بورسیه تحصیلی فرانسه؛ فرصت‌های جذاب تحصیل در فرانسه

بورسیه تحصیلی فرانسه؛ فرصت‌های جذاب تحصیل در فرانسه

اولین مقصد دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل، کشور آمریکا می باشد. کانادا و سپس تحصیل در فرانسه مقاصد برتر بعدی برای دانشجویان بین المللی هستند. فرانسه به دلیل سطح بالای زندگی و دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا، مورد توجه دانشجویان سراسر جهان قرار می گیرد. اما فرانسه کشوری گران قیمت است و هزینه های تحصیل در آن نیز بالاست. به همین جهت دانشجویان سعی می کنند تا بورسیه تحصیلی فرانسه را به دست آورند و کمک هزینه هایی برای زندگی داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بورسیه تحصیلی فرانسه در سال ۲۰۲۳ می پردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع بورسیه تحصیلی فرانسه ۲۰۲۳

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که زندگی در شهرهای بزرگ فرانسه بسیار گران قیمت تر است، و دانشجویان می توانند برای صرفه جویی در هزینه ها در شهرهای کوچکتر ساکن شوند. انواع تخفیف های دانشجویی و کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی فرانسه نیز موجود است که می توان برای آنها درخواست داد. کمک هزینه دولتی، و یا کمک هزینه هایی در برخی دانشگاه ها برای برخی رشته های مشخص وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بورسیه تحصیلی ایفل

بورسیه ایفل بهترین بورسیه تحصیلی فرانسه است، که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به جذب بهترین دانشجویان بین المللی می کند. این بورسیه از طرف وزارت امور خارجه فرانسه برای توسعه علمی و تحقیقاتی فرانسه اعطاء می شود. کمک هزینه ایفل در مقطع کارشناسی ارشد ۱.۱۸۱ یورو و در مقطع دکترا ۱.۷۰۰ یورو است. هرچند این بورسیه شهریه را آف نمی کند، اما هزینه هایی همچون سفر، بهداشت و درمان، هزینه اقامت، و فعالیت های فرهنگی را پوشش می دهد.

در حالت کلی متقاضیان برای دریافت پذیرش تحصیلی فرانسه باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند تا به‌آسانی تمام هزینه‌های مختلف زندگی همچون مواد غذایی، مسکن و غیره را پرداخت کنند.

بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس

بورسیه اراسموس موندس، کنسرسیومی آموزشی پژوهشی است که به منظور توسعه کیفیت آموزش تکمیلی در اروپا، و نیز درک متقابل فرهنگی، میان چند دانشگاه و موسسه اروپایی و غیر اروپایی شکل گرفته و دانشجویان متقاضی را تحت پوشش قرار می دهد.بر اساس قوانین و شرایط تعیین شده کسانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه از نوع اراموس موندس را دارند باید از سطح زبان بسیار خوب فرانسوی و انگلیسی برخوردار باشند.

بورسیه تحصیلی ایل دو فرانسه

دانشجویانی که به تازگی وارد فرانسه شده و در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خود را در منطقه پاریس (ایل دو فرانس) برگزیده اند، می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی ایل دو فرانس درخواست داشته باشند. برای این دانشجویان محل اقامتی در محوطه دانشگاه ها درنظر گرفته می شود و کمک هزینه ای در حدود ۱۰.۵۰۰ یورو به ایشان پرداخت می شود.که به میزان اندکی پاسخگوی هزینه‌های اولیه زندگی خواهد بود.

درصورتی‌که متقاضیان از سوابق تحصیلی و ریز نمرات مناسبی برخوردار باشند به‌آسانی مجوز‌های لازم را برای دریافت بورسیه تحصیلی فوق را دریافت خواهند کرد.

بورسیه تحصیلی INSEAD MBA

یکی از انواع عالی بورسیه است که رقابت بالایی در به دست آوردن آن دیده می شود، و البته این بورس به تعداد محدود وجود دارد. اطلاق این بورسیه به دو شکل صورت می گیرد: به دانشجویانی با روزمه قوی و دانشجویانی بدون رزومه قوی. که ارزش بورس آن در این دو دسته بسیار متفاوت است، یعنی از ۵.۰۰۰ تا ۱۵.۰۰۰ یورو. مواردی همچون رزومه قوی، جنسیت، ملیت، تجربیات علمی و عملی پیشین، توانایی رهبری و انعطاف پذیری، در اطلاق بورسیه دخیل خواهند بود.

در همین راستا متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی  INSEAD MBA باید از شرایط بسیار مطلوبی بهره‌مند باشند. شرایطی همچون مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی در حد آیلتس و تافل، سوابق تحصیلی عالی، ریز نمرات درخشان و بسیاری از موارد دیگر برخوردار باشند.

بورسیه تحصیلی MBA در HEC

نوع عالی دیگری در بورسیه تحصیلی فرانسه، بورسیه HEC پاریس است که به دانشجویانی با رزومه قوی، یا دانشجویان نیازمند، و یا دیگر معیارهای دانشگاه به دانشجویان اعطاء می شود. این بورسیه به ارزش ۶.۰۰۰ تا ۲۴.۰۰۰ یورو است.

همچنین باید به این نکته دقت کرد که دریافت بورسیه تحصیلی فوق به متقاضیان این امکان را خواهد داد تا به‌آسانی از تمام امکانات رفاهی کشور موردنظر استفاده کنند.

همچنین باید به این نکته دقت کرد که دریافت بورسیه تحصیلی فوق به متقاضیان این امکان را خواهد داد تا به‌آسانی از تمام امکانات رفاهی کشور موردنظر استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی ENS لیون

ENS لیون و شرکا، برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از رشته ها مانند رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی، بورسیه اطلاق می کند. این بورس، برای یک سال با دستمزد ماهیانه ۱۰۰۰یورو در نظر گرفته شده است که در صورت شایسته بودن دانشجو می تواند تمدید هم بشود.

دانشگاه لیون برای دانشجویان با سابقه علمی و رزومه قوی، که در پروژه های تحقیقاتی همکاری می کنند نیز ، بورسیه تحصیلی معادل ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته است.

متقاضیانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی ENS لیون را دارند باید در مرحله اول شرایط خود را برای این پروسه مهاجرتی بررسی کنند. شامل مواردی همچون مدرک زبان فرانسوی با نمره قبولی بالا، مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل، ریز نمرات قوی و سوابق تحصیلی درخشان می‌شود.

بورسیه تحصیلی اکول پلی تکنیک

بنیاد اکول پلی تکنیک، این بورسیه را برای دانشجویان شایسته درنظر گرفته است. درواقع این بورسیه، یک کمک مالی و وام دانشجویی با نرخ بهره صفر درصد است. این کمک بلاعوض نیست و بازپرداخت آن پس از فارغ التحصیلی آغاز می شود.

بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور ENS

نوع دیگری از بورسه تحصیلی فرانسه، ENS است. سازماندهی انتخاب بین المللی، در هر سال تعدادی از دانشجویان بین المللی را انتخاب کرده و در دوره های ۱ تا ۳ ساله بورسیه می کند. این بورسیه در هر سال، به ۳۰ دانشجو تعلق می گیرد، و بطور ماهانه دستمزدی حدود ۱۰۰۰یورو بعلاوه اقامت در محوطه دانشگاه را به دانشجویان برگزیده اعطاء می کند.

ازآنجایی‌که تعداد افرادی که بورسیه تحصیلی در هرسال به افراد تعلق می‌گیرد در دانشگاه فوق اندک است. متقاضیان باید برای افزایش شانس خود در این راستا و واردشدن به رقابتی تنگاتنگ با افراد متبحر از سوابق تحصیلی و سطح زبان بسیار عالی برخوردار باشند.

بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

دانشگاه علوم پو، بورسیه تحصیلی امیل بوتمی را تعیین کرده اند که به وسیله آن، بهترین دانشجویان بین المللی را جذب می کنند. این بورسیه برای مقطع کارشناسی به مدت ۳سال و به میزان ۳۹۰۰ تا ۱۴۲۱۰ یورو پرداخت می شود. و برای مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲سال به میزان ۵.۰۰۰ تا ۱۶.۰۰۰ یورو خواهد بود.البته دانشگاه امیل بوتومی شرایط سخت‌ گیرانه‌ای را برای پذیرش دانشجویان تعیین کرده است تا از طریق آن به طور واقعی افراد دارای صلاحیت را تشخیص داده و در رشته‌ های مختلف ثبت‌ نام کند.

انواع بورسیه تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی موسسه گرنوبل فناوری

موسسه گرنوبل یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی فرانسه را زیر نظر بنیاد فناوری اعطاء می کند. دانشجویان بین المللی که تمایل داشته باشند تا با اساتید بین المللی در گرنوبل INP همکاری کنند، بورسیه ای معادل ۵.۰۰۰یورو در ترم دریافت خواهند کرد.

به دلیل تنوع بورسیه ها و قوانین خاص هر دانشگاه، متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه، می توانند بطور مستقیم با دانشگاه ها و اساتید آنها ارتباط برقرار کنند و با توجه به معیارهای دانشگاه های فرانسه ، ارزش بورسیه ها، و توانمندی های خود، نوع بورسیه و دانشگاه خود را برگزینند.

البته بر اساس قوانین مهاجرت تحصیلی فرانسه در سال ۲۰۲۳ تنها کسانی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی مؤسسه گرنوبل فناوری ۲۰۲۳ می‌شوند که از سوابق تحصیلی و ریز نمرات عالی در کنار مدرک زبان انگلیسی برخوردار باشند.

مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در سال ۲۰۲۳ مزایای بسیار زیادی را برای افراد به دنبال دارد. به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور دستیابی به اهداف مختلف خود وارد رقابت تنگاتنگی برای این پروسه مهاجرتی می‌شوند. در ادامه به مزایایی که با مهاجرت تحصیلی به فرانسه در سال ۲۰۲۳ به متقاضیان تعلق می‌گیرد، اشاره می‌کنیم.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، با ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع از جمله بورسیه فول فاند فرانسه، به فرد این فرصت را می‌دهد تا با هزینه تحصیل کمتری، در دانشگاه‌های برجسته این کشور تحصیل کند. شرایط دریافت بورسیه فرانسه نیز بسیار متنوع و شفاف بوده و افراد با استعداد و متعهد می‌توانند از این فرصت برای تحقق آرزوهای تحصیلی و شغلی خود بهره‌مند شوند.

یکی از مهم‌ ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه استفاده از تمام امکانات رفاهی این کشور بدون هیچ محدودیتی است .  همچنین درصورتی‌ که متقاضیان از طریق بورسیه تحصیلی به فرانسه مهاجرت کنند با کمترین هزینه ممکن در آن زندگی خواهند کرد . یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه استفاده از تمام امکانات رفاهی این کشور بدون هیچ محدودیتی است . همچنین درصورتی‌ که متقاضیان از طریق بورسیه تحصیلی به فرانسه مهاجرت کنند با کمترین هزینه ممکن در آن زندگی خواهند کرد.

یادگیری زبان فرانسوی نسبت به بسیاری از زبان‌های دیگر آسان‌تر است که این موضوع یک مزیت بسیار مهم برای آن به‌ حساب می‌آید. همچنین از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه می‌توان به استفاده از زبان انگلیسی در مراکز علمی آن اشاره کرد.

مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

متقاضیان از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه اجازه خواهند داشت تا مدت مشخصی را در هر هفته به انجام کار نیمه‌ وقت دانشجویی بپردازند.

درصورتی‌ که متقاضیان در رقابت تنگاتنگ میان متقاضیان برای دریافت پذیرش تحصیلی موفق شوند، اجازه دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده خود را خواهند داشت.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه به متقاضیان این اجازه را خواهد داد تا پس از پایان تحصیل خود به‌ سرعت ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

می‌دانیم که ویزای تحصیلی کشور فرانسه بسیار معتبر است. متقاضیان با استفاده از آن اجازه خواهند داشت تا به‌آسانی به بسیاری از کشور‌های متحد با این کشور سفرکرده و بدون هیچ محدودتی از امکانات رفاهی مختلف در آن استفاده کنند.

ازآنجایی‌که دانشگاه‌ های کشور فرانسه از سطح علمی بالایی برخوردار هستند متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند تا پس از پایان آن در بهترین مشاغل و کمپانی‌ها مشغول به فعالیت شوند.

مدارک موردنیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فرانسه

پروسه دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در صورت انجام صحیح مراحل آن بسیار آسان است ولی درصورتی‌که در انجام هر یک از مراحل فوق مشکلی ایجاد شود، شانس متقاضیان برای دستیابی به هدف فوق کاهش خواهد یافت. یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور فرانسه جمع‌آوری اسناد و مدارک تعیین شده توسط سفارت است زیرا مدیران مربوطه باتوجه‌به مدارک ارائه شده توسط متقاضیان صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد را برای دریافت مجوز مربوطه می‌سنجند.

برای درخواست بورسیه تحصیلی در فرانسه، مدارک مهمی مانند معدل بالا، توصیه‌نامه‌های قوی و آزمون زبان معترفی مهم هستند. بورسیه فول فاند فرانسه، این امکان را فراهم می‌کند که دانشجویان بدون هیچ هزینه‌ای تحصیل کنند. شرایط دریافت بورسیه متفاوت بوده و بر اساس استعداد و تعهد افراد تعیین می‌شود.

همچنین متقاضیان باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که قبل از ارائه مدارک جمع‌آوری شده به مراکز مربوطه تمام آن‌ها را به زبان فرانسوی و انگلیسی ترجمه کنند. به این مورد نیز دقت کنند تا محتوای اصلی مطالب در طول ترجمه دچار تغییر نشود. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است تمام مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه را توضیح می‌دهد.

  • ریز نمرات
  • سوابق تحصیلی عالی
  •  مدرک زبان فرانسوی
  •  مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل
  • برخورداری از مدارک و مدارج علمی
  • توصیه‌ نامه قوی
  • انگیزه‌ نامه مناسب
  • عدم برخورداری از سوابق کیفری

 

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

در این کشور دانشگاه‌ های بسیار سطح بالایی قرار دارند که در رنکینگ‌ های جهانی دارای رتبه‌ های بسیار مناسبی هستند؛ اما یکی از مهم‌ ترین نکته‌ هایی که پیش از مهاجرت تحصیلی به فرانسه باید بدانید، هزینه‌ های تحصیل در این کشور است.

بورسیه تحصیلی فرانسه با هرمس اپلای

ما در این مقاله به طور کامل به بررسی بورسیه تحصیلی فرانسه پرداختیم. در حالت کلی کشور فرانسه به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی قوی، امنیت بالا، هزینه‌های مناسب زندگی و غیره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای مهاجرت تحصیلی به ‌حساب می‌آید.

متقاضیانی که شرایط دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه را دارند میتوانند از مزایای بسیار زیادی بهره‌ مند شوند. از میان آن‌ها می‌ توان به مواردی مانند دریافت بورسیه فول فاند فرانسه درجه یک خانواده، انجام کار نیمه‌ وقت دانشجویی، عدم نیاز به تمکن مالی، سفر بدون محدودیت به بسیاری از کشور‌های جهان و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه های تحصیلی در کشور فرانسه چگونه است؟
قطعا فرانسه بدلیل سطح بالای زندگی و دانشگاه های معتبر با سطح علمی بسیار بالا جزو یکی از کشور های گران قیمت برای تحصیل است که هزینه های شما با توجه به شهری که در آن زندگی میکنید هم متغییر است بطور مثال هزینه ها در شهرهای کوچکتر کمتر هستند.
آیا بورسیه تحصیلی ایفل همه ی هزینه ها را تقبل میکند؟
خیر،این بورسیه که از طرف وزارت امور خارجه فرانسه برای توسعه علمی تحقیقاتی فرانسه است هزینه هایی مانند سفر،بهداشت و درمان و اقامت و فعالیت های فرهنگی را پوشش میدهد.
ایا با دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه میتوان ویزای همراه نیز دریافت کرد؟
بله، یکی از مزایای مهمی که دریافت بورسیه تحصیلی کشور فرانسه دارد امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده درجه یک میباشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای بحرکاظمی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید بورسیه تحصیلی فرانسه تمام هزینه هارو شامل میشه یا بخشیش؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای بحرکاظمی
2 سال قبل

بورسیه انواع مختلفی داره و برخی هزینه هارو شامل نمیشه در نوع مختلف که در این مقاله اورده شده. برای راهنمایی بیشتر میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسانمون راهنماییتون کنند

امیر
4 سال قبل

سلام
آیا گذراندن مقطع لیسانس در دانشگاه تهران در رشته حقوق تاثیری در بورس دارد؟

امین بهرامی
پاسخ به  امیر
4 سال قبل

با سلام
بی تاثیر نخواهد بود اما موارد دیگر هم در رزومه شما اهمیت دارند.

کادر هرمس اپلای