بررسی ویزای گاردین استرالیا

بررسی ویزای گاردین استرالیا

ویزای گاردین استرالیا یکی از انواع مجوزهای ورود به این کشور است. در این روش شما در جایگاه سرپرست دانش‌آموز زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزا درخواست می‌دهید و در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید همراه با دانش‌آموز در استرالیا زندگی کنید. البته شخصی که تحت سرپرستی شما است هم باید دارای ویزای دانش‌آموزی کلاس ۵۰۰ باشد. نام دیگر این ویزا، کلاس ۵۸۰ است و در بسیاری مقاله‌ها به این اسم از آن یاد می‌شود.

 

این ویزا برای سرپرستان افراد زیر ۱۸ سال که ممکن است دانشجویان آینده استرالیا باشند طراحی شده است اما اگر دانشجویان دارای نیازهای جسمی، روانی یا معلولیت خاصی باشند می‌توانند تا پایان دوران تحصیل خود، از همراهی یک سرپرست استفاده کنند. ویزای ۵۸۰ برای سرپرستی این گروه از محصلان هم معتبر است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

استرالیا قوانین ویزای گاردین را تغییر داده است.

از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۶ امکان درخواست جدید برای ویزای گاردین استرالیا بسته شد. اگر شما تحت این ویزا وارد استرالیا شده‌اید، برای تمدید آن باید از طریق ویزایی دانشجویی (کلاس ۵۹۰) اقدام کنید. اطلاعاتی که در ادامه می‌آید مخصوص افرادی است که قبلاً این ویزا را دریافت کرده‌اند یا اینکه هنوز به درخواست آن‌ها پاسخی داده نشده است.

شایستگی‌های لازم برای کسب ویزای گاردین استرالیا

برای واجد شرایط بودن برای ویزای سرپرست دانشجویی، شما باید:

• والد یا قیم قانونی فردی باشید که ویزای دانش‌آموزی (در مواردی دانشجویی) استرالیا را دارد.

• یکی دیگر از بستگان یک دارنده ویزای دانش‌آموز استرالیا باشید و قیم قانونی دانش‌آموز یا والدین شما را به‌عنوان سرپرست معرفی کنند.

• حداقل ۲۱ سال سن داشته باشید.

• از امکانات کافی برای تأمین مسکن، رفاه و حمایت مالی برای دانشجو در حین تحصیل در استرالیا برخوردار باشید.

• در نظر دارید با فرد دارای ویزای دانش‌آموز/دانشجویی در یک مکان زندگی کنید.

• بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های سفر و نگهداری خود و دارنده ویزای دانشجویی را در اختیار دارید.

نسبت‌های زیر هم برای دریافت ویزای گاردین استرالیا قابل‌قبول است:

• والد یا پدر و مادر ناتنی

• پدربزرگ و مادربزرگ (نسبت ناتنی هم قابل قبول است)

• خواهر و برادر (نسبت ناتنی هم قابل قبول است)

• عمه، عمو، خاله و دایی (نسبت ناتنی هم قابل قبول است)

• خواهرزاده یا برادرزاده

استرالیا قوانین ویزای گاردین را تغییر داده است.

یک فرد زیر ۱۸ سال چگونه می‌تواند ویزای تحصیلی (کلاس ۵۰۰) را به دست بیاورد؟

قبل از هر چیز لازم است که سن این فرد بالای ۶ سال باشد. زمان تحصیل نباید بیشتر از ۵ سال شود. ثبت‌نام در یک مؤسسه آموزشی معتبر و ارسال مدرک آن همراه با فرم درخواست ویزای تحصیلی ضروری است. هزینه درخواست ۶۳۰ دلار استرالیا است، مگر اینکه دانش‌آموز به هر دلیلی از پرداخت آن معاف باشد.

در مرحله بعد، فرد باید به مقامات استرالیا اطمینان دهد که او یا خانواده‌اش توانایی تأمین امکانات رفاهی را دارند. ورود فرد به استرالیا قبل از آماده‌شدن تمام امکانات رفاهی زندگی ممنوع است و حتی می‌تواند به لغو ویزای او منجر شود. بررسی این موضوع از طریق ارائه یک سند کتبی است که مؤسسه مسئول آموزش آن را ارائه می‌دهد. این امکانات باید تا پایین زمان تحصیل برقرار باشند.

 

تحصیل دانش‌آموز زیر ۱۸ سال بدون سرپرست ممکن نیست

دانش‌آموز نمی‌تواند بدون فردی که دارای ویزای گاردین استرالیا باشد در این کشور تحصیل کند. ویزای تحصیلی به افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند هم این امکان را می‌دهد که یک یا چند عضو از خانواده را همراه خود بیاورند. با این ‌وجود پذیرش درخواست افراد، مشروط به معرفی یک سرپرست است.

سرپرست به ‌شرط سن بیشتر از ۲۱ سال، می‌تواند یکی از هرکدام نسبت‌های ذکر شده در بالا را با وی داشته باشد. دانش‌آموز و سرپرستش اجازه تغییر محل زندگی و سایر ترتیبات رفاهی خود را بدون مطلع کردن مؤسسه آموزشی ندارند. دقت کنید که فراهم نبودن حداقل‌های لازم برای زندگی در استرالیا، ممکن است به لغو ویزای تحصیلی و سرپرستی منجر شود.

مدارکی که زمان درخواست ویزای ۵۸۰ به آن نیاز دارید

• مدارک هویتی مانند پاسپورت، سند قیم بودن و دیگر مدارک شناسایی که کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی، و اسناد وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی طلاق، گواهی تغییر نام و غیره) را شامل می‌شوند.

• فرم درخواست سرپرستی دانش‌آموز: فرد متقاضی ویزای گاردین استرالیا باید این فرم مخصوص را تهیه و آن را پر کند.

• فرم 157N: این فرم را دانش‌آموز پر می‌کند و هم‌زمان با درخواست ویزای دانش‌آموز (کلاس 500) ارسال می‌شود.

مدارکی که زمان درخواست ویزای ۵۸۰ به آن نیاز دارید

مواردی که باید آنها را اثبات کنید

لازم است کفایت مالی خود را برای تأمین دانش‌آموز و گذران زندگی در استرالیا اثبات کنید. این مدرک مالی باید درآمد سالانه بالاتر از ۷۲۵۹۲ دلار استرالیا را نشان دهد و می‌تواند متعلق به شما یا همسرتان باشد. مسئله توانایی مالی اهمیت بالایی دارد و اگر خود یا همسر شما این توانایی را ندارید، لازم است شخص دیگری از شما حمایت مالی کند و البته ارائه مدرک برای اثبات رابطه‌تان با او ضروری است.

اگر کودکی زیر ۶ سال را تحت سرپرستی دارید و او را همراه نمی‌برید، باید از امکانات زندگی و اینکه حتماً فردی برای مراقبت از او وجود دارد مطمئن شده و دولت استرالیا را هم قانع کنید. در این شرایط زندگی با والدین، یک سرپرست دیگر یا فردی از اقوام که بالای ۲۱ سال سن دارد، قابل‌قبول است.

 

هزینه‌هایی که باید بتوانید تضمین کنید

  • هزینه‌های ضروری که قبل از اقدام برای ویزای گاردین استرالیا باید آن‌ها را در نظر بگیرید:
  • هزینه سفر برای شما و دانش‌آموز یا دانشجو.
  • هزینه یک سال کامل تحصیلی برای دارنده ویزای دانشجویی.
  • هزینه‌های زندگی تمام سال برای شما (اجاره، غذا، صورت‌حساب و غیره).
  • هزینه‌های زندگی تمام سال برای دارنده ویزای دانشجویی و سایر اعضای خانواده.
  • هزینه مدرسه، در صورتی که کودکان در سن مدرسه همراه شما باشند.
  • بیمه سلامت: شما باید مدرکی که ثابت کند تحت پوشش بازدیدکنندگان از خارج از کشور هستید را برای حداقل سال اول در استرالیا ارائه دهید. همه اعضای خانواده شما باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند.
  • مدرکی مبنی بر بازگشت اعضای خانواده به کشور محل اقامت شما.
  • ویزا یا وضعیت اقامت از کشور محل اقامت شما و حق بازگشت شما.
  • شواهدی مبنی بر داشتن املاک و مستغلات یا سایر دارایی‌ها در کشور محل اقامتتان.
  • یک بلیط پرواز رفت‌وبرگشت.
  • نامه‌ای از کارفرمای متقاضی ویزای گاردین استرالیا.

الزامات قانونی که باید آن‌ها را برآورده کنید

• همچنین لازم است ثابت کنید که شخصیت شما صلاحیت کافی برای سرپرستی فرد دیگری را دارا است، منظور معمولاً نداشتن سابقه کیفری است.
• اگر دانش‌آموز از نظر قانونی تحت قیومیت فرد دیگری است و او همراه شما به استرالیا نمی‌آید، لازم است فرد ۱۲۲۹ را پر کند یا اینکه در یک اعلامیه حقوقی، رضایت خود از سفر کودک را بیان کند.
• علاوه بر این‌ها نوشته‌ای تحت عنوان «زندگی در استرالیا» وجود دارد که خواندن آن برای تمام افراد بالای ۱۸ سال و متقاضی ورود به این کشور الزامی است. همچنین لازم است بیانیه‌ای را امضا کنید که در آن سوگند می‌خورید به تمام قوانین استرالیا احترام می‌گذارید.
• باید بتوانید مقامات تصمیم‌گیرنده این ویزا را قانع کنید که بیشتر از زمان ویزا در استرالیا نخواهید ما‌ند. این موضوع شرطی مهم برای ورود موقت شما به استرالیا است.

 

مدت اعتبار ویزای گاردین استرالیا

اگر هم اکنون ویزای سرپرست کلاس ۵۸۰ را کسب کرده‌اید، باید تاریخ انقضایی که زمان تحویل ویزا به شما اعلام کرده‌اند را معیار قرار دهید. اما ویزای گاردین استرالیا معمولاً به‌اندازه ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی کلاس ۵۰۰ دانشجو معتبر است. گاهی اوقات باتوجه‌به اینکه فرد تحت سرپرستی چه زمانی به سن ۱۸ سال می‌رسد، این تاریخ کمتر یا بیشتر می‌شود.

طبق قوانین استرالیا ویزای دانش‌آموزی برای فرد مشغول به تحصیل و همین‌طور ویزای سرپرستی برای قیم او، تا ۳۱ دسامبر سالی که او ۱۸ ساله می‌شود اعتبار دارد. اگر فرد تحت سرپرستی شما به‌زودی ۱۸ ساله می‌شود، نیازی به عجله برای خروج از کشور نیست. شما تا پایان این سال مهلت دارید تا مقدمات لازم برای خروج را تدارک ببینید.

اقامت و کار یک سرپرست در استرالیا چگونه خواهد بود؟

تا زمانی که ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی فرد تحت سرپرستی اعتبار دارد، شما هم می‌توانید در استرالیا باقی بمانید. البته اگر شخص دانش‌‌آموز قبل از اتمام تحصیل به سن ۱۸ سال برسد، دیگر نمی‌توانید از ویزای گاردین استرالیا استفاده کنید (به جز افراد استثنا که به کمک قیم نیاز دارند). البته این مسئله دارای جزئیاتی است که در بخش قبل به شکل کامل درباره آن توضیح داده شد.

دارنده ویزای گاردین استرالیا نمی‌تواند در استرالیا کار کند و دستمزد بگیرد. تنها شکلی از کار کردن که برای شما مجاز است، کار داوطلبانه برای سازمانی مردم‌نهاد است که به نحوی به مراقبت از دانش‌آموز مربوط باشد. در غیر این صورت کار کردن برای فرد ممنوع است. همچنین نباید در مقابل کار داوطلبانه‌ای که انجام می‌دهد حقوقی دریافت کند. در صورت رعایت نکردن این شرط، ویزای شما باطل می‌شود.

اما اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، شرکت در دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور (ELICOS) به مدت ۲۰ ساعت در هفته برای شما مجاز است. شما می‌توانید در یک دوره آموزشی غیر از ELICOS شرکت کنید، به شرطی که بیشتر از سه ماه طول نکشد. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه یا کالج برای سرپرست فراهم نیست و ممنوع است.

اگر هم اکنون دارای یکی از ویزاهای استرالیا هستید، این بخش را بخوانید​

 

زمان درخواست ویزا ممکن است در استرالیا یا خارج از آن باشید. اگر در این زمان در خاک استرالیا هستید، داشتن ویزاهای زیر (به جز یک مورد که در ادامه توضیح خواهید داد) باعث می‌شود تا شرایط لازم برای درخواست ویزای گاردین استرالیا را نداشته باشید:

• ویزای دیپلماتیک و کنسولی موقت، کلاس ۴۲۶

• ویزای کار موقت روابط بین‌الملل، کلاس ۴۰۳

• ویزای دیپلماتیک موقت، کلاس ۹۹۵ – فقط دارنده ویزای اولیه

• ویزای ترانزیت، کلاس ۷۷۱

• ویزای بازدیدکننده کلاس ۶۰۰، در جریان خانواده حمایت شده یا در وضعیت مقصد تأیید شده

تنها استثنا، اعضای خانواده ویزای دیپلماتیک (موقت) (زیر کلاس ۹۹۵) هستند که تنها یکی از آن‌ها می‌تواند برای ویزای سرپرستی درخواست دهد.

شما می‌توانید استرالیا را ترک کنید اگر…

معمولاً خروج از استرالیا اگر فرد تحت سرپرستی را همراه داشته باشید بلامانع است. ممکن است برای تعطیلات، خدمات پزشکی یا یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت به سفر بروید. اگر به‌موقع برای ادامه تحصیل دانش‌آموز یا دانشجو برگردید و قوانین کشور استرالیا را زیر پا نگذارید مانعی برای خارج شدن از کشور وجود ندارد.

بااین‌حال فرد سرپرست نمی‌تواند در دوران تحصیل دانش‌آموز یا دانشجوی تحت پوشش، کشور استرالیا را ترک کند. خروج از کشور تنها در صورت در نظر گرفتن تمام جنبه‌های ترتیبات جایگزین ممکن می‌شود و این ترتیبات باید توسط دولت استرالیا و مرکز آموزش دانش‌آموز یا دانشجو تأیید شود. اگر توسط ویزای گاردین استرالیا در این کشور هستید و ناچار به سفر شدید، حتما شرایط خود را با مرکز آموزشی در میان بگذارید.

 

روش‌های فراهم کردن ترتیبات جایگزین

برای تهیه کردن ترتیبات رفاهی جایگزین می‌توان از دو طریق اقدام کرد:

۱. حتماً یک سرپرست را برای زمانی که نیستید به‌عنوان جایگزین خود معرفی کنید. این فرد باید یکی از والدین، خویشاوندان بالای ۲۱ سال یا داوطلب سرپرستی دانش‌آموز/دانشجو (شخصی که فرم 157N را پر کرده) باشد؛ مگر اینکه شرایطی خاص رخ دهد. تمام اطلاعات و مدارک برای این فرد توضیح داده می‌شوند و لازم است که قبل از ترک استرالیا، فرم، تاییدیه مرکز آموزش و سایر مدارک موردنیاز را برای دولت ارسال کنید.

۲. فرد یا مؤسسه‌ای که آموزش دانش‌آموز/دانشجو را به عهده دارد با صدور نامه‌‌ای که شرایط اقامت، رفاه و تاریخ شروع و پایان ارائه خدمات را بیان می‌کند این مسئولیت را به عهده بگیرد.

دقت کنید در صورت موجه نبودن دلیل سفر شما، این درخواست مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. همچنین اگر بدون فرد تحت سرپرستی خود استرالیا را ترک کنید و به مقامات مربوط اطلاع ندهید، ویزای گاردین استرالیا لغو خواهد شد.

مراحل درخواست ویزای گاردین استرالیا

مراحل درخواست ویزای گاردین استرالیا

برای ویزای سرپرست دانشجویی باید مراحل زیر را به ترتیب به‌صورت آنلاین طی کنید:
1. ایجاد یک ImmiAccount
۲. پر کردن فرم درخواست ویزا
۳. ضمیمه کردن مدارک خود
۴. پرداخت هزینه ویزا

توضیح مرحله اول: ایجاد یک ImmiAccount

ارائه درخواست این ویزا از طریق حضوری ممکن نیست. نحوه درخواست این ویزا حتماً باید آنلاین باشد و لازمه این کار، داشتن یک حساب ImmiAccount است. سامانه‌ای که برای این کار تدارک ‌دیده‌شده ImmiAccount نام دارد و پر کردن فرم، ضمیمه کردن مدارک و ارسال درخواست کامل شده همه در آن انجام می‌شود. از طریق این سامانه می‌توانید مرحله‌ای که درخواستتان در آن قرار دارد را پیگیری کنید و حتی با اداره مهاجرت استرالیا در تماس باشید.

توضیح مرحله دوم: پر کردن فرم درخواست ویزا

بعد از ایجاد حساب، پر کردن فرم در واقع اولین قدم جدی است که در مسیر مهاجرت بر می‌دارید. در ImmiAccount فرم‌های مختلفی وجود دارند و باید فرم مربوط به ویزای گاردین استرالیا را انتخاب کنید.

توضیح مرحله سوم: پیوست کردن اسناد

مرحله بعد از پر کردن فرم، پیوست کردن مدارکی است که قبلاً آماده کرده‌اید و نسخه اسکن شده آن را در دستگاه شخصی خود دارید.

توضیح مرحله چهارم: پرداخت هزینه ویزا

البته که شرط لازم برای بررسی درخواست شما، پرداخت هزینه است. اقدام به پرداخت از طرف شما، نشان‌دهنده جدی بودن شما است

نکته مهم: اگر به هر دلیل مدرکی را ارسال نکرده یا اینکه اشتباه ارسال کرده باشید، مشخص است که این فرایند بیشتر طول می‌کشد. پس با توجه به زمانی که در اختیار دارید، درخواست خود را ارسال کنید.

مراحل مهاجرت افراد فنی به استرالیا

شرایط زندگی در استرالیا

در سرتاسر جهان هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که مثل استرالیا، شامل یک قاره کامل برای خود باشد.

سخن پایانی

استرالیا کشوری مهاجرپذیر است که بسیاری از ساکنین دیگر کشورها، آن را برای تحصیل یا کار مناسب می‌دانند. معمولاً این افراد شخصاً یا از طریق گروه‌های مهاجرتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند و می‌توانند به‌تنهایی در استرالیا زندگی کنند. اما کودکان زیر ۱۸ سال و دانشجویان نیازمند حضور یک قیم باید تحت سرپرستی فردی دارای ویزای گاردین استرالیا زندگی کنند.

این نوع ویزا برای برطرف کردن این نیاز و تسهیل زندگی و شرایط تحصیلی دانش‌آموز تعریف شده است. بااین‌حال طبق قوانین جدید مهاجرتی، از سال ۲۰۱۶ دیگر نمی‌توان درخواست جدیدی برای دریافت ویزای سرپرستی ارسال کرد.

 

البته امکان همراه داشتن یک سرپرست یا حمایت از فرزندتان در استرالیا همچنان باقی است. اگر قبل از این تاریخ توانسته‌اید از طریق این ویزا وارد استرالیا شوید، برای تمدید آن باید از فرم ویزای دانشجویی، کلاس ۵۰۰، استفاده کنید. دولت استرالیا اهمیت همراه بودن یک سرپرست را درک می‌کند و به روابط خانوادگی احترام می‌گذارد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چه زمانی باید برای ویزای سرپرست دانشجویی اقدام کنم؟
حداقل ۶ هفته قبل از شروع دوره باید برای ویزای خود و دانش‌آموز یا دانشجو درخواست دهید. لازم است که درخواست ویزای شما و فردی که قرار است تحت سرپرستی شما باشد، هم‌زمان ارسال شود.
هزینه ویزای گاردین استرالیا چقدر است؟
هزینه پایه برای درخواست ویزای سرپرست ۶۳۰ دلار استرالیا است. بااین‌حال، اگر سایر اعضای خانواده را همراه خود می‌برید، به‌ازای هر فرد مبلغی به آن اضافه می‌شود.
آیا می‌توانم ویزای سرپرست دانش‌آموزی در استرالیا را تمدید کنم؟
اگر برای یک ویزای سرپرست دانش‌آموزی دیگر درخواست دهید، می‌توانید مدت بیشتری را با این ویزا در استرالیا بمانید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم سلیمانی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
ویزای گاردین استرالیا برای هردو والدین صادر میشه یا فقط یکی از والدین؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  خانوم سلیمانی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ویزای گاردین استرالیا برای یکی از والدین صادر میشود .

آقای پاکپور
2 سال قبل

سلام خسته نباشید با ویزای گاردین استرالیا میشه تو استرالیا کار یا تحصیل کرد؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای پاکپور
2 سال قبل

دارنده ویزای گاردین استرالیا نمی‌تواند در استرالیا کار کند و دستمزد بگیرد. تنها شکلی از کار کردن که برای شما مجاز است، کار داوطلبانه برای سازمانی مردم‌نهاد است که به نحوی به مراقبت از دانش‌آموز مربوط باشد. در غیر این صورت کار کردن برای فرد ممنوع است. همچنین نباید در مقابل کار داوطلبانه‌ای که انجام می‌دهد حقوقی دریافت کند. در صورت رعایت نکردن این شرط، ویزای شما باطل می‌شود. همچنین امکان ادامه تحصیل در دانشگاه یا کالج برای سرپرست فراهم نیست و ممنوع است.

مهدی
2 سال قبل

چقدر مقاله ی کامل و جامعی بود…
دمتون گررررررررم.

کارشناس هرمس
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از توجه شما

کادر هرمس اپلای