ویزای کار فرانسه

ویزای کار فرانسه

ویزای کار فرانسه یکی از راه های ورود به این کشور و أخذ اقامت دائم فرانسه است. کشور فرانسه جزو کشورهای برتر و بسیار قوی اتحادیه اروپا است که صنایع آن به فناوری های روز دنیا مجهز هستند و فرصت های شغلی متنوعی را می توان در زمینه های مختلف در این کشور پیدا کرد. دریافت ویزای کار فرانسه در سال 2023، قوانین و مراحل خاصی دارد که پس از عبور از آن ها می توانید به این کشور وارد شوید و شغل متناسب با مهارت و تخصص خود را بیابید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا فرانسه گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری به‌ حساب می‌ آید؟

فرانسه یکی از بهترین کشور‌های جهان برای مهاجرت کاری به‌ حساب می‌آید زیرا زندگی در این کشور از جنبه‌های مختلف زندگی شاد و سرشار از آرامشی را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد. شرایط اقتصادی مطلوب در کشور فرانسه یکی از مهم‌ ترین دلایل محبوبیت آن میان متقاضیان محسوب می‌شود. درآمد بالای نیروی کار در کشور فرانسه یکی از دلایل افزایش آمار مهاجرت کاری به این کشور به‌حساب می‌آید.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان از طریق دریافت ویزای کار فرانسه و مهاجرت کاری به این کشور از امکانات رفاهی بسیار عالی برخوردار خواهند شد. فرهنگ کشور فرانسه از جنبه‌های مختلف برای هر تابعیتی مناسب بوده و شرایط مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم خواهد کرد. در کشور فرانسه امنیت شهروندان از جنبه‌های مختلفی تحت کنترل قرار می‌‌‌‌گیرد به‌طوری‌که افراد زندگی بدون نگرانی را در آن تجربه کنند.

هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه بسیار مناسب بوده و با استفاده از حقوق ماهیانه شهروندان در هر ماه قابل پرداخت خواهد بود. همچنین سیستم حمل‌ ونقل حاکم در کشور فرانسه در کنار آب‌وهوای مناسب آن از دیگر دلایل ترغیب افراد برای مهاجرت به این کشور به‌حساب می‌آید. در کشور فرانسه در راستای رفاه شهروندان نرخ بیکاری در کشور فرانسه بسیار پایین است به‌طوری‌که متقاضیان پس از پایان دوران تحصیل خود می‌ توانند به‌آسانی شغل موردنظر خود را در آن جستجو کنند.

توضیح مختصر درباره بازار کار فرانسه

کشور فرانسه در نیمه غربی اروپا قرار دارد و از نظر وسعت، سومین کشور اروپا قلمداد می شود. اقتصاد این کشور در دو بخش عمومی و خصوصی و با سیاست های کاملاً حرفه ای اداره می گردد. به دلیل پیشرفته بودن فرانسه، موقعیت های شغلی که برای افراد وجود دارند بسیار زیاد است و تقریباً در هر یک از قسمت ها می توان یک فرصت مناسب برای اشتغال پیدا کرد.

به طور مثال، بهترین موقعیت های شغلی فرانسه که افراد متقاضی کار در این کشور می توانند پس از أخذ ویزای کار فرانسه در آن ها مشغول به کار شوند عبارتند از مشاغلی در حوزه فناوری اطلاعات و IT، علوم رایانه، برنامه نویسی رایانه ای، نرم افزار و سخت افزار، تجارت الکترونیک، مهندسی برق و مخابرات، بانک و بیمه، سهام، بورس و ارز، تأسیس آتلیه هنری، خدمات مسافرتی و گردشگری، خدمات آرایشی، پزشکی، حوزه بهداشت، انتشارات و … .

برای أخذ ویزای کار فرانسه کافی است در یکی از حوزه های مربوطه دارای تخصص و مهارت کافی باشید؛ از طریق اداره کار فرانسه می توانید موقعیت های کار در شهرهای مختلف این کشور را بررسی کنید و نسبت به انجام سایر مراحل اداری و قانونی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که کار در فرانسه درآمد و حقوق بالایی دارد و اگر بتوانید به این موفقیت دست پیدا کنید، آینده شغلی عالی در انتظار شما خواهد بود.

شرایط و مراحل قانونی برای أخذ ویزای کار فرانسه

متقاضیان أخذ ویزای کار فرانسه برای اینکه مراحل قانون را بتوانند ساده تر طی کنند نیاز به یک دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر برای یک موقعیت شغلی دارند. فرد متقاضی می تواند با هر تخصص و مهارت در یکی از شرکت ها یا فرصت های شغلی فرانسه درخواست کار نماید.

بهترین راه برای اطلاع از فرصت های شغلی که در زمینه های مختلف در فرانسه وجود دارند، مراجعه به مراکز کاریابی یا تبلیغات روزنامه ها است. به هر روش که یک شغل در فرانسه پیدا کردید باید درخواست خود را سریعاً به صورت آنلاین برای کارفرما ارسال نمایید.

اگر رزومه کاری شما قوی باشد، کارفرما یک دعوت نامه کاری برای شما ارسال می کند که چنانچه واجد تمام شرایط کار باشید، از طریق این فرم می توانید ویزای کار فرانسه را دریافت نمایید. البته مراحل قانونی این روش، کمی پیچیده است. برای توضیح این جمله می توان گفت اگر قصد داشته باشید در مدت زمان کمتر از ۹۰ روز در فرانسه کار کنید، ویزای کار شما به صورت موقت صادر می شود. البته این مدارک باید از سوی سفارت و وزارت کار فرانسه تأیید شوند.

شرایط دریافت ویزای کار فرانسه

شرایط دریافت ویزای کار فرانسه برای افراد خارجی در کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال، اگر متقاضی کار در فرانسه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، برای کار نیازی به برخی مجوزها ندارند و می تواند تنها با امضای یک قرارداد رسمی، مشغول به کار شوند. برای این افراد، تأیید یک دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر کفایت می کند.

یکی از شرایطی که به تازگی از سوی دولت فرانسه برای اعطای ویزای کار فرانسه به متقاضیان اعلام شده است، استفاده از مجوز گذرنامه استعداد است. بر این اساس افرادی که دارای مهارت فردی، تخصص، هنر و یا هر حرفه خاصی باشند می توانند از این قانون استفاده کرده و برای کار به فرانسه وارد شوند.

کارکنان شرکت های خلاق با محصولات منحصر به فرد، هنرمندان، افراد مشهور در زمینه های ورزشی، هنری و علمی، سرمایه گذاران، مخترعان و نخبگان، افرادی هستند که واجد شرایط برای دریافت ویزای کار فرانسه از طریق مجوز استعداد می باشند.

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارت آبی

شرایط دریافت ویزای کار فرانسه برای افراد خارجی در کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال، اگر متقاضی کار در فرانسه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، برای کار نیازی به برخی مجوزها ندارند و می تواند تنها با امضای یک قرارداد رسمی، مشغول به کار شوند. برای این افراد، تأیید یک دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر کفایت می کند.

یکی از شرایطی که به تازگی از سوی دولت فرانسه برای اعطای ویزای کار فرانسه به متقاضیان اعلام شده است، استفاده از مجوز گذرنامه استعداد است. بر این اساس افرادی که دارای مهارت فردی، تخصص، هنر و یا هر حرفه خاصی باشند می توانند از این قانون استفاده کرده و برای کار به فرانسه وارد شوند.

کارکنان شرکت های خلاق با محصولات منحصر به فرد، هنرمندان، افراد مشهور در زمینه های ورزشی، هنری و علمی، سرمایه گذاران، مخترعان و نخبگان، افرادی هستند که واجد شرایط برای دریافت ویزای کار فرانسه از طریق مجوز استعداد می باشند.

ویزای کار فرانسه برای دانشجویان

ورود دانشجویان به کشور فرانسه از طریق ویزای کار، مجاز نیست اما دولت فرانسه برای اشتغال افرادی که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند، تسهیلاتی را نیز در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل در فرانسه، همزمان در یک شغل به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است در طول مدت زمان تحصیل این افراد، ویزای آن ها ویزای تحصیلی محسوب می شود اما پس از اتمام تحصیلات خود فرصت دارند در مدت زمان ۶ ماه، شغل مناسبی یافته و قرارداد کاری خود را ثبت کنند؛ در این صورت می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار فرانسه تغییر دهند و پس از انجام مراحل قانونی، در این کشور مشغول به کار شده و اقامت موقت و سپس اقامت دائم را دریافت نمایند.

مزایای مهاجرت کاری به کشور فرانسه

در چند سال اخیر کشور فرانسه در لیست یکی از پرتقاضاترین کشور‌ها برای مهاجرت از طریق کار تبدیل شده است. مهاجرت کاری به کشور فرانسه مزایای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد به‌طوری‌که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای مهاجرت کاری به این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهند. موارد زیر تمام مزایای دریافت ویزای کار فرانسه را به طور کامل توضیح می‌دهد.

  • یکی از مزایای مهاجرت کاری به کشور فرانسه دریافت اقامت دائم این کشور پس از مدتی است. به عبارتی متقاضی باید چند سال در حوزه کاری موردنظر در فرانسه فعالیت کرده و در نهایت اقدامات لازم را برای دریافت اقامت دائم انجام دهد.
  • کسانی که موفق به دریافت پذیرش کاری کشور فرانسه شوند پس از مدتی امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده خود همچون همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را خواهند داشت.
  • نرخ بیکاری در کشور فرانسه به میزانی کم است که متقاضیان بدون هیچ نگرانی در حداقل زمان ممکن می‌توانند آن را جستجو کنند.
  • درآمد نیروی کار فرانسه نسبت به وظایف آن‌ها در هر ماه بسیار مناسب بوده و شرایط را برای پرداخت هزینه‌های امکانات اولیه زندگی مانند مسکن، مواد غذایی و غیره آسان خواهد کرد.

مزایای مهاجرت کاری به کشور فرانسه

  • کسانی که اشتغال را برای مهاجرت به کشور فرانسه انتخاب می‌کنند با استفاده از ویزای مربوطه اجازه سفر به بسیاری از کشور‌های دنیا همچون کشور‌های زیرمجموعه حوزه شینگن را خواهند داشت.
  • دریافت ویزای کار فرانسه شرایط را برای اخذ انواع دیگر ویزای کشور فوق با سهولت همراه می‌کند.
  • در کشور فرانسه امنیت شهروندان از جنبه‌های مختلف تحت کنترل قرار داشته و جای هیچ نگرانی را برای شهروندان باقی نخواهد گذاشت.
  • زمان کاری در کشور فرانسه به صورتی است که فشار جسمی را به متقاضیان وارد نکند. این مورد از نگاهی دیگر تعیین‌کننده حقوق افراد در ماه نیز خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری فرانسه

پروسه مربوط به دریافت ویزای کار فرانسه دارای نکات بسیاری است به‌طوری‌که رعایت همه آن‌ها شرایطی را فراهم خواهد ورد که متقاضیان در زمانی کوتاه و با صرف هزینه‌ای کم به هدف مهاجرتی خود دست پیدا کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که انجام صحیح مراحل مربوطه به اخذ ویزای کار فرانسه هزینه‌های مربوط به آن را تا میزان زیادی کاهش خواهد داد. متقاضیان پس از جمع‌آوری مدارک مربوط به اخذ ویزا باید آن‌ها را به زبان انگلیسی و ترکی ترجمه کنند.

البته توجه به این نکته که معنای اصلی محتوای بکار برده شده در اصل مدارک نباید به هنگام ترجمه آن‌ها دچار تغییروتحول شود. ارائه صحیح مدارک ترجمه شده به سفارت به افراد کمک خواهد کرد تا شانس خود را برای دریافت ویزای مربوطه افزایش دهند. موارد زیر به تمام مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری فرانسه اشاره می‌کند.

  • اصل پاسپورت
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • اصل مدارک هویتی
  • کپی از تمام صفحات مدارک هویتی
  • مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی با نمرات قبولی بالا
  • گواهی تمکن مالی
  • سوابق کاری
  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات
  • عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • پرونده پزشکی سلامت جسمی و روانی
  • فرم درخواست ویزا
  • سند ازدواج
  • انگیزه‌ نامه
  • توصیه‌ نامه

بهترین مشاغل کشور فرانسه

یکی از نکات بسیار مهمی که متقاضیان برای مهاجرت کاری به کشور فرانسه باید به آن توجه کنند، انتخاب شغلی مناسب و پردرآمد در آن کشور است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب شغلی پرتقاضا برای مهاجرت به کشور فرانسه، شانس متقاضیان را برای دریافت ویزای کاری افزایش خواهد داد. در ادامه به طور کامل به بررسی مشاغل پرتقاضا در کشور فرانسه پرداخته شده است.

  • مهندس عمران
  • مهندس نرم‌افزار
  • مهندس برق
  • مهندس نرم‌افزار
  • وکیل
  • پزشک
  • روانپزشک
  • راننده
  • متخصص امور مالی
  • خلبان
  • استاد و معلم
  • متخصص فعال در زمینه امور مالی

بهترین مشاغل کشور فرانسه

ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند

کشور هلند یکی از بهترین کشورهای اروپا از نظر رفاه اجتماعی، شرایط اقتصادی و وضعیت زندگی است. این موضوعات در کنار دیگر مزایای زندگی در هلند، این کشور را به مقصدی خوب برای مهاجرت کاری تبدیل کرده‌اند.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله به آن پرداختیم، کشور فرانسه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری به‌حساب می‌آید زیرا امکانات رفاهی فراوان موجود در این کشور زندگی مطلوبی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد. کسانی که از طریق کار به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنند در هر ماه حقوق معقول و بسیار مناسبی را دریافت خواهند کرد که یک مزیت مهم برای آن‌ها به‌حساب می‌آید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چرا فرانسه برای زندگی مناسب است؟
فرانسه بدلیل جنبه های مثبتی که دارد گزینه مناسبی برای مهاجرت به شمار می آید مانند شرایط اقتصادی مطلوب،درآمد بالای نیروی کار، امکانات رفاهی بسیار عالی ….
بهترین موقعیت های شغلی در کشور فرانسه کدام موقعیت ها هستند؟
مشاغلی مانند It ، علوم رایانه،برنامه نویسی،نرم افزار و سخت افزار، مهندسی، بانک و بیمه، سهام و بورس و…
مزایای مهاجرت به کشور فرانسه؟
دریافت اقامت دائم کم بودن نرخ بیکاری درآمد مناسب نیروی کار اجازه سفر به بیشتر کشورهای جهان امنیت بالای شهروندان زمان کاری مناسب
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
4 سال قبل

سلام من پرستاز هستم سابقه کار پانزده سال دارم.و۳۷ سالمه.مدرک زبان فرانسه B2دارم.چطور میتونم ویزای کار برای فرانسه بگیرم؟

امین بهرامی
پاسخ به  الهه
4 سال قبل

با سلام
در حال حاضر برای فرانسه اقدام نمی کنیم ولی برای آلمان می توانید اقدام کنید البته به شرط یادگیری زبان آلمانی!

سمانه
4 سال قبل

سلام
من سمانه هستم ۳۶ ساله
الان با ویزای دانشجویی به فرانسه وارد شده ام و یک کار تمام وقت پیدا کردم
چطور میتوانم ویزام رو تغییر بدم ؟ چون شرکت مورد نظر ۴۰ ساعت به بالا نیرو میخواد و من فقط اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته رو دارم

امین بهرامی
پاسخ به  سمانه
4 سال قبل

با سلام
باید از کارفرما پیشنهاد کار بگیرید تا بتوانید ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

نادر
پاسخ به  امین بهرامی
4 سال قبل

سلام و عرض ادب
آیا پس از ورود با ویزای کوتاه مدت توریستی به کشور فرانسه میشه در صورت وجود کارفرما ویزای کار گرفت؟

امین بهرامی
پاسخ به  نادر
4 سال قبل

سلام خدمت شما
متاسفانه از این طریق امکانش نیست. شرایط تون رو از طریق فرم مشاوره مهاجرت برای ما بفرستید تا مشاوران شرکت بررسی کنند و راه های موجود رو خدمت شما بگن.

علی
4 سال قبل

سلام
خسته نباشید علی عباسی هستم لیسانس مکانیک با 10 سال سابقه صنعت در پتروشیمی و فولاد زبان فرانسه هم آشنایی دارم آیا میتوانم ویزای کاری برای فرانسه داشته باشم یا خیر
0912***5808

امین بهرامی
پاسخ به  علی
4 سال قبل

با سلام
در حال حاضر فرانسه شرایط مناسبی برای جذب نیروی کار ندارد. کارشناسان شرکت برای راهنمایی کامل با شما تماس خواهند گرفت.
موفق باشید

کادر هرمس اپلای