تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا بیشتر بر ارتقای سطح علمی (آکادمیک) و سطح دانش زبان دانشجویان تمرکز دارد و آنها را برای بازار کار کانادا بعد از فارغ التحصیلی آماده می کند. کاربردی بودن رشته مورد نظر بیشتر از جنبه های تئوری آن اهمیت دارد . این دوره های تحقیقاتی و کارورزی در کالج های کانادا جزو برنامه های اصلی کورس تحصیلی می باشند. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کالج های کشور کانادا پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

پذیرش از کالج های کانادا در مقایسه با دانشگاه ها ساده تر است و دانشجویان به راحتی می توانند بعد از اتمام دوره های کالج خود وارد دانشگاه های کانادا شوند. به هر حال برای تحصیل در کالج های این کشور باید نمره آیلتس ۶ به بالا ارایه دهید. اما جای نگرانی نیست! چون همه ی کالج ها با نمره آیلتس پایین اجازه ی شرکت در دوره های ارتقا سطح زبان را به دانشجو می دهند و بعد از آوردن نمره قبولی در آیلتس، می توانند در کورس اصلی به تحصیل خود ادامه دهند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

میزان هزینه ی تحصیل در کالج های کانادا

شهریه های تحصیل در کالج های این کشور با توجه به چندین عوامل مختلف مانند : دوره و مقطع تحصیلی ، ایالتی که قصد تحصیل در آن را دارید ، رشته تحصیلی و غیره… می تواند متفاوت باشد. به طور کلی شهریه ی کالج های کانادا سالیانه به طور نسبی برای دوره های کاردانی در حدود 3500 الی 15,000 دلار کانادا و برای مقطع کارشناسی تقریبا 15,000 تا 55,000 دلار کانادا می باشد.

می توان گفت ، برای اخذ پذیرش از کالج های کشور کانادا محدودیت سنی وجود ندارد اما حتما باید موردی برای تحصیل پیدا شود که در آن به صورت کاملا شفاف، هدف از تحصیل، انگیزه برای تحصیل و از همه مهم تر سن و سایر عوامل تاثیرگذار در پروسه پذیرش و ویزا را توضیح دهید.

از جالبترین مزایای تحصیل در کالج های کشور کانادا این است که همراه متقاضی اصلی می تواند ویزای توریستی(بازدید) و از همه مهتر ویزای کار کانادا (open work permit) را بگیرد حتی اگر فرزند داشته باشد، اجازه تحصیل رایگان دارد.

چگونه برای گرفتن اقامت دائم کانادا بعد از اتمام دوره های کالج در کانادا اقدام کنیم؟

اخذ اقامت دائم کانادا پس از دوره های کالج ، بسته به استانی که در آن تحصیل کرده اید می تواند روش های متفاوتی داشته باشد.کانادا دارای ۱۱ استان است و هر کدام شرایط خاص خود را برای اخذ اقامت پس از اتمام دوره های کالج این کشور مطرح می کنند.

مثلا بعضی استان ها بعد از کالج و سپس ادامه تحصیل، بلافاصله به شما اقامت دائم می دهند(البته بسته به شرایطی) و بعضی استان های دیگر بعد از پایان کالج و یا به طور کلی تحصیلات شما، اول اجازه کار می دهند و بعداز 2 سال کار میتوانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در کالج‌ های کشور کانادا

افرادی که خواهان تحصیل در کالج های کانادا هستند، باید مدارک مرتبط با مقاطع تحصیلی قبلی خود را به همراه داشته باشند. از میان سایر مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های این کشور می‌توان به گواهی تمکن مالی اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای دریافت گواهی تمکن مالی باید از گردش حساب بانکی خود یک گزارش تهیه کنید.

گواهی سلامت جسمانی یکی دیگر از مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های کشور کانادا است. تمامی افرادی که خواهان دریافت پذیرش از کالج‌های این کشور هستند، باید دو قطعه عکس به همراه داشته باشند. هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور کانادا 150 دلار کانادا است. در هنگام ثبت درخواست اخذ ویزای تحصیلی باید رسید پرداخت هزینه صدور را به همراه داشته باشید.

برخی از دانشجویان می‌خواهند برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود نیز ویزای همراه بگیرند. در صورتی که افراد خواهان دریافت ویزای کانادا برای همسر و فرزندان خود باشند، باید سند ازدواج و گواهی تولد فرزندان خود را به اداره مهاجرت ارائه دهند.

برترین کالج‌ های کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی در آن ها

از میان برترین کالج‌های کشور کانادا می‌توان به کالج جورج براون اشاره کرد. این کالج در شهر تورنتو واقع شده است. کالج لویالیست در شهر بلویل نیز یکی دیگر از برترین کالج‌های کشور کانادا است. این کالج پیش از اعطای پذیرش با افراد مصاحبه می‌کند. موفقیت در مصاحبه برای اخذ پذیرش از کالج لویالیست الزامی به حساب می‌آید.

کالج هامبر نیز یکی دیگر از برترین کالج‌های کشور کانادا است. متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا برای اخذ پذیرش از این کالج باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. در نظر داشته باشید که کالج هامبر در شهر تورنتو واقع شده است. در حال حاضر، بیش از 7 هزار نفر در این کالج مشغول به تحصیل هستند.

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا می‌خواهند که از سمت کالج‌های این کشور بورسیه دریافت کنند. برخی کالج‌ های کشور کانادا برنامه‌های مختلفی را برای اعطای بورسیه به دانشجویان بین‌ المللی تدارک دیده‌اند. شایان ذکر است که در هنگام اعطای بورسیه، افرادی که دارای رزومه تحصیلی قوی هستند، در اولویت قرار می‌گیرند. کالج‌ های کانادا از افرادی که بورسیه تحصیلی دریافت کنند، هزینه‌ای به عنوان شهریه دریافت نمی‌کنند. برای دریافت راهنمایی در زمینه اخذ پذیرش از کالج‌های کشور کانادا و بورسیه آن‌ها می‌توانید با مؤسسه هرمس اپلای تماس بگیرید.

شرایط دریافت ویزای کاری کشور کانادا پس از فارغ ‌التحصیلی از کالج‌ های این کشور

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا، تمامی افرادی که از دانشگاه‌ های این کشور فارغ‌ التحصیل می‌شوند، می‌توانند تا 36 ماه در کانادا بمانند. در صورتی که افراد طی این مدت بتوانند یک فرصت شغلی بیابند، برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری واجد شرایط می‌شوند. افراد پس از تحصیل در کالج های کانادا می‌توانند طی مدت ‌زمان نسبتاً کوتاهی فرصت شغلی بیابند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که یافتن موقعیت کاری در این کشور برای فارغ‌ التحصیلان کار دشواری محسوب نمی‌شود.

در هنگام تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری ارائه نامه جاب آفر از سمت یک کارفرمای کانادایی ضروری است. از میان سایر مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری پس از فارغ‌ التحصیلی از کالج‌ می‌توان به گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. در واقع، افرادی که حین تحصیل در کالج های کانادا مرتکب جرمی شده باشند، نمی‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

در حال حاضر، هزینه تبدیل ویزای تحصیلی کشور کانادا به ویزای کاری 85 دلار است. افرادی که خواهان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری هستند، باید در هنگام ثبت درخواست تبدیل ویزا یک تقاضانامه نگارش کنند. معمولاً مدت زمان لازم برای انجام فرایند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بین یک تا سه هفته طول می‌کشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان هستند، زندگی در کانادا گزینه‌ی جذابی است.

سخن پایانی

کانادا کشوری است که افراد بسیاری برای مقاصد تحصیلی خود به آن مهاجرت میکنند اما چرا؟همانطور که در این مقاله نیز خدمتتان عرض شد سطح علمی و آموزشی در کشور کانادا و دانشگاه های کانادا بسیار بالا بوده و بر ارتقای سطح دانشجویان نیز تمرکز دارد و ادانشجویان میتوانند پس از پایان دوران تحصیلات خود وارد بازار کار کانادا شوند و به کار و زندگی در کانادا بپردازند و ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند.اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج های کانادا را دارید میتوانید با پرکردن فرم اریابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای در این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شهریه کالج های کانادا برای کاردانی و کارشناسی چقدر است؟
به طور کلی شهریه ی کالج های کانادا سالیانه به طور نسبی برای دوره های کاردانی در حدود 3500 الی 15,000 دلار کانادا و برای مقطع کارشناسی تقریبا 15,000 تا 55,000 دلار کانادا می باشد.
اگر مدرک قبولی زبان با نمره پایین باشد میتوان در کالج های کانادا تحصیل کرد؟
بله، یکی از ویژگی های تحصیل در کالج های کانادا این است که اگر نمره پایین در مدرک زبان داشته باشید به شما اجازه شرکت در دوره های ارتقا سطح زبان را میدهند و بعد از بالابردن نمره خود میتوانید در کورس های اصلی شرکت کنید.
آیا دانشجویی که در کالج های کانادا تحصیل میکند میتواند همراه خود را باخود ببرد؟
بله، یکی از مزایای تحصیل در کالج های کانادا این است که همراه متقاضی میتواند هم ویزای توریستی دریافت کند و هم ویزای کاری.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوود
1 سال قبل

چه کالج‌هایی در کانادا وجود دارند؟

آقای قلی پور
پاسخ به  داوود
1 سال قبل

در کانادا بیش از ۱۵۰ کالج وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. برخی از این کالج‌ها:

کالج بورلیتس در بریتیش کلمبیا
کالج هریتیج در آلبرتا
کالج جرج براون در اونتاریو
کالج داوسون در کبک
در ضمن بسیاری از کالج‌های کانادا برنامه های بین المللی دارن و برای دانشجویان بین‌المللی مناسب هستن.

نیما
1 سال قبل

هزینه تحصیل در کالج های کانادا بالاست؟

آقای قلی پور
پاسخ به  نیما
1 سال قبل

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا بستگی به محل قرارگیری کالج و نوع برنامه تحصیلی داره. برخی کالج‌ها هزینه‌های بسیار بالایی دارند، در حالی که بعضی دیگه به دلیل موقعیت جغرافیایی و برنامه‌های مشخص خود هزینه‌های کمتری دارند. اما با توجه به اینکه بیشتر کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به دلیل رقابت با دیگر مؤسسات آموزشی جهانی تخفیف هزینه در نظر گرفتن، هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا ممکنه نسبتاً کمتر از آمریکا یا اروپا باشد.

کادر هرمس اپلای