اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه عنوان مقاله ای است که در ادامه به آن پرداخته ایم. اعزام دانشجو به ترکیه با توجه به سیاست های دولت ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته است. به عنوان یک دانشجو در ترکیه شما فرصت بزرگی برای آشنایی با فرهنگ فنی و تحصیل در یکی از پایدارترین کشور های جهان را خواهید داشت. در بعضی از دانشگاه های ترکیه با توجه به اهمیت زبان انگلیسی، این زبان به عنوان یک زبان مستقل به طور کامل آموزش داده می شود. در کنار این مزایا شما باید بدانید که تحصیل در ترکیه می تواند شما را برای ادامه تحصیل در هر جای دنیا آماده کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آشنایی با کشور ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که بخش‌های زیادی از آن در قاره آسیا و قسمتی از آن هم در قاره اروپا واقع شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردی که این کشور دارد، از آن به‌عنوان یکی از کشورهای ارزشمند در جهان یاد می‌شود. این کشور دارای مساحتی در حدود ۷۹ هزار مترمربع بوده و جمعیتی 85.8 میلیون‌نفری را در خود جای‌داده است. از بین این جمعیت، چیزی در حدود ۹۰ درصد آن‌ها را ترک‌ها تشکیل می‌دهند.

نکته جالب در خصوص جمعیت کشور ترکیه آن است که بخش قابل‌توجهی از آن را مهاجرین و دانشجویان تشکیل داده‌اند. ازاین‌رو اعزام دانشجو به این کشور و مهاجرت از طریق تحصیل به ترکیه یکی از معقولانه‌ترین راه‌های ادامه تحصیل خواهد بود. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا بوده و واحد رسمی پول این کشور، لیر است.

مردم کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند؛ اما به دلیل آن که تعداد توریست‌هایی که هرساله به این کشور سفر می‌کنند، روزبه‌روز در حال افزایش است، بسیاری از جوانان آن به زبان انگلیسی تسلط کافی و لازم را دارند. از سوی دیگر کشور ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی که با کشور ایران دارد، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای امر مهاجرت از راه‌های مختلف باشد.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه مزایای خاصی برای شما به همراه دارد!

اعزام دانشجو به ترکیه در سال های اخیر با بازخوردهای مثبتی برای دانشجویان خارجی همراه بوده است. این بازخورد ها دلیل خاص خود را دارد. در این قسمت عمده این دلایل را با شما بررسی می کنیم:

استاندارد های آموزش در ترکیه به شکل فوق العاده ای بالا است و در این کشور به آموزش اهمیت زیادی داده می شود.

مدارک اخذ شده توسط دانشجویان در دانشگاه های ترکیه، در سراسر دنیا معتبر و قابل استناد است.

دانشگاه های این کشور با امکانات مدرن خود، فضا را برای تحصیل آسان دانشجویان فراهم می کنند.

در این کشور فرهنگ ها و زبان های گوناگونی وجود دارد. در این چنین فضایی، شما همواره با آداب و سنت های فرهنگ های جدیدی آشنا می شوید.

امنیت شما به عنوان یک خارجی در ترکیه کاملا تضمین شده خواهد بود و البته هزینه های زندگی دانشجویی برای شما پایین است.

رفتار مردم ترکیه با دانشجویان خارجی بسیار خوب است و از این نظر نیز مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه مزایای خاصی برای شما به همراه دارد!

سیستم آموزشی ترکیه

نظام آموزشی کشور ترکیه شامل دو قسمت عمده است. آموزش رسمی و غیر رسمی.

آموزش رسمی به معنای نظام مدرسه و سال های بعد از آن، آموزش عالی و دانشگاه است.

آموزش غیر رسمی نیز شامل تمام فعالیت هایی است که خارج از مدرسه یا دانشگاه و یا به طور موازی با آن انجام می شود.

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه

در ترکیه، موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها حداقل دو سال تحصیلات عالی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری شرکت کنند. موسسات آموزش عالی در ترکیه شامل دانشگاه ها، دانشکده ها، موسسات، مدارس عالی، دانشکده های فنی حرفه ای و مراکز تحقیقاتی کاربردی می باشند.

دانشگاه های ترکیه آموزش عالی در زمینه های مختلف را برای دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه دارند، ارائه می دهند. در ترکیه نیز مانند سایر کشور های جهان، دانشگاه ها و مراکز به شکل خصوصی و دولتی وجود دارند. دانشگاه ها و مراکز دولتی توسط دولت و صندوق های مختلف اعتباری دانشجویان حمایت مالی می شوند و البته هزینه های آموزش نیز بسیار پایین است.

مانند بسیاری از نقاط جهان، دانشگاه ها و موسسات عالی آموزش در ترکیه، دارای استقلال علمی و قانونی عمومی هستند. دوره های تحصیلات تکمیلی در ترکیه شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری هستند که توسط موسسات آموزش عالی و دانشگاه های متعددی در ترکیه ارائه می شوند.

دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه به ترتیب حداقل ۲ و ۳ سال زمان نیاز خواهد داشت. اما در جزئیات پذیرش هر دانشگاه در ترکیه ممکن است تفاوت هایی با کشور محل اعزام دانشجو به ترکیه یا همان محل سکونت شما داشته باشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و اخذ اقامت دائم این کشور

یکی از راه‌هایی که برای مهاجرت به کشور ترکیه می‌توان انتخاب کرد، مهاجرت از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور است. البته در همین‌جا باید عنوان کرد که مهاجرت از طریق تحصیل نمی‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم شود. در واقع ویزای تحصیلی یک ویزای موقتی بوده که طبق آن به شما اجازه داده می‌شود تا در زمان تحصیل، در ترکیه حضور داشته باشید و بعد از اتمام دوران تحصیل، به کشور مبدا خود برگردید.

اما باید بدانید که تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه مزایای بسیار زیادی با خود به همراه دارد که یکی از آن‌ها، هموارتر شدن مسیر کسب اقامت دائمی این کشور است. شما می‌توانید با تبدیل کردن ویزای تحصیلی خود به ویزای کار، اقامت دائم کشور ترکیه را کسب کنید. با تحصیل در ترکیه شما به‌خوبی با شرایط کار و همچنین بازار کار کشور ترکیه آشنا می‌شوید و می‌توانید بعد از تحصیل به‌سادگی موقعیت‌های شغلی مختلفی را در این کشور کسب کنید.

همچنین فراموش نکنید که شما با تحصیل در ترکیه می‌توانید زبان ترکی خودتان را تقویت کنید. یکی از مهم‌ترین شرایط برای کسب ویزای کاری ترکیه، داشتن تسلط بر روی زبان ترکی است که شما این امکان را پیدا می‌کنید تا با تحصیل در ترکیه، به این زبان تسلط پیدا کنید. اما یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل مفید بودن اعزام دانشجو به ترکیه این است که بسیاری از کارفرمایان علاقه‌مند هستند تا نیروی کار خود را از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ترکیه جذب کنند.

ازاین‌رو تحصیل در این کشور می‌تواند پل بسیار مناسبی برای پیداکردن موقعیت‌های شغلی در ترکیه و در نهایت کسب ویزای کار این کشور باشد. ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه و شرایط آن صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و اخذ اقامت دائم این کشور

آشنایی با دانشگاه‌های ترکیه

به‌عنوان فردی که قصد دارد تا برای ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب کند، لازم است در خصوص دانشگاه‌های این کشور اطلاعاتی را به دست بیاورید. در این کشور دانشگاه‌ها به دودسته عمده دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خصوصی تقسیم می‌شوند. اعزام دانشجو به ترکیه و به دانشگاه‌های دولتی این کشور مزایای بیشتری به همراه دارد، اما از سوی دیگر شرایط به‌خصوص‌تری را هم می‌طلبد.

باید بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه بسیار پایین بوده و بعضا می‌توان به‌صورت رایگان در این دانشگاه‌ها تحصیل کرد. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که زبان تحصیل در این دانشگاه‌ها ترکی استانبولی بوده و شما باید به دانشگاه اثبات کنید که به این زبان تسلط کافی را دارید. همچنین برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه، نیاز است تا نمره‌های بالاتری را در آزمون‌های ورودی این کشور دریافت کنید.

از سوی دیگر دروس در دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه به زبان انگلیسی بوده و برای آن دسته از متقاضیان اعزام دانشجو به ترکیه که به زبان ترکی تسلط کافی ندارند، می‌توانند گزینه‌ای بسیار مناسب تلقی شوند. اما باید بدانید که این دانشگاه‌های بعضا هزینه‌های بیشتری را بر روی دست دانشجویان خواهند گذاشت. حال شما باید بسته به شرایط خودتان، یکی از این دانشگاه‌های کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به کشور ترکیه

شما می‌توانید به‌سادگی اعزام دانشجو به ترکیه را در مقطع کارشناسی تجربه کنید. دراین‌خصوص باید بدانید که طول مدت‌زمان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کارشناسی ۴ سال بوده اما برخی از رشته‌ها ممکن است حتی تا ۶ سال نیز به طول بیانجامد. اگر شما هم قصد دارید تا دوره کارشناسی خود را در دانشگاه‌های ترکیه پشت سر بگذارید، می‌توانید دانشگاه‌های مطرح و سطح بالای این کشور را انتخاب کنید.

از مهم‌ترین رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ترکیه امکان تحصیل در آن‌ها برای شما وجود دارد می‌توان به رشته‌های همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، روان‌شناسی، اقتصاد، طراحی گرافیک، سینما و تلویزیون، طراحی صنعتی، موسیقی، زبان و ادبیات، ریاضیات و… اشاره کرد. مبحث بعدی که در امر اعزام دانشجو در مقطع لیسانس به کشور ترکیه اهمیت پیدا می‌کند، بحث هزینه‌ها و شهریه دانشگاه‌های ترکیه است.

اگر شما بخواهید در دانشگاه‌های دولتی ترکیه مقطع کارشناسی خود را بگذرانید باید هزینه‌ای در حدود ۲۴۰ تا 750 دلار را برای این کار اختصاص دهید. این هزینه حتی برای دانشجویانی که تابعیت کشور ترکیه را دارند ارزان‌تر و در حدود ۸۰ تا ۲۵۰ دلار خواهد بود اما اگر قصد داشته باشید تا مقطع کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بگذرانید، هزینه تحصیل شما بین 2500 تا 20000 دلار به ازای هر سال تحصیلی خواهد بود.

هزینه-تحصیل-در-مقطع-کارشناسی-ارشد

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

اگر شما قصد داشته باشید تا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه پشت سر بگذارید، هزینه‌های آن برای شما بین ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار خواهد بود.

این هزینه برای دانشجویانی که دارای تابعیت کشور ترکیه هستند تنها ۸۰ تا ۲۵۰ دلار خواهد بود. اما هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را می‌دهند برای دانشجویان خارجی 2500 تا 20000 دلار به ازای هر سال تحصیلی و برای دانشجویانی که تابعیت کشور ترکیه را دارند، ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. به‌عنوان فرد متقاضی اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع فوق‌لیسانس باید بدانید که بعد از گذراندن در حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی، باید بر روی پایان‌نامه خود تحقیقات مختلف را شروع کنید.

اعزام دانشجو به کشور ترکیه در مقطع دکتری

این فرصت برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند وجود دارد تا بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه، به این کشور مهاجرت کنند. دانشگاه‌های ترکیه در ماه‌های اکتبر و ژانویه به دانشجویان این فرصت را می‌دهند تا با ارسال مدارک موردنیاز، جهت دریافت پذیرش دانشگاه اقدام کنند. البته برای اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکتری نیاز به داشتن مدرک زبان با نمره بالا است.

اگر شما هنوز موفق نشدید تا مدرک زبان خود را دریافت کنید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در کشور ترکیه، این مدرک را دریافت کرده و سپس برای اخذ پذیرش دانشگاه، اقدام کنید. البته باید عنوان کرد که یکی از شرایط پذیرش دانشگاه‌های ترکیه، داشتن سوپروایزر و یا استاد راهنمایی است که شما را به‌عنوان دانشجو پذیرش کند.

شما بعد از پذیرفته شدن در مقطع دکتری باید به‌صورت عملی و تئوری کار بر روی تز دکتری خودتان را به کمک استاد راهنمایتان شروع کنید. طول دوره دکتری در دانشگاه‌های ترکیه ۴ ساله بوده که در این مدل ۲ سال اول صرف تحصیل در رشته موردنظر شده و ۲ سال بعدی نیز باید بر روی تز دکتری خود کار کنید. هزینه تحصیل در مقطع دکتری و در کشور ترکیه در حدود 15000 الی ۴۰۰۰۰ دلار به ازای هر سال تحصیلی بوده که امکان دریافت بورسیه‌های مختلف نیز برای آن وجود دارد.

اعزام دانشجو به ترکیه و دریافت بورسیه‌های تحصیلی

کشور ترکیه برای تشویق دانشجویان در سراسر دنیا، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر گرفته است تا دوران تحصیل برای دانشجویان، راحت‌تر شود. شما می‌توانید بسته به مقطع موردنظر، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت کسب بورسیه‌های مختلف دولت ترکیه اقدام کنید. جهت اقدام شما می‌توانید هم از طریق وب‌سایت دانشگاه مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید و هم می‌توانید با انجام مصاحبه حضوری و اینترنتی چنین بورسیه‌هایی را کسب کنید.

اما باید بدانید که بورسیه‌های تحصیلی کشور ترکیه به دانشجویانی داده می‌شود که رزومه قدرتمندی داشته باشند و در طول دوره تحصیل، نمرات بالایی را اخذ کرده باشند. برای مثال آن دسته از افرادی که اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی را تجربه کرده‌اند و می‌خواهند از بورسیه‌های تحصیلی این کشور برخوردار شوند، باید حداقل نمره ۱۴ از ۲۰ و یا نمره ۷۰ از ۱۰۰ را کسب کرده باشند.

این نمرات در مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ از ۲۰ و ۷۵ از ۱۰۰ و در مقطع دکتری ۱۵ از ۲۰ یا ۷۵ از ۱۰۰ خواهد بود. این بورسیه‌ها هم می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و یا گاهی همه آن را پوشش دهند و برخی دیگر در کنار این مورد، هزینه‌های زندگی در ترکیه را نیز شامل شوند.

مدارک موردنیاز برای اعزام دانشجو به ترکیه

حال که به‌صورت کامل در خصوص اعزام دانشجویان به کشور ترکیه و شرایط آن در مقاطع مختلف تحصیلی صحبت کردیم، زمان آن رسیده است تا شما را با یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، آشنا کنیم. جمع‌ آوری مدارک موردنیاز یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ترین مراحلی است که پیش پای دانشجویان متقاضی اعزام به ترکیه وجود دارد.

شما باید بتوانید این مدارک را در زمان خواسته شده جمع‌ آوری و به دانشگاه موردنظرتان ارسال کنید تا این دانشگاه بعد از مطالعه و بررسی آن‌ها، نتیجه نهایی را به اطلاع شما برساند. البته باید خاطرنشان کرد که مدارک موردنیاز از یک دانشگاه تا یک دانشگاه دیگر می‌تواند متفاوت باشد؛ اما ما در ادامه به مهم‌ ترین مدارکی که برای دریافت پذیرش همه دانشگاه به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، اشاره می‌کنیم.

مدارک موردنیاز برای اعزام دانشجو به ترکیه

• مدارک موردنیاز برای ارائه در مقطع کارشناسی
– ارائه فرم درخواست پذیرش
– ارائه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی دانشجو
– ارائه تمامی ریز نمرات تحصیلی در دوره دبیرستان، دیپلم و پیش‌دانشگاهی
– ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی موردنیاز
– ارائه انگیزه نامه
– ارائه رسید پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام دانشگاه
لازم به ذکر است که تمامی مدارک خواسته شده در زمان ارائه باید ترجمه شده باشند.

• مدارک موردنیاز در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
– تمامی مدارکی که در قسمت قبل به آن اشاره شد
– ارائه فرم درخواست پذیرش
– اراده توصیه‌نامه استاد
– ارائه مدرک gre برای افرادی که قصد تحصیل در رشته مهندسی را دارند
– برگزاری یک مصاحبه حضوری و یا مجازی

معرفی دانشگاه‌ های برتر ترکیه برای اعزام دانشجو

در کنار تمامی مواردی که در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه گفته شد، شما باید با دانشگاه‌های برتر این کشور نیز آشنایی کاملی داشته باشید تا با دیدی باز دست به انتخاب دانشگاه موردنظر خود بزنید. در کشور ترکیه چیزی در حدود ۱۸۳ دانشگاه مختلف وجود دارد که در میان آن‌ها ۱۰۹ دانشگاه به‌صورت دولتی و ۶۵ دانشگاه به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند. ۶ موسسه آموزشی نیز در میان این دانشگاه‌ها وجود دارد.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌توان به تابعیت برنامه‌های درسی دانشگاه‌های این کشور بر اساس نظام بولونیا و دانشگاه‌های اروپایی اشاره کرد. از سوی دیگر دانشگاه‌های این کشور جز دانشگاه‌هایی هستند که از برنامه‌های تبادل دانشجویان به‌صورت بین‌المللی استقبال خواهند کرد.

در میان ۱۸۳ دانشگاه این کشور، ۱۰ دانشگاه دارای رتبه‌های بسیار مناسبی در بین دانشگاه‌های دنیا داشته و می‌توانند مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل انتخاب شوند. از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای اعزام دانشجویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دانشگاه کوش با رتبه جهانی بین ۳۰۱ تا ۳۵۰
• دانشگاه صابانچی با رتبه جهانی بین ۳۵۱ تا ۴۰۰
• دانشگاه استانبول با رتبه جهانی ۴۰۱ تا ۵۰۰
• دانشگاه بلیکنت با رتبه جهانی بین ۴۰۱ تا ۵۰۰
• دانشگاه آتیلم با رتبه جهانی بین ۴۵۱ تا ۵۰۰
• دانشگاه فنی خاورمیانه با رتبه جهانی بین ۴۷۱ تا ۴۸۰
• دانشگاه بوگزیسی با رتبه جهانی بین ۴۷۱ تا ۴۸۰
• دانشگاه فنی استانبول با رتبه جهانی بین ۶۵۱ تا ۷۰۰

کسب ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به ترکیه

اما باید بدانید که تنها به‌صرف دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه نمی‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. شما باید بعد از اینکه موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور ترکیه شدید، برای مهاجرت به این کشور، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. با اینکه پروسه دریافت چنین ویزایی سخت و پیچیده نبود، اما پیشنهاد می‌کنیم برای بالابردن شانس قبولی خود و کوتاه‌تر کردن مسیر، از افراد خبره و وکلای متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

شما در این مرحله باید از سفارت ترکیه وقت قبلی گرفته و در این زمان مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را جمع‌آوری کنید. سپس در زمان خواسته شده در سفارت حضور پیدا کرده و تمامی مدارک را به آن‌ها تقدیم کنید. بعد از طی این مرحله ویزای شما در حدود کمتر از ۲ ماه صادر خواهد شد. فراموش نکنید که وجود نقص در مدارک خواسته شده می‌تواند منجر به تاخیر در دریافت ویزای تحصیلی شما شود. از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ارائه پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه فتوکپی
• ارائه تمامی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
• ارائه فرم پذیرش دانشگاه‌های ترکیه
• ارائه ۴ عدد عکس پرسنلی مناسب
• ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی
• ارائه تمکن مالی. شما باید به دولت کشور ترکیه اثبات کنید که در زمان حضور در این کشور و تحصیل هیچ‌گونه مشکل مالی در پرداخت هزینه‌های زندگی نخواهید داشت.
• ارائه بیمه‌نامه
بعد از اینکه به خاک کشور ترکیه ورود پیدا کردید، ۱۰ روز فرصت دارید تا برای درخواست اقامت این کشور اقدامات لازم را صورت دهید.

کسب ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به ترکیه

هزینه‌ های زندگی در کشور ترکیه

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند به‌صورت مستقیم بر روی کیفیت زندگی و اعزام دانشجو به کشور ترکیه تاثیرگذار باشد، هزینه‌های زندگی در این کشور است. در کنار هزینه‌های تحصیلی مانند شهریه دانشگاه، خرید کتب و جزوات مختلف و… شما باید هزینه‌ای را هم برای خوردوخوراک، پوشاک، مسکن، حمل‌ونقل و… کنار بگذارید. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا زندگی در کشور ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه شباهت بسیار زیادی با هزینه‌های زندگی در کشور ایران دارند. ازاین‌رو جای نگرانی دراین‌خصوص نخواهد بود. به‌عنوان فردی که اعزام دانشجو به ترکیه را تجربه کرده است باید در حدود ماهی 1050 دلار را برای هزینه زندگی در این کشور کنار بگذارید. البته شهر محل سکونت و از همه مهم‌تر سبک و شیوه زندگی شما می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش هزینه زندگی در کشور ترکیه شود.

تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

بررسی تمام هزینه های زندگی در ترکیه و قیمت آب معدنی در ترکیه و قیمت غذا در استانبول و مقدار قیمت اجناس مختلف مثل حبوبات و غذا در kfc.

سخن پایانی

تمامی شما دانشجویان می توانید در صورت داشتن پیش نیاز های تحصیلی مورد نیاز، از طرح های اعزام دانشجو به ترکیه استفاده کنید. بعضی از مراکز دانشگاهی با توجه به توافق نامه های بین المللی تبادل دانشجو، با بستن قراردادهایی اقدام به اعزام دانشجو به ترکیه می کنند. البته در این نوع اعزام ها، شما باید واجد شرایط اعزام دانشجو به ترکیه باشید. این شرایط در آیین نامه ها و توافق نامه ها بیان می شود.

ترکیه تقاطع غرب و شرق جهان است که با طبیعت زیبا و متنوع خود، نشانه هایی از هر نوع جغرافیای طبیعی را دارد. ترکیه در واقع ویژگی های آب و هوایی و اقلیمی سه قاره مختلف دنیا؛ اروپا، آسیا و آفریقا را با خود دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، از هر طرف با دریا احاطه شده است. ترکیه همیشه مرکز تجارت ترکیه همواره در جهان مرکز بزرگ تجارت ابریشم و ادویه بوده است. هر نقطه از خاک این کشور، دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص و متفاوت خود است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
اعتبار مدارک اخذ شده از دانشگاه های ترکیه به چه صورت است؟
مدارک اخذ شده توسط دانشجویان در دانشگاه های ترکیه، در سراسر دنیا معتبر و قابل استناد است
نظام اموزشی کشور ترکیه به چند دسته تقسیم می شود؟
آموزش رسمی و غیر رسمی
دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه چند سال طول می کشد؟
به ترتیب حداقل ۲ و ۳ سال زمان نیاز خواهد داشت
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
2 سال قبل

سلام . دمتون گرم
ی سوال داشتم حداقل نمره آیلتسی که برای اعزام دانشجو به کشور ترکیه نیازه چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

سلام. به علت سخت گیری های مشاهده شده ایلتس بالای 6.5 برای مهاجرت تحصیلی نیاز هست

کادر هرمس اپلای