برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل همین الان اقدام کن

می‌توان برای تحصیل در فرانسه از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کرد

فرانسه یکی از کشور هایی به شمار می رود که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی داشته و این موضوع باعث شده تا اعزام دانشجو به فرانسه در این سال ها متقاضیان بسیار زیادی داشته باشد. فراهم بودن امکانات آموزشی و وجود دانشگاه های سطح بالا و بین المللی باعث شده تا تحصیل در فرانسه بتواند در ساختن زندگی ایده آل کمک زیادی به افراد مختلف بنماید. زیرا معمولا با تحصیل در دانشگاه های معتبر و بین المللی فرانسه می توان در هر کدام از کشور های پیشرفته دنیا مشغول به کار شد. این موضوع به خاطر سطح علمی بسیار بالای دانشگاه های فرانسه می باشد. بدین ترتیب اعزام دانشجو به فرانسه می تواند مشکل کار جوانان در آینده را برطرف نماید.

فرانسه یکی از بزرگترین کشور های اروپایی به شمار می رود و جمعیتی نزدیک به 64.7 میلیون نفر داشته که این موضوع باعث شده تا پس از آلمان در رده دوم از نظر جمعیت در بین کشور های اروپایی قرار بگیرد. زبان رسمی مردم فرانسه را فرانسوی می نامند. فرانسه از جمله کشور هایی بوده که دارای سواحلی با اقیانوس اطلس و همچنین دریای مدیترانه می باشد.

شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

مزایا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه.

معمولا برای تحصیل در مقاطع پایین تر مانند کارشناسی نیاز است تا حتما به زبان فرانسه مسلط بوده، زیرا در غیر اینصورت تحصیل در دانشگاه های فرانسه امکان پذیر نمی باشد. بدین ترتیب گذراندن دوره های زبان فرانسه برای اعزام دانشجو به فرانسه می تواند بسیار ضروری باشد. زیرا در اغلب دانشگاه های فرانسه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان فرانسوی تدریس می شوند.

برخی از دانشگاه ها مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا را به زبان انگلیسی نیز آموزش می دهند. بدین ترتیب بهتر است زبان فرانسه و در کنار آن انگلیسی را تا حدود زیادی شناخته و سپس اقدام به تحصیل در فرانسه نمود. مقطع کارشناسی را به مدت 3 سال می توان در فرانسه طی نمود. مقطع کارشناسی ارشد نیز 1 الی 2 سال به طول می انجامد.

برای گذراندن دوره دکتری نیز 3 الی 4 سال زمان مورد نیاز می باشد. بدین ترتیب برای این مدت می توان ویزای تحصیلی گرفته و در صورتی که بتوان تا 6 ماه پس از پایان تحصیل کار مناسبی در فرانسه پیدا نمود، می توان ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل نموده و مشغول به کار شد. معمولا در اغلب دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه خوابگاه مناسب وجود داشته که می توان با پرداخت مبلغ 200 الی 350 یورو برای دانشگاه های دولتی و مبلغ 400 الی 1200 یورو برای دانشگاه های غیر دولتی در خوابگاه های دانشجویی مستقر شد.

معمولا در صورتی که در فرانسه برای تحصیل خانه ای اجاره نموده، می توان با اعلام میزان درآمد خود و هزینه اجاره خانه، مقداری از هزینه اجاره خانه را دریافت نمود. این موضوع از جمله مواردی بوده که شاید فقط در دانشگاه های فرانسه بتوان از آن استفاده نمود.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

مزایای اعزام دانشجو به فرانسه

یکی از مزایای اعزام دانشجو به فرانسه برای افرادی که شرایط تحصیلی عالی و ممتاز داشته، امکان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه می باشد. بدین ترتیب معمولا با صرف کمترین هزینه می توان در بهترین دانشگاه های اروپا تحصیل نمود. چنین افرادی می توانند به راحتی تحصیلات خود را تا دوره دکتری به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی طی نمایند.

بدین ترتیب افرادی که رتبه و معدل ممتاز دارند، نگران هزینه های تحصیل در فرانسه نباشند. زیرا معمولا دولت فرانسه هزینه های تحصیل افراد نخبه و ممتاز را پرداخت می نماید.

تنوع در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی از دیگر مزایای اعزام دانشجو به فرانسه می باشد. بدین ترتیب افراد برای ادامه تحصیل در هر رشته ای می توانند فرانسه را انتخاب نمایند. زیرا دانشگاه های معتبر فرانسه دارای دانشکده های مختلف با رشته های تحصیلی متنوع بوده، که می توان با هر رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر فرانسه ادامه تحصیل داد.

معمولا رشته هایی مانند روانشناسی، داروسازی، رشته های مهندسی، کشاورزی، شیمی، هوا فضا، علوم انسانی و… از جمله رشته هایی بوده که در دانشگاه های معتبر فرانسه ارائه می شوند. بدین ترتیب مدرک قبلی که اخذ نموده در هر رشته ای که باشد، می توان به راحتی در همان رشته و یا رشته های مرتبط با آن به ادامه تحصیل مشغول شد. بدین ترتیب اعزام دانشجو به فرانسه می تواند برای همه افراد امکان پذیر باشد.

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم زکریایی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
هزینه پروسه اعزام دانشجو به فرانسه چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم زکریایی
2 سال قبل

سلام بسته به شرایطتون میتونه متفاوت باشه .پیشنهاد میکنم که فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون به صورت دقیق راهنماییتون کنند

موسی منوچهری
2 سال قبل

سلام.
من پذیرش دوره زبان از فرانسه دارم. میخواستم کارهای بعدی برای مصاحبه‌ها و ویزا را انجام بدید.
ممنون

کارشناس هرمس
پاسخ به  موسی منوچهری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر ما صفر تا صد پرونده رو انجام میدیم