بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر

بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر

تکنولوژی دیجیتال ظرف چند دهۀ گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. به همین دلیل است که تحصیل در رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌تواند آیندۀ شغلی درخشانی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته به ارمغان بیاورد. فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلانی که در دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی در رشتۀ کامپیوتر تحصیل کرده‌اند، روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شود. دانشگاه‌های استرالیا نیز باتوجه به نیاز روزافزون بازار به مهندسین و کارشناسان حوزه‌های مختلف رشتۀ کامپیوتر، برنامه‌های تحصیلی مختلفی در مقاطع مختلف برای این رشته عرضه می‌کنند. در این مقاله بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر کدام هستند؟

تقریباً در همۀ دانشگاه‌های استرالیا، رشتۀ کامپیوتر تدریس می‌شود. با این همه، با‌توجه به اهمیتی که امروزه دانشگاه محل تحصیل در فرآیندهای استخدامی دارد، رویای بیشتر دانشجویان گرفتن پذیرش از دانشگاه‌هایی است که در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در رتبه‌های بالاتری قرار دارند.

کشور استرالیا موطن نزدیک به ۴۳ دانشگاه بزرگ است که همۀ این دانشگاه‌ها بیش از یک پردیس دانشگاهی دارند و زیرمجموعه‌های دانشگاهی آنها در چندین استان و قلمرو استرالیا گسترده شده است. در همۀ این دانشگاه‌ها، رشتۀ کامپیوتر و زیرمجموعه‌های آن جایگاه ویژه‌ای دارد و در میان دانشجویان نیز (که علاوه بر کسب آگاهی به‌دنبال پیدا کردن جایگاه‌های شغلی خوبی و با درآمد بالا چه در کشور خود و چه در کشورهای دیگر هستند) محبوبیت فراوانی دارند.

براساس رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها، ۳۶ دانشگاه از کشور استرالیا در رتبه‌های بالای ۱۰۰ قرار دارند. در ادامه، به معرفی هفت دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر و مقاطع تحصیلی عالی برای رشتۀ کامپیوتر در این دانشگاه‌ها و … می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر

دانشگاه نیو ‌ساوث ولز (UNSW)

دانشگاه نیو‌ ساوث ولز در سال ۱۹۴۹ در حومۀ کنزینگتون شهر سیدنی تأسیس شده است. این دانشگاه، جزء دانشگاه‌های تحقیقاتی برتر استرالیا به‌شمار می‌رود که در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های دنیا، در رتبۀ ۴۹ام قرار گرفته و در میان دانشگاه‌های برتر کشور استرالیا، رتبۀ چهارم را از آن خود کرده است. صرف‌نظر از رتبه‌بندی جهانی و کشوری، در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه رتبۀ اول بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر را به‌دست آورده است.

مقاطع تحصیلی عالی در اولین دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر، لیسانس، فوق‌لیسانس و بالاتر هستند.

دوره‌های تحصیلی مقطع لیسانس برای رشتۀ کامپیوتر در حوزه‌های بیوانفورماتیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، و علوم کامپیوتر ارائه می‌شوند. در این دوره‌های تحصیلی لیسانس، دانشجویان اولین دانشگاه از میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر مباحث مختلفی از معماری کامپیوتر گرفته تا آشنایی با سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری و طراحی آنها را می‌آموزند و به مهارت‌ها و دانشی که لازمۀ ورود آنها به بازار کار و موفقیت شغلی آنها در آینده است، مجهز می‌شوند.

دوره‌های فوق‌لیسانس کامپیوتر دانشگاه UNSW، تخصصی‌تر و از دو نوع آموزش‌محور و پژوهش‌محور هستند. مدرک فوق‌لیسانس کامپیوتر دانشگاه نیو ساوث ولز، یکی معتبرترین مدارک پایۀ فوق‌لیسانس در سرتاسر جهان است. برنامه‌های ارائه شده برای این دوره، بسیار متنوع و منعطف هستند.

دانشگاه نیو ‌ساوث ولز

این دانشگاه یکی از پیشگامان در زمینۀ نوآوری‌ها و تحولات تکنولوژیکی از طریق پژوهش، انتشار داده‌ها و اطلاعات جدید و تعاملات اجتماعی بین دانشگاهی است. مقطع دکتری رشتۀ کامپیوتر اولین دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر از نوع پژوهش‌محور است و اساتید این دانشگاه، به‌دنبال دانشجویان دکتری می‌گردند که ایده‌ها و راهکار نوآورانه‌ای برای مسائل و مشکلات مربوط به سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری دارند و می‌خواهند در این زمینه‌ها پژوهش کنند.

همان‌طور که گفتیم دانشگاه نیو ساوث ولز یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر بوده و به‌همین دلیل، اخذ پذیرش از آن برای دانشجویان خارجی به‌ویژه در مقطع کارشناسی بسیار دشوار است. در واقع، هرچه توانمندی‌های دانشجو و نمرات و دستاوردهای او در مقاطع پایین‌تر، بهتر و بیشتر باشد، شانس پذیرش او بیشتر خواهد بود. برای رشتۀ کامپیوتر در همۀ مقاطع، گرفتن حداقل نمرۀ کل 6.5 از آزمون IELTS ضروری است.

موعد ثبت‌نام برای مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه UNSW

آخرین موعد ثبت‌نام برای مقاطع کار‌شناسی و کارشناسی ارشد آموزش‌محور، برای نیم‌سال اول، ۳۰ نوامبر (۹ آذر) و برای نیم‌سال دوم، ۳۱ می (۱۰ خرداد) است. برای دوره‌های پژوهش‌محور فوق‌لیسانس و دکتری، موعد ثبت‌نام مشخصی تعیین نشده است.

شهریۀ رشته‌های کامپیوتر در مقاطع مختلف در دانشگاه UNSW

شهریۀ هر واحد از دروس ارائه شده در دانشگاه UNSW برای رشته‌های کامپیوتر در مقطع کارشناسی، 995 دلار استرالیا، برای مقاطع کارشناسی ارشد آموزش‌محور، 985 دلار استرالیا و برای دوره‌های پژوهش‌محور کارشناسی ارشد و دکتری، 1000 دلار استرالیا است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر ارزان نیست. در حالت کلی، برای دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش‌محور دانشگاه UNSW که محبوبیت زیادی در میان دانشجویان ایرانی دارند، شهریۀ سالانه مبلغی در حدود 36000 هزار دلار استرالیا است. علاوه بر این مبلغ، هزینۀ استفاده از خوابگاه، لوازم‌التحریر و هزینه‌های زندگی مانند خورد و خوراک، پوشاک و حمل‌ونقل هم اضافه می‌شوند. به‌طور متوسط، هزینۀ زندگی یک فرد در شهر سیدنی و حومۀ آن، مبلغی بالاتر از 4000 دلار استرالیا در هر ماه خواهد بود. البته ما در یک مقاله دیگر به طور دقیق و ریز به ریز هزینه تحصیل در رشته کامیپوتر در استرالیا را بررسی کرده ایم که اگر نیاز به اطلاعات کامل و ریزتری دارید میتوانید روی مقاله هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در استرالیا را مطالعه کنید.

دانشگاه فنی سیدنی (UTS)

دانشگاه فنی سیدنی (UTS) در سال ۱۸۹۳ در شهر سیدنی تاسیس شده است. این‌ دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصۀ کامپیوتر و فناوری‌های روز است و در ردیف دوم بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر و بعد از دانشگاه نیو ساوث ولز قرار می‌گیرد. این دانشگاه در رتبۀ ۴۶ام برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

دومین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر و زیرمجموعه‌های آن، برنامه‌های متنوعی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. شعار دانشکدۀ علوم کامپیوتر دانشگاه فنی سیدنی، استفاده از روش‌های آموزشی نوآورانه و به‌روز است که باعث می‌شود دانشجویان از روش‌های آموزشی که تلفیقی از آموزش آنلاین و حضوری هستند، بهره‌مند شوند.

دانشگاه فنی سیدنی

برنامه‌های تحصیلی دانشکدۀ کامپیوتر دومین دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر، در زمینه‌های علوم کامپیوتر، تکنولوژی اطلاعاتی و سیستم‌های اطلاعاتی و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد (آموزش‌محور و پژوهش‌محور) و دوره‌های دکتری پژوهش‌محور ارائه می‌شوند.

موعد ثبت‌نام برای مقاطع مختلف دانشگاه UTS

آخرین موعد ثبت‌نام برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ترم پاییز، ۳۱ ژانویه و برای ترم بهار، ۳۰ ژوئن است. مهلت ثبت‌نام برای دوره‌های پژوهش‌محور کارشناسی ارشد و دکتری برای ترم پاییز، ۳۱ اکتبر و ۱۷ ژانویه و برای ترم بهار، ۳۱ می است.

شهریۀ رشته‌های کامپیوتر در مقاطع مختلف در دانشگاه UTS

شهریۀ واحدهای ارائه شده در مقاطع مختلف دانشگاه UTS برای هر واحد متفاوت است که هر سال نیز تغییراتی دارد. به‌طور میانگین، شهریۀ هر واحد برای مقطع لیسانس رشتۀ کامپیوتر، حدود ۷۶۰ تا ۹۹۰ دلار استرالیا است که شهریۀ کل برای هر ترم مبلغی در حدود ۳۳۰۰۰ دلار استرالیا خواهد بود. شهریۀ‌ کل هر ترم برای مقاطع کارشناسی ارشد، به‌طور میانگین ۳۱۰۰۰ دلار استرالیا و برای مقاطع دکتری و پژوهش‌محور، ۳۰۲۳۰ دلار استرالیا است.

تنوع بورسیه‌ها و کمک‌ هزینه‌های بین‌المللی دانشگاه فنی سیدنی، به‌ویژه برای مقاطع کارشناسی ارشد پژوهش‌محور و دکتری بسیار زیاد است که اغلب به دانشجویان نخبۀ بین‌المللی تعلق می‌گیرد. این بورسیه‌ها، انواع مختلف دارند که در بهترین حالت شهریۀ دانشگاه و بخشی از هزینه‌های زندگی در شهر سیدنی را پوشش می‌دهند.

دانشگاه سیدنی

اولین دانشگاه استرالیا یعنی دانشگاه سیدنی در سال ۱۸۵۰ در شهر سیدنی تاسیس شده است و یک دانشگاه تحقیقاتی مطرح در سطح کشور و جهان به‌شمار می‌رود. این دانشگاه، در رتبه‌بندی انجام شده در ردیف سوم بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر قرار می‌گیرد

علوم کامپیوتر، علوم کاربردی کامپیوتر، فناوری و تکنولوژی‌های اطلاعاتی، سیستم‌ها و شبکه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مبتنی بر داده، از جمله زمینه‌های علمی آموزشی و پژوهشی در دانشکدۀ علوم کامپیوتر سیدنی هستند که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد (آموزش‌محور و پژوهش‌محور) و بالاتر عرضه می‌شوند. هیئت علمی دانشکدۀ کامپیوتر سیدنی، جزء اساتید برتر و نوآور با تألیفات مطرح جهانی به‌شمار می‌روند.

آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه سیدنی، آخرین جمعۀ ژانویۀ هر سال است. پذیرش بین سال فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا امکان‌پذیر است.

از آن‌جا که دوره‌های تحصیلی دو سالۀ کارشناسی ارشد، جزء دوره‌های محبوب دانشجویان ایرانی است، باید به این نکته اشاره کنیم که برای ثبت‌نام در این دوره‌ها داشتن مدرک IELTS با نمرۀ کل 6.5 با بالا ضروری است. شهریۀ سالانۀ مقطع کارشناسی ارشد سومین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر حدود ۳۶۵۰۰ دلار استرالیا است.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن در سال ۱۸۵۳ و در شهر ملبورن تاسیس شده است. این دانشگاه با چهار پله سقوط نسبت به سال‌های گذشته، در رتبۀ چهارم در میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر قرار دارد. در رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه ملبورن، در رتبۀ ۴۱ام جهان قرار دارد. پیش از این، این دانشگاه در رتبۀ اول بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر قرار داشت و قرار گرفتن آن در رتبۀ چهارم به‌منزلۀ افت کیفیت آموزش رشتۀ کامپیوتر نیست. دانشکدۀ مهندسی و فناوری دانشگاه ملبورن محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی رشتۀ کامپیوتر به‌ویژه دانشجوهای ایرانی دارد.

رشتۀ علوم کامپیوتر و زیرمجموعه‌های وابسته به آن، جزء محبوب‌ترین رشته‌های دانشکدۀ مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه ملبورن به‌شمار می‌روند. این دانشکده تعاملی بسیار قوی با بخش صنعت کشور استرالیا دارد. علوم داده، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار و سخت‌افزار، علوم کامپیوتر، طراحی سازه‌های اطلاعاتی و … از جمله زمینه‌های علمی هستند که در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه ملبورن تدریس می‌شوند.

دانشگاه ملبورن

آخرین مهلت ثبت‌نام برای ترم پاییز دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ملبورن، ۳۱ اکتبر و برای ترم بهار، ۱۲ ژوئن است. هزینۀ ثبت‌نام در این دانشگاه، ۱۰۰ دلار استرالیا است. شهریۀ پرداختی برای دوره‌های کارشناسی، به‌‌طور میانگین ۳۳۰۰۰ دلار استرالیا، برای دوره‌های کارشناسی ارشد، ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا و برای دکتری نیز ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا است

شهر ملبورن یکی از شهرهای بزرگ و گران کشور استرالیا به‌شمار می‌رود و به همین دلیل هزینۀ زندگی در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای استرالیا گران‌تر است. به‌طور متوسط، هزینۀ زندگی در شهر ملبورن در یک ماه بالغ بر ۴۵۰۰ دلار استرالیا است.

دانشگاه فنی کوئینزلند

دانشگاه فنی کوئینزلند در سال ۱۹۰۸ در شهر بریزبین استرالیا تاسیس شده است. این دانشگاه، جزء بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر است و تعاملی بسیار قوی با مراکز پژوهشی و دپارتمان‌های فناوری اطلاعات در سرتاسر دنیا دارد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، درآمد دریافتی ماهانۀ بالاتری نسبت به متوسط دریافت ماهیانه در کشور استرالیا دارند.

رشته‌های علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پنجمین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر ارائه می‌شوند. زیرمجموعه‌های علوم کامپیوتر از جمله امنیتی سایبری، علوم داده، یادگیری ماشین، زبان‌‌های برنامه‌نویسی، و پردازش علمی از جمله شاخه‌های علمی محبوب در میان دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کوئیزلند هستند.

دانشگاه کوئینزلند سابقه‌ای ۵۰ ساله در زمینۀ تدریس و پژوهش علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی دارد و همواره در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه بوده است. در حال حاضر، پذیرش دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه متوقف شده است اما از سال ۲۰۲۲ از سر گرفته می‌شود.

دانشگاه فنی کوئینزلند

یکی از ویژگی‌های خوب دانشگاه کوئینزلند این است که در مقطع کارشناسی، امکان تحصیل همزمان در رشتۀ علوم کامپیوتر و برخی رشته‌های تعیین شده وجود دارد. دوره‌های کارشناسی ارشد دانشکدۀ علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی پنجمین دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر، به‌صورت برنامه‌های آموزشی دو ساله ارائه می‌شوند. همچنین، در مقطع دکتری سیستم آموزشی این دانشگاه از نوع پژوهش‌محور است.

شهریۀ پیش‌بینی شده برای دوره‌های تحصیلی علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی دانشکدۀ مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه کوئینزلند، سالانه ۴۶۱۱۲ دلار استرالیا است. شهر بریزبین استرالیا یکی از شهرهای ارزان این کشور به‌شمار می‌رود و بنابراین هزینه‌های زندگی در این شهر در مقایسه با شهرهای گرانی همچون ملبورن و سیدنی کمتر است. هزینۀ زندگی در شهر بریزبین به‌طور میانگین در حدود ۳۵۰۰ دلار استرالیا در ماه است.

دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید در سال ۱۸۷۴ در شهر آدلاید واقع در جنوب استرالیا تاسیس شده است. این دانشگاه جزء دانشگاه‌های تحقیقاتی کشور استرالیا به‌شمار می‌رود که در ردیف ششم بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر قرار گرفته است. دانشگاه آدلاید دومین دانشگاه در جهان است که پذیرش زنان برای دوره‌های دانشگاهی را آغاز کرد. یکی از پردیس‌های دانشگاه آدلاید در کشور سنگاپور واقع شده است.

دانشکدۀ مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی دانشگاه آدلاید تعاملی بسیاری قوی با سایر دانشکده‌های مربوطه در سرتاسر دنیا و بخش صنعت کشور استرالیا دارد. همان‌طور که گفته شد این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی است و به همین دلیل، تنوع دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش‌محور در این دانشگاه بسیار زیاد است. برخی از دوره‌های تحصیلی یک‌سالۀ کارشناسی ارشد به بالای این دانشگاه، به‌صورت مجازی، به دانشجویان بین‌المللی عرضه می‌شود.

زمینه‌های پژوهشی پویایی چون داده‌کاوی داده‌ و یادگیری ماشین، سیستم‌های پردازشی موازی و موبایل، گرافیک کامپیوتری و هوش مصنوعی از جمله زمینه‌های آموزشی و پژوهشی در دوره‌های فوق‌لیسانس دانشکدۀ مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی دانشگاه آدلاید هستند.

دانشگاه آدلاید

موعد پایان ثبت‌نام دانشگاه آدلاید برای رشته‌های مختلف و برنامه‌های تحصیلی گوناگون، متفاوت است. اما در حالت کلی آخرین مهلت ثبت‌نام در ماه سپتامبر برای نیم‌ترم اول و ماه ژوئن برای نیم‌ترم دوم قرار دارند.

شهریۀ تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی حدود ۳۳۰۰۰ دلار استرالیا، در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا و در دوره‌های دکتری نیز ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا در سال است.

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا در سال ۱۹۶۴ در شهر کانبرا مرکز کشور استرالیا تاسیس شده است. در ابتدا این دانشگاه که یکی از دانشگاه‌های مهم تحقیقاتی کشور استرالیا است، مقاطع کارشناسی ارشد پژوهش‌محور و به بالا را ارائه می‌کرد. اما در سال ۱۹۶۰، آموزش در مقاطع کارشناسی را نیز با دراختیار گرفتن کالج کانبرا شروع کرده است. یکی از افتخارات این دانشگاه، حضور ۶ برندۀ نوبل در رشته‌های مختلف در کادر هیئت‌ علمی این دانشگاه می‌باشد.

رتبۀ جهانی دانشگاه استرالیا ۲۲ و در رتبه‌بندی کشوری، رتبۀ یک را دارد. این دانشگاه، هفتمین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر به‌شمار می‌رود. با این وجود، اخذ پذیرش در رشته‌های کامپیوتر این دانشگاه کار آسانی نیست و دانشجویانی پذیرش می‌شوند که از اعتبار و درجۀ علمی بالایی برخوردار باشند

رشته‌های آموزشی کامپیوتر در دانشکدۀ مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه ملی استرالیا شامل پردازش سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته، آنالیز داده‌های کاربردی، مهندسی کامپیوتر سخت‌افزار و نرم‌افزار، تکنولوژی اطلاعات و هستند. در دوره‌های فوق‌لیسانس، زمینه‌های علمی آنالیز داده‌های کاربردی، مهندسی داده، یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتری، علوم سایبری کاربردی، سیستم‌های پردازش پیشرفته، مهندسی مکاترونیک، مهندسی فوتونیک و … مرور و آموزش داده می‌شوند.

دانشگاه ملی استرالیا

مقطع دکتری در ششمین دانشگاه از بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر از نوع پژوهش‌محور است و دانشجویانی در این مقطع پذیرش می‌شوند که ایده‌های نویی در زمینۀ کامپیوتر و علوم مرتبط با آن عرضه کنند.

موعد آخر ثبت‌نام برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ملی استرالیا، برای ترم پاییز، ۱۵ دسامبر و برای ترم بهار، ۲۶ می است که البته امکان تغییر این تاریخ وجود دارد.
به‌طور میانگین، شهریۀ رشته‌های کامپیوتر در مقطع لیسانس، سالانه بالغ بر ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا، و برای مقطع فوق‌لیسانس و بالاتر پژوهش‌محور حدود ۳۹۰۰۰ دلار استرالیا در سال است.

چند نکتۀ مهم دربارۀ بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر

• برای اخذ پذیرش در رشتۀ کامپیوتر از دانشگاه‌های (سراسری) استرالیا، داشتن مدرک IELTS با حداقل نمرۀ کل ۶.۵ الزامی است.
• بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر تنها محدود به دانشگاه‌های معرفی شده نیستند. انستیتو فنی رویال ملبورن، دانشگاه ساوث استرالیا، دانشگاه وولونگونگ، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه گریفیت، دانشگاه فنی سووین‌برن نیز جزء بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر هستند.
• دانشجویان بین‌المللی باید از تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کشور استرالیا برخوردار باشند.

این مورد را در نظر داشته باشید که اگر قصد گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا را دارید می توانید از بهترین روش ها و نحوه اخذ بورسیه تحصیلی که در مقاله بورسیه تحصیلی استرالیا آورده ایم، استفاده کنید.

بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر از نظر شهریه کدام هستند؟

هزینۀ تحصیل در رشته‌های کامپیوتر در دانشگاه‌های این کشور، متفاوت است. در زیر فهرستی از بهترین دانشگاه های استرالیا از نظر شهریۀ پرداختی سالانه برای مقطع کارشناسی ارشد را می‌بینیم.

بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر

۱) دانشگاه گریفیت، واقع در گلد کوست، با شهریۀ سالانۀ ۲۶۵۰۰ دلار استرالیا
۲) دانشگاه فنی کوئینزلند واقع در بریزبین، با شهریۀ سالانۀ ۲۷۶۰۰ دلار استرالیا
۳) دانشگاه فن سویین‌برن، واقع در ملبورن با شهریۀ ۲۷۶۹۰ دلار استرالیا در سال
۴) دانشگاه وولوگونگ، واقع در وولوگونگ با شهریۀ ۲۷۹۸۴ دلار استرالیا در هر سال
۵) دانشگاه دئاکین، واقع در ملبورن، با شهریۀ ۲۹۰۰۰ دلار استرالیا در سال
۶) دانشگاه ساوث استرالیا، واقع در آدلاید، با شهریۀ سالانۀ ۲۹۴۰۰ دلار استرالیا
7) دانشگاه RMIT، واقع در ملبورن، با سالانه شهریۀ 30720 دلار استرالیا
۸) دانشگاه فنی سیدنی، واقع در سیدنی، با شهریۀ ۳۱۳۴۰ دلار استرالیا در سال
۹) دانشگاه کوئینزلند، واقع در بریزبین، با شهریۀ ۳۳۲۸۰ دلار استرالیا در سال
۱۰) دانشگاه وسترن استرالیا، واقع در پِرث، با شهریۀ سالانه ۳۵۰۰۰ دلار استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

تحصیل در استرالیا

درصد رفاه و درآمد بالای مشاغل در این کشور و همینطور شرایط خاص اقامتی آن را به مقصد اول تعداد زیادی از دانشجویان مبدل کرده است. با تحصیل در استرالیا ۲۰۲۲ میتوانید لذت تحصیل در یکی از امن ترین و با رفاه ترین کشور های دنیا را بچشید.

سخن پایانی

برای یافتن بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر بهترین کار توجه به رتبه‌بندی دانشگاه‌های استرالیا در جهان و خود کشور استرالیا از نظر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در زمینۀ علوم کامپیوتری و زیرمجموعه‌های آن است. برطبق رتبه‌بندی ارائه شده در سال 2021 ، دانشگاه نیو ساوث ولز، دانشگاه فنی سیدنی، دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملبورن پرچمدار بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر به‌شمار می‌روند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بازار کار جهانی برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی رشتۀ کامپیوتر از استرالیا چگونه است؟
مدرک تحصیلی که از دانشگاه‌های مطرح استرالیا در زمینۀ علوم کامپیوتری گرفته می‌شود، اعتباری بین‌المللی دارد و شانس فارغ‌التحصیلان این رشته برای استخدام در شرکت‌های بین‌المللی و مطرح بسیار زیاد است که البته به میزان توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان نیز بستگی دارد.
احتمال پذیرش در بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر چقدر است؟
باید بگوییم که اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها دشوار است اما غیرممکن نیست. هرچه دستاوردهای تحصیلی قبلی دانشجو بالاتر و بیشتر باشد، شانس پذیرش او در این دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود.
چگونه می‌توان بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در بهترین دانشگاه های استرالیا برای رشته کامپیوتر را به‌دست آورد؟
بورسیه‌های تحصیلی معمولاً به دانشجویان نخبۀ بین‌المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر و کسانی که ایده‌های نوین پژوهشی باارزش و کاربردی دارند، تعلق می‌گیرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای