استان بریتیش کلمبیا کانادا

شرایط زندگی در بریتیش کلمبیا کانادا؛ درباره بریتیش کلمبیا بدانیم!

استان بریتیش کلمبیا یکی از استان های غربی کاناداست که بین اقیانوس آرام و کوه های راکی قرار گرفته و با داشتن جمعیت نزدیک به ۵.۳ میلیون نفر سومین استان پر جمعیت در کانادا است. مرکز این استان شهر ویکتوریا و بزرگترین شهر آن ونکوور می باشد. تعداد مهاجرینی که سالانه به این استان نقل مکان می کنند حدود ۳۵ هزار نفر است و در واقع بخش بسیار مهم و زیادی از جمعیت این استان را مهاجرین از کشور های مختلف دنیا تشکیل می دهند. مقصد بسیاری از مهاجرین ایرانی نیز استان بریتیش کلمبیا می باشد که در ونکوور مستقر می شوند. همچنین تعدادی از مقامات این استان ایرانی هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شهرهای اصلی استان بریتیش کلمبیا کانادا

شهر ونکوور

ونکوور کانادا بزرگترین شهر این استان و جزو ۱۰ شهر بزرگ و ممتاز جهان می باشد. بر خلاف دیگر شهرهای کانادا آب و هوای ونکوور ملایم است و از آن آب و هوای سرد کانادایی خبری نیست. با توجه به آب و هوای مناسب این استان یکی از بزرگترین پارک های کانادا یعنی پارک استنلی در این شهر واقع شده است. به دلیل سطح بالای زندگی در ونکوور مهاجران بسیاری این شهر را مقصد خود قرار داده اند و نتیجه آن وجود فرهنگ ها و زبان های مختلف این شهر است. اقتصاد این شهر بر طبق خدمات مالی است. میزان صادرات کالا از بندر این شهر بالاترین مقام را در کانادا دارد. وجود دانشگاه های خیلی خوب در این شهر، وکوور را به محل حضور صنایع پیشرفته و مخابرات تبدیل کرده است.

شهر ویکتوریا

ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا می باشد که در جزیره وکوور قرار گرفته است. جمعیت این شهر حدود ۳۹۸,۰۰۰ نفر است.

اقتصاد استان بریتیش کلمبیا کانادا

استان بریتیش کلمبیا بزرگترین صادر کننده محصولات چوب در کانادا است. بعد از صادرات الوار صنعت فیلم سازی از مهمترین صنعت های این استان است.

گردشگری هم یکی دیگر از صنایع پر درآمد در این استان به دلیل وجود مناظر طبیعی بسیار زیبا است. نرخ بیکاری در این استان به پایین ترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسیده که همین مسئله این استان به محل خوبی برای پیدا کردن کار کرده است. بیشتر مشاغل در حیطه خدمات و فناوری است و رشد آن همچنان ادامه دارد به همین دلیل این استان فرصت های شغلی بسیاری برای مهاجرین دارد.

هزینه مسکن در استان بریتیش کلمبیا کانادا

هزینه مسکن در این استان به خصوص در شهرهای ونکوور و ویکتوریا از متوسط هزینه مسکن در کانادا بیشتر است. متوسط هزینه یک آپارتمان یک خوابه در ونکوور بریتیش کلمبیا (مرکز شهر) حدود ۲,۵۰۳ دلار کانادا است. بیشتر ساکنین این شهرها ترجیح می دهند در حومه شهر جایی که هزینه مسکن و زندگی کمتر است زندگی کنند. هزینه مسکن در حومه شهر کمتر و خانه ها فضای بیشتری دارند و به دلیل اینکه فاصله زیادی با مرکز شهر ندارند مهاجرین زیادی در این محل ها مستقر می شوند.

 

دانشگاه های استان بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۱۵ تاسیس شده و دارای رنکینگ جهانی ۴۷ می باشد. بیشتر از ۵۹ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۲ هزار نفر آنها را دانشجویان بین المللی از ۱۳۹ کشور دنیا تشکیل می دهند. این دانشگاه جزو ۳ دانشگاه برتر کانادا است و اولین کمپ نمایشگاهی تجاری در کانادا را دارد. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی از ۲۷ هزار دلار تا ۴۶ هزار دلار بسته به رشته مورد نظر متغییر است.

دانشگاه SFU

دانشگاه سایمون فریزر یا  SFU در شهر ونکوور و در سال 1956 در کانادا تاسیس شده است و یکی از 15 دانشگاه برتر در زمینه های پژوهشی در کانادا می باشد. این دانشگاه در سال 1956 با 2500 دانشجو شروع به کار کرد اما هم اکنون بیش از 30 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. به دلیل کیفیت بالا آموزش و پژوهش در دنیا در مجله تایمز رتبه 50 در کل دنیا را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه بزرگترین مجمع ورزشی دانشگاهی در دنیا را دارد.

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا در سال ۱۹۰۳ در شهر ویکتویا تاسیس شد. این دانشگاه قبل از اینکه به طور مستقل شروع به کار کند زیر مجموعه دانشگاه مکگیل بود. این دانشگاه رتبه ۱۳۰ در دنیا و رتبه ۶ در کانادا را دارد. دانشگاه ویکتوریا هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر در ۱۶۰ رشته مختلف و در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد. شهریه دانشگاه بسته به رشته انتخابی بین ۱۲ هزار تا ۴۰ هزار دلار در سال می باشد.

دانشگاه فریزر والی UFV

دانشگاه فریزر والی در سال 1988 در استان بریتیش کلمبیا، کانادا تاسیس شد و دانشگاهی ملی و کاملا معتبر است که هر سال حدود 15 هزار دانشجو در آن ثبت نام می کنند. بیش از 100 رشته در این دانشگاه ارائه شده و فرصت های پژوهش های کاربردی برای دانشجویان فراهم می شود. هزینه سال اول شما در UFV حدود 30000 دلار کانادا خواهد بود. مقدار واقعی ممکن است برای شما متفاوت باشد و به برنامه شما بستگی دارد.

دانشگاه کانادا وست

دانشگاه کانادا وست در سال ۲۰۰۴ دراین استان بریتیش کلمبیا، شهر ونکوور تاسیس شد. این دانشگاه از مراکز آموزشی خصوصی و غیر انتفاعی می باشد. در واقع این دانشگاه اولین مرکز آموزشی غیر انتغاعی در این استان است که عنوان دانشگاه را کسب کرد. دانشگاه کانادا وست دوره های آنلاین برای افرادی که امکان شرکت در کلاس را ندارند نیز برگزار می کند. شهریه سالانه این دانشگاه ۱۶ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار است.

انواع ویزای توریستی کانادا

استان کبک کانادا

استان کبک کانادا یکی از ۱۳ استان این کشور است. کبک از سمت غرب با استان انتاریو و و از شرق با استان نیوفاندلند و لابرادور هم مرز می باشد. کبک دومین استان پر جمعیت کانادا بعد از استان انتاریو می باشد.

سخن آخر

درباره بریتیش کلمبیا دانستیم که، یکی از استان های کشور کاناداست که در قسمت غربی این کشور قرار دارد.ما در این مقاله درباره بریتیش کلمبیا مطالبی را خدمتتان ارائه دادیم. مانند شهرهای بریتیش کلمبیا، اقتصاد، هزینه های مسکن و دانشگاه های استان بریتیش کلمبیا و انواع دانشگاه های آن را به تفکیک توضیح دادیم.شما نیز میتوانید برای اطلاعات بیشتر در معرفی استان برتیش کلمبیا کانادا فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس از طرف کارشناسان مجرب ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شهر وکوور در کدام استان کانادا قرار دارد؟
شهر وکنوور بزرگترین شهر در استان بریتیش کلمبیاست و جزو ده شهر بزرگ و ممتاز جهان است.
مهم ترین صنعت استان بریتیش کلمبیا چیست؟
میتوان گفت از بزرگترین صنایع صادراتی این استان محصولات چوب است که بعد از آن صنعت فیلم سازی نیز جزو صنایع مهم این استان میباشد، همچنینصنعت گردشگری هم در این استان از صنایع پردرآمد محسوب میشود.
هزینه تحصیل در دانشگاه فریزر والی حدودا چقدر میباشد؟
هزینه سال اول شما در UFV حدود 30000 دلار کانادا خواهد بود. مقدار واقعی ممکن است برای شما متفاوت باشد و به برنامه شما بستگی دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیرین رستگار
2 سال قبل

وای خدای من، یک عالمه مطالب با ارزش و اطلاعات خوب توی سایت شما پیدا کردم. از ظهر تا الان توی سایت خوبتون دارم می چرخم. خیلی دوست دارم که بتونم در یکی از دانشگاه های کشور کانادا تحصیل کنم. برای این کار حاظرم هر کاری بکنم و دست از تلاش نمی کشم. ممنون میشم که راهنمایم بکنید که باید دقیقا چه کار کنم و چه شرایطی برای این کار لازم دارم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  شیرین رستگار
2 سال قبل

سلام پیشنهاد میکنم برای بررسی دقیق شرایطتون با مجموعه در تماس باشید و یا فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید

کادر هرمس اپلای