینه‌ای است که کارفرمای شما برای دریافت مجوز استخدام کارگران خارجی باید پرداخت کند. این هزینه در حال حاضر چیزی برابر با هزار روبل تعیین شده است.

پرداخت هزینه مربوط به ویزای کاری روسیه پس از مراجعه شما به سفارت و ارائه مدارک مربوطه صورت می‌گیرد. در واقع، پیش از بررسی مدارک خود باید هزینه مشخصی را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. این هزینه مجزا نیز به صورت سالانه متغیر است و تنها کارکنان سفارت آن را به اطلاع شما می‌رسانند.

شرایط اخذ اقامت پس از کار در کشور روسیه

هدف بسیاری از افرادی که به دنبال دریافت ویزای کار روسیه هستند،‌ اخذ اقامت دائم این کشور است. باید بیان کنیم که این پروسه یک پروسه پیچیده محسوب می‌شود و به همین دلیل، کلیه مراحل آن باید با توجه به نکات و قوانین مشخصی انجام شوند. در واقع، میزان رد شدن پرونده‌های مربوط به این روش بالا است.

در هر صورت، پس از این که توانستید با ویزای کاری وارد خاک روسیه شوید، یک گواهی یا سند موقت جهت کار و زندگی به شما داده می‌شود. این سند به شکل سالانه قابل تمدید است. اگر شخص دریافت‌کننده سند بتواند به مدت سه سال مداوم قرارداد کار خود و سند اقامت موقت را تمدید کند، اجازه درخواست جهت دریافت اقامت دائم روسیه را کسب می‌کند. توجه داشته باشید که در این حالت تنها اجازه درخواست به شما داده شده است و موافقت با این درخواست قطعی نخواهد بود.

مهاجرت به روسیه

کار در روسیه

در حال حاضر بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به کشور روسیه هستند. پیداکردن یک فرصت شغلی و دریافت دعوت‌نامه کاری کم‌هزینه‌ترین راه برای مهاجرت به این کشور است.

سخن آخر

بازار کار مناسب در روسیه موجب شده است تا در سال‌های اخیر افراد بسیار زیادی نسبت به مهاجرت کاری به روسیه اقدام کنند. بر اساس قوانین و مقررات شما برای کار در این کشور نیازمند ویزای کار روسیه هستید که پس از دریافت برخی مدارک مشخص ارائه می‌شود.

علاوه بر این،‌ برای اخذ ویزای کار روسیه باید از یک کارفرمای روسی دعوت‌نامه رسمی داشته باشید. در هر صورت، اگر قصد دارید اقامت کاری روسیه را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید،‌ کارشناسان هرمس اپلای آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. همین حالا با ما تماس بگیرید و آينده خود را بسازید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آيا ایرانیان هم برای کار در روسیه باید ویزای کاری داشته باشند؟
بله؛ به طور کلی، کلیه افرادی که از خارج از خاک روسیه وارد این کشور می‌شوند و قصد کار کردن در این کشور را دارند، باید ویزای کاری مختص به خود را دریافت کنند که مراحل مشخصی دارد.
مهم‌ترین شرط برای دریافت این نوع ویزا چه چیزی است؟
برای دریافت ویزای کاری کشور روسیه باید با یک کارفرمای روسی قرارداد داشته باشید. ارائه این قرارداد مهم‌ترین شرط موجود برای دریافت ویزای مورد نظر است.
حداقل مدرک برای ویزای کاری روسیه چه چیزی است؟
افرادی که قصد دارند ویزای کاری کشور روسیه را دریافت کنند، باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند و در زمان ارائه مدارک خود،‌ مدرک فارغ‌التحصیلی را نیز در اختیار سفارت روسیه قرار دهند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای