انواع ویزای ترکیه

انواع ویزای ترکیه

انواع ویزای ترکیه مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به ان پرداخته ایم.کشور ترکیه یکی از آن کشورهای بسیار زیبا با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش معتبر است که سالانه افراد زیادی قصد مهاجرت به آن را پیدا می‌کنند. انواع ویزای ترکیه برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید بسته به موقعیتی که دارید، از آنها استفاده کنید. انواع ویزای ترکیه در قالب ویزاهای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، توریستی و … وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای ورود و زندگی در این کشور استفاده کنید. در ادامه این مطلب از هرمس اپلای در مورد انواع ویزا برای ورود به ترکیه بیشتر توضیح می‌دهیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا باید به ترکیه مهاجرت کنیم

قبل از اینکه بخواهیم توضیح دهیم که انواع ویزای ترکیه چیست، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟ کشور ترکیه یک کشور آسیایی/ اروپایی است که همین باعث می‌شود شما بتوانید در حین زندگی در کشوری با فرهنگ آسیایی از امکانات پیشرفته‌ی اروپایی نیز بهره‌مند شوید. ترکیه کشوری با اقلیم‌های آب و و هوایی مختلف و متنوع است که باعث شده است شما بتوانید تمام فصول را به صورت همزمان در این کشور تجربه کنید.

ترکیه اقتصاد رو به رشد و بسیار موفقی دارد که نه تنها بازار کار بسیار خوبی دارد بلکه در امر صادرات و واردات نیز بسیار موفق است. به جز این مراکز آموزشی ترکیه نیز از سطح بسیار قابل قبولی برخوردار هستند و در شرایطی که سطح آموزشی در آنها مانند بسیاری از کشورهای اروپایی است، اما ورود به آنها به آن اندازه دشوار نیست. بنابراین می‌توانید به آن چشم یک مقصد تحصیلی نیز نگاه کنید. از نظر سرمایه گذاری نیز کشور ترکیه، موقعیت‌های زیادی دارد و شما می‌توانید با دریافت ویزای ترکیه از طریق خرید ملک، تاسیس شرکت و راه اندازی کسب و کار در آن نه تنها باعث موفقیت‌های شغلی شوید بلکه اقامت این کشور را نیز بدست آورید. اگر اطلاعات کاملی در مورد مهاجرت به این کشور ندارید پیشنهاد میکنیم در ابتدا مقاله ی مهاجرت به ترکیه را مطالعه فرمایید.

انواع ویزای ترکیه

به طور کلی می‌توان انواع ویزای ترکیه را در بخش‌های مختلف ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای درمانی، توریستی و .. تقسیم کرد که در ادامه بیشتر در مورد هر کدام به تفصیل توضیح می‌دهیم.

 

ویزای کاری ترکیه

ویزای کاری یکی از محبوب ترین انواع ویزای ترکیه است که بسیاری از افراد از همین روش برای ورود به کشور استفاده می‌کنند. بیشتر اقتصاد ترکیه در زمینه کارخانه‌های تولیدی و صنایع گردشگری تمرکز دارد. از این رو نیاز به نیروی کار به ویژه در بخش کارگری در این کشور بسیار زیاد است.

ویزای کاری ترکیه انواع مختلفی دارد که می‌توانید برای هر کدام از آنها درخواست دهید و به شرح زیر هستند:

ویزای کار موقت یک ساله

بیشتر افرادی که قصد ورود به ترکیه را دارند از این نوع از انواع ویزای ترکیه برای شروع استفاده می‌کند. این ویزا در واقع ورود اولیه به بازار کار این کشور را میسر می‌سازد.

ویزای کار دائم

این ویزا مرحله‌ی پیشرفته‌تری از انواع ویزای کاری ترکیه است و به افرادی داده می‌شود که حداقل به مدت ۸ سال در این کشور از طریق ویزای کاری موقت در حال کار و زندگی هستند.

ویزای کار مستقل

این نوع ویزا یکی از انواع ویزای ترکیه است که به کسانی داده می‌شود که حداقل ۵ سال سابقه‌ی کار و زندگی در این کشور را دارند و حالا نمی‌خواهند دیگر برای یک کارفرمای ترک کار کنند و قصد مستقل شدن دارند.

ویزای کارت فیروزه‌ای

ویزای کارت فیروزه‌ای یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه و یک ویزای اعتباری سه ساله است که اگر در این مدت در کشور ترکیه مشغول به کار بوده باشید، به صورت دائم تمدید می‌شود. برای دریافت این ویزای کاری باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ✔ ویزای کار دائم ترکیه را داشته باشید
  • ✔ سابقه‌ی کاری درخشان در سال‌های کار در ترکیه داشته باشید
  • ✔ دارای تحصیلات بالا در زمینه‌‌های مرتبط باشید
  • ✔ در صدد راه‌اندازی مشاغلی با ایجاد اثرات مثبت در اقتصاد ترکیه باشید

ویزای کار ویژه

این ویزا یکی دیگر از انواع ویزاهای ترکیه در گروه کاری و مخصوص گروه‌‌های خاصی از افراد است که به شرح زیر می‌باشند:

  •  افرادی که با یک شهروند ترکی ازدواج کرده باشند
  • ✔ افرادی که قصد سرمایه گذاری در حوزه‌ی علم و فناوری را داشته باشد
  • ✔ پناهجویانی که به صورت اولیه پذیرش شده باشند
  • ✔ افرادی که در مقاطع تحصیلی بالایی مدرک داشته باشند
  • ✔ افرادی که شهروند رسمی اتحادیه‌ی اروپا باشند
  • ✔ افرادی که اجداد ترک دارند

ویزای کار موقت ویژه

این ویزا برای هنرمندان و ورزشکارانی است که قصد زندگی و کار کوتاه مدت در این کشور را دارند. برای دریافت این ویزا افراد باید سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی فعالیت خود داشته باشند.

ویزای کار موقت ویژه

مراحل دریافت ویزای کاری ترکیه

خارجیانی که قصد دریافت این نوع از انواع ویزای ترکیه را دارند، باید درخواست اجاره‌ی کار خود را از طریق دفاتر کنسولی ترکیه در کشور محل اقامت خود ارائه دهند. برای کار در ترکیه، باید برای دریافت مجوز کار و ویزا به نزدیکترین نمایندگی ترکیه مراجعه کنید. گذرنامه، فرم درخواست ویزا و نامه‌ی کارفرمای شما مدارک لازم برای درخواست این نوع از انواع ویزای ترکیه هستند.

درخواست‌های مجوز کار توسط وزارت کار و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده می‌شود. مجوزهای کاری ترکیه معادل مجوزهای اقامت در این کشور هستند. از آنجا که مجوز اقامت جایگزین کارت مجوز کار در ترکیه است، ویزای مشروح کار صادر شده توسط این دفاتر فقط برای ورود و حداکثر ۹۰ روز قابل استفاده است.

مجوز کار برای خارجیانی که در مناطق آزاد در کشور ترکیه کار می‌کنند توسط وزارت اقتصاد، برای کسانی که در واحدهای زیر مجموعه‌ی وزارت فرهنگ و گردشگری کار می‌کنند، توسط وزارت مذکور و به پرسنل خارجی متقاضی برای کار در دانشگاه‌ها، توسط هیئت آموزشی عالی اعطا می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری ترکیه

برای دریافت این نوع از انواع ویزای ترکیه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • ✔ گذرنامه‌ی معتبر
  • ✔ عکس‌های پاسپورتی که برای شش ماه گذشته باشند.
  • ✔ فرم تکمیل شده‌ی درخواست ویزا
  • ✔ بیمه‌ی پزشکی با پوشش در کشور ترکیه
  • ✔ معرفی نامه یا قرارداد کاری با یک کارفرمای ترکی
  • ✔ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ✔ مدارک تحصیلی معتبر
  • ✔ اثبات تمکن مالی
  • ✔ ارائه‌ی مدارک محل سکونت

هزینه‌ی دریافت این ویزا از انواع ویزای ترکیه نیز از ۵۵ تا ۱۸۰ یورو بسته به نوع آن متغیر است.

ویزای تحصیلی ترکیه

افراد زیادی برای اهداف تحصیلی به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند. این کشور گروهی از بهترین دانشگاه‌های جهان را دارد و افراد می‌توانند در این دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلفی تحصیل می‌کنند. با وجود آنکه دانشگاه‌های ترکیه آزمون ورودی دارند، اما نه آزمون‌ آنها به اندازه‌ی آزمون دانشگاه‌های اروپایی دشوار است و نه تعداد متقاضیان برای آنها به شدت این دانشگاه‌ها زیاد است. اما به دلیل قرار داشتن بخشی از این کشور در قاره‌ی اروپا سطح این دانشگاه‌‌ها به همان اندازه بالا و مدرک آنها نیز بسیار معتبر است و در بسیاری از کشورهای جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

ویزای تحصیلی ترکیه، مجوز ورود به این کشور برای اهداف مرتبط با تحصیل است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا با دریافت مجوز اقامت، به طور موقت در این کشور اقامت و تحصیل داشته باشید. این نوع از انواع ویزای ترکیه به افرادی داده می‌شود که می‌خواهند در ترکیه کارورزی کنند، یا در دوره‌ای تحصیلی شرکت کنند یا در موسسه‌ای آموزشی، مدرسه یا دانشگاه ثبت نام نمایند. به غیر از دانشجویان جمهوری قبرس شمالی، سایر شهروندان برای اقامت تحصیلی در ترکیه به دریافت این ویزا نیاز خواهند داشت. موارد زیر شامل شرایط اخذ ویزای تحصیلی ترکیه نمی‌شود:

  • ✔ دانشجویان بین المللی که می‌خواهند لیسانس یا فوق لیسانس خود را در ترکیه بگذرانند و قبلاً تحصیلات متوسطه و عالی خود را نیز در این کشور گذرانده‌اند.
  • ✔ دانش آموزانی که والدین آنها با ویزای کاری یا هر نوع ویزای دیگر اجازه‌ی اقامت در ترکیه را دارند.
  • ✔ دارندگان کارت آبی

 

نحوه‌ی اقدام برای ویزای تحصیلی ترکیه

درخواست ویزای ترکیه از نوع تحصیلی به معنای تکمیل مراحل متعددی از جمله جمع آوری مدارک و شرکت در مصاحبه‌ی ویزا است. به شما توصیه می‌شود که درخواست خود را برای ویزای دانشجویی ترکیه به موقع ثبت کنید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری نمایید. شما یک بازه‌ی زمانی مشخص وقت دارید که برای این ویزا درخواست دهید:

  • اولین زمان که می‌توانید درخواست دهید: ۶۰ روز قبل از عزیمت به ترکیه
  • آخرین زمان مجاز برای درخواست: یک ماه قبل از سفر.

شما باید درخواست خود برای دریافت این نوع از ویزای ترکیه را به سفارت، کنسولگری ترکیه یا مرکز درخواست ویزای شخص ثالث، واقع در کشور محل اقامت خود، ارسال کنید.

نحوه‌ی اقدام برای ویزای تحصیلی ترکیه

انواع ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای ترکیه در بخش تحصیلی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید هنگام درخواست، نوع ویزای مدنظر خود را انتخاب کنید:

  • ✔ ویزای کارآموزی
  • ✔ کارآموزی اراسموس
  • ✔ کارآموزی AIESEC
  • ✔ تحصیل در یک دوره‌ی زبان ترکی
  • ✔ شرکت در یک دوره‌ی آموزشی
  • ✔ ورود به دانشگاه‌‌ها و مدارس
  • ✔ تحصیل در جمهوری ترک قبرس شمالی

خواه متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باشید یا شرکت در دوره یا کارآموزی، باید مدرکی برای ورود به آن ارائه دهید و به یک نامه‌ی پذیرش نیاز دارید. با در دست داشتن این مدرک، باید فرم آنلاین آن را پر کنید. پس از تکمیل این فرم، تاریخ ملاقات مصاحبه‌ی ویزای شما اعلام خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید قطعا به دانستن اطلاعات بیشتری نیاز دارید به همین منظور ما پیشنهاد میکنیم در ابتدا مقاله ی ویزای ترکیه را بررسی کنید و سپس به خواندن ادامه ی این مقاله بپردازید.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست این نوع از انواع ویزای ترکیه به شرح زیر است:

  • ✔ تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه
  • ✔ پاسپورت معتبر
  • ✔ عکس‌های پاسپورتی معتبر
  • ✔ بلیط هواپیما
  • ✔ بیمه مسافرتی با پوشش در ترکیه
  • ✔ اثبات تمکن مالی
  • ✔ دیپلم‌ها، گواهینامه‌ها و ریز نمرات قبلی.
  • ✔ منابع مالی مقامات ترکیه از شما می‌خواهند که نشان دهید پول کافی برای زندگی در ترکیه در طول تحصیل را دارید. برای این کار می‌توانید مدارکی از جمله صورت حساب‌های بانکی، نامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی، نامه‌ی حمایتی و … را ارائه دهید.
  • ✔ اثبات اقامت. بسته به جایی که در ترکیه اقامت دارید، باید مدرکی را به عنوان مدرک اقامت خود ارائه دهید. اگر در خوابگاه اقامت دارید، مدرکی ارائه دهید که ثابت کند شما دارای یک مکان رزرو شده هستید. اگر از شما دعوت شده است تا نزد دوستان یا اقوام خود در ترکیه بمانید‌، باید دعوت نامه‌ی میزبان را ارائه دهید. اگر مکانی را برای خود اجاره کرده‌اید، باید یک قرارداد اجاره داشته باشید که توسط شما و صاحبخانه امضا شده باشد.

ویزای سرمایه گذاری ترکیه

یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه، ویزای سرمایه گذاری است که از طریق آن شما می‌توانید هم برای خودتان و هم برای اعضای خانواده‌تان (همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود) اقامت بگیرید. در مورد دریافت ویزای سرمایه گذاری ترکیه شما باید ابتدا تحقیقات زیادی در مورد شرایط کسب و کار در این کشور انجام دهید. به عنوان مثال در دو سال گذشته تورم در این کشور در حدود ۴۲ درصد و مالیات در حدود ۱۷ درصد بوده است. بنابراین قبل از انتخاب این روش باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط کسب و کار در ترکیه بدست آورید.

 

انواع ویزای سرمایه گذاری ترکیه

روش‌های مختلفی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری ترکیه وجود دارد با این حال می‌توان آن را در سه بخش اصلی مورد بررسی قرار دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

سرمایه گذاری در ترکیه با کارآفرینی و ثبت شرکت

یکی از روش‌های سرمایه گذاری و دریافت ویزای ترکیه از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در این کشور است. برای دریافت این ویزا شما نه تنها به میزان سرمایه‌ی خاصی نیاز دارید بلکه باید یک طرح تجاری بسیار معتبر و موفق نیز داشته باشید. این طرح باید مورد پذیرش وزارت صنایع و تکنولوژی قرار بگیرد. در ابتدای کار شما باید در حدود ۱۰ هزار لیر سرمایه داشته باشید و ثابت کنید که حداقل می‌توانید برای ۵۰ نفر ایجاد شغل کنید تا با درخواستتان موافقت شود. معمولاً در مورد طرح‌های سرمایه گذاری و کارآفرینی در ترکیه، سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌شود و تنها طرح‌هایی که بتوانند در اقتصاد ترکیه تحولی ایجاد کنند، مورد قبول واقع می‌شوند.

سرمایه گذاری در ترکیه به روش خرید ملک

یکی از رایج ترین روش‌های سرمایه گذاری و رایج ترین ویزای ترکیه، از طریق خرید ملک و مستغلات است که از سال ۲۰۱۸، شرایط آن آسان‌تر از پیش نیز شده است. تا قبل از این سال، حداقل هزینه‌ برای خرید ملکه به این روش ۱ میلیون دلار بود اما امروزه به دلیل استقبال علاقه‌مندان، این مقدار به ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. خانه‌ای که به این روش خریداری می‌کنید باید در مکان خاصی باشد و شرایط ویژه‌ای داشته باشد. بعلاوه شما حق فروش آن را تا سه سال ندارید.

نکته‌ی مهم در مورد این روش اخذ ویزا به این صورت است که شما با دریافت آن اجازه‌ی کار در این کشور را پیدا نمی‌کنید و برای آن نیاز به ویزای کاری جداگانه دارید. اگر حتی ۲۵۰ هزار دلار را هم ندارید بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری هستند که بخشی از این هزینه را تقبل کرده و شما می‌توانید مبلغ وام را به صورت دوره‌ای به آنها پرداخت کنید.

در واقع دریافت ویزای ترکیه به این روش نه تنها یکی از بهترین روش‌های ورود به این کشور است بلکه شرایط آن نسبت به کشورهای مشابه بسیار آسان تر است. البته شما یک سقف خرید دارید و حداکثر می‌توانید ۳۰ هزار هکتار زمین در ترکیه خریداری کنید. شما حتی می‌توانید خانه‌ی خود را نیز اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید. بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر شما می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه پاسپورت این کشور را بدست آورید، آن را برای فرزندانتان به ارث بگذارید و حتی از این طریق اقامت دائم کشور را نیز بدست آورید.

