برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان گزینه مناسبی جهت مهاجرت به کانادا می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی راه ها و شرایط برنامه استانی ساسکاچوان در سال ۲۰۲۱ بپردازیم. با ما همراه باشید. ساسکاچوان یکی از ۱۳ منطقه یا استان کشور کانادا می باشد که در غرب کانادا واقع شده است. این استان ششمین استان پر جمعیت ترین این کشور است در حالی که از لحاظ مساحت هفتمین استان می باشد. شهرهای مطرحی همچون سسکاتون و رجینا در این استان قرار دارد. تولید ناخالص داخلی این استان در حدود ۷۹ میلیارد دلار می باشد که در بین تمامی استان ها رتبه پنج  را داراست. به همین دلایل باعث شده تا مهاجران زیادی به این استان مهاجرت داشته باشند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

استان ساسکاچوان از نظر اقتصادی و جمعیتی روندی رو به رشدی دارد زیرا مهاجران فراوانی تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. برنامه مهاجرتی استانی ساسکاچوان یا SINP که مخفف Saskatchewan Immigrant Nominee Program می باشد یکی از راه های مهاجرت و اقامت در کشور کانادا است. اگر شما دارای مهارت خاصی باشید که متخصصان این مهارت در استان ساسکاچوان به ندرت یافت می شود می توانید با استفاده از این برنامه گواهی خود را دریافت کنید. دارا بودن این گواهی باعث سریعتر شدن پروسه دریافت اقامت دائم کانادا می شود. سه زیر گروه اصلی برای این برنامه تعریف شده است که هر کدام از این زیر گروه ها دارای زیر گروه های دیگری می باشد. زیر گروه های اصلی به صورت زیر می باشد:

  1. گروه کار آفرینان (Entrepreneur Category)
  2. گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)
  3. گروه تجربه کار در ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

زیر گروه های معرفی شده دارای چند زیر گروه فرعی می باشد که در تمام آن ها شما برحسب امتیاز و شرایط کاری می توانید آن را انتخاب کنید.

گروه کار آفرینان:

رویه کارآفرینی خود به دو دسته زیر گروه کار آفرینان و زیر گروه مزرعه داران تقسیم می شود. همانطور که از اسم آن پیداست زیر گروه کارآفرینان متعلق به افرادی است که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند. افرادی که می خواهند در این گروه فعال باشند باید در یک بخش مدیریت مشغول به کار بوده باشد. از شرایط مورد نیاز قرار گیری در این گروه داشتتن حداقل ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار دلار کانادا می باشد، و البته حداقل ۴ سال سابقه کار مدیریتی و کارآفرینی لازم است.

زیر گروه مزرعه داران متعلق به افرادی است که تجربه زراعت را دارند و مایل به خرید مزرعه می باشند می توانند در این زیر گروه به فعالیت بپردازند. برای این که بتوانید در این گروه قرار بگیرید باید دارای ۵۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه باشید. همچنین قراردادی را باید امضا نمایید که در طی آن ۸۰ هزار دلار در بانک قرار دهید و مزرعه ای را خریداری کنید. باید یک تصدیق نامه رسمی از وزارت کشاورزی مبنی بر مدیریت یک مزرعه به درستی را داشته باشید. با داشتن این شرایط می توانید دراین گروه قرار بگیرید.

گروه نیروهای متخصص بین المللی:

گروه نیروهای متخصص بین المللی خود به سه دسته زیر گروه جاب آفر و زیر گروه مشاغل مورد نیاز و اکسپرس اینتری تقسیم می شود. در این زیرگروه شما یک جاب آفر از یک کارفرما دریافت خواهید کرد. شرایط مورد نیاز برای قرار گیری در این زیر گروه داشتن ۲ سال سابقه کاری حداقلی و داشتن مدرک زبان می باشد. باید تایید نامه شغلی را نیز داشته باشید تا در این زیرگروه قرار بگیرد. در زیر گروه مشاغل مورد نیاز ممکن است شما جاب آفری نداشته باشید ولی مهارت خاصی را دارا می باشید لذا می توانید شرایط خود را برای قرار گیری در این زیر گروه بررسی کنید اگر که مهارت بالقوه ای دارید.

از شرایط مورد نیاز برای قرار گیری در این دسته باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز اولیه اکسپرس اینتری را داشته باشید. مدرک زبان و داشتن تحصیلات مورد تایید نیز از دیگر شرایط می باشد. همچنین لازم است تمکن مالی کافی و سابقه شغلی داشته باشید. در زیر گروه سوم یا اکسپرس اینتری لازم است که با توجه به موارد مورد نیاز و فاکتور های لازم باید امتیازات لازم را به دست آورید. برای اطلاع از شرایط اکسپرس اینتری می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

گروه تجربه کار

گروه تجربه کار دارای چهار زیر گروه به نام های افراد دارای مجوز کار، متخصصین حوزه سلامت، دانشجویان و بخش هتلداری می باشند. افرادی که حداقل ۶ ماه در ساسکاچوان کار می کردند می توانند تحت زیر گروهی به نام مجوز کار وارد این برنامه بشوند. اجازه نامه کاری و همچنین مهارت زبانی نیز از شرایط لازم برای قرار گیری در این زیر گروه می باشد. در زیر گروه دوم افراد باید به صورت دائم ۶ ماه به عنوان بخشی از پرسنل سلامت در مراکز درمانی در ساسکاچوان کار کرده باشند. خود این زیر گروه نیز به سه بخش متفاوت تقسیم می شود. داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیز از موارد الزامی این رده می باشد.

افرادی که به عنوان خدمه رستوران یا آشپز حداقل ۶ ماه کار کرده باشند می توانند در زیر گروه سوم یا همان هتلداری مشغول شوند. البته باید از کارفرما تاییدیه داشته باشند. زیر گروه آخر نیز دانشجویانی می باشند که در ساسکاچوان تحصیل کرده اند و مایل به اقامت در این استان می باشند می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند. برای اطلاع از شرایط برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

هزینه‌ استفاده از این برنامه مهاجرتی چقدر است؟

از جمله مواردی که همواره در رابطه با برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان باید به آن اشاره کرد، هزینه کلی استفاده از این روش است. توجه داشته باشید که شما علاوه بر ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی، اسپانسر و … باید برخی هزینه‌های جانبی را نیز پرداخت کنید. این هزینه‌ها به طور معمول در زمان مراجعه برای دریافت مدارک پرداخت می‌شوند.

دسته‌ بندی مربوط به نیروهای متخصص بین‌ المللی باید هزینه‌ای 350 دلاری را در این زمینه پرداخت کنند. این در حالی است که گروه تجربه کار از پرداخت هزینه جداگانه مصون هستند. در کنار این مورد، افرادی که قصد دارند به عنوان کارآفرینان به استان ساسکاچوان مهاجرت کنند، نیز نیاز نیست هزینه خاصی را جهت بازرسی مدارک خود ارائه کنند.

با توجه به این موارد و سایر اطلاعات ارائه شده می‌توان بیان کرد که برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان یک شانس بسیار مناسب برای افرادی است که قصد دارند با توجه به مهارت و تخصص خود به یکی از بهترین کشورهای جهان مهاجرت کنند.

اگر شما نیز در این دسته از کاربران قرار می‌گیرد، استفاده از خدمات مشاوران حرفه‌ای را از یاد نبرید؛ در غیر این صورت، ممکن است حتی با داشتن بهترین شرایط برای مهاجرت در پیگیری روند پرونده خود با شکست مواجه شوید. در این خصوص، هرمس اپلای برگ برنده شما خواهد بود.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

برنامه ی مهاجرت استانی آلبرتا یک برنامه ی مهاجرتی پرطرفدار است که از طریق آن تعداد زیادی از کارکنان، فارغ التحصیلان و کارآفرینان می توانند اقامت دائم آلبرتا را کسب کنند. این برنامه این امکان را برای دولت آلبرتا فراهم می کند که افراد واجد شرایط را از میان اکسپرس اینتری کانادا انتخاب نماید.

سخن آخر

برخی از استان‌های کشور کانادا به شکل جداگانه دارای برنامه مهاجرتی مختص به خود هستند. استان ساسکاچوان نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. با شرکت در برنامه مهاجرتی این استان که از آن با نام SNIP یاد می‌شود، می‌توانید با توجه به مهارت خود وارد خاک کانادا شوید.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان به سه گروه مختلف از افراد تعلق دارد که شامل کارآفرینان، نیروهای ماهر و متخصص بین‌المللی و گروه دارای تجربه کاری بالا هستند. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و با پرسش‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اید، تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل یاری کنند. با هرمس اپلای همه چیز ممکن می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
در برنامه مهاجرت کارآفرینان باید چقدر سابقه کاری داشت؟
بر اساس قوانین ارائه شده در رابطه با برنامه مهاجرتی SNIP، کلیه کارآفرینان متقاضی مهاجرت باید حداقل چهار سال سابقه داشته باشند تا بتوانند از مزایای این روش مهاجرتی بهر‌ه‌مند شوند.
فاکتور سن در این زمینه چقدر تأثیرگذار است؟
به طور کلی، سن شما در بهترین حالت ۱۲ امتیاز دارد. اگر سنتان بین 22 الی 34 سال باشد، بیشترین امتیاز ممکن در این زمینه را دریافت می‌کنید (پانزده امتیاز).
آیا داشتن اقوام نزدیک برای شرکت در این برنامه امتیاز دارد؟
به طور مختصر می‌توان بیان کرد که شما با داشتن اقوام نزدیکی در کشور کانادا که بتوانند به عنوان پشتیبان یا اسپانسر معرفی شوند، بیست امتیاز دیگر را به دست مي‌آورید که خود یک ویژگی مثبت است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا رستمی
2 سال قبل

فرم ارزیابی رو پر کردم. ممنون میشم بعد از اعلام نتیجه به ایمیلم نیز جواب رو بفرستید. البته فکر کنم پیش فرض هم همونطور بود.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مینا رستمی
2 سال قبل

ممنون . حتما در اسرع وقت برای راهنمایی های کامل تر باهاتون تماس گرفته میشه

کادر هرمس اپلای