جاذبه های توریستی آلمان

جاذبه های توریستی آلمان

اگر شما هم قصد سفر به آلمان را داشته باشید، این سوال برای تان پیش می آید که بهترین جاذبه های گردشگری آلمان چیست؟ کشور آلمان دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است، که گردشگران زیادی را هر ساله به این کشور جذب می کند. اما این کشور به غیر از این مناظر زیبا، شهرها و مکان های دینی و تاریخی زیادی نیز دارد؛ که مسافران تمایل به دیدن آن ها را دارند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از جاذبه های توریستی آلمان را به شما معرفی کنیم، تا اگر قصد مسافرت به این کشور زیبا را دارید، بتوانید از جاهای دیدنی آلمان به خوبی بهره مند شوید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شهر ویسبادن

شهر ویسبادن (Wiesbaden) یکی از قدیمی ترین شهرها و جزو جاذبه های توریستی آلمان است که دارای چشمه های آب گرم و آب معدنی زیادی است؛ که به همین علت نیز در اروپا شهرت و محبوبیت زیادی دارد. شهر وسبادن مکان های دیدنی و تاریخی زیادی دارد که توریست های زیادی برای دیدن این مکان ها به این شهر سفر می کنند. از مکان های تاریخی این شهر می توان از میدان کاخ، تالار قدیمی شهر، کلیسای پروتستان، خانه های آب گرم، تئاتر، و حوضچه و چشمه های آب گرم نام برد. این شهر در زمان جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دیده بود که بعد از این جنگ مخرب بازسازی شد و اکنون ساختمان های زیبادی با معماری نئوکلاسیک بسیار زیبایی در مناطق مختلف این شهر وجود دارد.

شهر ویسبادن

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ در سال ۱۷۹۱ ساخته شد و از آکروپولیس آتن الهام گرفته شده است. این دروازه که یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری کشور آلمان است در شهر برلین و در منطقه میت واقع شده است. این دروازه ارتفاع ۲۶ متری دارد که منظره بسیار زیبا و با شکوهی را به این منطقه بخشیده است. این دروازه دارای ۶ ستون و ۵ گذرگاه دارد که چهار تا از این گذرگاه ها مربوط به رفت و آمد انسان های عادی و دروازه میانی آن مربوط به عبور عرابه های سلطنتی بوده است. این دروازه بدون شک نمادین ترین ساختمان برلین است، همچنین این دروازه بخشی از دیوار برلین بوده است که برلین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کرد.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر کلن است که در حاشیه رودخانه بسیار معروف راین قرار گرفته است. این کلیسا از بزرگترین کلیسا های اروپا است و معماری گوتیک و بسیار زیبایی دارد که در سال ۱۲۴۸ ساخته شد. از جمله دیدنی های داخل این کلیسا از محفظه طلاکاری آن می توان نام برد که بقایای ۳ پادشاه در آن نگه داری می شود. در قسمت خزانه این کلیسا نیز اشیا قیمتی بسیار زیادی برای بازدید وجود دارد که البته بسیار محافظت شده است. از بالای برج های جنوبی این کلیسا می توانید نمای کامل شهر را به صورت پاناروما ببینید و از منظره زیبای آن استفاده کنید. شیشه های رنگی کار شده در این کلیسا قدمتشان به قرن ۱۲ میلادی می رسد.

جنگل سیاه

جنگل سیاه یکی از پر گردشگر ترین مناطق آلمان است که تپه هایی پر از درخت دارد و به همین دلیل است که به این نام شناخته می شود. این جنگل بهشت طبیعت گرد هاست. معروف ترین و محبوب ترین نقاط گردشگری این جنگل ها توتناو است که قدیمی ترین پیست اسکی آلمان است، آب گرم بادن بادن، راه آهن جنگل سیاه، شهر تریبرگ و موزه رو باز می باشند. مسیر های پیاده روی و دوچرخه سواری مختلفی در این جنگل ها ساخته شده است که در فصل بهار و تابستان بسیار شلوغ می شود و در زمستان زمین هایی که برای ورزش های زمستانی تاسیس شده اند مانند پیست های اسکی و سورتمه شلوغ است.

جاذبه های توریستی و گردشگری آلمان

دره راین

رودخانه راین مهم ترین مسیر آبی در اروپاست که منظره فوق العاده ای هم دارد. این رودخانه ۱۳۲۰ کیلومتر طول دارد که از کشور سوئیس آغاز می شود و به آلمان و هلند هم می رسد. در اطراف این رودخانه و در نقاط مختلف کشور آلمان میتوانید مناظر بسیار زیبایی که در کنار این رودخانه قرار دارد را تماشا کنید اما زیبا ترین قسمت این رودخانه جایی در قسمت میانی آن است که به دره راین معروف است. این قسمت چیزی در حدود ۶۵ کیلومتر از رودخانه راین را تشکیل می دهد و جوش و خروش بسیار زیادی هم دارد. در حدود ۶۰ شهر قدیمی مربوط به قرون وسطی در همین منطقه قرار گرفته است و با قایق و ماشین قابل دسترسی است.

جزیره موزه ها

دیدنی های جزیره موزه به اندازه ای زیاد می باشد که که برای بازدید از همه آنها باید بیشتر از یک روز وقت بگذارید. این جزیره در جایی بین رودخانه شپری و کوپفرگرابن قرار گرفته است. مجموعه ای ارزمند و قدیمی از موزه های مهم برلین در این ناحیه قرار گرفته اند. در مرکز این جزیره موزه ای قرار گرفته که به موزه قدیم شهرت دارد و در گذشته بسیار دور برای نمایش گنجینه های سلطنتی از آن استفاده می کردند. در این جزیره حتما از موزه پرگامون نیز دیدن کنید. ساختمان این موزه از روی بنا های خاورمیانه ای بازسازی شده است.

موزه ای دیگر نیز در نزدیکی موزه قدیم ساخته شده است برای معرفی هنر به دانش آموزان که تقریبا موره تازه تاسیسی نسبت به بقیه موزه هاست. در سال ۱۹۰۴ نیز موزه ای از کلکسیون آثار باستانی ساخته شد. در نهایت اگر به آثار تاریخی و موزه ها علاقه دارید حتما به این جزیره سر بزنید و از تنوع موزه ها با موضوعات مختلف آن لذت ببرید.

جزیره روگن

بزرگترین و زیبا ترین جزیره از جزایر بالتیک آلمان جزیره روگن نام دارد و مناظر دیدنی بسیار زیادی مانند مزارع هموار، تپه های جنگلی، سواحل شنی، و مرداب ها دارد. همه این مناظر زیبا کنار هم جمع شده اند تا جزیره روگن را تبدیل بک محل بسیار زیبا و توریستی بکند. در نزدیکی این منطقه شهر تفریحی کوچکی واقع شده است که پوتبون نام دارد. این شهر قدیمی در گذشته محل اقامت شاهزاده پوتبوس بوده است و پر از ساخنمان ها و پارک های نئوکلاسیک است. این جزینه ساحل شنی ۶۰ کیلومتری دارد که محبوبیت آن را دو چندان کرده است. این جزیره از گذشته های دور طرفداران بسیار زیادی در کشور آلمان و دیگر کشور های جهان داشته است.

موزه ای دیگر نیز در نزدیکی موزه قدیم ساخته شده است برای معرفی هنر به دانش آموزان که تقریبا موره تازه تاسیسی نسبت به بقیه موزه هاست. در سال ۱۹۰۴ نیز موزه ای از کلکسیون آثار باستانی ساخته شد. در نهایت اگر به آثار تاریخی و موزه ها علاقه دارید حتما به این جزیره سر بزنید و از تنوع موزه ها با موضوعات مختلف آن لذت ببرید.

جزیره روگن

پارک و کاخ سانسوسی

این پارک در سال های ۱۷۴۴ تا ۱۷۵۶ میلادی برای فردریک کبیر ساخته شده است. در این پارک یک باغ گل بزرگ در سبک باروک، بیش از ۳۰۰۰ درخت میوه و تعداد زیادی گلخانه جای گرفته است. اگر قصد مسافرت به کشور آلمان را دارید حیف است که در این باغ بزرگ و زیبا قدم نزنید و از مناظر و آرامش این مکان استفاده نکنید. لازم به ذکر است که این باغ به غیر از مکان های زیبای نام برده شده دارای گالری زیبایی به نام گالری پیکچر است که در آن آثار هنری زیبا معروفی به نمایش گذاشته شده است. کاخی که در این پارک قرار گرفته است به دلیل تالار سنگ مرمری اش و آپارتمان های بسیار مجللش شهرت یافته است.

دیوار برلین

شاید دیوار برلین به اندازه کاخ ها و مکان های تاریخی کشور آلمان دیدنی نباشد اما به دلیل اتفاقات مهم و تاریخی مربوط به آن شهرت بسیار زیادی دارد و گردشگران زیادی هر ساله فقط برای دیدن این دیوار به این شهر سفر می کنند. این دیوار مشهور و پر ماجرا در سال ۱۹۶۱ به صورت شبانه و غیر منتظره توسط سربازان در زمان جنگ سرد که بعد از اتمام جنگ جهانی دوم بود ساخته شد. این دیوار در در حدود ۱۵۵ کیلومتر طول داشت. اگر به تاریخ آلمان علاقه دارید با بازدید از نمایشگاه دائمی دیوار برلین می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

دیوار برلین

جزیره گل دریاچه کنستانس

جزیره گل دریاچه کنستانس وسعتی در حدود ۱۱۰ هکتار دارد که شامل پارک ها و باغ های بسیار زیبا و چشم نواز است که از گونه های مختلف گیاهان استوایی و نیمه استوایی پر شده است. برای رفتن به جزیره بی نظیر باید از قایق استفاده کنید و یا پیاده از طریق پل های تعبیه شده به این جزیره بروید. برای رسیدن به این جزیره در حدود یک یا دو عت وقت بگذارید اما به دلیل زیبایی و آرامش بی اندازه اش از صرف این وقت پشیمان نخواهید شد. همچنین یک کاخ قدیمی مربوط به قرن هیجده میلادی در این جزیره وجود دارد که برای تالار سفید و برج دفاعی قدیمی اش شهرت بسیاری زیادی پیدا کرده است.

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان

در این مقاله نحوه دریافت ویزای توریستی آلمان را بیان می کنیم. ویژگی ها و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان را نیز اورده ایم. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

ما در این مقاله بهترین جاذبه های گردشگری آلمان را برای تان با جزئیات بیان کردیم. حال اگر شما نیز قصد سفر و لذت بردن از جاهای دیدنی آلمان را دارید، میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین اگر درباره جاذبه های توریستی آلمان سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
غذاهای معروف آلمان کدامند؟
سوسیس آلمانی و میت لوف معروف آلمان
جاذبه های توریستی کشور آلمان کدامند؟
شهر ویسبادن / دروازه براندنبورگ / کلیسای جامع کلن / جنگل سیاه / دره راین / جزیره موزه ها / جزیره روگن / پارک و کاخ سانسوسی / دیوار برلین / جزیره گل دریاچه کنستانس
از کلیساهای معروف کشور آلمان کدام کلیسا میباشد؟
کلیسای جامع کلن یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر کلن کشور آلمان است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راستین نادری
1 سال قبل

واقعا کشور آلمان از لحاظ زیبایی بی نظیره

کارشناس هرمس
پاسخ به  راستین نادری
1 سال قبل

کاملا باهاتون موافقیم .

لیلا پاکاوان
2 سال قبل

خیلی جالب بود. من در مورد آلمان خیلی مطالعه کردم و واقعا این کشور و معماری و صنعت این کشور رو خیلی دوست داریم.
این دیوار هم که آلمان رو به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده بود واقعا پر از داستان و حوادث بوده. یه ماشین تایپ قدیمی دارم، که پشتش نوشته made in west german یعنی برای آلمان غربی بوده.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  لیلا پاکاوان
2 سال قبل

خواهش میکنم . خوشحالیم مقاله براتون مفید واقع بود

کادر هرمس اپلای