شرایط تحصیل در هلند؛ هزینه ها و مدارک لازم

با کم ترین هزینه و در سریع ترین زمان به هلند مهاجرت کنید

مشاور هرمس اپلای

شرایط تحصیل در هلند در یک نگاه

یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024، تحصیل در هلند می باشد که به دلیل کیفیت بالای پژوهش و شرایط مطلوب زندگی گزینه ای مناسب برای متقاضیان است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، بیش از 2000 دوره زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد که شرکت در این دوره ها برای دانشجویان خارجی ساده تر خواهد بود. از نظر امنیت، هلند یکی از امن ترین کشورهای جهان است و به عنوان دهمین کشور شاد جهان شناخته می‌شود. اما تحصیل در هلند و دریافت ویزای تحصیلی این کشور به این آسانی ها نیست و مراحل زیادی دارد؛ به همین خاطر، افراد به کمک یک موسسه مهاجرتی معتبر و باسابقه مانند هرمس اپلای برای پیش‌بردن سریع‌تر مراحل مهاجرت تحصیلی خود نیاز دارند. پیشنهاد می کنیم برای این که با شرایط دقیق و باجزئیات تحصیل در هلند بیشتر آشنا شوید، حتماً از مشاورین خبره و حرفه ای ما مشاوره رایگان بگیرید.

تخصصی ترین مرجع مهاجرت تحصیلی و مجری 0 تا 100 امور آن

با بیش از 10 سال سابقه امور مهاجرتی

و بیش از 2950 پرونده موفق

به همراه وکلای مهاجرتی خبره و عقد قرار داد

لوگو هرمس اپلای
مشاور هرمس اپلای

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی هر بخش کلیک کنید

آشنایی با کشور هلند

هلند کشوری است که 95 درصد از جمعیت آن می‌توانند انگلیسی صحبت کنند تا در طول دوره تحصیل افراد به راحتی با جمعیت این کشور سازگار شوند. احترام به عقاید همگان در این کشور یک فضیلت ملی است که به ساختن جامعه‌ای متنوع قوت می‌بخشد. این مورد اساس روش تدریس در موسسات آموزشی هلند است.

هلند هجدهمین اقتصاد برتر جهان را داشته و این برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور کافی است تا مطمئن شوند پس از مدتی پس از تحصیل، می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و برای اقامت دائم اقدام کنند. این در حالی است که هلند با جمعیتی حدود 17 میلیون نفر از نظر جمعیت در رتبه 66 جهان قرار داشته، اما از نظر مساحت در رتبه 131 جهان قرار دارد.

کشور هلند

سیستم آموزشی کشور هلند

یکی از مواردی که برای تحصیل در هلند باید مد نظر قرار داد، سیستم آموزشی آن است. ساختار آموزشی در هلند مبتنی بر کار تیمی در یک محیط ایده‌آل برای ایجاد دوستی، متمرکز است. مطالعه در این ساختار آموزشی آزادی بیان عقیده و دانش را چند برابر می‌کند. سابقه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای خارجی‌ها طولانی بوده و آنها توانسته‌اند ذهنیتی باز و توسعه یافته ایجاد کنند. به گونه‌ای که در سال 1950، این کشور تنها کشور غیرانگلیسی زبان بود که طیف وسیعی از دوره‌ها را برای انگلیسی زبانان بومی ارائه می‌کرد.

سیستم آموزش عالی هلند به دلیل کیفیت بالا شهرت جهانی دارد و تجربه نشان می‌دهد افرادی که در یک موسسه آموزش عالی هلند تحصیل کرده‌اند، در سایر نقاط جهان عملکرد بسیار خوبی دارند. این سطح از کیفیت، از طریق سیستم تضمین کیفیت و مقررات ملی کشور به دست آمده است. مؤسسات آموزش عالی در هلند فرصت‌های آموزشی بی‌شماری را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده‌اند که بیش از 2100 برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و هلند را به یک پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است.

چرا تحصیل در هلند؟

12 دانشگاه در هلند در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد

هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است

امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد

مردمی با فرهنگ های مختلف در هلند حضور دارند

کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور بسیار بالاست

مدارک دانشگاه های کشور هلند در سر تا سر دنیا اعتبار از بالایی برخوردار است

هلند آب و هوا و شرایط جوی بسیار خوبی دارد

95 درصد مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند

برای تحصیل در هلند از موسسه معتبر کمک بگیرید

پروسه مهاجرتی پروسه ای بسیار مهم است، چون افرادی که قصد مهاجرت دارند تمامی برنامه های زندگی و مالی خود را بر اساس این اتفاق برنامه ریزی می کنند پس پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی بین المللی که حافظ منافع شما باشد و متعهد گردد که پروسه مهاجرتی شما را با موفقیت به پایان رساند بسیار سخت است. تیم مهاجرتی هرمس اپلای با تکیه بر پرونده های موفق قبلی شما را به رویاهایتان نزدیک می کند.

لازم به ذکر است که تمام فعالیت های موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با همکاری موسسات وزارت علوم انجام می پذیرد. شما می توانید برای اطمینان خاطر با کارشناسان موسسه تماس بگیرید و مجوزهای لازم را تقاضا نمایید.

شرایط پذیرش برای تحصیل در هلند

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند بدون نیاز به ویزای تحصیلی در هلند زندگی و تحصیل کنند. اما دانشجویان غیر‌اروپایی باید پس از ورود به کشور برای MVV در یک موسسه آموزشی اقدام کنند. مجوز اقامت دانشجویی معمولا برای یک دوره یک ساله صادر می‌شود که تحت شرایط خاصی برای دانشجویان واجد شرایط تمدید می‌شود. اما مهم‌ترین مرحله دریافت اقامت دائم در کشور هلند، دریافت شماره شهروندی و یک شماره حساب مالی است.

تحصیل در مدارس انگلیس

تحصیل در هلند در سطح کارشناسی

در دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌توان در رشته‌های مختلف مانند اقتصاد، بهداشت و درمان، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره در مقطع کارشناسی ثبت نام کرد. در هر رشته، زیرمجموعه‌های  مختلفی وجود دارد که می‌تواند از نظر محتوایی با سایر موسسات متفاوت باشد. در کشور هلند دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزادی زیادی در تعیین محتوا و ساختار برنامه‌های خود دارند. در اکثر دوره‌ها در هلند و در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید در یک دوره مقدماتی یک ساله شرکت کنند و سپس دوره اصلی را بگذرانند. برخی از مزایای مهمی که تحصیل در دوره کارشناسی در هلند دارد عبارتند از:

آمادگی عمومی برای شروع تحصیل

آماده شدن برای شرکت در بازار کار هلند

شرکت در دوره کارآموزی

افزایش توانایی پیوستن به بازار کار

مانند هر مدرک دیگری، متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشد تا سطح مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کند. این سطح معادل آیلتس 6 برای دوره کارشناسی در هلند است. لازم به ذکر است که در صورت داشتن نمره آیلتس کمتر، می‌توانید در دوره‌های پایه دانشگاهی شرکت کنید. البته همه دانشگاه‌ها این رشته را ارائه نمی‌دهند.

تحصیل در هلند در سطح کارشناسی

تحصیل در هلند در سطح کارشناسی ارشد

بستر آموزش در دانشگاه‌های علمی کاربردی هلند بر اساس افزایش دانش و مهارت‌های حرفه‌ای در رابطه با تحصیلات تکمیلی و بازار کار طراحی شده است. دانشگاه‌ها در این دوره‌ها بر مهارت‌های حرفه‌ای، بالینی، مدیریت و رهبری تمرکز دارند. برنامه‌های کارشناسی ارشد کمتر از یک سال معادل 60 ساعت واحد است. اما اکثر آنها بیشتر از 1.5 تا 4 سال (90 تا 240 واحد) هستند. دوره‌های حرفه‌ای پیشرفته در علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی به مدت 3 سال با میانگین 180 واحد ادامه خواهد داشت. دریافت ویزا در هلند شرایط خاصی دارد و افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه تنها در صورت داشتن شرایط کافی اقدامات لازم را برای تحصیل در هلند انجام دهند. انواع برنامه‌های کارشناسی ارشد در این کشور عبارتند از:

دوره‌های آموزشی که افراد را مستقیما برای ورود به بازار کار آماده می‌کند

دوره‌های پژوهش محور با تمرکز بر شاخص‌های پژوهشی

برنامه‌های آموزش محور که افراد را برای کار به عنوان معلم در سطوح مختلف تحصیلی آماده می‌کند

مانند هر دوره دیگری، برای تحصیل در هلند، فرد باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند سطح زبان خود را نشان دهد. این سطح معادل 6.5 آیلتس برای دوره کارشناسی ارشد در هلند است. لازم به ذکر است که در آزمون آیلتس با نمره کمتر، هر فردی می‌تواند در دوره‌های پایه دانشگاه‌ها شرکت کند، البته همه دانشگاه‌ها این رشته را ارائه نمی‌دهند.

تحصیل در هلند در سطح کارشناسی ارشد

تحصیل در هلند در سطح دکترا

طول دوره‌های دکترا در هلند 4 سال می‌باشد. اساسنامه این کشور تحت نظارت یک استاد راهنما است و کل دوره‌ها پژوهش محور هستند. علاوه بر این، دانشجویان دکترا در هلند حقوق یک کارمند را دریافت می‌کنند. برخی از مزایای مهمی که تحصیل در دوره دکترا در هلند دارد عبارتند از:

دانشگاه های عالی

فرصت‌های تحقیق در زمینه‌های مختلف تحصیلی از طریق تعامل

پرداخت حقوق مناسب به دانشجویان دکترا در هلند

تمامی متقاضیان دکترا در هلند ممکن است از دو طریق موفق به دریافت پذیرش در هلند شوند. تحصیل در مقطع دکترا در هلند در مدارس تحقیقاتی یا مدارس عادی امکان‌پذیر است. دانشکده‌های پژوهشی در واقع مراکزی هستند که بر اساس توافقات انجام شده بین بسیاری از دانشگاه‌ها یا مؤسسات، افتتاح شده‌اند. مدارس عادی، کلاس‌های درس معمولی هستند که در محیط دانشگاه قرار دارند. البته لازم به ذکر است که مراحل اخذ دکتری از این دو روش یکسان بوده و شامل کنفرانس‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی می‌باشد. پس از تایید پایان نامه برای انتشار، فرد در دفاع عمومی از تحقیقات خود شرکت می‌کند و در یک مراسم سنتی مدرک دکترا اعطا می‌شود. تحصیل در مقطع دکتری در هلند به دلیل رعایت استانداردهای آموزشی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است.

تحصیل در هلند در سطح دکترا

چرا هرمس را برای پروژه مهاجرت خود انتخاب کنید؟

آژانس مهاجرتی هرمس اپلای برترین موسسه مهاجرتی در ایران است که طبق آخرین آمارها، بیشترین پرونده موفق را به ثبت رسانیده. این موفقیت سبب شده تا تیم مشاوره و وکلای ما بیش از پیش مورد توجه دانشجویان مشتاق ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار بگیرند. لذا برای تشکیل پرونده و جمع‌آوری مدارک لازم بهتر است هرچه سریع‌تر از طریق پر کردن فرم ارزشیابی، شروع همکاری با ما را استارت بزنید.

مشاور هرمس اپلای

شرایط تحصیل در هلند در رشته پزشکی

تمامی متقاضیان دکترا در هلند ممکن است از دو طریق موفق به دریافت پذیرش در هلند شوند. تحصیل در مقطع دکترا در هلند در مدارس تحقیقاتی یا مدارس عادی امکان‌پذیر است. دانشکده‌های پژوهشی در واقع مراکزی هستند که بر اساس توافقات انجام شده بین بسیاری از دانشگاه‌ها یا مؤسسات، افتتاح شده‌اند. مدارس عادی، کلاس‌های درس معمولی هستند که در محیط دانشگاه قرار دارند. البته لازم به ذکر است که مراحل اخذ دکتری از این دو روش یکسان بوده و شامل کنفرانس‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی می‌باشد. پس از تایید پایان نامه برای انتشار، فرد در دفاع عمومی از تحقیقات خود شرکت می‌کند و در یک مراسم سنتی مدرک دکترا اعطا می‌شود. تحصیل در مقطع دکتری در هلند به دلیل رعایت استانداردهای آموزشی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است. تحصیل در رشته پزشکی در کشور هلند شامل سه دسته کلی می‌شود:

مقطع کارشناسی: 3 سال

مقطع کارشناسی ارشد: 3 سال

آموزش: 1 سال

اولین دوره 3 ساله آموزش پزشکی در هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما به صراحت باید گفت دسترسی به این روش آموزشی دشوار است. به عنوان مثال، دوره‌های جهانی بهداشت و پزشکی مولکولی در دانشگاه خورونیخن، دو دوره‌ای هستند که به این ترتیب برگزار می‌شوند. دانشگاه ماستریخ نیز دوره‌های مشابه زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. اگرچه دوره‌های زبان انگلیسی در دسترس است، اما برای پزشکان در هلند، تسلط به زبان هلندی ضروری است. یادگیری هلندی بسیار مهم است زیرا فرد نمی‌تواند مدرک کارشناسی ارشد را به پایان برساند.

اخذ آسان پذیرش دانشگاه‌های هلندی با کمک هرمس اپلای

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های هلندی به نسبت دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگر در اتحادیه اروپا سخت تر است. این به آن معنی است که بدون کمک وکلای مهاجرتی نمی‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای به این کشور سفر کنید و تحصیلات خود را شروع کنید. بلکه شرایط و مدارک مورد نیاز این کشور به طور کلی روند سریع‌تر و راحت‌تری را طی می‌کنند و شانس شما برای کسب تجربه ناب تحصیل در خارج از کشور بسیار بالاتر خواهد بود. برای اینکه خیالتان بابت اخذ ویزا و پذیرش بهترین دانشگاه‌های مجاری راحت باشد، به صفحه درستی آمده‌اید؛ کافیست همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی مشخصات‌تان را برای مشاورین ما در هرمس اپلای ارسال کنید تا پرونده مهاجری‌تان هرچه سریع‌تر به جریان بیافتد.

تحصیل در دانشگاه‌های تحقیقاتی هلند

دانشگاه‌های تحقیقاتی در هلند در واقع دانشگاه‌های معمولی هستند که در سرتاسر جهان باز هستند. دانشجویان این دانشگاه‌ها پس از اتمام تحصیلات خود در هلند، امکان فعالیت پژوهشی را خواهند داشت. البته حوزه فعالیت آن‌ها محدود به تحقیق نیست، بلکه کاریابی در این زمینه آسان‌تر است. در حال حاضر 240000 دانشجو در این دانشگاه‌ها در هلند تحصیل می‌کنند و تعداد دانشجویان هر دانشگاه بین 6000 تا 30000 نفر است. مدت زمان دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های پژوهش محور هلند به شرح زیر است:

  • دکتری 3 سال
  • لیسانس 3 سال
  • لیسانس هنر 3 سال
  • فوق لیسانس از 1 تا 2 سال
  • کارشناسی ارشد هنر از 1 تا 3 سال

بررسی هزینه تحصیل در هلند

جالب است بدانید که هزینه‌های تحصیل در هلند نسبتا پایین و همچنین هزینه‌های زندگی نسبتا ارزان است. میانگین هزینه تحصیل در هلند در سال 2023 شامل:

مدرک کارشناسی: 6000 یورو تا 15000 یورو

مدرک کارشناسی ارشد: 8000 یورو تا 20000 یورو

تجربه نشان داده است که دانشجویانی که در هلند مشغول به تحصیل هستند برای یک ماه از زندگی خود به 1100 تا 1300 یورو در ماه نیاز دارند. به عنوان یک دانشجو می‌توانید در بسیاری از رستوران‌ها، موزه‌ها و سینماها تخفیف بگیرید. همچنین منابع زیادی برای کمک به پرداخت قبوض شما وجود دارد. به طور کلی می‌توان هزینه‌های زندگی در هلند را با کمک بورسیه به طور کامل پوشش داد، البته لازم به ذکر است که دریافت بورسیه تحصیلی در هلند کار آسانی نخواهد بود. برای محاسبه دقیق تر، در ادامه لیستی از هزینه‌های زندگی در کشور هلند را مورد بررسی قرار دادیم که شامل:

پرچم هلند

پذیرش از دانشگاه‌های هلند در سال 2023

اولین قدم متقاضیان تحصیل در هلند در سال 2023، دریافت ویزای تحصیلی خود از دانشگاه‌های این کشور است. همه متقاضیان موظفند مدارک تحصیلی خود از جمله ریز نمرات را به انگلیسی یا هلندی ترجمه کنند. در مرحله بعدی، افراد باید در سیستمی که توسط دولت هلند برای دانشجویان بین المللی تنظیم شده است، ثبت نام کنند. سپس با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود می‌توانند در مورد مدارک اصلی خود اطلاعات کسب کنند.

پس از مدتی و بر اساس برنامه رسمی اعلام شده از سوی دانشگاه، متقاضیان نامه‌ای دریافت می‌کنند که در آن مشخص می‌شود آیا فرد قادر به دریافت پذیرش است یا خیر. پس از اخذ پذیرش، هر کسی می‌تواند برای ویزای تحصیلی هلند اقدام کند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی هلند با هرمس اپلای

1. بررسی شرایط

در مرحله اول، شما با پشتیبانان متخصص تیم ما ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها، شرایط شما را بررسی می‌کنند که آیا امکان دریافت ویزای تحصیلی هلند را دارید یا خیر؟

2. تهیه مدارک

در صورتی که شرایط شما تأیید شد، باید مدارکی را که از شما خواسته می‌شود (و در بالا هم بیان شد) به همراه برخی فرم ها تکمیل نمایید.

3. تکمیل کارها توسط هرمس اپلای

در آخر کارشناسان مجموعه هرمس اپلای تمام کارهای دشوار مربوطه نظیر دریافت ویزا و ثبت نام شما در دانشگاه های برتر هلند را انجام خواهند داد و شما دچار هیچ سختی نخواهید شد.

سوالاتی که کلاینت های قبلی پرسیده اند

هلند اولین کشور غیر انگلیسی زبان بوده که دوره‌های زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برنامه‌هایی را به زبان هلندی یا انگلیسی مطالعه کنند که می‌تواند پیشنهاد ایده‌آلی برای تحصیل در خارج از کشور باشد.

در دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌توانید در رشته‌های مختلف مانند اقتصاد، بهداشت، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره در مقطع کارشناسی ثبت نام کنید.

آمادگی عمومی برای شروع تحصیل، آمادگی برای شرکت در بازار کار هلند، شرکت در دوره‌های کارآموزی و افزایش توانایی پیوستن به بازار کار.

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.
برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

مشاورهای هرمس اپلای