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده بانکی

شما این شانس را دارید که از خرید اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده‌ی بانکی، اقامت ترکیه و در نهایت تابعیت این کشور را بدست آورید. برای این کار نیاز دارید حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری و امور مالی ترکیه واریز کنید. اوراقی که به این روش می‌خرید را نمی‌توانید تا سه سال بفروشید

انواع ویزاهای درمانی ترکیه

در حال حاضر، ویزای ترکیه برای کاربردهای درمانی شامل دو نوع است:

  • ویزای پزشکی که می‌توانید آن را از کنسولگری ترکیه دریافت کنید
  • ویزای آنلاین (eVisa)، که می‌توانید آن را قبل از ورود از طریق سیستم ویزای آنلاین دولت ترکیه دریافت کنید

افرادی که برای سفر به ترکیه می‌آیند باید ویزای پزشکی آن را دریافت کنند مگر اینکه از کشورها و سرزمین‌های بدون معافیت ویزا آمده باشند یا شهروندان کشورهای واجد شرایط درخواست ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین باشند. eVisa زمانی استفاده می‌شود که انگیزه‌ی سفر، گردشگری یا تجارت باشد. دلایلی مانند تحصیل یا کار نیاز به ویزای ارائه شده توسط سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها نیاز دارد

انواع ویزاهای درمانی ترکیه

شرایط لازم برای دریافت ویزای درمانی

در زیر معیارهای واجد شرایط بودن برای افرادی که می‌توانند برای ویزای ترکیه از نوع پزشکی درخواست ارسال ‌کنند آورده شده است:

  • ✔ همه‌ی شهروندان به جز بومیان هند، پاکستان، افغانستان، بنگلادش و فیلیپین باید با یکی از شرکت‌های هواپیمایی که با وزارت امور خارجه ترکیه توافق نامه دارد، سفر کرده باشند. خطوط هوایی که معیارهای لازم را رعایت می‌کنند بدین شرح‌اند: خطوط هوایی ترکیه، AtlasGlobal، خطوط هوایی Pegasus و Onur Air.
  • ✔ شهروندان مصری نیز باید توسط EgyptAir سفر کرده باشند.
  • ✔ متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی (حداقل ۵۰ دلار آمریکا در روز) و رزرو هتل باشد.
  • ✔ شهروندان الجزایر باید زیر ۱۸ سال یا بالای ۳۵ سال سن داشته باشند تا واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی باشند، در غیر این صورت باید ویزای معمولی بگیرند.
  • ✔ شهروندان زامبیا، عراق، افغانستان و فیلیپین هنگام ورود به فرودگاه آتاتورک استانبول واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی نیستند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای پزشکی ترکیه

در ادامه لیستی از مدارک مهمی که برای درخواست ویزای ترکیه از نوع پزشکی باید ارائه دهید آمده است:

  • ✔ پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه اعتبار و حداقل دو صفحه‌ی خالی داشته باشد.
  • ✔ متقاضی باید کپی گذرنامه‌های قدیمی‌اش که اطلاعات سفرهای قبلی‌اش را دارد، به همراه داشته باشد.
  • ✔ دو قطعه عکس پاسپورتی ۲.۵ در ۲.۵ اینچی
  • ✔ نامه‌ای با ذکر نام متقاضی، مشخصات گذرنامه، جزئیات سفر با دلیل و مدت زمان بازدید. نامه باید به امضای امضاکننده‌ی مجاز یا مهر شرکت برسد و خطاب به سرکنسولگری جمهوری ترکیه ارسال شود.
  • ✔ تأیید رزرو هتل مطابق برنامه‌ی سفر و بلیط برگشتی که نشان دهنده‌ی برنامه‌ی سفر باشد.
  • ✔ بیمه‌ی مسافرتی که برای افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند الزامی است.

ویزای اکسپرس ترکیه

یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه، ویزای اکسپرس است. ویزای اکسپرس عموماً برای تجار و شرکت کنندگان در کنفرانس‌های کنوانسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و غالباً توسط نمایندگان دولت ترکیه در خارج از این کشور اعطا می‌شود. این ویزا حداکثر ۲۱ روز از تاریخ ورود اجازه‌ی اقامت در ترکیه را به شما می‌دهد و قابل تمدید نیست. در صورت فراتر رفتن از این مدت، مسافر مشمول جریمه‌ای برای انقضای ویزا می‌شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اکسپرس عبارتند از:

  • ✔ دو تصویر (۴ × ۶) سانتی‌متر
  • ✔ کپی پاسپورت با ۶ ماه اعتبار
  • ✔ کپی نمونه‌ی امضاهای افسران امضا کننده
  • ✔ کپی گواهی عضویت معتبر اتاق بازرگانی و صنایع ترکیه، همراه با کپی ثبت تجاری معتبر.
  • ✔ نامه‌ی تایپ شده توسط یک ضامن یا حامی کاری که هدف از سفر متقاضی به این کشور را توضیح داده باشد
  • ✔ تأیید مقامات مربوط در مورد مشاغل خاص مانند پزشکی، رسانه‌ای و مذهبی

ویزای تجاری ترکیه

یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه، ویزای تجاری این کشور است. اگر هدف اصلی سفر شما به ترکیه ترانزیت، سفر توریستی، شرکت در نشست تجاری/تجارت، کنفرانس/سمینار/نشست، جشنواره/نمایشگاه، فعالیت ورزشی، فعالیت فرهنگی هنری، بازدید رسمی یا سفر به جمهوری ترک قبرس شمالی باید این نوع از انواع ویزای ترکیه را دریافت کنید.

ویزای تجاری منحصراً برای سرمایه‌گذارانی است که مایلند سرمایه‌ی خود را در یک فعالیت تجاری دولت ترکیه خرج کنند. اعتبار ویزای تجاری شش ماه از تاریخ صدور است. قبول درخواست منوط به تأیید هدف سرمایه گذاری است و سپس اجازه‌ی اقامت تا دو سال قابل تمدید است. انجام تجارت مشروط به برخی شرایط است و سرمایه گذار باید ابتدا از وزارت تجارت و صنعت ترکیه مجوزهای لازم برای آن را دریافت کند.

مدارک لازم برای دریافت این نوع از ویزای ترکیه عبارتند از:

  • ✔ دو عکس در اندازه‌ی (4X6) سانتی متر
  • ✔ کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ✔ اصل گواهی مشارکت صادر شده توسط وزارت تجارت و صنعت به همراه کپی
  • ✔ مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیروی انسانی، با مهر سرمایه گذار
  • ✔ کپی نمونه امضاهای افسران امضا کننده که توسط وزارت تجارت و صنعت صادر شده است
  • ✔ کپی گواهی عضویت معتبر اتاق بازرگانی و صنایع ترکیه، همراه با کپی ثبت تجاری معتبر

در صورت ارائه‌ی درخواست توسط شخص دیگری غیر از شرکا، نماینده باید در ترکیه باشد و مجوز صادر شده توسط اداره‌ی کل گذرنامه و اقامت به درخواست ضامن وجود داشته باشد.

 

ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه است و بیشتر برای بازدید از این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدت آن یک ماه است. ویزای توریستی به دارنده اجازه می‌دهد تا پس از درخواست تمدید، حتی تا یک ماه دیگر نیز در کشور اقامت کند. شرایط ارائه‌ی ویزای توریستی عبارتند از:

اعتبار ویزا: شش ماه از تاریخ صدور. اولین ورود شما باید حداکثر تا یک ماه پس از صدور ویزا انجام شود.

تعداد سفرها: یک سفر که در صورت نیاز قابل تمدید است.

هزینه‌ی صدور ویزا: ۹۹ یورو

ویزای توریستی ترکیه

انواع ویزای توریستی

بسته به هدف متقاضی ویزای ترکیه در بخش توریستی به انواع مختلف تقسیم می‌شود که عبارتند از:

الف) بازدید گردشگری

ب) ترانزیت واحد

ج) ترانزیت دوبل

د) شرکت در جلسه‌ی تجاری

ه) شرکت در کنفرانس/سمینار/نشست

و) شرکت در جشنواره/نمایشگاه

ز) فعالیت ورزشی

ح) فعالیت هنری فرهنگی

ط) بازدید رسمی

ی) بازدید از جمهوری ترکیه قبرس شمالی

شرایط عمومی انواع ویزای ترکیه

به طور کلی دریافت انواع ویزای ترکیه شامل قوانین عمومی خاصی است که بعضی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • ✔ پیشنهاد می کنیم حداقل یک ماه قبل از سفر برای ویزا درخواست دهید
  • ✔ روادیدهایی که برای خارجیان ارسال می‌شود، حق ورود مطلق به ترکیه را تضمین نمی‌کند
  • ✔ هزینه‌ی ویزا در مواردی که درخواست‌ها رد شوند، قابل استرداد نیست
  • ✔ همه‌ی متقاضیان ملزم به داشتن بیمه‌ی درمانی هستند که در طول اقامت آنها در ترکیه معتبر باشد.
  • ✔ مدت اقامت مرتبط با ویزا یا معافیت ویزا نمی‌تواند از ۹۰ روز در هر ۱۸۰ روز تجاوز کند.
  • ✔ در مورد درخواست انواع ویزای ترکیه، دفاتر کنسولی ترکیه ممکن است با حداکثر مدت اقامت ۹۰ روز ویزا صادر کنند. خارجیانی که مایل به اقامت بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه هستند، باید برای «اقامت کوتاه مدت» به اداره مهاجرت استان درخواست کنند تا اقامت خود را تمدید کنند
  • ✔ متقاضی زیر ۱۸ سال باید تاییدیه‌ی کتبی رسمی هر دو والدین خود را داشته باشد. برای متقاضیانی که تأیید می‌کنند والدین آنها رسماً طلاق گرفته و ثابت می‌کنند که والدین آنها حضانت خود را حفظ کرده‌اند و همچنین برای کسانی که یکی از والدین آنها فوت شده است، ویزا می‌تواند مطابق با هدف ملاقات آنها صادر شود
کار در ترکیه

کار در ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشو‌رهای در حال توسعه و پیشرفته جهان یکی از بهترین گزینه‌های برای مهاجرت به شمار می‌آید. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد که اشتغال به کار نسبت به دیگر راه‌ها بیشتر توصیه می‌شود. در این کشور به حقوق و مزایای نیروی کار اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود، به همین دلیل کسانی که از طریق کار به این کشور مهاجرت کنند، زندگی مطلوبی را تجربه خواهند کرد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ویزای ترکیه انواع مختلفی دارد و شما باید بتوانید گزینه‌ی مناسب برای خود را به درستی انتخاب کنید تا درخواستتان رد نشود. اما سفر به ترکیه به انتخاب ویزا محدود نمی‌شود و شما به انجام تحقیقات زیادی قبل از رفتن به این کشور نیاز دارید.

به همین علت است که ما در کنار شما هستیم. کارشناسان ما در موسسه‌ی هرمس اپلای نه تنها به شما در انتخاب از بین انواع ویزای ترکیه کمک می‌کنند، بلکه اطلاعات کاملی در مورد نحوه‌ی اقامت و سفر و به این کشور در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید سفر ایمن و آسوده‌ خاطری داشته باشید. اگر قصد ورود به ترکیه یا هر کشور دیگری را دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را برای شروع کار راهنمایی کنند

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه صدور ویزا توریستی ترکیه چقدر می باشد؟
۹۹ یورو
انواع ویزای درمانی ترکیه؟
ویزای پزشکی که می‌توانید آن را از کنسولگری ترکیه دریافت کنید ویزای آنلاین (eVisa)، که می‌توانید آن را قبل از ورود از طریق سیستم ویزای آنلاین دولت ترکیه دریافت کنید
هزینه دریافت ویزای کاری ترکیه؟
هزینه‌ی دریافت این ویزا از انواع ویزای ترکیه نیز از ۵۵ تا ۱۸۰ یورو بسته به نوع آن متغیر است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Asif
11 ماه قبل

سلام من دعوت نامه دارم میخام ویزا ترکیه

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  Asif
11 ماه قبل

تابعیت خودتون رو بفرمایید . ؟
اگر تبع افغانستان هستید دریافت ویزای توریستی ترکیه برای شما در حال حاضر از شانس بسیار پایینی برخوردار است.

رسول انصاری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
می خواستم بدونم کدوم یکی از انواع ویزای ترکیه که توضیح دادید مناسب تره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رسول انصاری
2 سال قبل

بسته به شرایط هر فرد میتونه متفاوت باشه . پیشنهاد میکنم با کارشناسانمون به صورت تلفنی از مشاوره رایگانمون استفاده کنید

کادر هرمس اپلای