بهترین دانشگاه های جهان در رشته فیزیک

بهترین دانشگاه های جهان در رشته فیزیک

موسسه رتبه بندی تایمز امسال در تازه ترین تحقیقات خود لیست جدید و به روز شده برای بهترین دانشگاه های جهان در رشته فیزیک و نجوم در سال 2023 را ارائه کرده است. در این مقاله شما را با ۸ دانشگاه برتر دنیا در این رشته آشنا می کنیم.

رتبه بندی تایمز به عنوان معتبر ترین نظام رتبه بندی هر سال لیست جدید از دانشگاه های برتر را ارائه می دهد. این رتبه بندی اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و تا سال ۲۰۱۰ به دلیل همکاری مجله تایمز و کیواس به نام امتیاز بندی تایمز کیواس شناخته می شد. پس از این تاریخ مجله تایمز همکاری خود را با کیواس قطع کرد و با موسسه تامسون رویترز قرار داد کاری جدیدی را امضا و همکاری خود با این شرکت را آغاز کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناری ماساچوست معروف به ام آ تی برترین دانشگاه دنیا است که در شهر ماساچوست، در ایالت ماساچوست آمریکا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۶۱ تاسیس شده است. در حال حاضر در حدود 11,858 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. رتبه یک در بهترین دانشگاه های جهان در رشته فیزیک را از آن خود کرده است.

استنفورد

دانشگاه استنفورد در میان معتبر ترین دانشگاه های جهان قرار دارد. که در کشور آمریکا، ایلت کالیفرنیا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد. در حال حاضر در حدود ۱۸.۵ هزار نفر در این دانشگاه در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

هاروارد

دانشگاه هاروارد بهترین و معتبر ترین دانشگاه در آمریکا و جهان است. هاروارد یک دانشگاه خصوصی است در شهر کمبریج، در ایالت ماساچوست آمریکا مشغول به فعالیت است. این دانشگاه در سال ۱۶۳۴ ساخته شد و هم اکنون بیش از ۲۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه هاروارد همیشه بالاترین رتبه های جهانی را در جدول امتیاز بندی داشته است و از قدرتمند ترین موسسات آموز عالی جهان می باشد.

دانشگاه کمبریج

از دیگر دانشگاه های عمومی و تحقیقاتی است که رتبه چهار بهترین دانشگاه های فیزیک را اخذ کرده و در انگلستان می باشد. دانشگاه کمبریج از ثروتمند ترین داشگاه های اروپا است که ۸۰۰ سال پیش ساخته شده است و از قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان می باشد.

آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلستان است و در سال ۱۰۹۶ شروع به کار کرد. این دانشگاه بسیار بزرگ است و از دانشکده ها و دپارتمان های مختلفی در رشته های گوناگون تشکیل شده است. دانشگاه اکسفورد یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است.

دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی (UCB)

با کسب رتبه ی برتر میان دانشگاه های جهان، یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در شهر برکلی است که تحقیقات و جوایز ویژه ای را اخذ کرده است.

موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا معروف به کل تک (Caltech) دانشگاه خصوصی و بسیار معتبر است در شهر پاسادنا، در ایلت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. Caltech در سال 1891 تاسیس شد و در حال حاضر حدود 1.9 هزار دانشجو در رشته های مختلف دارد. فعالیت اصلی این دانشگاه در زمینه تحقیقات است.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون در شهر پرینستون، واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا واقع شده است و از نظر قدمت چهار مین دانشگاه قدیمی در آمریکاست و در سال ۱۷۴۶ شروع به کار کرده است. دانشکاه پرینستون از پر افتخار ترین دانشگاه های جهان است و به خانه استادان فیزیک و ریاضی جهان شهرت دارد. در حال حاضر حدود 8.5 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

ETH زوریخ (موسسه فناوری فدرال سوئیس)

رتبه نهم بهترین دانشگاه های جهان نیز برای دانشگاه زوریخ سوئیس می باشد.

دانشگاه توکیو

دهمین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته فیزیک متعلق است به دانشگاه توکیو است که نزدیک ۲۱۰۰ دانشجوی بین المللی دارد و در کشور ژاپن قرار گرفته است و افراد سرشناس زیادی از این دانشگاه فارق التحصیل شده اند.

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران

یکی از سوالات اصلی دانشجویان هنگام اپلای به کشور و دانشگاه مقصد، رتبه و اعتبار آن می باشد. اهمیت رنک دانشگاه ها به گونه ای است که سالیانه رنک بندی های مختلفی توسط موسسات ارائه می شود.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله نیز خواندید 8 دانشگاه برتر جهان در رشته فیزیک را برایتان ارائه کردیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید میتوانید از طریق راه های ارتباطی ما که در این مقاله نیز هست میتوانید با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برترین دانشگاه جهان در رشته فیزیک کدام دانشگاه است؟
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در برترین دانشگاه های رشته فیزیک چیست؟
معمولا اکثر دانشگاه های جهان با مدرک زبان آیلتس و تافل پذیرش می کنند اما برخی از این دانشگاه ها تنها با یکی از این آزمون ها و برخی دیگر آزمون های بیشتری را نیز قبول می کنند.
۳ تا از معتبر ترین دانشگاه ها در رشته فیزیک کدام اند؟
دانشگاه ماساچوست دانشگاه استنفورد دانشگاه هاروارد
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای