کشور صربستان یکی از کشور های اروپایی است که تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آن به زبان های انگلیسی و صربی انجام می شود. برای ادامه ی تحصیل در کشور صربستان باید حداقل مدرک  دیپلم را داشته باشید. در دانشگاه بلگراد، رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان تدریس می شود و همانطور که می دانید این دانشگاه در پایتخت صربستان واقع شده و دارای مدرک بین المللی و با اعتبار جهانی می باشد. تحصیل رشته های پزشکی  6 سال و دندانپزشکی 5 سال در این دانشگاه به طول می انجامد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد ادامه ی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان را دارند، معمولا باید ابتدا در دوره های کالج یا پیش دانشگاهی پزشکی این کشور شرکت کرده و پس از قبولی در این دوره ها به دانشگاه مورد نظر راه یابند.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

هزینه ی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

به طور کلی هزینه های تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی و صربی متفاوت بوده و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، باید مبلغی در حدود 6,600 تا 7,700 دلار در سال بپردازند که البته این مبلغ برای دانشجویان با زبان صربی حدود 3000 یورو می باشد و هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی حدود 5,500 تا 7,150 دلار در سال می باشد. البته برای زندگی در این کشور حداقل حدود 620.1 دلار هزینه (بدون احتساب اجاره) برای رفع نیاز در هر ماه لازم است. این هزینه ها در قیاس با سایر کشور های اروپایی به مراتب کمتر است و دانشجویان هم خوشبختانه میتوانند در حین تحصیل نیز به انجام کار بپردازند.

هزینه ی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

  • -با اعتبار بودن و بین المللی بودن مدرک دانشگاهی

  • – تحصیل به زبان انگلیسی

  • – وجود خوابگاه دانشجویی

  • – هزینه پایین تحصیل

  • – عدم وجود شرایط سنی برای ادامه تحصیل

  • – امکان انجام کار در حین تحصیل شرایط تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور صربستان

  • – داشتن تاییدیه قبولی از دانشگاه کشور صربستان

  • – ارائه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و ترجمه ی آن به زبان انگلیسی و یا صربی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی

  • – تسلط کافی به زبان انگلیسی و یا صربی

  • – دانشجویانی که مدرک آیلتس و یا تافل زبان انگلیسی ندارند ، باید در دوره های زبان انگلیسی کشور صربستان شرکت کرده و نمره ی قبولی را کسب کنند .

  • – قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های صربستان شامل دروس شیمی و زیست شناسی

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

مهمترین دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی کشور صربستان

– دانشگاه بلگراد Belgrade

– دانشگاه نووی ساد Novi sad دانشگاه بلگراد مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در منطقه ی بالکان بوده که در سال 1808 تاسیس شده و در رتبه ی 260 دانشگاه های جهان قرار دارد. مدرک این دانشگاه دارای اعتبار در بین کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین جهان می باشد. تحصیل در دانشگاه  بلگراد به زبان های انگلیسی و صربی انجام شده و دانشگاه پزشکی آن دوره ی 6 ساله و دندانپزشکی آن دوره ی 5 ساله برای تحصیل دانشجویان برگزار می کند. همانطوری که گفته شد متقاضیان برای ورود به این دانشگاه باید ابتدا در آزمون ورودی آن قبول شده و فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنند.

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم رفیعی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان به تمکن مالی نیاز داریم؟ چقدر؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم رفیعی
2 سال قبل

سلام برای ویزای تحصیلی برای هر کشوری حتما نیاز به تمکن مالی نیاز هست . برای زندگی در این کشور حداقل حدود 700 یورو هزینه برای رفع نیاز در هر ماه لازم است. و هزینه 1 سال زندگی رو باید به عنوان تمکن مالی داشته باشید توی حسابتون