شرایط ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان؛ شرایط، هزینه‌ ها، مراحل، مزایا و معایب آن

یکی از راه های اخذ اقامت آلمان، ثبت شرکت در آلمان می باشد که مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است. آلمان که یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود، شرایط بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران کشورهای خارجی فراهم کرده است تا از این طریق بتوانند در آلمان سرمایه گذاری کرده و اقامت آلمان را اخذ کنند. به طوریکه به نقل از سایت bundesbank.de، در سال 2021 میلادی، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آلمان حدودا ۸٪ افزایش یافته که به مبلغ حدودا 1,506 میلیارد یورو رسیده است. ما در این بخش به بررسی شرایط ثبت شرکت در آلمان، مزایای آن و هزینه های تاسیس شرکت در آلمان می پردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

اقدامات آلمان برای ثبت شرکت

کشور آلمان، با توجه به نیاز به نیروهای متخصص و کارآمد برای رشد اقتصادی خود، شرایط مختلفی را برای ورود مهاجران در نظر گرفته است. اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری خارجی و ثبت شرکت در آلمان یکی از گزینه‌هایی است که برای افراد خارجی فراهم شده تا بتوانند اقامت و ویزای آلمان را دریافت کنند.

ساخت تیزر تبلیغاتی با مفهوم اینکه نیازی به تسلط به زبان آلمانی در این کشور نیست باعث شده تا افراد مختلف از سراسر دنیا برای ثبت شرکت به آلمان مهاجرت کنند. در حقیقت نوشتن عبارت Mittelstandsentlastungsgesetz در این تیزر تبلیغاتی با مضمون اینکه نیازی نیست این عبارت را بتوانید بخوانید تا سودی عایدتان شود، باعث شد تا سرمایه ­گذاران و کارآفرینان خارجی متوجه این شوند که تسلط به زبان آلمانی برای ثبت شرکت آن‌ها مانع نیست.

از طرف دیگر، به دلیل اینکه آلمان چهارمین قطب بزرگ اقتصادی جهان است، سرمایه‌ گذاران زیادی از سراسر دنیا به این کشور جذب شده‌اند. همچنین، امنیت مالی و استانداردهای جهانی که در زمینه اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری خارجی در آلمان وجود دارد، با قوانین بین‌المللی تطابق دارد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

به طور کلی سخت گیری‌های زیادی از طرف اتاق بازرگانی آلمان در شرایط ثبت شرکت در کشور آلمان وجود ندارد، اما باید به قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری خارجی در آلمان احترام گذاشت و آن‌ها را رعایت کرد. ارائه مدارک عمومی یکی از مهم‌ترین قوانینی است که باید با دقت زیادی بررسی شود تا راحت‌تر فرآیند ثبت شرکت انجام شود. همچنین نیاز است که به مقررات ضدپولشویی در کسب و کار توجه داشت.

تاسیس شرکت در آلمان
تاسیس شرکت در آلمان، نیازمند مدارکی است که در صورت آماده بودن آن کارتان به سرعت پیش می رود.

با ارائه بیزینس پلن می‌توان طرح اقتصادی قانع کننده‌ای را ارائه داد تا شرایط ثبت شرکت در آلمان طی شود. از این‌ رو می‌توانید از مشاوره‌ های متخصص‌ ها و وکلای مهاجرتی به آلمان هم استفاده کرده تا روند کارها سرعت بیشتری داشته باشد. اما به طور کلی افرادی که با ایده‌های مختلف برای تاسیس شرکت در کشور آلمان اقدام می‌کنند باید مدارک مختلفی را به دولت ارائه کنند. مهم‌ ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان عبارتند از:

  • ارائه مدارک فردی متقاضی
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزا ثبت شرکت و اقامت
  • مشخصات تمام سهامداران شرکت
  • ارائه مدارک تحصیلی مدیر عامل و سهامداران
  • ارائه مدرک زبان معتبر برای اثبات تسلط کافی به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • نام شرکت حقوقی و تجارتی
  • ارائه پاسپورت تمام اعضای شرکت با اعتبار بیش از ۶ ماه
  • عکس رنگی
  • ارائه رزومه
  • ارائه بیزینس پلن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای شرکت
  • گواهی بیمه سلامت
  • محل اسکان
  • گواهی تمکن مالی
  • گردش حساب بانکی 3 ماه اخیر

مدارک گفته شده باید در ابتدا به زبان آلمانی ترجمه شوند و سپس به دولت آلمان تحویل داده شوند تا شرایط تاسیس شرکت در آلمان فراهم شود. اطمینان از دقت تکمیل مدارک و هماهنگی آنها با قوانین و مقررات آلمانی امری بسیار حیاتی است تا فرآیند ثبت شرکت در آلمان به سرعت و با موفقیت انجام شود.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

همان‌ طور که اشاره شد، استقبال از تاسیس شرکت در شهر آلمان روز‌به‌ روز بیشتر می‌شود و شرکت‌ های کوچک و بزرگ مختلفی راه‌ اندازی می‌شوند. مهاجرانی که که سابقه کاری درخشانی دارند و می‌توانند تجارت کنند، آلمان را به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها می‌دانند. مراحل تاسیس شرکت در آلمان، با دقت و پیش‌نیازهای خاصی همراه است که به شرح زیر میباشد:

  1. ارائه طرح اقتصادی
  2. هزینه های ثبت شرکت
  3. شرایط سرمایه گذار

مانند انتخاب نوع شرکت و تعیین مقدار سرمایه آغازین که از جمله گام‌های اساسی در مراحل ثبت شرکت در آلمان هستند. در این بخش به مهم‌ ترین این موارد می­پردازیم.

ارائه طرح فعالیت اقتصادی به دولت آلمان

اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری خارجی در کشور‌های مختلف نیاز به طرح توجیهی اقتصادی دارد تا اجازه سرمایه‌ گذاری داده شود؛ به همین علت، این مورد یکی از اصلی‌ترین مراحل ثبت شرکت در آلمان است. دلایل مجاب‌ کننده‌ای باید برای طرح بیزینسی داشته باشید تا اتاق بازرگانی آلمان، شرایط صدور مجوز را صادر کند. فرد متقاضی با تایید مجوز کسب و کار می‌تواند فعالیت صنفی و تجاری خود را شروع کند.

البته توجه داشته باشید که برخی از فعالیت‌ها مانند: تاسیس رستوران، سوپرمارکت، فرش فروشی و موارد محلی مشابه، نیاز به مجوز خصوصی اتاق بازرگانی آلمان را دارند که مراحل راحتی دارد و دولت آلمان در این زمینه جواز کسب صادر می‌کند. از ضروریات ثبت شرکت در آلمان، حفظ مستندات مالی دقیق و پایبندی به قوانین حسابداری می‌باشد. به عنوان یکی از اقتصادهای قدرتمند اروپا، آلمان فرصت‌های بی‌شماری برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد، اما رعایت قوانین مربوطه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به طور کلی برای تاسیس شرکت با محدودیت‌های خاص در آلمان علاوه بر اینکه باید “بیزینس پلن” داشت، نیاز است که نامه ثبت شرکت، اساسنامه، انتشار آگهی نوبتی، گرفتن مجوز صنفی و ترجمه آلمانی تمام مدارک را ارائه داد.

هزینه‌ ها و مبالغ پرداختی ثبت شرکت در آلمان

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری برای ثبت شرکت در کشور آلمان از سوی دولت اعلام نشده است، اما به طور معمول حدود 25 هزار یورو را باید در حساب بانکی خود داشته باشید. هزینه ثبت شرکت در کشور آلمان، حدود 3 هزار یورو است و سرمایه‌ گذار باید با توجه به توانایی‌های مالی خود، گام بعدی را بردارد.

نکته مهم ‌دیگری که در مراحل ثبت شرکت در آلمان باید به آن توجه داشت، تمکن مالی برای توانایی پرداخت حقوق ماهانه نیروها و در صورت متاهل بودن، پرداخت هزینه‌های زندگی است. توصیه می‌کنیم برای برآورد هزینه های ثبت شرکت در آلمان، از مشاوره‌های مالیاتی و حقوقی استفاده کنید تا دفاتر رسمی ‌شرکت تمام هزینه‌ها و شرایط دیگر را ثبت و بررسی کنند.

شرایط سرمایه‌ گذار در آلمان

گام سومی ‌که در مراحل ثبت شرکت در آلمان باید به آن توجه داشت، شرایط سنی سرمایه‌ گذار است. براساس قوانین اتاق بازرگانی آلمان در مورد شرایط ثبت شرکت در آلمان، حداقل سن 20 سال است و اگر سن شما بالای 45 سال باشد، نیاز است که سرمایه بیشتری را ارائه کنید. همچنین سرمایه‌ گذارانی که مدرک دانشگاهی ندارند، نیاز است که مدرک زبان آلمانی داشته باشند. از طرفی هم خانواده سرمایه‌ گذار آلمان، باید در سطح مبتدی مدرک زبان ارائه کنند.

سرمایه‌ گذاری در آلمان و اخذ ویزا

افرادی که برای ثبت شرکت در آلمان اقدام می‌کنند، باید برای ویزای تجاری یا همان ویزای کاری اقدام کرده باشند. ویزای کاری آلمان، شش ماه اعتبار دارد و می‌توان آن را تمدید کرد. اما چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری آلمان نیاز است؟ برای اینکه بتوانید ویزای تجاری از آلمان دریافت کنید و شرایط اقامتی بهتری را تجربه کنید، نیاز است که مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا ثبت شرکت را ارائه کنید که مهم‌ ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اظهارنامه مالیات بر درآمد
  • مدرک اقامت کشور آلمان
  • رزرو بلیط پرواز
  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • عکس در اندازه پاسپورت 3.5*4.5
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی با حداقل پوشش
  • کپی از مجوز کسب و کار مورد نظر
  • صورت حساب بانکی شرکت در ۶ ماه اخیر

پردازش و صدور ویزا دو هفته زمان می‌برد و هزینه صدور ویزای کاری آلمان حدود 80 یورو است.

نحوه ثبت انواع شرکت در کشور آلمان

با ارائه مدارک گفته شده، می‌توان شرایط تاسیس انواع شرکت در آلمان را بدست آورد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH و ثبت شرکت UG، دو نوع شرکت با مزیت‌های مختلف هستند که هر یک شرایط متفاوتی دارند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود GmbH

با توجه به توضیحاتی که داده شد، متوجه شده‌ ایم که برای اقامت آلمان می‌توان از طریق ثبت شرکت نیز اقدام کرد. از این‌رو با تاسیس شرکت با مسئولیت محدود GmbH برای کسانی که شهروندی آلمان را ندارند، می‌ توان کسب‌ و کار جدید را راه‌ اندازی کرد تا اقامت آلمان را دریافت کرد. هزینه ثبت این شرکت در آلمان، به حدود 25 هزار یورو نیاز دارید تا راه‌ اندازی شود. هزینه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و می‌توان این هزینه ­ها را به دسته‌ بندی زیر تقسیم کرد:

  • حدود 12500 یورو باید موقع ثبت شرکت در حساب متقاضی باشد.
  • صدور گواهینامه دفتر اسناد رسمی ‌را دادگاه تعیین می‌کند.
  • هزینه های تاسیس شرکت در آلمان و انتشار ثبت شرکت تجاری برای GmbH حداقل 600 تا 700 یورو است.

به‌ طورکلی این شرکت به‌وسیله چند نفر اداره می‌شود و مشمول مالیات خواهد بود. همچنین مدیرعامل نیاز نیست که از سهام‌داران باشید یا شهروندی آلمان را داشته باشد. همچنین توجه کنید که شرکت باید دارای اساسنامه باشد و نام شرکت، محل شرکت، موضوع شرکت، نام تمام شرکا، نام مدیرعامل و ثبت در دفتر ثبت شرکت‌ها اعلام شود.

ثبت شرکت UG

ثبت رسمی ‌شرکت در آلمان یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به این کشور است. شرکت Unternehmen Gesellschaft یکی از مناسب‌ ترین راه‌های ایجاد کسب‌ و کار است که همانند شرکت با مسئولیت‌ های محدود، مزیت‌های مختلفی دارد. این نوع کسب‌وکار و تاسیس شرکت هم نیاز به هزینه و سرمایه‌ گذاری دارد، اما با حدود 25 هزار یورو می‌توان کار را آغاز کرد. همچنین این نوع شرکت‌ها موظف به ذخیره کردن 25 درصد از سود سالانه خود هستند، اما در صورتی که سود این نوع شرکت‌ها کمتر از 25 هزار یورو در سال باشد، نیاز به ذخیره کردن نیست.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

زمانی که شما شرکت خود را در آلمان ثبت می‌کنید، این فرآیند می‌تواند در تعیین وضعیت اقامتی شما نقش اساسی ایفا کند. از مزایای ثبت شرکت در آلمان این است که می­توانید از حقوق مختلف اقامت در این کشور بهره‌ مند شوید. به طور کلی مزایای ثبت شرکت در آلمان براساس دو نوع اقامت طراحی شده است که به صورت اقامت موقت و اقامت دائم است. اقامت موقت از طریق ثبت شرکت سه تا پنج سال در نظر گرفته شده است و اگر شرکت سه سال اول را بدون مشکل سپری کند و تمام مدارک، مطابق با دستوالعمل‌ های آلمان ارائه شوند، می‌توان اقامت دائم را دریافت کرد. اما توجه کنید که اقامت شهروندی آلمان حدود هشت سال بعد از تایید اقامت دائم امکان‌ پذیر است.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان
یکی از بهترین راه های برای گرفتن اقامت آلمان، ثبت شرکت در این کشور است.

به طور کلی با طی کردن شرایط ثبت شرکت در کشور آلمان، مدیران می‌توانند علاوه‌ بر دریافت اقامت دائم و موقت از مزیت‌های مختلف دیگری هم بهره‌ مند شوند که مهم‌ ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • با سپری کردن مراحل تاسیس شرکت می‌توان صاحب شرکت در کشور آلمان بود و تجارت بین‌الملل انجام داد. همچنین اعتبار قابل توجهی را کسب کرد.
  • شرایط بازکردن حساب بانکی در کشور آلمان فراهم می‌شود و می‌توان از کارت‌های اعتباری استفاده کرد.
  • با تاسیس شرکت می‌توان مالیات بر ارزش افزوده برای خرید‌های شرکت را از اتحادیه اروپا پس گرفت و هزینه‌ها را کاهش داد.
  • فرصت اخذ وام‌های بانکی برای سرمایه‌ دارها و کارآفرینان وجود دارد.
  • می‌توان از انواع بیمه‌های درمانی و خدماتی آلمان برای خود و خانواده سرمایه گذار آلمان بهره‌مند شد.

محدودیت‌  تاسیس شرکت در آلمان

همان­طورکه می­دانید اخذ اقامت آلمان از طریق تاسیس شرکت، برای همه افراد متقاضی فراهم نیست. یک سری محدودیت‌ ها برای مدیران وجود دارد که می­تواند منجر به انصراف متقاضیان ثبت شرکت در آلمان ‌شود. مهم‌ترین این محدودیت‌ های تاسیس شرکت در کشور آلمان به شرح زیر هستند:

  • الزامی‌ بودن مدرک A1 زبان آلمانی برای همسر و فرزندان بالای 16 سال فرد متقاضی
  • بالا بودن هزینه مهاجرت و دریافت اقامت برای متقاضی نیاز به ارائه مدرک برای فعالیت‌ های کاری در کشور مبدا فرد متقاضی
  • هزینه تمدید و مالیات سالانه برای شرکت ثبت شده
  • الزام احراز تمکن مالی برای متقاضی‌ های بالای 45 سال
  • الزام ارائه مدرک زبان آلمانی برای متقاضی بدون مدرک دانشگاهی از آلمان

البته برای برخی از افراد متقاضی ممکن است که بیزینس پلن و شرایط ایده پردازی هم کار سختی باشد که در نهایت منجر به ایجاد محدودیت‌ های مختلفی برای اخذ اقامت می‌شود.

مدت زمان اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

با توجه به اینکه شهر آلمان به قوانین اهمیت زیادی می‌ دهد، هنگام درخواست مدیران برای تاسیس شرکت شرایط مختلفی را بررسی خواهد کرد. از این‌رو ممکن است که مدت زمان ثبت شرکت کمی ‌طولانی شود. اما اگر تمام اطلاعات و مدارک فرد متقاضی کامل و کافی باشند، پروسه تاسیس شرکت حدود یک ماه زمان می‌برد. همچنین با تکمیل پرونده حداقل چند هفته باید برای بررسی‌های لازم منتظر ماند. به طور کلی مدت زمان اخذ اقامت آلمان با ثبت شرکت حدود یک تا سه ماه زمان می‌برد.

حداقل سرمایه‌ گذاری برای ثبت شرکت در آلمان

برای راه‌ اندازی شرکت در آلمان نیاز است که تمکن مالی کافی داشته باشید، تا شرایط اقامت برای شما فراهم شود. برای اخذ اقامت آلمان از طریق تاسیس شرکت نیاز است که حداقل 25 هزار یورو در حساب شما باشد. البته توجه کنید که این مبلغ از سوی دولت آلمان اعلام نشده است، بلکه با توجه به تجربیات افراد ایرانی که شرکت در آلمان ثبت کرده‌اند، تخمین زده شده است.

هزینه ثبت شرکت در آلمان
اگر قصد تاسیس شرکت در آلمان را دارید، لازم است از جزئیات هزینه ثبت شرکت آگاه باشید.

همچنین به غیر از حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری، نیاز است که مخارج سالانه شرکت را هم بدانید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • حقوق 12 ماه اعضای شرکت و خودتان
  • هزینه اجاره حداقل یک سال دفتر
  • سایر هزینه‌ های ثابت و غیر ثابت

شما با توجه به نوع کسب و کاری که می‌خواهید راه‌ اندازی کنید، هزینه‌های ثبت شرکت در آلمان فرق میکند. در نتیجه بهتر است قبل از اقدام برای اقامت از طریق ثبت شرکت از یک وکیل مهاجرت به آلمان معتبر مشورت بگیرید.

ویزای سرمایه ‌گذاری در آلمان برای کارآفرینان

دولت آلمان برای جذب کارآفرین‌ هایی که می‌توانند هزینه‌های کسب و کار خود را تامین کنند، تمهیداتی در نظر گرفته است که مهم‌ ترین آن اخذ ویزای کارآفرینی آلمان است. برای دولت آلمان فرقی ندارد که شما تمایل به ادامه کسب و کار خودتان را دارید یا تمایل به راه‌ اندازی کسب و کار جدید دارید، در هر دو صورت اگر منفعت اقتصادی برای شهر آلمان داشته باشید، شرایط اخذ ویزای کارآفرینی آلمان برای شما فراهم می‌شود. اما چه افرادی شرایط درخواست ویزای کارآفرینی را دارند؟
افرادی که می‌توانند برای ویزای کارآفرینی اقدام کنند، مشمول موارد زیر هستند:

  • فرد متقاضی موسس یک شرکت یا یک کارآفرین مستقل باشد.
  • متقاضی ویزای کارآفرینی مدیر عامل یا نماینده قانونی یک شرکت، تجار، قائم مقام یا نایب شرکت باشد.

همچنین با توجه به قانون اقامت آلمان، شغل فرد کارآفرین باید منافع اقتصادی یا منطقه‌ای در آلمان داشته باشد و تاثیرات مثبتی بر اقتصاد آلمان ایجاد کند.

بیمه افراد دارای ویزای کار یا سرمایه‌ گذاری در آلمان چگونه است؟

افرادی که برای اقامت در آلمان سرمایه‌ گذاری می‌کنند یا ویزای کار آلمان دارند، باید تحت پوشش بیمه باشند. در حقیقت این افراد باید مشمول حداقل پوشش درمانی باشند تا از خدمات شهر آلمان بهره‌ مند شوند. اگر در آلمان فعالیت می‌کنید و مشمول ویزای کار هستید باید از طریق ویزای ثبت شرکت خود یا از طریق کارفرما بیمه شوید. با امضای قرارداد شرکت بیمه، شما می‌توانید کارت بیمه سلامت دریافت کنید. هنگامی ‌که به مراکز درمانی و پزشک مراجعه می‌کنید، با ارائه Kranken Versichertenkarte می‌توانید از خدمات درمانی بهره‌مند شوید. اما سوالی که برخی از افراد می‌پرسند این است که بیمه درمانی آلمان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ این بیمه‌ نامه مراقبت‌های درمانی مختلفی را تحت پوشش دارد که مهم‌ ترین آن‌ها عبارتند از:

  • مراقبت‌ های بیمارستانی در هنگام بستری شدن
  • مراقبت سرپایی از طریق یک پزشک عمومی ‌یا متخصص
  • هزینه خرید داروهای تجویز شده
  • هزینه‌ های دوران بارداری
  • هزینه‌ های اولیه دهان و دندان
  • ارائه برگه مرخصی استعلاجی به کارمندها
  • پرداخت حقوق به شاغل‌ها
افراد مهاجر شاغلی که سالانه حدود بیش از 62550 یورو درآمد دارند، شرایط بهره‌ مندی از طرح‌های بیمه خصوصی را هم دارند.
جایگاه شغلی مناسب و فراهم بودن فرصت تحصیل، تنها بخشی از مزایای کارت آبی آلمان برای مهاجرین است.

بلو کارت آلمان

در این مقاله به بررسی نحوه اخذ بلو کارت آلمان یا همان کارت آبی آلمان پرداخته و شرایط لازم برای دریافت آن را شرح می‌دهیم.

تاسیس شرکت در آلمان با موسسه هرمس اپلای

با توجه به اینکه ثبت شرکت در آلمان نیاز به تخصص و راهنمایی‌ های مختلف دارد، موسسه مهاجرتی هرمس با ارائه انواع وکلای مهاجرتی و مشاوره‌ های رایگان در کنار شما است، تا در زمان کوتاهی شرکت خود را در کشور آلمان ثبت کنید. همان‌ طور که می‌دانید تاسیس شرکت در آلمان، برای برخی از کارآفرینان با محدودیت‌ های مختلفی همراه است. از این‌ رو برای اینکه با شرایط کلی سرمایه‌ گذاری و میزان هزینه‌های ثبت شرکت در کشور آلمان، بیشتر آشنا شوید می‌توانید از مجموعه مهاجرتی هرمس مشاوره رایگان دریافت کنید. چنانچه پیرامون شرایط ثبت شرکت در آلمان سوالی دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
نرخ سهم بیمه درمانی در آلمان چقدر است؟
نرخ سهم بیمه درمانی در آلمان بین 14.6 تا 15.6 درصد است و کارفرما و متقاضی هر کدام نصف آن را پرداخت می‌کنند.
آیا شرایط کشور آلمان برای ثبت شرکت، مناسب است؟
بله آلمان از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محیط بسیار امنی دارد و می‌توان کسب‌وکار مختلف را راه‌اندازی کرد.
هزینه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آلمان چقدر است؟
هزینه صدور ویزای سرمایه‌گذاری برای متقاضی‌ها حدود 60 تا 80 یورو است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش مهدوی آزاد
4 ماه قبل

میخواستم بدونم آیا میتونم برای ثبت کردن شرکت تو کشور آلمان برای خودم یه شریک کاری پیدا کنم؟ از چه طریقی باید اقدام کنم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  سروش مهدوی آزاد
4 ماه قبل

سلام سروش عزیز وقتتون بخیر
بله شما امکان ثبت شرکت در آلمان رو دارید و جذب شرکای اروپایی رو دارید و میتوانید شزکت های متعددی رو در آلمان ثبت کنید
و باید بتونید طرح تجاری خوبی رو به کشور آلمان ارائه بدید و حداقل باید 25000 یورو سرمایه داشته باشید.

محدثه ایرانپور
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر، با ویزای دانشجویی میتوانیم در آلمان ثبت شرکت کنیم؟

خانم میرخانی
پاسخ به  محدثه ایرانپور
5 ماه قبل

سلام محدثه عزیز وقتتون بخیر
بله شما در صورتی میتونید در آلمان ثبت شرکت کنید که پروپزال شرکتتون مورد تایید کشور آلمان قرار بگیره
ویزایی که شما باهاش در کشور آلمان هستید تاثیری در این موضوع نداره، شما باید یه سابقه مدیریتی و یا سابقه ثبت شرکت داشته باشید تا بتونید اون سوابق رو به عنوان الگوی کارتون به دولت آلمان ارائه بدید.

سهیل نادری
6 ماه قبل

سلام
آیا ۳ نفر شریک بعد از ثبت شرکت Gmbh هر سه نفر می توانند کارت اقامت یکساله دریافت کنند یا فقط مدیرعامل معرفی شده می تواند؟

خانم میرخانی
پاسخ به  سهیل نادری
6 ماه قبل

سلام سهیل عزیز وقتتون بخیر
حداکثر دو‌نفر می توانند شرکت Gmbh در آلمان ثبت کنند.

علی
1 سال قبل

ایا 0 تا 100 مراحل کاری توسط شرکت شما انجام میشه ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله تمامی مراحل توسط تیم موسسه هرمس اپلای انجام خواهد شد .

آقای فیروزی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
پس از ثبت شرکت در آلمان به همسرم ویزای همراه تعلق میگیره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای فیروزی
2 سال قبل

سلام بله همسرتون میتونن با شما اقدام کنن .

sina
2 سال قبل

سلام آیا پس از ثبت شرکت در آلمان برای استخدام نیرو میشه از تبعه ایران استفاده کرد یا باید کارکنان آلمانی باشند؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  sina
2 سال قبل

باید از نیروی کار آلمان حتما استفاده بشه

شیردل
2 سال قبل

با سلام ،من خانم ومهندسی سخت افزارخوندم با معدل 14.5 کاردانی نرم افزار و مدرک فنی و حرفه ای نقشه کشی هم دارم و39سالمه وهمسرم هم مدرک فنی حرفه ای پنجره های upvcداره 43 سالشه پسرم هم 12 سالشه 10 سال در زمینه تبلیغات فعالیت داشتیم ولی بیمه ای ثبت نداشتیم الان بخوام درالمان رایگان تحصیل کنم یا شرکت تبلیغاتی ثبت کنم میتونم اقامت خونوادم رو هم بگیرم سرمایه هم دارم ویک سوال دیگه میشه با خرید خونه درآلمان اقامت گرفت یا خیر؟ کدوم روش برای گرفتن اقامت راحتتره-باسپاس

کارشناس هرمس
پاسخ به  شیردل
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
با توجه به شرایطی که فرمودید بهترین راه مهاجرت به آلمان برای شما و خانواده محترمتان اقدام از طریق ثبت شرکت است که در این خصوص هم باید شرایط و رزومه شما ارزیابی شود .

آرش
2 سال قبل

آیا افغان‌ها می‌توانند با ثبت شرکت وار المان شوند ؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آرش
2 سال قبل

سلام با داشتن شرایط کامل و مناسب بله

حسن
2 سال قبل

من میخوام از طریق ثبت شرکت به آلمان مهاجرت کنم

کارشناس هرمس
پاسخ به  حسن
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در این زمینه فعالیتی انجام نمیدیم در حال حاضر .

اکبر
2 سال قبل

سلام خوب هستید، در خصوص ویزای ثبت شرکت در آلمان میخواستم شرایط شو بدونم و در شرایط موجود امکان اخذ ویزا وجود دارد ، و بیزینس پلنی شرکت شما دارد ؟ ممنون

کارشناس هرمس
پاسخ به  اکبر
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خیر متاسفانه در حال حاضر در این زمینه فعالیتی انجام نمیدیم .

کادر هرمس اپلای