همه چیز درباره اتریش

معرفی کامل اتریش؛ درباره کشور اتریش بیشتر بدانید!

اتریش یکی از کشور‌های اروپایی است که شرایط زندگی ایدئالی را برای شهروندان و افراد خارجی فراهم کرده است. این کشور برای اینکه بتواند اقتصاد بهتری داشته باشد، مهاجرپذیر بوده و از نیروهای متخصص برای موقعیت‌های شغلی استقبال می‌کند. همچنین جاذبه‌های دیدنی و طبیعت زیبای آن باعث شده است تا سالانه میزبان گردشگرهای زیادی از سراسر دنیا باشد. کشور اتریش با کشور‌های مختلف مانند: آلمان، جمهوری چک، اتریش و سوئیس مرز مشترک دارد که همین موضوع باعث شده تا روابط سیاسی و اقتصادی خوبی داشته باشد. اما آیا شرایط زندگی در این کشور برای تمام افراد فراهم است؟ یا چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟ برای اینکه به این سوالات پاسخ دهیم و درباره اتریش اطلاعات کلی‌تر در اختیار شما قرار دهیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کشور اتریش

اتریش در بخش مرکزی اروپا واقع شده است که این منطقه به طور کامل محصور شده از خشکی است. از این‌رو آب و هوای معتدل‌تری نسبت به سایر کشور‌های اروپایی و کوهستانی دارد. در اتریش بیشتر مرم به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و در حقیقت این زبان رسمی ‌آن‌ها اعلام شده است. البته که زبان‌های دیگری هم در این کشور رایج هستند، اما بیشتر مردم زبان آلمانی را انتخاب کرده‌اند. وین، به عنوان بزرگترین شهر اتریش و پایتخت این کشور شناخته می‌شود که حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.

به طور کلی این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که سرانه تولید ناخالص داخلی آن 28.50277 دلار اعلام شده است. همچنین وین به عنوان پایتخت اتریش، در سال‌های متوالی یکی از بهترین شهرهای دنیا از نظر کیفیت زندگی شناخته شده است. در جدول زیر نگاه کلی به معرفی کشور اتریش داریم.

عنوان توضیحات
پایتخت وین
زبان رسمی آلمانی
زبان‌های رایج اسلوونیایی، کرواتی، مجاری
نوع حکومت جمهوری پارلمانی
جمعیت حدود ۸ میلیون و ۹۶۵ هزار نفر در سال ۲۰۲۳
واحد پولی یورو معادل ۱.۰۶۲ دلار آمریکا
پیش‌شماره کشور 0043
آب و هوا معتدل

جغرافیای کشور اتریش

کشور اتریش از نظر مساحت نسبت به اسکاتلند بزرگتر بوده و از پرتغال کوچکتر است. شهر‌های مهم در کشور اتریش با نام‌های وین، لینس، گراتس، زالسوبورگ و اینسبروک شناخته می‌شوند و بیشتر از 60 درصد از مساحت این کشور به کوه‌های آلپ اختصاص دارد. همین موضوع باعث شده تا زمین‌های سرسبز، دره‌های زیبا و ارتفاعات زیبایی شکل گیرند. اما رشته کوه آلپ مهم‌ترین مراتع این کشور است که سالانه گردشگرهای زیادی را به خود جذب می‌کند. در حقیقت فرقی ندارد که در چه فصلی به بازدید از کوه‌های آلپ می‌روید، در تمام فصل‌ها این کوه‌ها زیبایی خاصی دارند و طبیعت آلپ برای همه جذاب خواهد بود.

به طور کلی به دلیل اینکه در برخی از مناطق اتریش، اختلاف نواحی وجود دارد، ممکن است که تغییرات آب و هوایی نیز رخ دهد. به این معنا که در بخش‌های کوهستانی، آب و هوا مرطوب و بارانی است، اما در بخش‌های خشکی، آب و هوا معتدل و خشک است. به طور حتم در بخش‌های کوهستانی آلپ همیشه برف و باران دیده می‌شود و از ماه‌های دسامبر تا مارس شرایط سرد و برفی را شاهد خواهیم بود.

نوع حکومت و ساختار سیاسی کشور اتریش

اتریش، همانند سایر کشور‌های اروپایی، به عنوان یک جمهوری دموکراتیک شناخته می‌شود و به وسیله دولت که متشکل از مقامات مختلف هستند، اداره خواهد شد. صدراعظم به عنوان رئیس دولت معرفی می‌شود و دولت بر مجریه و مجلس نظارت خواهد داشت.

نوع حکومت و ساختار سیاسی کشور اتریش
اتریش یک جمهوری فدرال است که به صورت یک سیستم دموکراتیک و پارلمانی عمل می‌کند.

درباره اتریش و نوع حکومت آن بدانید که یک جمهوری فدرال است که به عنوان یک کشور دموکراتیک و پارلمانی عمل می‌کند. حکومت  کشور اتریش به دو سطح مرکزی و منطقه‌ای تقسیم می‌شود. در سطح مرکزی، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت وجود دارد و دولت به صورت فدرال اداره می‌شود. مجلس ملی نمایندگان اتریش مستقیم مردم را انتخاب می‌کند و قوانین را تصویب می‌کند، در حالی که مجلس ایالت‌ها نمایندگان ایالت‌ها هستند و در مسائل منطقه‌ای مشارکت دارند.

توجه کنید که سیستم حکومتی اتریش به گونه‌ای است که تمام انتصاب‌های سیاسی، از طریق رای گیری مردم انتخاب می‌شوند. همچنین در حال حاضر پنج حزب سیاسی در اتریش قدرت دارند که عبارتند از:

  • حزب مردم اتریش
  • حزب سوسیال دمکرات اتریش
  • حزب آزادی اتریش
  • سبزها و NEOs
  • اتریش جدید و انجمن لیبرال

اتریش بر خلاف سایر کشور‌های دیگر اجازه تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی را به افراد بالای 16 سال می‌دهد. در حقیقت افرادی که به سن قانونی 16 سال رسیده باشند، حق رای دارند و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های سیاسی شرکت کنند. اما مهم‌ترین فعالیت‌های سیاسی کشور اتریش در سیاست‌های بین‌المللی به موارد زیر مرتبط می‌شود:

  • مشارکت در اتحادیه اروپا و سازمان ملل
  • پیوستن به مشارکت ناتو برای صلح و امضای معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای

همچنین با توجه به اینکه اتریش، موقعیت مکانی خوبی در اروپا دارد، سازمان‌های بین‌المللی بسیاری در وین وجود دارند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دبیرخانه سازمان امنیت و همکاری اروپا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و سازمان پیمان جامع ممنوعیت آزمایش اشاره کرد.

سفر به اتریش

افرادی که قصد سفر به اتریش را دارند، بهتر است که از قبل درباره باید‌ها و نباید‌های فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نیز اطلاعات کاملی داشته باشند. فرقی ندارد که سفر شما به عنوان توریست است یا به عنوان یک مهاجر قصد سفر به این کشور را دارید، در هر دو صورت باید اطلاعاتی کلی درباره شرایط سفر به اتریش داشته باشید. اتریش با کشور آلمان تشابه فرهنگی و زبانی دارد که باعث شده این دو کشور با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند. در حقیقت کشور اتریش، در برخی از موارد مانند: غذا، احوالپرسی و جنبه‌های مختلف زندگی تحت تاثیر آلمانی‌ها بوده و از آن‌ها تقلید می‌کند. همچنین هنگام سفر به این کشور، دقت داشته باشید که مردم اتریش به حریم خصوصی خانواده اهمیت زیادی می‌دهند و وقت‌شناسی یکی از هنجارهای مهم این کشور محسوب می‌شود. همچنین خدمات گردشگری و شهری زیادی برای بازدیدکننده‌های این کشور در نظر گرفته شده است تا در کنار آن‌ها بتوان از هنر، موسیقی و ادبیات این کشور بهره‌مند شد.

جاذبه‌ های گردشگری کشور اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، فرهنگ غنی دارد که باعث شده است، سالانه گردشگرهای زیادی را میزبانی کند تا از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن لذت برد. این کشور با داشتن سواحل زیبا، غارهای متعدد و مراتع سرسبز چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. اما بهتر است که قبل از سفر، درباره جاذبه‌های گردشگری این کشور اطلاعات کاملی داشت. از این‌رو جاذبه‌های بزرگترین و بهترین شهرهای اتریش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جاذبه‌ های گردشگری وین

پایتخت اتریش یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور است که گردشگرهای زیادی را به خود جذب کرده است. افرادی که عاشق غذاهای خوشمره، تاریخ و فرهنگ اتریش هستند، بهتر است که از وین دیدن کنند. در حقیقت گزینه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی در شهر وین وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • خانه اپرای دولتی وین
  • شهربازی تاریخی پراتر وین با چرخ و فلک غول‌پیکر
  • کاخ و باغ‌های شونبرون
  • ساختمان‌های باشکوه
  • موزه بلودر
  • کلیسای جامع سنت استفان

به طور کلی برای اینکه هیچ یک از جاذبه‌های وین را از دست ندهید، توصیه می‌کنیم که از تور گردشگری استفاده کنید.

جاذبه‌ های گردشگری اینسبروک

شهر اینسبروک یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری در زمستان است. تفریحات زمستانی در این شهر با توجه به وجود رشته‌های آلپ و مناظر زیبایی که ایجاد می‌کند، بسیار مورد استقبال بوده است. سقف طلایی یکی از مشهورترین جاذبه‌های منطقه اینسبروک است، این جاذبه دیدنی یک بالکن طاقچه‌ای است که با حدود 2657 کاشی مختلف مسی و طلاکاری شده، تزئین شده است. همچنین قدمت سقف طلایی به بیش از 500 سال می‌رسد.

جاذبه‌ های گردشگری سالزبورگ

سالزبورگ با آلمان هم مرز است و هنگامی‌ که درباره جاذبه‌های گردشگری اتریش صحبت می‌شود، باید به مناظر طبیعی و کوه‌های آلپ در این منطقه اشاره کرد. موزه شهر تاریخی آلتشتات در این شهر واقع شده و می‌توان از سازهای دوران کودکی موتزارت بازدید کرد. همچنین کلیسای جامع مربوط به قرن 17 و کاخ اسقف اعظم از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر سالزبورگ است.

جاذبه‌ های گردشگری لینز

شهر لینزبه دلیل وجود موزه Ars Electronica و ساختمان‌های باشکوهی که دارد، سالانه از گردشگرهای زیادی میزبانی می‌کند. این موزه در سال 1979 طراحی و ساخته شده که آن را به عنوان موزه آینده هم می‌شناسند.

جاذبه های گردشگری لینز
لینز، شهری تاریخی و زیبا در اتریش، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

اما بهتر است که با جاذبه‌های بی نظیر دیگر اتریش هم آشنا شوید که مهم‌ترین آن‌ها در جدول زیر آمده‌اند.

جاذبه گردشگری اتریش توضیحات
باد گاستین شهر کوهستانی با دریاچه‌های آبگرم
شوارتزنشتاین مقصد اسکی و پیاده‌روی در تمام طول سال در مرز ایتالیا
ورترسی بزرگ‌ترین دریاچه منطقه کارینتیا
هالستات شهری زیبا و مشهور در بین دریاچه و کوه
زل ام سی شهری کوهستانی با دریاچه‌های دیدنی و علفزارهای سبز
فلدکیرش شهری قدیمی ‌با سنگ فرش و غذاخوری‌های مختلف

مشاهیر علمی، ادبی و سیاسی و هنری کشور اتریش

کشور اتریش، افراد مشهوری در زمینه‌های علمی، سیاسی و هنری دارد که هر یک در تاریخ ماندگار شده‌اند. لیست بهترین مشاهیر اتریش در جدول زیر آمده است.

اسامی‌مشاهیر توضیحات
هربرت فون کارایان Herbert von Karajan

 

نابغه بزرگ در عرصه موسیقی که از سن 5 سالگی شورع به فعالیت کرده است.
ژان اشتراوس Leo Strauss

 

دومین رهبر ارکستر لایز با نبوغ بالا که موسیقی‌های زیادی را نواخته است.
ریشارد اشتراوس Richard Strauss آهنگساز مشهور که مدیریت ارکسترهای مختلف را بر عهده داشته و سمفونی تلفیقی را ابداع کرد.
آلبان برگ Alban Berg

 

آهنگساز مشهور که شاگرد آرنولد شونبرگ بوده و سبک‌های مختلفی از موسیقی را ابداع کرده است.
ولفگانگ آمادئوس موتسارت

 

نابغه موسیقی که از 4 سالگی علاقه مند به موسیقی شد و در 13 سالگی مدیریت موسیقی مذهبی کلیسای ارفلینا را کسب کرد.

 

قوانین عمومی ‌در کشور اتریش

قوانین کشور اتریش بسیار منطقی بوده و در برخی از مواقع سنتی هم است. این قوانین برای زندگی بهتر شهروندان و افراد مهاجر در کنار یکدیگر طراحی شده است و در صورتی که فردی به این قوانین پایبند نباشد، جریمه خواهد شد. از این‌رو مهم‌ترین قوانین عمومی ‌در اتریش به شرح زیر هستند:

  • حفظ آثار تاریخی، جزو قوانین معماری این کشور است که باید به آن توجه داشت و در صورت آسیب به آثار تاریخی مجرم شناخته خواهید شد.
  • استراحت یکشنبه، یکی دیگر از قوانین اتریش است که به عنوان احترام به روز استراحت شناخته می‌شود.
  • در قانون اتریش به افراد اجازه داده می‌شود که در جنگل‌ها پیاده‌روی کرد، اما باید در حفظ و نگهداری طبیعت هم کوشا بود.
  • شرایط دوچرخه سواری در اتریش فراهم شده است به گونه‌ای که اگر فردی با وسیله نقلیه زمینی با دوچرخه تصادف کند، مقصر بوده و باید خسارت پرداخت کند.
  • مصرف الکل برای افراد از سن قانونی فراهم است که با توجه به نوع الکل بین 16 تا 18 سال تصویب شده است.
  • قانون نگهداری سگ در اتریش وجود دارد و افرادی که می‌خواهند از سگ نگهداری کنند، باید در آزمون نگهداری از سگ شرکت کرده باشند.
  • افراد سیگاری باید در مکان‌های عمومی ‌که تعبیه شده است به سیگار کشیدن بپردازند.

قوانین عمومی در اتریش براساس قوانین مدنی و جنایی تشکیل شده‌اند که توسط پارلمان اتریش تصویب می‌شوند. درباره اتربش و این قوانین شامل مجموعه‌ای از مقررات مربوط به حقوق مدنی، حقوق کیفری، حقوق خانواده، مسائل مالی و مالیاتی، حقوق کاری، و مسائل مربوط به سلامتی و امور اجتماعی است. قوانین عمومی درکشور اتریش به منظور حفظ نظم و تعادل اجتماعی، حفاظت از حقوق شهروندان و تعیین مسئولیت‌ها و حقوق آن‌ها تدوین و اجرا می‌شوند.

به طور کلی بهتر است که قبل از سفر به اتریش از قوانین عمومی ‌این کشور اطلاع داشت تا راحت‌تر با فرهنگ مردم ارتباط برقرار کرد.

زندگی در اتریش

سطح کیفی مطلوبی از زندگی در اتریش برای تمام افراد فراهم شده است. از این‌رو متقاضی‌های بین‌المللی زیادی برای مهاجرت و زندگی این کشور را انتخاب می‌کنند. در حقیقت افرادی که زندگی در اتریش را انتخاب می‌کنند می‌توانند از موقعیت‌های خوب کاری، تحصیل و شرایط سرمایه گذاری بهره‌مند شوند. همچنین هزینه‌های زندگی در اتریش نسبت به سایر کشور‌های اروپایی مناسب‌تر بوده و می‌توان یک زندگی ایدئال را تجربه کرد.

زندگی در اتریش
زندگی در اتریش برخی ویژگی‌های جذاب دارد.

به طور کلی اتریش به حقوق شهروندی اهمیت زیادی می‌دهد و می‌توان از جاذبه‌های گردشگری این کشور برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت استفاده کرد. همچنین اقتصاد رو به رشد اتریش باعث شده است تا میزان درآمد در این کشور بالا باشد و افراد در رفاه و آرامش بیشتری زندگی کنند.

 هزینه زندگی در کشور اتریش

با توجه به اینکه اتریش اقتصاد خوبی در اروپا دارد، شرایط زندگی مناسبی را هم برای افراد جامعه فراهم کرده است. اما به طور کلی هزینه‌های زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی افراد و نوع فعالیت شغلی آن‌ها ممکن است که با تغییراتی همراه باشد. در حقیقت برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در خانه‌های بزرگ اقامت اتریش داشته باشند و افراد دیگر تمایل دارند که به موضوع مواد غذایی خود اهمیت بیشتری دهند. خب مشخص است که هریک از این موارد، هزینه زندگی را دست خوش تغییرات می‌کنند، اما به طور کلی هزینه‌های یک زندگی نرمال و مناسب که نیاز به الزامات اولیه دارد، در جدول زیر آورده شده است.

عنوان هزینه به دلار آمریکا
قرص نان تازه (۵۰۰ گرم) 2 یورو
شیر معمولی (۱ لیتر) 1.2 یورو
برنج سفید (۱ کیلوگرم) 2 یورو
تخم‌مرغ (۱۲ عدد) 3.3 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 390 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 260 یورو

توجه داشته باشید که هزینه‌ زندگی در اتریش می‌تواند محدوده‌ای از اعداد و ارقام گفته شده باشد، اما شاید در برخی از شهرها با بالاتر یا پایین‌تر بودن هزینه‌ها روبه‌رو شد.

 آب و هوای اتریش

کشور اتریش را می‌توان یکی از بهترین کشورها برای زندگی انتخاب کرد. حتی شهر وین که پایتخت این کشور است، در سال‌های مختلفی جزو بهترین شهرهای جهان معرفی شده است. شاید همین موضوع باعث شود تا افراد برای زندگی، این کشور را انتخاب کنند. اما آب و هوا یکی از دلایل مهم مهاجرت افراد بین‌المللی است. اتریش به عنوان یک کشور اروپایی، در منطقه‌ای از خشکی محصور شده است، اما شرایط آب و هوایی خوبی را از طریق کوه‌های آلپ تجربه می‌کند.

در حقیقت سردترین هوای اتریش به ماه ژانویه تعلق دارد که با برف زمستانی همراه است. از اواخر دسامبر تا اواخر مارس، کوه‌های آلپ و دره‌های نزدیک به آن، پوشیده از برف هستند. اما دمای هوا از ماه فوریه رو به گرم شدن می‌رود. در نتیجه تابستان‌های گرمی ‌در اتریش حکم فرما است که در برخی از روزها به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

اقتصاد کشور اتریش

درباره اتریش بهتر است بدانید که این کشور به دلیل منابع طبیعی که از سنگ آهن دارد، به عنوان یک کشور صنعتی شناخته می‌شود. صنایع عمده‌ای که در اقتصاد کشور اتریش تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • کشاورزی
  • کالاهای لوکس
  • مهندسی
  • تولید فولاد
  • مواد شیمیایی
  • گردشگری
اقتصاد اتریش
اتریش دارای یک اقتصاد پیشرفته و چند بخشی است

در حقیقت اتریش را می‌توان یکی از 20 کشور ثروتمند جهان معرفی کرد که از طریق منابع طبیعی و صنایعی که دارد، اقتصاد عالی داشته و شرایط زندگی مناسبی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. همچنین سرانه تولید ناخالص داخلی اتریش به 53879 دلار در سال اعلام شده است.

میزان درآمد در اتریش

با توجه به اقتصاد خوبی که اتریش دارد باید بدانید که موقعیت‌های شغلی مناسبی در این کشور وجود دارند که هریک به تخصص و مهارت کافی نیاز خواهند داشت. اما با ورود ویروس کرونا به سراسر دنیا، نرخ بیکاری در اتریش به 7.6 درصد رسید و افراد مختلفی با توجه به شرایط کاری خود، مجبور به ترک محیط‌های کاری شدند. اما حداقل حقوق در اتریش برای یک ماه حدود 1384 یورو تا 5092 یورو در نظر گرفته شده است. البته تمام افراد مشمول پاداش، پرداخت مرخصی‌های سالانه و حق بیماری خواهند بود که ممکن است این مبالغ را افزایش دهند. همچنین بهتر است بدانید که حقوق در نظر گرفته شده برای اتریش با حقوق کشورهای اروپای غربی و اسکاندیناوی برابری می‌کند.

مزایا و معایب زندگی در اتریش

درباره اتریش و زندگی در شهرهای آن بهتر است بدانید که این کشور هم، مانند سایر کشور‌های اروپایی فرصت‌های زیادی برای زندگی دارد که در کنار مزایا و معایب آن باید بررسی شود و بعد از آن، تصمیم‌گیری کرد. به طور حتم شما هم می‌دانید که اتریش را به عنوان تکه از بهشت نام‌گذاری می‌کنند و علت آن هم می‌تواند بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی باشد. اما آیا این موضوع به تنهایی برای مهاجرت اتریش و زندگی افراد در این کشور کافی است؟

مزایا و معایب زندگی در اتریش
حقیقت زندگی در کشورهای اروپایی همیشه با مزیت‌های و معایب زیادی همراه است

برای پاسخ به این سوال بهتر است که مزایا و معایب زندگی در اتریش را دانست که در جدول زیر مهم‌ترین آن‌ها را عنوان خواهیم کرد.

مزایای زندگی در اتریش معایب زندگی در اتریش
خدمات عمومی ‌و حمل و نقل بسیار مطلوب در برخی شهرها هزینه بالای زندگی
کیفیت بالای زندگی و سطح بالای رفاه دشواری در یادگیری زبان رسمی ‌آلمانی
بهره‌مندی از آموزش عالی در رشته‌های مختلف تحصیلی نرخ بالای مالیات بر ارزش افزوده
شرایط کار، تحصیل و سرمایه گذاری بدون محدودیت شرایط آب و هوایی سرد در بخش‌های کوهستانی
بهره برداری آسان از مارکت اروپا و دنیا
امکانات عالی در خدمات درمانی و بیمه دولتی
جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیبا
امنیت بالا در سطح شهرها
قانون مند بودن مردم

در حقیقت زندگی در کشورهای اروپایی همیشه با مزیت‌های زیادی همراه است، اما بهتر است که قبل از هرگونه اقدام برای زندگی و مهاجرت به کشور‌های خارجی، از یک وکیل مهاجرت به اتریش مشورت گرفت تا با دید بهتری بتوان برای زندگی در کشورهای خارجی تصمیم گرفت.

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش برای شهروندان این کشور از سن 6 تا 15 سالگی اجباری است. دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل خواهند بود و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. همچنین مدرسه‌های خصوصی و بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارند که هر یک سیستم آموزشی عالی برای تدریس در نظر گرفته‌اند. اگر شما قصد تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاهی را دارید، بهتر است بدانید که برترین دانشگاه‌های جهان در اتریش هستند و می‌توان از طریق مهاجرت تحصیلی از شرایط ایدئال آن‌ها بهره‌مند شد. بهترین دانشگاه‌های اتریش عبارتند از:

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه صنعتی وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه گراتس

هر یک از دانشگاه‌های اتریش برای پذیرش دانشجو شرایط مختلفی دارند و برای صدور ویزای تحصیلی نیاز است که یکسری مدارک به دولت اتریش تحویل داد. نامه پذیرش از دانشگاه و مدرک زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی است.

برترین دانشگاه‌ های اتریش

دانشگاه‌های اتریش بین دانشجو‌های خارجی محبوبت زیادی دارند و دلیل اصلی آن هم می‌تواند آموزش عالی و رتبه‌های خوب دانشگاه‌ها در رنکینگ جهانی QS باشد. در حقیقت مدارک تحصیلی که در رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اخذ می‌شوند، در سراسر جهان معتبر بوده و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما برای اینکه با رتبه‌های جهانی دانشگاه‌های اتریش آشنا شوید، در جدول زیر رتبه‌بندی‌های جهانی را آورده‌ایم.

نام دانشگاه رتبه جهانی QS
دانشگاه وین University of Vienna 130
دانشگاه اینسبروک Universität Innsbruck 362
دانشگاه فنی وین Technische Universität Wien 184
دانشگاه یوهانس کپلر لینزJohannes Kepler University Linz 446
دانشگاه صنعتی گراتس Graz University of Technology 421
دانشگاه پاریس لودرون سالزبورگ  Paris Lodron University of Salzburg 681
دانشگاه کلاگنفورت University of Klagenfurt 580
دانشگاه کارل فرانزنس گراتس Karl-Franzens-Universitaet Graz 661

هریک از این دانشگاه‌ها در رشته‌های تحصیلی پزشکی، مهندسی، صنایع و سایر رشته‌ها آمادگی پذیرش دانشجوی بین‌المللی را دارند و کافی است که با یک وکیلی مهاجرت تحصیلی مشورت کرد تا شرایط تحصیل در اتریش فراهم شود.

فرهنگ کشور اتریش

مردم اتریش در فرهنگ بسیار شبیه به کشور آلمان هستند. البته که به دلیل نزدیکی به آلمان، فرهنگ مشابه‌ای دارند. مردم این کشور در آداب و رسوم معاشرتی بسیار محتاط و مودبانه عمل می‌کنند و برای حریم خصوصی افراد احترام زیادی قائل هستند. همچنین این کشور هنجارهای خاصی دارد که بیشتر از زمان کاتولیک‌ها گرفته شده است. به عنوان یک فرد خارجی باید دانست که بدون دعوت یا اطلاع قبلی نباید به خانه کسی رفت و این کار بی‌احترامی ‌به صاحب خانه تلقی می‌شود. وقت شناسی یکی دیگر از فرهنگ‌های جا افتاده در اتریش است که به آن اهمیت زیادی داده می‌شود.

فرهنگ اتریش ترکیبی از تاریخ، هنر، موسیقی، معماری و سنت‌های متنوع است که تأثیرات مختلفی را از سوی کشورهای اطراف و تاریخ دوران گذشته پذیرفته است. کشور اتریش به عنوان مرکز فرهنگی و هنری، با تالارهای اپرا، کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، موزه‌های هنری و معماری زیبا، جذابیت زیادی دارد.

آداب و معاشرت مردم اتریش

افرادی که زندگی در اتریش را انتخاب می‌کنند بهتر است که به عنوان یک فرد خارجی از آداب و رسوم کشور مقصد اطلاع داشته باشند. در این بخش، درباره باید‌ها و نباید‌هایی که در معاشرت مردم اتریش دیده می‌شود، توضیحاتی خواهیم داد که به شرح زیر هستند:

  • در دیدارهای رسمی، باید ادب را رعایت کرده و رسمیت مجلس را حفظ کرد.
  • وقت شناسی در اتریش بسیار اهمیت دارد و نباید در لحظه آخر قراری را لغو کرد.
  • در معاشرت‌های مختلف بهتر است که توجه افراد را به خود جلب نکرد.
  • بدون اطلاع قبلی به خانه کسی نروید.
  • اگر در نقش میزبان هستید باید میزبانی را جدی گرفته و از تشریفات چیزی کم نذاشت.
  • به فضای شخصی و حریم خصوصی افراد اهمیت دهید و آن را حفظ کنید.
  • آراستگی و ظاهر افراد اهمیت دارد، در نتیجه باید همیشه مرتب و تمیز بود.

همچنین احترام و رعایت قوانین عمومی ‌اتریش اهمیت زیادی دارد که باید در معاشرت‌های خود آن را در نظر گرفت. به طور مثال: در روزهای یکشنبه که تعطیلی در کشور حاکم است باید طبق قوانین برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد نکرد.

اتریش یا آلمان

اتریش یا آلمان

امروزه کشورهای اتریش و آلمان محبوبیت بسیاری بین مهاجرین سراسر دنیا به خصوص ایرانیان پیدا کرده است. البته این محبوبیت بی دلیل هم نیست زیرا این دو کشور در زمینه های اقتصادی، کاری و استاندارد های زندگی پیشرفت بسیاری کرده اند. اما دغدغه اصلی مهاجران این است که آلمان را انتخاب کنند و یا اتریش.

شناخت اتریش با موسسه مهاجرتی هرمس

برخی از افراد به قصد سفر تفریحی و برخی دیگر به قصد مهاجرت، کشور اتریش را انتخاب می‌کنند. اما به طور کلی فرقی ندارد که چه قصدی برای سفر دارید، در هر شرایطی برای ورود به این کشور نیاز است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و برای اخذ ویزا اقدام کنید. سفر‌های گردشگری به ویزای توریستی و زندگی در اتریش به اخذ ویزای اقامتی نیاز دارند. از این‌رو موسسه مهاجرتی هرمس در کنار شما است تا با ارائه راهنمایی‌هایی تخصصی، شرایط سفر و زندگی در اتریش را برای شما فراهم کند. کافی است که فرم مشاوره موسسه هرمس را پر کنید تا در اسرع وقت کارشناس‌های متخصص مجموعه ما با شما در ارتباط باشند.

همچنین ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که درباره اتریش توضیحاتی ارائه کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های هرمس در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
روش‌های مهاجرت به اتریش کدام‌اند؟
برای مهاجرت به اتریش می‌توان از طریق تحصیل، موقعیت‌های کاری و سرمایه گذاری اقدام کرد.
دین مردم اتریش چیست؟
مسیحیت، دین رایج بیشتر مردم اتریش است.
آب و هوای کشور اتریش چگونه است؟
اتریش در منطقه کوه‌های آلپ دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و در سایر مناطق آب و هوای معتدلی دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منصوره
2 سال قبل

سلام شما اقدامات لازم برای مهاجرت به اتریش رو انجام میدید؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  منصوره
2 سال قبل

سلام در حال حاضر اگه شرایط کامل داشته باشید برای دوره زبان آلمانی در اتریش میتونید اقدام کنید

کادر هرمس اپلای