تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

امکان تحصیل رایگان در اتریش با توجه به سیستم آموزشی در این کشور، برای دانشجویان اروپایی و بین المللی غیر اروپایی فراهم شده است. در واقع بورسیه تحصیلی اتریش برای دانشجویان و محققان بین‌المللی در مؤسسات مختلف این کشور قابل درخواست بوده و اغلب به نتیجه میرسد. در این مقاله به بررسی مدارک لازم، روش های اخذ بورسیه و شرایط تحصیل رایگان در اتریش میپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

نحوه درخواست بورس تحصیلی

درخواست بورس تحصیلی برای تحصیل رایگان در اتریش به برنامه بورس تحصیلی شما بستگی دارد. اول، باید پایگاه اطلاعاتی خود را جستجو کنید – www.grants.at – جایی است که می‌توانید در آن یک نقشه کلی از برنامه‌های تحصیلی ممکن برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در اتریش هستند پیدا کنید. در این سایت تمام اطلاعات مربوط به روند درخواست را پیدا خواهید کرد، برای مثال مهلت درخواست و تمامی اطلاعات مربوط به اسناد قابل ارائه برای اپلای. شما باید درخواست بورس را به صورت آنلاین ارسال کنید و یک کمیته انتخابی درخواست شما را بررسی کند.

OEAD مهم‌ترین تأمین‌کننده بورس تحصیلی در اتریش است، اما مؤسسات دیگری هم این خدمات را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید خلاصه‌ای از برنامه‌های بورس تحصیلی موجود در پایگاه اطلاعات را در  www.grants.at پیدا کنید. علاوه بر این، مؤسسات محلی را در کشور خود چک کنید، زیرا بعضی از آن‌ها نیز بورس تحصیلی رایگان در اتریش را ارائه می‌دهند.

نحوه درخواست بورس تحصیلی

نحوه ی اپلای در دانشگاه های اتریش

دانشجویانی که به دنبال تحصیل رایگان در اتریش هستند باید در دانشگاه اتریش ثبت‌نام کنند. دانشگاه‌های اتریش درخواست‌ها را مستقیماً در وب‌سایت‌های خود می‌پذیرند. روش پذیرش ممکن است بیش از ۲ ماه طول بکشد. پس از پذیرش در یک دانشگاه شناخته شده، می‌توانید برای ویزای تحصیلی درخواست بدهید. درخواست ویزا را می‌توانید به نزدیک‌ترین سفارت یا دفتر کنسولگری اتریش بفرستید. سفارتخانه‌های اتریش مستلزم ارائه مدارک تحصیلی بین‌المللی دانشجویان خارجی هستند. این الزام به این خاطر است که اطمینان حاصل شود که دانش جویان برای مهاجرت و اقامت در اتریش پول کافی داشته باشند. این مبلغ به عنوان یک سال هزینه زندگی برای هر درخواست تحصیلی در برنامه ثابت می‌باشد. هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر در حدود 983.3 یورو (بدون احتساب اجاره) در ماه است.

تحصیل رایگان در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که تحصیل در آن برای دانشجویان بین‌المللی معمولاً رایگان است. در واقع به‌ قدری هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کشور اتریش پایین است که می‌توان به‌سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و عنوان تحصیل رایگان را به آن‌ها اختصاص داد. به‌صورت کلی هزینه تحصیل برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند در دانشگاه‌های دولتی کشور اتریش تنها ۳۶۳ یورو برای هر ترم است.

این در حالی است که هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند در هر ترم بین ۷۲۷ تا 7,500 یورو خواهد بود. به‌ غیر از این مبلغ، یک سری هزینه‌های جانبی دیگری مانند بیمه دانشجویی وجود دارد که هزینه آن هم در هر ترم ۲۰.۲۰ یورو خواهد بود.

کشور اتریش (Austria) یک سیستم آموزشی غنی و دولتی دارد که رایگان بوده و مانند نروژ (Norway) و فرانسه (France) شرایط بسیار مطلوبی را از نظر مالی برای دانشجو فراهم می‌کند. شرایط تحصیل رایگان در اتریش (Austria) هم برای دانشجوهای بومی این کشور و هم برای دانشجوهای بین‌المللی که برای اپلای و مهاجرت تحصیلی به اتریش اقدام کرده‌اند وجود دارد. اگرچه دانشجوهای مهاجر، موظف هستند مبلغی را جهت هزینه‌های دانشجویی خود بپردازند اما این هزینه برای هر ترم تحصیلی مازاد بر 380 یورو (Euro)، نخواهد شد. به خاطر این هزینه اندک و شدیدا به‌صرفه، هر ساله دانشجویان فراوانی، از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل رایگان در اتریش درخواست می‌‌دهند.

اما اگر می‌خواهید همین مقدار را هم پرداخت نکنید و تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنید، کافی است تا از بورسیه‌های تحصیلی مختلفی که دولت این کشور برای دانشجویان مختلف خارجی در نظر گرفته است، استفاده کنید. به کمک این بورسیه‌های تحصیلی می‌توانید به‌سادگی تمامی هزینه‌های تحصیل در این کشور را پرداخت کرده و به‌ سادگی تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنید.

بورسیه تحصیلی اتریش

هنگام تحصیل در کشور اتریش (Austria)، بسته به اینکه از کدام کشور آمده باشید و از اهالی اتحادیه اروپا (European Union) باشید یا نه، شرایط دریافت انواع بورسیه تحصیلی برایتان فراهم به طور کلی، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برای دانشجوهای خارجی در کشور اتریش (Austria)، تدارک دیده شده است که با توجه به شرایط، دانشجویان می‌توانند برای گرفتن آن‌ها دست به کار شوند. معتبرترین سازمانی که دانشجوهای غیربومی برای اخذ بورسیه تحصیلی اتریش (Austria) می‌توانند به آن مراجعه کنند آژانس آموزش و بین‌المللی سازی اتریش است که به اختصار با نماد OEAD نمایش داده می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل رایگان

برای اینکه بتوانید تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنید، باید بتوانید پذیرش دانشگاه‌های دولتی این کشور را به دست بیاورید. ما در این قسمت قصد داریم تا چند دانشگاه برتر اتریش که امکان تحصیل رایگان با بورسیه‌های تحصیلی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند، به شما معرفی کنیم.

این دانشگاه‌ها برای شهریه در هر ترم تنها ۷۲۷ یورو را از شما درخواست خواهند کرد. اما به یاد داشته باشید که ۷۲۷ یورو شهریه برای هر ترم در مقایسه با شهریه‌های ۶۰۰۰ یورویی، رقم بسیار پایینی به شمار می‌رود. اما از مهم‌ترین دانشگاه‌های اتریش با امکان تحصیل رایگان عبارت‌اند از:

دانشگاه فنی وین Technische Universität Wien

دانشگاه فنی وین که به‌اختصار TU شناخته می‌شود یک مؤسسه آکادمیک است که در سال 1815 تأسیس شد. این دانشگاه 19 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی، 31 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 3 برنامه در مقطع دکتری به همراه برنامه‌های مختلف آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. زبان تحصیل در دوره کارشناسی این دانشگاه آلمانی بوده و برای پذیرش تحصیلی در این مقطع باید حتماً به زبان آلمان تسلط داشته باشید. اما برنامه‌های آموزشی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی خواهد بود.

برترین رشته‌هایی که در دانشگاه فنی وین به دانشجویان ارائه می‌شود، عبارت است از: علوم و مهندسی محاسبات، علوم کامپیوتر، مهندسی زیست‌پزشکی، مهندسی عمران، معماری، مهندسی مکانیک، علوم مواد، مهندسی فرایند و…

این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی زیادی دارد که مبتنی بر شایستگی دانشجویان با نمره‌های مناسب به آن‌ها داده خواهد شد. همچنین کمک‌هزینه‌های تحصیلی حمایتی برای ترویج کار علمی و هنری و تحقیقاتی برای دانشجویان دکتری وجود دارد تا بدین صورت تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنند.

بهترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل رایگان

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین Wirtschaftsuniversität Wien

این دانشگاه که در شهر وین اتریش واقع شده است در سال ۱۸۹۸ تأسیس شد. دانشگاه اقتصاد وین بزرگ‌ترین دانشگاه اتریش است که بر روی تجارت و اقتصاد متمرکز شده است. این دانشگاه همچنین از لحاظ وسعت یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور اتریش است. از مهم‌ترین دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توان به رشته‌های بازرگانی، حسابداری، بازاریابی و اقتصاد ارائه کرد. همچنین بورسیه‌های مختلف و کمک‌های مالی زیادی برای دانشجویان وجود دارد تا تحصیل رایگان در اتریش را تجربه کنند.

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی Universität für Bodenkultur Wien

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی است که بر روی منابع تجدیدپذیر تمرکز دارد. این دانشگاه که در شهر وین واقع شده است در سال ۱۸۷۲ تأسیس شد. در این دانشگاه ۱۵ بخش مختلف وجود دارد که دوره‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌کند.

در دپارتمان اصلی و تخصصی این دانشگاه زمینه‌های علوم طبیعی، مهندسی بیوتکنولوژی و همچنین علوم اجتماعی و اقتصادی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این دانشگاه نیز بورسیه‌های مختلفی را در اختیار دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی خودش ارائه می‌دهد.

کالج مهندسی ولز Wels College of Engineering (WCE)

دانشگاه مهندسی اتریش در ولز یکی از دانشگاه‌های پیشرو در بین دانشگاه‌های علمی و کاربردی بوده که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد. این دانشگاه بر روی زمینه‌های مختلفی مانند شبیه‌سازی کنترل خودکار، مدیریت نوآوری و فناوری، انرژی و محیط‌زیست، فناوری مواد غذایی و بیوتکنولوژی، فناوری اندازه‌گیری، مهندسی مواد و تولید تحقیقات انجام می‌دهد.

در این دانشگاه همچنین تمامی رشته‌های اصلی مهندسی ارائه خواهد شد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک، ارتباطات و رسانه اشاره کرد. تحصیل رایگان در اتریش به کمک این دانشگاه امکان‌پذیر بوده و با کسب بورسیه‌های تحصیلی مختلف می‌توانید هزینه‌های خودتان را به صفر کاهش دهید.

دانشگاه لینز Universität Linz

دانشگاه لینز که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد به‌عنوان یکی از دانشگاه‌هایی که در زمینه‌های فناوری و توسعه اجتماعی پیشرو بوده است، شناخته می‌شود. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه لینز می‌توان به پروژه‌های تحقیقاتی متعددی که با همکاری شرکت‌های صنعتی انجام می‌شود، اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند دوره‌های کارآموزی مختلف صنعتی که توسط این دانشگاه برگزار می‌شود را تجربه کرده تا بدین صورت در زمان تحصیل دانش عملی بالایی را کسب کنند.

دانشگاه لینز اتریش دارای ۴ دانشکده و ۳ مدرسه است که ۴۶ رشته تحصیلی برای دانشجویان را در هر ترم تحصیلی به آن‌ها ارائه خواهد کرد. از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه لینز می‌توان به پزشکی، حقوق، مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و اقتصاد اشاره داشت. تحصیل رایگان در اتریش به کمک دانشگاه لینز امکان‌پذیر بوده و به شما این فرصت را می‌دهد تا با کمترین هزینه‌ها، از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوید.

دانشگاه وین Universität Vienna

یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی موجود در کشور اتریش، دانشگاه وین است که در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد. دانشگاه وین اتریش را می‌توان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مؤسسه آموزشی در این کشور دانست که سالانه دانشجویان بسیار زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. دانشگاه وین می‌تواند دانشجویان خود را برای ورود به صنعت آماده کرده و آن‌ها را با یک تفکر انتقادی و قدرت تصمیم‌گیری بالا تربیت کند.

دریافت ویزای دانشجویی یا مجوز تحصیلی اتریش

قبل از سفر به اتریش، ویزا می‌تواند فقط برای مقام ارشد صلاحیت اتریش (سفارت، کنسولگری) اپلای شود. این مقام نیز ویزا را صادر خواهد کرد. ویزا (به عنوان مثال، ویزای اقامت D) در اتریش قابل تمدید نیست! شما می‌توانید درخواست اجازه اقامت برای دانشجویان را به مقام ارشد اتریش در کشور خود یا در مقام اقامت مجاز در اتریش پس از ورود قانونی و در طول اقامت قانونی خود بفرستید.

دریافت ویزای دانشجویی یا مجوز تحصیلی اتریش

شرایط لازم برای ویزا / اجازه اقامت در اتریش چیست؟

شما می‌توانید تمام اطلاعات دقیق را در وب‌سایت OeAD پیدا کنید. وب‌سایت و راهنماها، چک‌لیست‌های لازم برای درخواست ویزا یا مجوز اقامت را ارائه می‌دهند؛ همچنین می‌توانید تمام لینک‌های لازم به فرم‌های درخواست، توضیح فرم‌های درخواست به زبان انگلیسی و جزئیات تماس دانشگاه‌ها و مقامات اتریش را پیدا کنید. مطمئن شوید که برنامه شما کامل شده است اگر لازم باشد مقامات اتریشی برای دریافت اطلاعات بیشتر مدارک را به شما برگردانند، ممکن است فرایند درخواست تحصیل رایگان در اتریش با تأخیر انجام شود.

درخواست و الزامات ورود به اتریش

برای درخواست تحصیل رایگان در اتریش، باید درخواست و مدارک لازم را به دانشگاه ارسال کنید:

درخواست پذیرش – فرم درخواست دانشگاه (می‌تواند از صفحه اصلی دانشگاه دانلود کنید یا توسط آن‌ها ارسال می‌شود)نامزد باید برنامه‌ای را که خواسته مطالعه و اطلاعات شخصی مربوطه را ذکر کند

اثبات ملیت همراه با نسخه‌ای از هویت رسمی همراه با اسناد مسافرتی یا عکس (در صورت لزوم)

مدارک لازم برای درخواست تحصیل رایگان در اتریش

شرایط پذیرش عمومی دانشگاهی (نسخه‌های تائید شده برای دانشجویان بین‌المللی)

برای دوره کارشناسی و دیپلم: مدارک تحصیلی متوسطه یا معادل آن

برای دوره کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی یا معادل آن

برای دوره دکتری: دیپلم، کارشناسی ارشد یا معادل آن

مدارک اثبات مهارت در زبان آلمانی برای بسیاری از درخواست های بورس تحصیلی، ضروری است و باید در صورت وجود اسناد درخواست، (مثلاً آزمون آلمانی با مدرک تحصیلی، دیپلم دوره زبان) ارائه شود

معرفی دانشگاه های اتریش

معرفی دانشگاه های اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که افراد بومی و غیربومی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند. اتریش دارای ۱۲ دانشگاه خصوصی، ۲۲ دانشگاه دولتی، ۲۷ کالج و ۲۷ دانشگاه علوم کاربردی غیر دولتی است.

سخن آخر

دانشگاه های اتریش مانند سیستم آموزشی کشور آلمان خدمات تحصیل به صورت رایگان را ارائه میدهند. بسته به کشور مبدأ و سطح علمی، دانشجویان میتوانند برای اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در اتریش اقدام کنند. بورسیه تحصیلی اتریش توسط موسسات مختلف از جمله خود دانشگاه ها و موسسه OEAD  به دانشجویان ارائه میشود. شرایط تحصیل رایگان در اتریش برای دانشجویان بین الملل به خصوص دانشجویان ایرانی، فرصتی منحصر به فرد برای ادامه تحصیل در کشوری اروپایی با سطح علمی بالا فراهم میکند. اگر شما نیز جذب این رویداد شده اید، فرم را پر کرده و برای دریافت مشاوره ررایگان، منتظر تماس کارشناسان هرمس اپلای باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا میتوان از کشور اتریش بورس تحصیلی دریافت کرد؟
بله، درخواست بورس تحصیلی به برنامه بورسی شما بستگی دارد. بطور مثال مهلت درخواست و تمامی اطلاعات مربوط به اسناد قابل ارائه برای اپلای شما، باید بصورت آنلاین ارسال کنید تا کمیته انتخابی بتواند درخواست شمارا بررسی کند.
میزان مبلغی که برای تحصیل در کشور اتریش باید داشته باشیم چقدر است؟
هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر در حدود 983.3 یورو (بدون احتساب اجاره) در ماه است.
شهریه دانشگاه های کشور اتریش چقدر است؟
بطور کلی هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی این کشور مبلغ ۳۶۳ یورو برای هر ترم است. اما برای دانشجویان خارجی که عضویت اتحادیه اروپا را ندارند باید در هر ترم مبلغی بین ۷۲۷ تا 7500 یورو پرداخت کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه
2 سال قبل

سلام
در صورت اخذ بورسیه میشه برای اقامت دائم هم اقدام کرد؟؟؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

بعد از 5 سال زدگی در کشور مد نظر میتونید برای اقامت دائم اقدام کنید

امیر
2 سال قبل

سلام امیر عزیزی هستم سنم 14 هست میخوام ادامه تحصیل بدم تو کشور اتریش ولی پول آنچنان ندارم چیکار کنم میشه کمکم کنید ممنون

کارشناس هرمس
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
دریافت ویزای تحصیلی اتریش جزو خدمات مجموعه هرمس اپلای نیست متاسفانه .

کادر هرمس اپلای