سیستم آموزش و پرورش روسیه یکی از منظم ترین و هدفمند ترین نمونه ها از سیستم های آموزشی در دنیا به شمار می رود. این موضوع باعث شده تا اعزام دانشجو به روسیه از اهمیت دو چندانی برخوردار باشد. زیرا اعزام دانشجو به روسیه این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند در یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا تحصیل نمایند. 

این موضوع باعث می شود تا مدرک اخذ شده در روسیه اعتبار بسیار بالایی در کشور های پیشرفته دنیا داشته باشد. بدین ترتیب افرادی که تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر روسیه سپری نمایند، می توانند برای کار در کشور های بسیار پیشرفته اروپا و یا آمریکا نیز اقدام نمایند. در نتیجه متقاضیان بسیار زیادی در دنیا برای تحصیل در روسیه وجود دارد. چنانچه قصد دارید از شرایط و هزینه های اعزام دانشجو به روسیه آگاه شوید تا انتها همراه ما باشید.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مقاله میخوانید

شرایط اعزام دانشجو به روسیه

اعزام دانشجو به روسیه یک دروازه به دنیایی از تنوع فرهنگی و آموزش عالی است. این تجربه، دانشجویان را در تماس با یکی از کشورهای بزرگ و تاریخی جهان قرار می‌دهد و امکان آشنایی با فرهنگ، زبان، و تاریخ غنی این سرزمین را فراهم می‌کند.

معمولا برای تحصیل در دانشگاه های روسیه نیازی به تسلط به زبان روسی نمی باشد، زیرا در دانشگاه های بین المللی این کشور اغلب رشته ها و مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. بدین ترتیب با تسلط بر زبان انگلیسی به راحتی می توان در رشته های مختلف تحصیلی کشور روسیه شروع به تحصیل نمود. اعزام دانشجو به روسیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

 معمولا افرادی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی داشته نیز می توانند به راحتی در روسیه تحصیلات خود را ادامه بدهند. اعزام دانشجو به روسیه در رشته های فنی و مهندسی و همچنین علوم انسانی نیز فراهم می باشد. معمولا اعزام دانشجو به روسیه و تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت امکان پذیر نبوده و تنها به صورت حضوری و تمام وقت می توان در دانشگاه های روسیه تحصیلات خود را ادامه داد.

 افرادی که بخواهند تحصیل به زبان روسی را در کشور روسیه شروع نمایند، باید ابتدا در دوره های آموزش زبان روسی شرکت نموده و پس از رسیدن به سطح مناسبی، اقدام به ثبت نام در دانشگاه بنمایند.  

شرایط اعزام دانشجو به روسیه

هزینه های تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه

یکی از مشکلات اصلی تحصیل در خارج از کشور، هزینه های بالای آن می باشد. بدین ترتیب ممکن است اغلب افراد به خاطر عدم توانایی مالی قادر به تحصیل در بهترین دانشگاه های خارجی نشوند. اعزام دانشجو به روسیه می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف نماید. زیرا معمولا تحصیل در دانشگاه های روسیه بسیار ارزانتر از سایر کشور های اروپایی و آمریکایی می باشد. اعزام دانشجو به روسیه و تحصیل در دانشگاه های معتبر روسیه (در مقطع کارشناسی و ارشد) به صورت سالانه هزینه ای بین 3,385 تا 8082 دلار می باشد.

همچنین درماه چیزی حدود 1132.41 دلار نیز هزینه زندگی در روسیه خواهد بود. بدین ترتیب افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی با ارزان ترین قیمت ممکن می باشند، می توانند از گزینه تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه بهره مند شوند. این موضوع باعث شده تا اغلب افراد متقاضی ادامه تحصیل در روسیه باشند. زیرا معمولا دانشگاه های روسیه دارای سیستمی کاملا حرفه ای و اساتید برجسته ای بوده، که این موضوع باعث بالا رفتن رتبه دانشگاه های روسیه شده است.  

توضیح کوتاه درباره روسیه

روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان از نظر وسعت شناخته می شود. روسیه هم با کشور های آسیایی و هم با کشور های اروپایی مرز های زمینی دارد. مسکو به عنوان پایتخت روسیه شناخته شده و از جمله بزرگترین شهر های موجود در اروپا به شمار می رود. آب و هوای روسیه بسیار سرد می باشد و این موضوع باعث شده تا در برخی از قسمت های این کشور مانند سیبری هیچ سکنه ای وجود نداشته باشد.
 
سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها