تابعیت و پاسپورت فرانسه

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه

هر ساله مردم بسیاری از سراسر جهان برای کار و یا زندگی به فرانسه می آیند. اکثر این افراد بعد از مدتی به فکر اخذ پاسپورت فرانسه می‌افتند، چرا که این کشور شرایط خیلی خوبی برای مهاجران فراهم کرده است. حدود ۱۹ درصد جمعیت فرانسه را مهاجران تشکیل می دهند و این موضوع، این کشور را به یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های اروپا تبدیل کرده است. اگر شما کشور فرانسه را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرده اید احتمالا به این هم فکر کرده اید که اقامت خود را تبدیل به تابعیت و شهروندی این کشور نموده و شرایط اخذ پاسپورت فرانسه را برای خود مهیا کنید. در ادامه روش های اخذ تابعیت فرانسه را مورد بررسی قرار می دهیم که متقاضیان با مطالعه کامل آن می‌توانند به‌آسانی و با سرعت بسیار بالایی به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت میان اقامت دائم و شهروندی

شهروندان فرانسه نسبت به کسانی که فقط اقامت دائم این کشور را دارند حق و حقوق متفاوتی دارند. به عنوان مثال حق رای دادن یکی از حقوق شهروندان می باشد و همچنین می توانند پاسپورت این کشور را اخذ کنند. همچنین به دلیل اینکه کشور فرانسه عضو اتحادیه اروپاست شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به همه کشور های عضو اتحادیه سفر کنند.
افرادی که به فرانسه مهاجرت میکنند از روش های مهاجرت کاری، تحصیلی، تحقیقاتی و … اگر بتوانند ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشند بعد از آن میتوانند برای دریافت  اقامت دائم فرانسه اقدام کنند و آن را دریافت کنند. البته افراد دارای تابعیت فرانسه مسئولیت هایی نیز دارند مثل رعایت همه قوانین این کشور.

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه

راه های مختلفی برای اخذ تابعیت کشور فرانسه وجود دارد. شما می توانید برای اخذ شهروندی فرانسه اقدام کنید اگر:

  • والدینتان فرانسوی هستند.
  • در فرانسه به دنیا آمده اید.
  • با یک شهروند فرانسوی ازدواج کرده اید.

مهم نیست از چه طریقی برای اخذ شهروندی کشور فرانسه اقدام می کنید، در هر صورت شما باید قوانین را رعایت کنید و شرایط لازم را داشته باشید. شما باید نشان دهید که با جامعه فرانسوی و فرهنگشان کاملا تطبیق پیدا کردید و همینطور می توانید زبان فرانسه را به راحتی صحبت کنید. برای هر کدام از این شرایط باید در آزمون های مختلفی شرکت کنید تا بتوانید دانش زبان و دانش کافی از فرهنگ و قوانین این کشور را اثبات کنید.

 

همچنین شما باید مدارک کافی برای عدم سوء پیشینه خود به مامور مربوطه ارائه دهید، همچنین شاید مجبور باشید تا در مصاحبه هایی که برای شما مشخص می کنند شرکت کنید تا صحت اطلاعات و حسن نیت خود را نشان دهید.

قبول تابعیت برای دریافت پاسپورت فرانسوی

اگر شما از طریق هیچ کدام از موارد گفته شده نمی توانید برای شهروندی کشور فرانسه اقدام کنید می توانید از طریق قبول تابعیت برای دریافت پاسپورت فرانسوی اقدام کنید. در این روش شما باید به مدت حداقل پنج سال و به صورت مداوم در این کشور زندگی کرده باشید. البته این مدت زمان می تواند کوتاه تر نیز باشد به شرط اینکه شما در یکی از مراکز آموزش عالی کشور فرانسه تحصیل کرده باشید و یا دوره سربازی را در این کشور گذرانده باشید. و یا تابعیت کشوری که زبان رسمی آن فرانسوی است را داشته باشید.

اگر شما در فرانسه به دنیا آمده اید و مدتی را نیز در این کشور زندگی کرده اید می توانید در سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی برای تابعیت این کشور اقدام کنید حتی اگر پدر و مادر شما فرانسوی نیستند. همینطور اگر در کشور فرانسوی زبان به مدت حداقل پنج سال به زبان فرانسوی تحصیل می کردید نیز می توانید شانس خود را در اخذ تابعیت فرانسه امتحان کنید. شما نمی توانید از طریق سرمایه گذاری برای تابعیت خود اقدام کنید اما این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری زمینه و شرایط دریافت اقامت بلند مدت و در نهایت تابعیت برای شما به وجود بیاید.

شما می توانید برای تابعیت فرانسه اقدام کنید اگر از نوادگان یک شهروند فرانسوی هستید اما باید شرایط لازم برای این پروسه را داشته باشید و باید رابطه خونی و فامیلی خود را با فرد مورد نظر که تابعیت فرانسوی را دارد ثابت کنید.

چگونه پروسه پرونده تابعیت و پاسپورت فرانسه خود را شروع کنیم؟

شما هر زمانی که همه زمینه ها و شرایط لازم برای اخذ تابعیت را داشتید می توانید پروسه پرونده خود را آغاز کنید. شما باید پرونده خود در سامانه مربوطه ثبت کنید و اگر در کشوری غیر از کشور فرانسه ساکن هستید و احتیاج دارید که هزینه پرونده را از طریق بانک ارسال کنید ممکن است مجبور شوید مبلغی را به عنوان کارمزد به بانک خود پرداخت کنید. همچنین قبل از اقدام برای اخذ تابعیت باید در آزمون شهروندی شرکت کنید و حداقل نمره مورد نظر را برای قبولی کسب کنید. زمان انجام اخذ تابعیت کاملا بستگی به شرایط و سوابق شما دارد و ممکن تا چند ماه به طول بیانجامد.بعد از انکه تابعیت خود را از کشور فرانسه دریافت نمودید می توانید برای دریافت پاسپورت نیز اقدام کنید.

مزایای مهاجرت به کشور فرانسه در راستای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور

مهاجرت به کشور فرانسه در راستای دریافت تابعیت و پاسپورت فرانسه، مزایای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد؛ که زندگی سرشار از آرامشی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. در ادامه این مبحث به‌طور کامل به بررسی مزایای مهاجرت به کشور فوق و در نهایت اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه پرداخته شده است.

مزایای مهاجرت به فرانسه

  • یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کشور فرانسه دریافت اقامت دائم این کشور و در نهایت تابعیت و پاسپورت این کشور است.
  • متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز‌های لازم برای مهاجرت به کشور فرانسه شوند اجازه خواهند داشت تا پس از مدتی درخواست خود را در راستای دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده همچون همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال به ثبت برسانند.
  • کشور‌های متحد با فرانسه به دلیل ارزش و اعتبار ویزاهای صادر شده توسط این کشور به متقاضیان دارای این مدرک اجازه سفر به کشور‌های مربوطه بدون هیچ محدودیتی را خواهند داد.
  • امنیت بالای زندگی در کشور فرانسه از دیگر دلایلی است که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا را مهاجرت به این کشور و در نهایت اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه ترغیب می‌کند.

راه‌ های مهاجرت به کشور فرانسه و دریافت تابعیت و پاسپورت آن

مهاجرت به کشور فرانسه و دریافت پاسپورت و تابعیت آن از راه‌های مختلفی ممکن است که متقاضیان برای انتخاب هر یک از آن‌ها باید به موارد مختلفی دقت کنند. در ادامه به بررسی بهترین‌ راه‌های دریافت پاسپورت و تابعیت فرانسه پرداخته شده است.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه‌ های مهاجرت به فرانسه دریافت پذیرش تحصیلی است؛ زیرا مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت. کسانی که به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی کشور فرانسه هستند باید از شرایط مختلفی برخوردار باشند که از میان آن‌‌ها می‌توان به مواردی همچون مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی در حد آیلتس و تافل، ریزنمرات و سوابق تحصیلی درخشان، انگیزه‌ نامه قوی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. همچنین درصورتی‌ که متقاضیان موفق به دریافت توصیه‌ نامه قوی از استادان قبلی خود و ارائه آن‌ها به مسئولان دانشگاه موردنظر شوند، شانس خود را برای دریافت ویزای مربوطه افزایش خواهند داد.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه و در نهایت اخذ تابعیت و پاسپورت آن، دریافت پذیرش کاری در بهترین مشاغل است. اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه از طریق کار مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا در راستای دریافت پذیرش کاری این کشور اقدامات زیادی را انجام می‌دهند.

از مهم‌ ترین مزایایی که مهاجرت به فرانسه از طریق کار برای متقاضیان به دنبال دارد، دریافت اقامت دائم این کشور است. همچنین اخذ ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده همچون همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال از دیگر دلایل مهاجرت به این کشور از طریق کار به‌ حساب می‌آید.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌ گذاری

سرمایه‌ گذاری از مطمئن‌ ترین راه‌های مهاجرت به فرانسه به‌ حساب می‌آید؛ زیرا مدیران ارشد این کشور در راستای صیانت از سرمایه افراد تدابیر عالی را ترتیب داده‌اند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سرمایه‌ گذاری در فرانسه از راه‌های مختلفی ممکن است که از میان آن‌ها مواردی همچون دریافت اقامت دائم، دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور، استفاده از تمام امکانات رفاهی، دریافت ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده، کسب سود فراوان و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان نام برد.

البته متقاضیان برای مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌ گذاری در ابتدا باید از طریق ارائه مدارکی همچون فیش حقوقی، سند ملک و بسیاری از موارد دیگر توانایی خود برای پرداخت هزینه‌های مربوطه را به مدیران و مسئولان مربوطه اثبات کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد از نادرترین مواردی است که برای مهاجرت به فرانسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مهاجرتی درصورتی‌ که والدین فرد متقاضی دارای تابعیت فرانسه باشند به فرزندشان اجازه مهاجرت به این کشور و دریافت تابعیت این کشور را خواهند داد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در روش مهاجرتی فوق، متقاضیان باید به سن قانونی که ۱۸ سال است رسیده باشند. در غیر این صورت با درخواست افراد برای دستیابی به هدف فوق موافقت نخواهد شد.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج آسان‌ ترین و نادرترین راه‌ ممکن به‌حساب آمده و مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. کسانی که از طریق ازدواج به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنند، نیازی به تمکن مالی نخواهند داشت که یک مزیت بسیار مهم برای آن‌ها به‌ حساب می‌آید.

نقشه فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه

ین کشور در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … یکی از کشور های مهم در جهان می باشد و پاریس نیز پایتخت این کشور از لحاظ فرهنگ، تاریخ و اقتصاد شهری غنی می باشد لذا همه ساله تعداد زیادی از مردم برای مهاجرت به فرانسه اقدام می کنند.

اخذ تابعیت فرانسه با کمک موسسه هرمس اپلای

در این مقاله به‌ طور کامل به بررسی نکات و مسائل مربوط به اخذ تابعیت فرانسه پرداخته شد. کشور فرانسه به دلیل برخورداری از وضعیت مطلوب اقتصادی، تحصیلی، امنیتی، هزینه‌ های زندگی و غیره، یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت به‌ حساب می‌آید؛ به همین دلیل هرساله تعداد زیادی از افراد درخواست مهاجرت به این کشور را ارائه می‌کنند. ما در این بخش به شرایط اخذ پاسپورت فرانسه پرداختیم، چنان‌چه در این مورد سوالی دارید می‌توانید از کارشناسان موسسه هرمس اپلای کمک بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا با دریافت شهروندی کشور فرانسه میتوان به بقیه کشورها بدون ویزا سفر کرد؟
بله، به دلیل اینکه فرانسه جزو کشورهای اتحادیه اروپا است شما میتوانید به همه ی کشورهای عضو این اتحادیه بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
از چه طریقی میتوان تابعیت کشور فرانسه را بدست آورد؟
در صورتی که والدین شما فرانسوی باشند و یا شما در فرانسه بدنیا آمده باشید یا با یک شهروند فرانسوی ازدواج کنید میتوانید تابعیت این کشور را بدست آورید.
آیا بعد از مهاجرت به کشور فرانسه میتوان ویزای همراه دریافت کرد؟
بله، متقاضیانی که موفق به مجوز های لازم برای این کشور شوند این اجازه را خواهند داشت که درخواست ویزای همراه برای خانواده درجه یک خود اقدام کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای