تحصیل دکتری در ترکیه؛ فرصت‌ها، شرایط و راهنمایی برای دانشجویان

تحصیل دکتری در ترکیه؛ فرصت‌ها، شرایط و راهنمایی برای دانشجویان

موارد رشته های محبوب و همچنین دانشگاه های برتر برای تحصیل دکتری در ترکیه بسیار زیاد است. دانشگاه های ترکیه مدرن و با امکانات خوب هستند. بسیاری از مدارک تحصیلی به دست آمده در ترکیه در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. هزینه زندگی در ترکیه کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. همین عوامل سبب شده است که تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی باشد. همچنین باید این نکته را نیز عنوان کرد که کشور ترکیه به دلیل برخورداری از شرایط ایده‌آل اقتصادی، تحصیلی، شغلی، متد‌های آموزشی عالی، کادر آموزشی فوق‌العاده و غیره برای شرایط تحصیل دکترا در ترکیه بسیار عالی است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا ترکیه گزینه مناسبی برای تحصیل در مقطع دکتری است؟

کشور ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در مقطع دکتری است زیرا شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده‌‌آل است. مواردی که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم، دلایلی را که کشور ترکیه را به گزینه‌ای مناسب برای تحصیل در مقطع دکتری تبدیل کرده است به طور کامل توضیح می‌دهد.

چرا ترکیه گزینه مناسبی برای تحصیل در مقطع دکتری است؟

• امنیت بالای زندگی
یکی از دلایلی که کشور ترکیه را به گزینه‌ای مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است، امنیت بالای آن است. به عبارتی دولت ترکیه در راستای آرامش و رفاه شهروندان خود، سیستم کنترلی خود را به‌گونه‌ای سازمان‌دهی کرده است که مواردی همچون هرج‌ومرج و غیره در آن مشاهده نشود.

• هزینه‌های مناسب مسکن و مواد غذایی
هزینه‌های امکانات رفاهی مختلف در کشور ترکیه بسیار مناسب است به‌طوری‌که شهروندان این کشور در هر ماه حجم کمی از حقوق خود را برای هزینه‌های فوق کنار می‌‌گذارند. متقاضیانی که از طریق تحصیل در مقطع دکتری به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند در طول دوران تحصیل خود با استفاده از شغل دانشجویی می‌توانند بدون هیچ کمبودی هزینه‌های مختلف زندگی همچون مسکن، مواد غذایی و غیره را تأمین کنند.

• سیستم حمل‌ونقل عالی
در کشور ترکیه سیستم حمل‌ونقل به‌صورتی است که متقاضیان را با هزینه‌ای بسیار کم و با سرعت بالا میان نقاط مختلف جابه‌جا خواهد کرد. ایجاد این سیستم حمل‌ونقل از جنبه‌های گوناگون به نفع متقاضیان تحصیل در ترکیه است زیرا از نظر مالی هیچ فشاری را به آن‌ها وارد نخواهد کرد.

• سیستم آموزشی پیشرفته و هوشمند
در دانشگاه‌های کشور ترکیه از بهترین سیستم آموزشی برای تعلیم دانشجویان استفاده می‌شود. به‌طوری‌که متقاضیان پس از پایان دوران تحصیل به حدی دانا هستند که اجازه کار در بهترین شرکت‌ها و کمپانی‌های مرتبط را خواهند داشت.

همچنین باید این نکته را نیز عنوان کرد که سیستم آموزشی کشور ترکیه برای تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری شرایطی را مشخص کرده است. از مهم‌ترین آن‌ها به مواردی همچون مدرک زبان آیلتس و تافل به همراه سوابق تحصیلی عالی می‌توان اشاره کرد. باوجودآنکه فیلتر‌های انتخاب متقاضیان برای تحصیل دکتری در کشور ترکیه بسیار سخت‌گیرانه است ولی در نهایت نتیجه خروجی از آن به نفع متقاضیان خواهد بود.

• نرخ کم بیکاری
در کشور ترکیه نرخ بیکاری بسیار کم است زیرا دولت این کشور هرساله در راستای جلوگیری از میزان بیکاران در جامعه مشاغل زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته نرخ کم بیکار در کشور ترکیه از دلایل مهمی است که متقاضیان را برای تحصیل دکتری و در نهایت اشتغال در آن ترغیب می‌کند.

• درآمد بالا
درآمد مشاغل مختلف در کشور ترکیه بسیار مناسب است. به‌طوری‌که متقاضیان با استفاده از میزان حقوق دریافتی خود در هر ماه به‌آسانی توانایی پرداخت هزینه‌های مختلف زندگی مانند مسکن، خوراک، پوشاک، شهریه دانشگاه و غیره را خواهند داشت.

شرایط تحصیل دکتری در ترکیه

دانشجویان فراوانی مایل به تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه می باشند و این کشور نیز شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان ارائه می کند. تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا تقریبا ۴ سال زمان می برد. بسیاری از دوره ها در ترکیه به زبان انگلیسی ارائه می شود هرچند که تحصیل به زبان ترکی نیز ممکن می باشد.

دلایل بسیار زیادی باعث مهاجرت دانشجویان به ترکیه شده است. شرایط کاری و منطقه ای و همچنین حداقل شهریه مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه ها از دلایلی است که مهاجران تمایل به مهاجرت پیدا کرده اند. در پایان دوره باید از رساله خود دفاع کنید تا بتوانید مدرک دکترا خود را دریافت کنید.

دوره های دکترا در این کشور بسیار به کشور های اروپایی شباهت دارد و شما باید 240 واحد ECTS را پاس کنید. یک آزمون نیز جهت تعیین صلاحیت دانشجویان برگزار می شوند که دانشجویان ملزم به قبولی در آن آزمون می باشند. پس از قبولی در این آزمون و همچنین دفاع از پروپوزال می توانید به تحصیل ادامه بدهید.

شرایط پذیرفته شدن در این مقطع سخت تر از مقاطع پایین تر است و لذا سیستم رقابتی تر می باشد. در پایان ۴ سال مدرک دکترا خود را می توانید دریافت کنید و پس از آن وارد بازار کار شوید.

شرایط تحصیل دکتری در ترکیه

یکی از شرایط بسیار مهم دیگر برای تحصیل دکتری در کشور ترکیه، برخورداری از مدرک زبان ترکی به همراه مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل است. متقاضیان برای اینکه شانس خود را در راستای ویزای تحصیلی کشور ترکیه افزایش دهند هیچ‌گونه سوء پیشینه‌ای نداشته و در حوزه موردنظر پرونده درخشانی داشته باشند. هر چه متقاضیان در طول دوران قبلی تحصیل خود موفق به دریافت ریز نمرات و سوابق ایده‌آل‌تری شده باشند، شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی این کشور خواهند داشت.

همچنین باید این نکته را نیز عنوان کرد که برخی از دانشگاه‌های ترکیه به‌صورت خصوصی فعالیت کرده و در هر ترم هزینه‌های متغیری را از متقاضیان دریافت خواهند کرد. به همین دلیل تمکن مالی یکی از شرایط بسیار مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی ترکیه به‌حساب می‌آید.

محبوب ترین رشته های تحصیلی مقطع دکتری در ترکیه

– مطالعات معماری – مطالعات هنر – مطالعات کسب و کار- مطالعات طراحی– مطالعات اقتصادی  – مطالعات مهندسی  – مطالعات انسانی – علوم زندگی– مطالعات مدیریت – علوم طبیعی – علوم اجتماعی – مطالعات فن آوری – مطالعات اداری – آموزش – مطالعات انرژی – مطالعات محیطی – روزنامه نگاری و ارتباطات اجتماعی – زبان ها – مطالعات بازاریابی – هنرهای نمایشی – ورزش  –گردشگری و مهمانداری

دانشگاه های برتر برای تحصیل دکتری در ترکیه

ترکیه یکی از ایده‌آل‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت از طریق تحصیل است. به همین دلیل باتوجه‌به آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی متخصصان مربوطه، میزان مهاجرت تحصیلی به این کشور در چند سال اخیر به میزان زیادی افزایش‌یافته است. درصورتی‌که متقاضیان مرکز علمی مناسبی را برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل در مقطع دکتری انتخاب کنند، شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه موردنظر افزایش خواهند داد.

در حالت کلی دانشگاه‌های زیادی در کشور ترکیه وجود دارند ولی تاکنون تنها برخی از آن‌ها موفق به دریافت تمام ایده‌آل‌های لازم شده‌اند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، بهترین دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه را برای تحصیل دکتری در کشور ترکیه توضیح می‌دهد.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دکتری در ترکیه

– دانشگاه kadir has

– دانشگاه okan

– دانشگاه izmir

– دانشگاه yasar

– دانشگاه Abdullah gul

– دانشگاه hasan kalyoncu

مدارک لازم برای تحصیل دکتری در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل برخورداری از وضعیت مطلوب اقتصادی، درمانی، تحصیلی، امنیتی، امکانات رفاهی مطلوب، هزینه‌های مناسب زندگی و غیره یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل به‌حساب می‌آید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه کمی طولانی است. ولی درصورتی‌که مراحل مربوط به آن مانند جمع‌آوری صحیح مدارک بادقت بالایی انجام پذیرد، شانس افراد برای دریافت ویزای مربوطه افزایش خواهد یافت. ارائه صحیح و کامل مدارک به سفارت به متقاضیان اجازه خواهد داد تا در مدت‌زمان کوتاهی به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کرده و هزینه‌های مناسبی را برای آن پرداخت کنند.

 

مواردی که در ادامه نام‌برده‌شده است تمام مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل دکتری در کشور ترکیه را به طور کامل توضیح می‌دهد.

– مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

– مدرک کارشناسی و ریز نمرات

– مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات

– فرم درخواست آنلاین

– رزومه  متقاضی

– ارائه ی گذرنامه

– انگیزه نامه

– توصیه نامه

–  مدرک زبان انگلیسی TOEFL نمره حداقلIBT 79

– نمره زبان ترکی برای دوره های ترکی (TOMER حداقل نمره B2)

– ارائه ی مدرک GMAT  و GRE

هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه

معمولا هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به دیگر کشور های اروپایی پایین تر بوده و هزینه زندگی یک نفر به طور میانگین حدود 401.8 دلار در ماه (بدون احتساب اجاره) در این کشور است. همچنین هزینه تحصیل دوره دکتری به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی ۵۰۰ تا 1000 دلار به ازای هر سال است. هزینه برای دوره هایی که به زبان ترکی ارائه می شوند ، کمتر است. از طرف دیگر، شهریه در دانشگاه های خصوصی حدود ۵۲۵۰ تا ۱۷۵۰۰ یورو به ازای هر سال است. با این وجود، فرصت های بورسیه ای در این دانشگاه ها بیشتر می باشند .

هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کشور ترکیه در مقطع دکتری

تحصیل در دانشگاه‌های کشور ترکیه مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد به همین دلیل هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه در مقطع دکتری اقدام می‌کنند. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است تمام مزایای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع دکتری را به طور کامل توضیح می‌دهد.

• یکی از مزایای تحصیل در ترکیه که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا را برای تحصیل در مقطع دکتری ترغیب می‌کند، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از پایان دوره تحصیل است.

• متقاضیان با دریافت ویزای تحصیل دکتری در کشور ترکیه می‌توانند به‌آسانی از بسیاری از امکانات رفاهی این کشور به طور کامل استفاده کنند.

• هزینه‌های تحصیل دکتری در کشور ترکیه به صورتی است که متقاضیان بدون هیچ فشار اقتصادی توانایی پرداخت آن را خواهند داشت.

• کسانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی کشور ترکیه در مقطع دکتری شوند، با استفاده از ویزای مربوطه اجازه سفر به بسیاری از کشور‌های دنیا همچون کشور‌های زیرمجموعه حوزه شینگن را خواهند داشت.

• مدارک فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌های ترکیه در مقطع دکتری به حدی معتبر و باارزش است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند در پایان دوران تحصیل خود در بهترین شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.

طریقه دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه

پروسه دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه کمی طولانی و پیچیده است. بااین‌حال درصورتی‌که متقاضیان مراحل مربوط به آن را بادقت بالا و حساسیت ویژه‌ای انجام دهند، شانس خود را برای دریافت آن افزایش خواهند داد. در حالت کلی متقاضیان در مرحله اول برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه باید اطلاعات دقیقی را درباره آن به دست آورند که این هدف به‌وسیله مشورت با وکلای مهاجرتی ممکن است.

مزایای تحصیل دکتری در ترکیه می‌تواند شامل گستردگی برنامه‌های تحصیلی، امکانات تحقیقاتی پیشرفته، هزینه‌های تحصیلی معقول و فرصت‌های ارتباطی با اساتید متخصص در زمینه‌های مختلف باشد. دانشگاه‌های ترکیه برخی از برنامه‌های بین‌المللی مانند Erasmus Mundus و Tempus را نیز ارائه می‌دهند که به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا تجربیات آموزشی خود را در دانشگاه‌های مختلفی در سراسر جهان گسترش دهند. همچنین، ترکیه به عنوان مرکز آموزش عالی در منطقه شناخته می‌شود و دارای دانشگاه‌های با تاریخچه معتبر و محیط دانشگاهی پویاست که می‌تواند فرصت‌های شغلی و پژوهشی مناسبی را برای دانشجویان دکتری فراهم کند.

همچنین باید به این نکته دقت کرد که وکلای مهاجرتی سفیران به دلیل آنکه به طور دائم اطلاعات خود را درباره امور مهاجرتی آپدیت می‌کنند، مشاوره‌های سازنده‌ای را به متقاضیان ارائه خواهند کرد. پس از این مرحله متقاضیان باید مدارک و استاد لازم برای دریافت ویزا را به طور کامل دریافت کنند.

اهمیت این مرحله بسیار بالا است زیرا مدیران مربوطه صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد را برای این هدف ازروی مدارک ارائه شده توسط آن‌ها تشخیص خواهند داد. البته متقاضیان قبل از ارائه مدارک به سفارت باید آن‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و دقت لازم را درباره عدم تغییر معنای اصلی محتوا داشته باشند. در نهایت مدارک مربوطه در زمان تعیین شده توسط سفارت به آن‌ها تحویل داده شده و پس از مدتی پاسخ نهایی به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از افراد می باشد. سیستم دانشگاهی در ترکیه عمدتا از سیستم آمریکایی مدل سازی شده است که می توان با دو سال تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه، مدرک خود را به دست آورد.

تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه با هرمس اپلای

در این مقاله به طور کامل به بررسی نکات و مسائل مربوط به تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه پرداخته شد. در حالت کلی کشور ترکیه از شرایط ایده‌آل اقتصادی، تحصیلی، امنیتی، درآمدی، شغلی و غیره ایده‌آل برخوردار است. همین مسئله است که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا را برای دریافت پذیرش تحصیلی این کشور ترغیب می‌کند

البته مهاجرت به کشور ترکیه از تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه نیازمند برخورداری از شرایط مختلفی است که شامل مدرک زبان، تمکن مالی، سوابق تحصیلی مناسب، ریز نمرات عالی و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. ویزای شرایط تحصیل دکترا در ترکیه به صورتی است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند از تمام امکانات رفاهی این کشور استفاده کرده و هزینه کمی را بابت آن پرداخت کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه چه مقدار زمان می برد؟
تقریبا ۴ سال زمان می برد
تعداد واحد های درسی در مقطع دکتری در کشور ترکیه چه تعداد میباشد؟
تعداد واحد های درسی در مقطع دکتری در کشور ترکیه چه تعداد میباشد؟
هزینه تحصیل دکترا در کشور ترکیه چه مقدار میباشد؟
هزینه تحصیل دوره دکتری به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی ۵۰۰ تا 1000 یورو به ازای هر سال است و به زبان ترکی کمتر می باشد همچنین شهریه در دانشگاه های خصوصی حدود ۵۲۵۰ تا ۱۷۵۰۰ یورو به ازای هر سال است
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای