بهترین بورسیه تحصیلی ترکیه؛ دانشگاه ها و مدارک مورد نیاز

بهترین بورسیه تحصیلی ترکیه؛ دانشگاه ها و مدارک مورد نیاز

دانشجویان بین‌المللی از تمام نقاط جهان می‌توانند برای تحصیل رایگان در ترکیه اقدام به دریافت بورس تحصیلی ترکیه به صورت سالانه می کنند. اعطای بورسیه تحصیلی ترکیه به دانشجویان بین‌المللی، باعث شده تا افق‌های تجربیات آموزشی و فرصت‌های بین‌المللی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل رایگان در ترکیه هستند، باز شود. بورس تحصیلی رایگان در ترکیه به دانشجویان کلیه مقاطع در یک دانشگاه برجسته و مشهور ترکیه اعطا می‌شود. دانشجویانی شرایط تحصیل رایگان در ترکیه را دارند، موفق به دریافت بورس تحصیلی ترکیه می‌شوند، می­توانند بدون هیچ‌گونه هزینه تحصیلی در ترکیه به صورت رایگان تحصیل کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا ترکیه گزینه مناسبی برای تحصیل است؟

تحصیل رایگان در ترکیه یکی از موفقیت‌هایی است که در صورت دستیابی به آن می‌توان از مزایای بسیاری بهره‌مند شد. در حالت کلی امنیت کشور ترکیه یکی از دلایل اصلی است که بسیاری از مردم این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه به حدی مناسب است که متقاضیان بدون هیچ فشار مالی می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

همچنین امکانات رفاهی که در این کشور به متقاضیان تعلق می‌گیرد زندگی سرشار از آرامشی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. درصورتی‌که متقاضیان در طول دوران تحصیل خود موفق به کسب رتبه‌های بالا در آزمون‌های علمی مختلف شوند، در زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد.

نحوه ­ی اپلای برای تحصیل رایگان در ترکیه

شما باید درخواست اعطای بورس تحصیلی ترکیه را تکمیل کنید.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید.

برنامه‌های با اسناد گم شده مدنظر قرار نخواهند گرفت. شما نباید هیچ اسنادی را به دانشگاه، ایمیل و یا پست کنید.

می‌توانید فرم درخواست آنلاین را در اینجا مشاهده کنید: https://apply.ku.edu.tr/gradapp

شرایط لازم برای دریافت بورس تحصیلی ترکیه

دانش آموزان برخی از کشورهای مختلف مجاز به اپلای این برنامه بورس تحصیلی می‌باشند. برخی از کشورها عبارت‌اند از پاکستان، آلمان، ایسلند، میانمار، ایالات‌متحده، امارات متحده عربی و غیره. با این حال، کشورهای دیگری نیز هستند که فقط برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی می‌توانند تقاضای بورس کنند. از سوی دیگر، این بدان معنا نیست که دانشجویان مقطع کارشناسی قادر به اپلای نخواهند بود.

هنگامی که متقاضی به سن قانونی برسد، معیار سختی وجود دارد.

برای دوره کارشناسی، نامزدها نباید زودتر از ژانویه سال ۱۹۹۷ به دنیا آمده باشند.

در حالی که برای مدرک کارشناسی ارشد، نامزدها نباید قبل از ژانویه ۱۹۸۸ متولد شده باشند.

برای مدارک دکتری، تاریخ ژانویه ۱۹۸۳ باشد و برای برنامه تحقیقاتی متقاضیان باید قبل از ژانویه ۱۹۷۳ متولد شده باشند.

تکمیل ۷۰% از موارد موجود در فرم برای استفاده از برنامه کارشناسی مورد نیاز است.

تکمیل ۷۵% از موارد موجود در فرم برای دکتری و کارشناسی ارشد مورد نیاز است.

تکمیل ۹۰% از موارد موجود در فرم برای برنامه‌های مدرسه پزشکی مورد نیاز است.

هر فردی که دارای تابعیت ترکیه است یا قبلاً اقامت ترکیه را اخذ کرده است نمی­تواند برای این برنامه درخواست دهد.

دانش‌آموزانی که قبلاً در ترکیه تحصیل کرده ­اند نمی‌توانند برای بورس تحصیلی درخواست دهند.

دانش‌آموزانی که انتخاب می‌شوند، باید اسناد خود را ارائه دهند، در صورتی که غیر از این از آن‌ها خواسته شود.

البته در شرایط عمومی تحصیل رایگان در ترکیه متقاضیان باید به صورت صددرصد از مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل برخوردار باشند؛ زیرا در دانشگاه‌های این کشور در اکثر مواقع از زبان انگلیسی برای تدریس دانشجویان استفاده می‌شود. متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه به صورت رایگان را دارند باید از هیچ نوع سوءپیشینه‌ای برخوردار نباشند؛ زیرا در چنین حالتی شانس افراد برای دریافت ویزای مربوطه کاهش خواهد یافت.

یکی از موارد مهم دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد، برخورداری از سوابق تحصیلی و ریز نمرات درخشان در این حوزه است؛ زیرا شانس افراد را برای دریافت پذیرش تحصیل رایگان نسبت به دیگر متقاضیان افزایش خواهد داد.

شرایط لازم برای دریافت بورس تحصیلی ترکیه
هر یک از بورس‌های تحصیلی ترکیه می‌تواند شرایط خاص خود را داشته باشد.

توضیحات لازم

بورس تحصیلی به متقاضیان موفق بر اساس بالاترین نمرات آن‌ها در آزمون‌های بین‌المللی یا ملی و نمرات دبیرستان یا دوره‌های کارشناسی‌شان اعطا می‌شود. بورس تحصیلی به هزینه‌های تحصیلی برای تحصیلات کامل یا جزئی اعطا می‌شود. بنابراین، خود دانشجویان عمدتاً مسئولیت تأمین هزینه‌های مسکن، زندگی و مسافرتشان را دارند.

تعدادی از بورس‌های تحصیلی در ترکیه وجود دارد. دو مورد اول، بورس تحصیلی دولتی وزارت آموزش و پرورش و بورس تحصیلی دولتی، فقط برای دانشجویان ترکیه‌ای یا دانشجویان کشورهای ترک‌زبان در دسترس هستند.

بانک توسعه اسلامی (IBD) تأمین‌کننده اصلی بورس تحصیلی است. با این حال، این بورس در حال حاضر فقط به منظور تحصیل رایگان در ترکیه برای دانشجویان غنا، کنیا، مالاوی، مالدیو، میانمار، سیرالئون، سومالی، تانزانیا و اوگاندا است.

تحصیل رایگان در ترکیه برای دانش آموزان کشورهای دیگر در دانشگاه های ترکیه‌ بسیار دشوار است مگر آنکه توسط یک موسسه واحد ارائه شود و معیارهای این نهاد را تأمین کند.

بورس تحصیلی شایستگی

بسیاری از نهادها و برخی از دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویانی که دارای سابقه آکادمیک برجسته هستند، بورس تحصیلی شایستگی ارائه می‌کنند. این بورس تحصیلی به برنامه‌ای که دانشجو در طول دوره منظم تحصیل ثبت‌نام می‌کند (تمدید ممنوع است) اعطا می‌شود.

مدت‌زمان عادی تحصیلی برای کسانی است که باید برنامه آمادگی زبان انگلیسی را طی کنند پنج سال و برای کسانی که به‌طور مستقیم به عنوان دانشجوی تازه‌وارد شروع به کار می‌کنند، چهار سال است. دانش آموزان در یک برنامه بورس تحصیلی شایستگی با توجه به نمراتشان، امتیازات و رتبه‌بندی‌شان قرار می‌گیرند. بورس تحصیلی شایستگی معمولاً (الف) هزینه‌های تحصیلی؛ (ب) هزینه‌های زندگی را از حقوق ۱۰ ماهه؛ و (ج) هزینه خوابگاه را پوشش می‌دهد.

سایر بورس‌های تحصیلی برای تحصیل رایگان در ترکیه

دانشگاه‌ها منابع مالی اضافی را برای تحصیل رایگان در ترکیه، مستقل از بورس تحصیلی شایستگی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، بورس تحصیلی جزئی، مانند بورس تحصیلی موفقیت دانشگاهی، برای پرداخت درصد مشخصی از کل هزینه تحصیلی (هر جا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در مورد بورس تحصیلی موفقیت آکادمیک) است. تقریباً تمام دانشگاه‌های بنیادی بورس تحصیلی جزئی ارائه می‌کنند که بستگی به شایستگی‌های دانشگاهی متقاضی است و بین ۲۰ تا ۷۰ درصد از کل هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.

سایر بورس‌های تحصیلی برای تحصیل رایگان در ترکیه
ترکیه یکی از کشورهایی است که بورس‌های تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

مزایای تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف

بر اساس آمار و اطلاعاتی که از سوی متخصصان فعال در حوزه امور مهاجرت به دست آمده است، مهاجرت به کشور ترکیه در چند سال اخیر رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است. در حالت کلی وضعیت کشور ترکیه از جنبه‌های اقتصادی، درمانی، تحصیلی، شغلی، درآمدی، هزینه‌های زندگی، امنیتی و غیره بسیار ایده‌آل بوده و زندگی سرشار از رفاه و آسایش را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.

تحصیل رایگان در ترکیه، با محیط دانشگاهی پویا و هزینه‌های تحصیلی معقول، فرصت مناسبی برای ارتقاء تحصیلات و افزایش تجربه فرهنگی فراهم می‌کند. از مقاطع کاردانی تا دکتری، ترکیه با بورسیه‌های فراوان، ارتقاء تخصص و تجربه‌ی آموزشی متنوع را امکان‌پذیر می‌سازد.

امکانات رفاهی و مزایایی که با مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به متقاضیان تعلق می‌گیرد از دلایل اصلی مهاجرت آن‌ها به حساب می‌آید. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است تمام مزایای مهاجرت به منظور تحصیل رایگان در ترکیه را به طور کامل توضیح می‌دهد:

مزایای تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف
تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف، از دیدگاه‌های مختلف مزایایی دارد.

● یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از پایان دوران این دوره است.
● درصورتی‌که متقاضیان موفق به دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه شوند، شانس خود را برای دیگر ویزاهای این کشور همچون ویزای تحصیلی، درمانی و غیره افزایش خواهند داد.
● ویزای تحصیلی کشور ترکیه به حدی معتبر و ارزشمند است که بسیاری از کشور‌ها به افراد دارای این مدرک اجازه سفر بدون هیچ گونه محدودیتی را خواهند داد.
● یکی از نکات مهم دیگر دیگر درباره تحصیل در ترکیه، سطح بالای سیستم آموزشی آن است.
● امنیت کشور ترکیه به حدی مناسب است که متقاضیان زیادی هرساله از نقاط مختلف دنیا برای این هدف اقدام می‌کنند.
 تحصیل در ترکیه به متقاضیان اجازه خواهد داد تا به آسانی در طول دوران تحصیل خود به انجام کار دانشجویی بپردازند. در واقع کار دانشجویی در ترکیه بسیاری از هزینه‌های زندگی در این کشور را تا حد زیادی تامین خواهد کرد.
● از آنجایی که در کشور ترکیه متقاضیان با بهترین متد‌های آموزشی تعلیم داده می‌شوند پس از پایان این دوره امکان کار در بهترین شرکت‌ها و مشاغل را خواهند داشت.

بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای تحصیل

متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان در ترکیه را دارند در مرحله اول باید لیست دانشگاه‌هایی که این موقعیت در آن‌ها وجود دارد را به صورت کامل جمع‌آوری کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب دانشگاه مناسب برای مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه به متقاضیان کمک خواهد کرد تا شانس خود را برای دریافت این پذیرش تحصیلی افزایش دهند.

درصورتی‌که متقاضیان دانشگاهی مناسب را برای دستیابی به هدف مهاجرتی خود انتخاب کنند با سرعت بالاتر و هزینه‌ای کمتر به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه را برای تحصیل رایگان بررسی می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای تحصیل
انتخاب دانشگاه مناسب باید بسته به رشته تحصیلی و نیازهای شخصی خود انجام شود.

دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی یکی از بهترین مراکز علمی ترکیه برای تحصیل در مقطع دکتری به حساب می‌آيد؛ زیرا در این دانشگاه از بهترین سیستم‌های آموزشی برای تعلیم دانشجویان استفاده می‌شود. متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان در ترکیه به وسیله دریافت پذیرش از این دانشگاه را دارند باید در مرحله اول مدرک زبان انگلیسی و ترکی خود را دریافت کنند.

به عبارتی در این دانشگاه تنها با درخواست افرادی برای تحصیل موافقت خواهد شد که علاوه بر مدرک زبان ترکی و انگلیسی، دارای سوابق تحصیلی و ریزنمرات درخشان نیز هستند. این دانشگاه در رشته‌هایی همچون رشته‌های فنی و مهندسی، رشته‌های علوم پایه، رشته‌های پزشکی و غیره فعالیت کرده و هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف جهان را در مقاطع تحصیلی دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی پذیرش می‌کند.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا از دیگر مراکز علمی کشور ترکیه به حساب می‌آيد که در آن به طور کامل از ترکیب زبان ترکی و انگلیسی برای آموزش دانشجویان استفاده می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه فوق به طور کامل در حوزه‌هایی همچون رشته‌های پزشکی، مدیریت، مهندسی و غیره فعالیت می‌کند؛ به همین دلیل متقاضیان برای تحصیل در هر رشته‌ای می‌توانند به این دانشگاه به گزینه‌ای مناسب بنگرند.

در حالت کلی این دانشگاه هرساله در مقاطع مختلف تحصیلی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب دانشجو می‌کند. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه باتوجه به نوع ورود متقاضیان بدون هزینه یا نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. البته در حالت کلی هزینه‌های مربوط به تحصیل در مقاطع مختلف کشور ترکیه بسیار مناسب بوده و فشار مالی را به متقاضیان وارد نخواهد کرد.

دانشگاه مرمره

دانشگاه مرمره از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه به حساب می‌آيد؛ به همین دلیل به دلیل اعتبار زیاد از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رایگاه در ترکیه، دانشگاه مرمره است؛ زیرا هر ساله اقدام به بورسیه افراد از دانشگاه‌های مختلف جهان خواهد کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان در دانشگاه فوق می‌توانند در رشته‌هایی همچون اقتصاد، تربیت بدنی، مهندسی، حقوق، علوم اجتماعی و غیره به تحصیل بپردازند.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول به عنوان یکی از مراکز علمی دولتی ترکیه در رتبه بسیار بالایی در جهان قرار دارد؛ به همین دلیل هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدام می‌کنند. در دانشگاه استانبول ترکیه متقاضیان می‌توانند به دو صورت بدون پرداخت شهریه و بالعکس تحصیل کنند که در نوع اول آن افراد باید از ويژگی‌های ویژه‌ای همچون سوابق تحصیلی فوق‌العاده عالی برخوردار باشند.

همچنین برای تحصیل در این دانشگاه باید به صورت صددرصد از مدرک زبان ترکی و زبان انگلیسی در حد تافل و آیلتس استفاده کرد؛ زیرا اکثر دروس با استفاده از ترکیب این دو زبان به متقضیان آموزش داده می‌شوند. رشته‌هایی که در این دانشگاه به متقاضیان آموزش داده می‌شود شامل مواردی همچون مهندسی، پزشکی، مدیریت و غیره هستند.

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل رایگان در کشور ترکیه به حساب می‌آید؛ به همین دلیل هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در حوزه‌هایی همچون روانپزشکی، داروسازی، حقوق و دیگر رشته‌های پزشکی فعالیت می‌کند. زبان مورد استفاده در دانشگاه حاجت تپه برای تحصیل دانشجویان شامل مواردی همچون ترکی، انگلیسی در حد آیلتس، تافل و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه

پروسه مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه کمی طولانی بوده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ به همین دلیل متقاضیان باید قبل از هر اقدامی در این زمینه آگاهی کلی درباره آن به دست آورند. کسب اطلاعات ارزشمند درباره تحصیل رایگان در ترکیه به متقاضیان کمک خواهد کرد تا در مدت زمان کوتاهی به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنند.

یکی از مراحل بسیار مهم درباره اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه، جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به صورت کامل است.

● اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
● اصل مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن
● مدرک زبان ترکی
● مدارک زبان انگلیسی در حد آیلتس و تافل
● سوابق تحصیلی درخشان
● ریزنمرات عالی
● مدرک عدم سوءپیشینه
● مدرک پزشکی برای اثبات سلامت جسمی و روحی
● گواهی تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
موارد می‌تواند بسته به شرایط و مقررات جدید تغییر کند.

مراحل دریافت ویزا برای تحصیل رایگان در ترکیه

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، مراحل دریافت ویزا برای تحصیل رایگان در ترکیه پروسه‌ای طولانی دارد ولی در صورت انجام صحیح مراحل آن و استفاده از راه‌های مناسب برای دستیابی به هدف مهاجرتی موردنظر می‌توان در مدت زمان کوتاهی به آن دست پیدا کرد. متقاضیان به عنوان اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید اطلاعات کاملی را درباره پروسه مهاجرتی موردنظر به دست آورند. مشورت با افراد دانا در زمینه امور مهاجرتی مانند وکلای فعال در این حوزه مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای فوق به حساب می‌آيد.

برای دریافت ویزا برای تحصیل رایگان در ترکیه، باید پس از قبولی در دانشگاه، مدارک موردنیاز را تهیه کرده و درخواست ویزا را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه داد. پس از تایید ویزا، می‌توان به تجربه تحصیلی خود در این کشور شروع کرد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان پس از کسب اطلاعات دقیق درباره موضوع فوق باید اقدامات لازم را برای جمع‌آوری اسناد و مدارک تعیین شده توسط سفارت انجام دهند. در پایان این مراحل نیز متقاضیان پس از ترجمه مدارک جمع‌آوری شده به زبان انگلیسی و ترکی باید آن‌ها را در زمان مناسب به سفارت ارائه دهند.

نکات مهم درباره آزمون YOS

آزمون YOS که توسط دولت کشور ترکیه برگزار می‌شود، تنها ویژه دانشجویان بین‌المللی است. این آزمون متقاضیان را از جنبه‌های مختلف در حوزه رشته تحصیلی محک زده و شرایط را برای دریافت پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در صورت قبولی در این آزمون، متقاضیان می‌توانند به آسانی مجوز‌های لازم را برای دریافت آن به دست آورده و به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنند.

یکی از نکات مهم در این زمینه این است که متقاضیان برای شرکت در آزمون فوق باید بین 100 تا 1300 لیر (بر اساس شرایط) را به مراکز مربوطه پرداخت کنند. خوشبختانه مسئولین مربوط به آزمون یوس شرایطی را فراهم کرده‌اند که متقضیان بتوانند در همه رشته‌های موجود شرکت کرده و نیازی به مدرک تحصیلی مرتبط نداشته باشند. از مزایای آزمون فوق این است که به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ زیرا در مراکز علمی آن نیز اکثر دروس به زبان فوق به متقاضیان تدریس خواهند شد.

شرکت در آزمون تومر

آزمون تومر یکی از فیلتر‌هایی است که دولت ترکیه برای تشخیص متقاضیان دارای صلاحیت از میان متقاضیان، در راستای دریافت پذیرش تحصیلی ترکیه برگزار می‌کند. این زمان به صورت کامل به زبان ترکی برگزار می‌شود؛ به همین دلیل برخورداری از مدرک زبان ترکی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالت کلی در آزمون تومر مواردی همچون درک لغت، دانش لغات، لیسنینگ و موارد مشابه سنجیده خواهند شد.

کار در ترکیه

کار در ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشو‌رهای در حال توسعه و پیشرفته جهان یکی از بهترین گزینه‌های برای مهاجرت به شمار می‌آید. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد.

تحصیل رایگان در ترکیه با هرمس اپلای

ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم که بورسیه تحصیل رایگان در ترکیه نیازمند برخورداری از چه شرایطی بوده و به چه دلیل از محبوبیت بالایی نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی برخوردار است. در حالت کلی کشور ترکیه به دلیل برخورداری از شرایط سیاسی بسیار عالی، شرایط اقتصادی مطلوب، سیستم آموزشی بسیار حرفه‌ای، هزینه‌های مناسب زندگی و غیره برای تحصیل بهترین گزینه ممکن به حساب می‌آید.

البته متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه باید از شرایط مختلف تحصیل رایگان در ترکیه برخوردار باشند که شامل مدرک زبان ترکی، مدرک زبان انگلیسی در حد آيلتس و تافل، سوابق تحصیلی درخشان، ریزنمرات عالی، عدم برخورداری از سوابق کیفری و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بورسیه هایی که فقط برای دانشجویان ترکیه ای ارائه می شود کدامند؟
بورس تحصیلی دولتی وزارت آموزش و پرورش و بورس تحصیلی دولتی
مدت زمان تحصیل دانشجویان در ترکیه چه مقدار است؟
مدت‌زمان عادی تحصیلی برای کسانی است که باید برنامه آمادگی زبان انگلیسی را طی کنند پنج سال و برای کسانی که به‌طور مستقیم به عنوان دانشجوی تازه‌وارد شروع به کار می‌کنند، چهار سال است.
بورسیه چه مقدار از هزینه های دانشجو را تحت پوشش قرار می دهد؟
تقریباً تمام دانشگاه‌های بنیادی بورس تحصیلی جزئی ارائه می‌کنند که بستگی به شایستگی‌های دانشگاهی متقاضی است و بین ۲۰ تا ۷۰ درصد از کل هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
2 سال قبل

سلام . ممنون بابت اطاعات کاملتون . میخواستم بدونم تحصیل رایگان در ترکیه چقدر طول میکشه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام . باید شرایطتون به صورت جزئی تر بررسی بشه .پیشنهاد میکنم فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا اطلاعات اولیه تون بررسی بشه و کارشناسانمون به صورت دقیق تری راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای