بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری مطلبی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. یکی از راه های مهاجرت به کشورهای مختلف همانگونه که در مقالات مختلف گفته شده سرمایه گذاری می باشد. بسیاری از افرادی که علاقمند به مهاجرت به کشورهای دیگر می باشند می خواهند بدانند که بهترین کشورها برای سرمایه گذاری کدامند. هر کشور بنا بر شرایط اقتصادی و فرهنگی خود از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و ما نیز می خواهیم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم. در بخش های بعد بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و دلایل قرار گیری در این لیست را معرفی می کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

راه‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری در کشورهای خارجی

یکی از راه‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا به یک کشور خارجی مهاجرت کنند، سرمایه‌گذاری در این کشورها است. شما می‌توانید به کمک راه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اقامت دائم یک کشور خارجی را دریافت کرده و برای خود و اعضای خانواده‌تان ویزای و تابعیت کشور مورد نظرتان را کسب کنید. در کنار این مزیت، سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی می‌تواند بسیار مطمئن و سود ده باشد؛ درصورتی‌که بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری را بشناسید.

البته باید اشاره کرد که راه‌های سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت و متنوع بوده و شما می‌توانید بسته به شرایط خودتان و همچنین شرایط کشور مورد نظرتان، یکی از این راه‌ها را تجربه کنید. از مهم‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک و مستغلات
  • سرمایه‌ گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه‌ گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌ گذاری از طریق راه‌ اندازی کسب‌ و کار یا استارت‌ آپ
  • سرمایه‌ گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه‌ گذاری از طریق سپرده‌ های بانکی
  • سرمایه‌ گذاری از طریق صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله

البته باید به این نکته اشاره کرد که دولت‌های خارجی قوانینی خاصی را برای اعطای ویزای سرمایه‌ گذاری به افراد خارجی در نظر دارند. ازاین‌رو، برخی کشورها اجازه سرمایه‌ گذاری متقاضیان خارجی را تنها در بخش‌های مشخصی ممکن می‌ سازند. بدون شک بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری کشوری است که راه‌ های زیادی برای سرمایه‌ گذاری در آن وجود داشته باشد. ما در ادامه برخی از بهترین کشورهایی که می‌توانید برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری کدامند؟

کانادا

کشور کانادا یکی از کشور های آمریکای شمالی می باشد که نزدیک به ۳۷ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دارای تولید ناخالص سالانه ۱۷۱۱ میلیارد دلار می باشد. یکی از مزایای این کشور برای سرمایه گذاری دریافت اقامت دائم می باشد. پس از سه سال نیز می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. البته برای این کار نیاز دارید تا مهارت زبانی، تجربه کاری و نیز تحصیلات لازمه را داشته باشید. برای سرمایه گذاری در کانادا چندین راه مختلف وجود دارد.

نکته ای وجود دارد این است که شما باید به صورت دائم در کانادا زندگی کنید و اجازه غیبت بیشتر از سه ماه را ندارید.

یکی از این راه ها سرمایه گذاری در کبک می باشد که نزدیک به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دلار سرمایه لازم دارد. راه دیگر کارآفرینی کبک می باشد که نزدیک به ۳۰۰ هزار پوند سرمایه نیاز دارد. برای کارآفرینی استانی نیز نیاز به ۳۵۰ هزار پوند سرمایه لازم است.

یکی از معایب این سیستم این است که مدت زمان انتظار طولانی می باشد زیرا متقاضی برای این کار بسیار زیاد است و همچنین مالیات نیز برای افرادی که اقامت دائم دارند در نظر گرفته می شود.

استرالیا

استرالیا کشوری در قاره اقیانوسیه می باشد که جمعیت آن حدود ۲۴.۶ میلیون می باشد. ناخالص ملی این کشور ۱۴۰۰ میلیارد دلار می باشد. سرمایه گذاران خارجی بسیار متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا می باشند زیرا از لحاظ اقتصادی بسیار با ثبات می باشد. برای این که در این کشور سرمایه گذاری کنید نیاز دارید تا ۱.۵ میلیون دلار سرمایه به صورت حداقلی داشته باشید. همچنین اگر بخواهید ویزای کارآفرینی را دریافت کنید نیاز دارید تا حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار داشته باشید.

بعد از ۴ سال زندگی در استرالیا می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و همچنین اقامت این کشور به خانواده شما اعطا می شود. شما باید حداقل ۴۰ روز در سال را در استرالیا سپری کنید. اگر صاحب کسب و کار در ایران هستید می توانید شرکتی را در استرالیا ثبت کنید و سپس به دنبال آن اقامت این کشور را اخذ کنید. ۰ تا ۱۰۰ این مورد را می توانید در مقاله ی ثبت شرکت در استرالیا مطالعه کنید.

انگلستان

انگلستان کشوری در شمال غربی اروپا می باشد که در حدود ۶۶ میلیون نفر جمعیت آن می باشد. سالانه نزدیک به ۲۸۲۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشور است که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به مهاجرت به این کشور داشته باشند. این کشور با وجود خروج از اتحادیه اروپا همچنان جزو با ثبات ترین کشور ها در زمینه اقتصادی می باشد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری کارآفرینی در انگلستان نزدیک به ۲۰۰ هزار پوند و برای سرمایه گذاری درجه یک نزدیک به دو میلیون پوند می باشد. شما پس از ۵ سال میتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و با سرمایه گذاری در این کشور شما اقامت انگلستان را دریافت خواهید کرد. نکته ای که اهمیت دارد این است که شما باید حداقل ۹ ماه از سال را در این کشور بگذرانید.

پرتغال

کشور پرتغال در غرب اروپا قرار دارد و جمعیتی نزدیک به ۱۰.۳ میلیون دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور سالیانه ۲۳۷ میلیارد دلار می باشد. یکی از دلایل جذب سرمایه گذاران خارجی بهبود سیستم سرمایه گذاری در قسمت تحقیق و توسعه می باشد. کشور پرتغال نیز تورم پایین و رشد اقتصادی بالایی دارد به همین دلیل از اقتصادی پایدار برخوردار است. برای این که در این کشور سرمایه گذاری کنید باید حداقل در شهر لیسبون ۵۰۰ هزار یورو و خارج از شهر لیسبون ۳۵۰ هزار یورو بودجه داشته باشید.

همچنین برای شرکت های در حال احیا ۲۵۰ هزار یورو بودجه نیاز خواهید داشت. پس از ۶ سال میتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و بعد از ۵ سال اقامت دائم را دریافت خواهید کرد به شرط آن که وقفه ای نداشته باشید. فرزندان شما نیز می توانند شامل این برنامه مهاجرت گردند و به همراه شما در این کشور مشغول گردند. با داشتن اقامت این کشور می توانید به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز سفر کنید.

اسپانیا

اسپانیا کشوری در غرب اروپاست که با پرتغال نیز هم مرز می باشد. جمعیت کنونی این کشور ۴۶.۷ میلیون نفر است و تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۴۲۵ میلیارد دلار است. این کشور نیز دارای نرخ بازگشت سرمایه مناسبی می باشد لذا بسیاری از سرمایه گذاران علاقه به مهاجرت به این کشور دارند. برای این که بتوانید در این کشور سرمایه گذاری کنید باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید.

می توانید بعد از ده سال در این کشور تابعیت را دریافت کنید، البته این در صورتی است که ۶ ماه از هر سال را در این کشور باشید. مدت زمان انتظار جهت دریافت تابعیت بسیار طولانی می باشد. در صورتی که اقامت این کشور را دریافت کردید نیازی به حضور در این کشور نخواهید داشت صرفا باید چند روز در این کشور باشید. یکی از معایب دیگر این کشور قبول نداشتن دو پاسپورت می باشد که پروسه دریافت آن را مشکل می کند.

اتریش

کشور اتریش یکی از کشور های اروپای میانه می باشد که جمعیتی حدود ۸.۷ میلیون نفر دارد. در این کشور به صورت سالانه ۴۵۵ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی برآورد شده است. اکثر سرمایه گذاری ها در این کشور برای فعالیت های علمی می باشد که نصف در آمد را مال خود کرده است. اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید باید حداقل سرمایه ۳ میلیون یورو داشته باشید تا بتوانید بعد از سه سال اقامت این کشور را دریافت کنید و همچنین پس از ۱۰ سال تابعیت این کشور را اخذ کنید، البته این نکته را باید به یاد داشته باشید که برای دریافت تابعیت باید به طور دائم در این کشور حضور داشته باشید.

ترکیه

یکی از بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری در سال ۲۰۲۲ بدون سرمایه گذاری در ترکیه است. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی به خصوصی که دارد به‌عنوان پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا شناخته می‌شود. ازاین‌رو می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌ گذاری انتخاب شود. از سوی دیگر، با نگاهی به آمار و ارقام اقتصادی به‌خوبی می‌توان متوجه شد که کشور ترکیه در چند سال گذشته با رشد خوبی در بخش اقتصاد روبرو شده است.

همین امر موجب شده است تا توجه سرمایه‌ گذاران خارجی به کشور ترکیه جلب شود. این کشور راه‌های مختلفی را برای سرمایه‌ گذاری پیش روی افراد خارجی قرار داده است که از مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان به سرمایه‌ گذاری در بخش خرید ملک و مستغلات، تأسیس و ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار اشاره کرد. در میان تمامی این موارد، بدون شک ترکیه یکی از بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری از طریق خرید ملک است.

شما می‌توانید در این کشور با خرید ملکی بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار آمریکا اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین این شانس برای شما وجود دارد که این ملک را بفروشید و یا ملک دیگری را تهیه کنید. بعدازاین می‌توانید به‌سادگی برای دریافت اقامت این کشور اقدامات لازم را صورت دهید.

آلمان

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که می‌تواند به‌سادگی نام خودش را در لیست بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری قرار دهد، کشور آلمان است. این کشور که در قلب قاره اروپا واقع شده است، فرصت‌های بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاری در آلمان نه‌تنها می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک کشور مطمئن مناسب باشد، بلکه برای مهاجران نیز مناسب است.

کشور آلمان به‌سادگی این اجازه را به سرمایه‌گذاران خارجی می‌دهد تا با رعایت شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت و درنهایت پاسپورت آلمانی خودشان را دریافت کنند. از مهم‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در آلمان به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری می‌توان به تأسیس یک شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور اشاره کرد. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید پیشنهاد می کنم در ابتدا مقاله ی اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری را مطالعه کنید.

برای اینکه واجد شرایط دریافت ویزای آلمانی شوید، باید حداقل ۵۰۰۰۰ یورو سرمایه داشته باشید. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تجاری در صورتی می‌توانند اقامت این کشور را از طریق سرمایه‌گذاری دریافت کنند که حداقل ۵ شغل در این کشور برای افرادی آلمانی ایجاد کرده باشند. البته باید اشاره کرد که به حداقل سرمایه موردنیاز باید ۳۰۰۰۰ یورو را به‌عنوان هزینه‌های قانونی افزود.

سوئد

شهروندان خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کشور سوئد، اقامت این کشور را دریافت کنند. درصورتی‌که سرمایه‌گذاران خارجی شرایط و قوانین دولت سوئد را رعایت کنند، امکان دریافت ویزا و تابعیت این کشور برای این افراد و خانواده‌های آنان وجود دارد. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است کشور سوئد به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری انتخاب شود وجود استانداردهای بالای زندگی مطابق با سطح درآمد، امکان کسب تابعیت، مسیر ساده و راحت، وجود یک اقتصادی پایدار و ثابت و … است.

شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور را تجربه کنید. از مهم‌ترین شرایط آن هم داشتن حداقل ۱۰۰۰۰۰ یورو یا معادل آن کرون سوئد است. البته که داشتن یک طرح اقتصادی قدرتمند می‌تواند شما را در این مسیر بسیار کمک کند. بعد از ثبت شرکت در این کشور می‌توانید برای دریافت اقامت دائم نیز اقدامات لازم را صورت دهید.

فرانسه

کشور فرانسه از آن دست کشورهایی است که بدون شک همه افراد علاقه‌مند هستند تا زندگی در آن را تجربه کنند. این کشور امکان یک زندگی راحت و بدون دغدغه را برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین به دلیل وجود مناظر طبیعی و زیبای خود، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال بهترین کشور برای زندگی هستند. از سوی دیگر دولت فرانسه راه‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور قرار داده است که باعث شده تا نام فرانسه نیز به لیست بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری اضافه شود. سه دسته از ویزای طلایی برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه را دارند، وجود دارد.

  • سرمایه‌گذاری در یک شرکت جدید: شروع از ۳۰۰۰۰۰ یورو
  • راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید: شروع از ۳۰۰۰۰ یورو
  • ایجاد یک استارت‌آپ نوآورانه: شروع از ۲۰۰۰۰ یورو
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت در کشورهای مختلف راه‌های زیادی دارد که از میان آنها می‌توان به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد.

سخن آخر

یکی از راه‌ های مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری است. کشورهای زیادی هستند که به سرمایه‌ گذاران این اجازه را می‌دهند تا با سرمایه‌ گذاری در آن‌ها، اقامت و تابعیت این کشورها را دریافت کنند. بهترین کشورها برای سرمایه ‌گذاری کشوری است که مسیر ساده‌ تر و راه‌ های بیشتری برای سرمایه‌ گذاری را پیش پای سرمایه‌ گذاران قرار دهد. ما در این مقاله به‌ صورت کامل به چند کشور که می‌توانند مقصد بسیار مناسبی برای سرمایه‌ گذاری باشند، اشاره کردیم. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه بهتری کشور ها برای سرمایه گذاری با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
سرمایه گذاری از چه روش هایی امکان پذیر است؟
1.خرید ملک و متسغلات 2.خرید اوراق قرضه دولتی 3.ثبت شرکت 4.راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ 5.خرید سهام 6.سپرده های بانکی 7.صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله
آیا میتوان تابعیت دائم کشور استرالیا را دریافت کرد؟
بله شما بعد از چهارسال میتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و همچنین اقامت این کشور به خانواده شما هم داده میشود.
ویزای طلایی برای افرادی که سرمایه گذاری در فرانسه را مدنظر دارند چند دسته است؟
سه دسته ویزای طلایی برای این افراد وجود دارد که شامل سرمایه گذاری در یک شرکت، راه اندازی یک کسب و کار جدید و ایجاد یک استارتاپ است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای