جاذبه های توریستی و گردشگری ترکیه

جاذبه های توریستی و گردشگری ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه در بین مردم ایران محبوبیت بسیاری داشته و یک کشور توریستی بسیار جذاب است، ما در این بخش به جاذبه های توریستی ترکیه پرداخته ایم. در ادامه با همراهی شما بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه را بررسی می کنیم، تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید، جاهای دیدنی ترکیه را از دست ندهید و نهایت استفاده و لذت را از سفر خود داشته باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری ترکیه

قلعه پنبه ای

قلعه پنبه ای مکانی شگفت انگیز و بسیار دیدنی در کشور ترکیه است. در ایالت دنیزلی در قسمت جنوب غربی این کشور واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن چشمه های آب گرم، سنگ های آهکی سفید رنگ و زمین های پله ای که توسط آب های روان به این شکل در آمده اند شهرت دارد. این منطقه بسیار زیبا و بسیار با شکوه به دلیل شکل پله های آهکی سفید رنگش، استخرهای آب گرم فوق العاده اش و زیبایی بی نظیرش در لیست مکان های تاریخی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

قلع پنبه ای

مسجد سلیمیه

مسجد سلیمیه یکی از منطقه های مهم شهر ادیرنه است و در لیست بناهای تاریخی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. شهر ادیرنه که یک شهر باستانی و تاریخی است در مناطق غربی ترکیه قرار گرفته و با یونان و بلغارستان تقریبا هم مرز می باشد. مسجد سلیمیه بین سال های ۱۵۶۹ تا ۱۵۷۵ میلادی توسط یک معمار معروف عثمانی به نام میمار سینان ساخته شده و گفته می شود که این مسجد از بهترین کارهای این معمار مشهور بوده است.

یکی از ویژگی های جذاب این مسجد طراحی داخلی زیبا و منحصر به فرد آن است. ارتفاع برخی از مناره های مسجد به ۸۲ متر نیز می رسد و تقریبا از کل شهر ادیرنه قابل رویت است. در اطراف این مسجد چندین مدرسه ، کتابخانه و بازار سر پوشیده وجود دارد پس اگر قصد بازدید از این شهر و این مسجد را دارید تماشا این محل های دیدنی را هم از دست ندهید.

مسجد سلیمیه

پارک ملی گورمه

در مناطق مرکزی کشور ترکیه شهری با اسم گورمه وجود دارد در اطراف آن پارک ملی بزرگ و دیدنی با همین نام وجود دارد. مناظر این پارک از زیبا ترین و جذاب ترین مناظر در کل دنیا است. همچنین در این منطقه صخره های استوانه ای عظیمی وجود دارد که در اصلاح به این صخره ها دودکش جن کاپادوکیه می گویند. جالب است بدانید که برخی از مردم داخل این ستون های بزرگ سکونت دارد و خانه شخصی انها به شمار می رود. اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید می توانید در هنگام طلوع آفتاب به وسیله بالن های بزرگ وارد این پارک شوید و از منظره بی نظیر آن لذت ببرید.

پارک ملی گورمه

شهر سافران بولو

با فاصله چند ساعتی از شمال شهر آنکارا شهری به نام سافران بولو وجود دارد که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی بر می گردد. در دوران عثمانی این شهر برای اتصال شرق و غرب از نظر تجاری به یکدیگر استفاده می شده است. در این شهر ساختمان های قدیمی با قدمت چند صد سال مثل مساجد، حمام های ترکی، کاروانسرا ها و مراکز آموزشی دینی وجود دارد که به جذابیت این افزوده و بسیار زیبا و دیدنی هستند. یکی دیگر از کارهای که در این شهر انجام می شد کشت زعفران بوده است و در واقع به همین علت است که سافران بولو نام گرفته است. امروزه کشت زعفران در مقیاس کمتر در این شهر انجام می شود. مسافران این شهر از مردم حس مهمان نوازی و مهربانی دریافت می کنند.

شهر سافران بولو

خاتوشا

در میان شام و بین النهرین شهری به نام خاتوشا قرار گرفته که تاریخش به ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. امپراطوری هیتی در این منطقه تشکیل شده و به قدرت رسیده است. در آن زمان شهر خاتوشا پایتخت امپراطوری هیتی شهر خاتوشا بود و موقعیت جغرافیایی آن نزدیک به دریای سیاه بوده است.

از جاذبه های توریستی ترکیه در شهر خاتوشا (Hattusa) می توان از ستون های سنگی که از زمین بیرون آمده اند و توسط دیوارهایی محافظت می شوند نام برد. در این منطقه دروازه هایی سنگی به صورت خیلی ماهرانه ساخته شده اند. در بین این دروازه ها دروازه شیر عظمت و زیبایی خاص خود را دارد. قدم زدن و بازدید این شهر برای توریست ها می تواند بسیار جذاب باشد و نشان دهنده قدرت امپراطوری آن زمان باشد که الان فقط چند قطعه سنگ از آن به جا مانده است.

افسوس

یکی دیگر جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ترکیه، شهر زیبا و تاریخی افسوس است که تاریخ ساخت آن به قدری قدیمی است که زمان دقیقی از آن در دست نیست. این شهر در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیح به عنوان پایتخت پادشاهی آرزاوا انتخاب شد و پس از آن تحت کنترل یونان در آمد. بسیاری از بناهای به جا مانده در این شهر مربوط به دوران یونانی ها می شود که از سال ۱۲۹ قبل از میلاد مسیح آغاز شده بود.

افسوس

معبد آرتمیس ایزد بانوی یونان باستان که خدای شکار بوده است در این شهر واقع شده است و به دلیل زیبایی بی حد و مرزش یکی از عجایب هفت گانه است. شهر افسوس در دوران یونان باستان یکی از شهرهای مهم آن زمان به شمار می رفته است. در حال حاضر به غیر از بناهای گفته شده جاذبه های دیگری نیز مانند کتاب خانه سلسوس، تئاتر بزرگ، قصر سلطنتی و موزه باستان شناسی نیز دارد که بازدید از این مکان ها به شدت توصیه می شود.

کوه نمرود

کوه نمرود در جنوب شرقی کشور ترکیه و در نزدیکی شهر آدیامان واقع شده و در بالای آن یک منطقه باستانی قرار گرفته است. این محل دارای سنگ های بزرگ و تراش خورده است که یک تراس مصنوعی است و مجسمه های مختلفی در آن وجود دارد. البته برخی از این مجسمه ها سقوط کرده و نابود شده اند اما از مجسمه های بجا مانده به خوبی مراقبت شده است. این محل که در سال ۱۸۸۱ کشف شد، در سال ۱۹۸۷ به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

بهترین زمان برای بازدید از این کوه در تابستان است زیرا در فصل زمستان در این مکان برف زیادی می بارد. در تابستان بهتر است که قبل از طلوع آفتاب به سمت این کوه حرکت کنید تا طلوع خورشید را از بالای قله و در کنار مجسمه های زیبا و با شکوه آنجا تماشا کنید.

کوه نمرود

شهر باستانی زانت

شهر باستانی زانت در جنوب فتحیه قرار گرفته و مرکز لیکیه است. این محل که در سال ۵۴۰ قبل از میلاد مسیح ساخته شده توسط ایرانیان سقوط کرد و مدتی هم به دست یونانی ها و رومی ها اداره می شده است. این شهر محلی فوق العاده برای افرادی که عاشق تاریخ و ساختمان های قدیمی هستند است.

بورسا

بورسا جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ترکیه است. شهر بورسا یک کلان شهر مدرن در ترکیه است. در نزدیکی آنکارا قرار گرفته است. این شهر محل تولد حکومت پادشاهی عثمانی بوده است.  اورخان غازی، یکی از پادشاهان عثمانی در همین شهر دفن شده است.

در دره رودخانه این شهر یک روستای کوچکی قرار گرفته است. کاملا سبک معماری عثمانی خود را حفظ کرده است و بازدید کنندگان با قدم زدن در این روستا می توانند حس و حالی شبیه به دوران عثمانی را تجربه کنند. اگر قصد سفر به این شهر در فصل زمستان را دارید به غیر از مکان های تاریخی زیبای آن حتما از پیست اسکی که در نزدیکی این شهر ساخته شده است دیدن کنید و از اسکی در این منطقه لذت ببرید.

ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه 2022

کشور ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان در سال های اخیر بوده است و آب و هوای مناسب، اماکن دیدنی و طبیعت زیبا از مهم ترین دلایل جذب توریست به این کشور است، ویزای توریستی ترکیه نیز از همین رو یکی از پر مخاطب ترین ویزاهای ارائه شده توسط این کشور است. ترکیه همچنین اولین مقصد گردشگری ایرانیان در طی سال های اخیر بوده است. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند بدانند چگونه می توانند روادید کشور ترکیه را بدست آورند.

بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه به کمک موسسه هرمس اپلای

همانطور که در این بخش مشاهده کردید، بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه را با یکدیگر کردیم. اگر شما نیز قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور همسایه را دارید، بهتر است از قبل جاهای دیدنی ترکیه را بشناسید تا با خیال راحت در مدت زمان اقامت تان از تک تک آنها بازدید کرده و لذت ببرید. چنانچه سوالی راجع به جاذبه های توریستی ترکیه دارید، میتوانید در قسمت نظرات مطرح کرده و یا با کارشناسان هرمس اپلای در تماس باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری ترکیه کدامند؟
قلعه پنبه ای مسجد سلیمیه پارک ملی گورمه شهر سافران بولو خاتوشا افسوس کوه نمرود شهر باستانی زانت بورسا
شهر افسوس کجاست؟
یکی دیگر جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ترکیه، شهر زیبا و تاریخی افسوس است که تاریخ ساخت آن به قدری قدیمی است که زمان دقیقی از آن در دست نیست. این شهر در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیح به عنوان پایتخت پادشاهی آرزاوا انتخاب شد و پس از آن تحت کنترل یونان در آمد. بسیاری از بناهای به جا مانده در این شهر مربوط به دوران یونانی ها می شود که از سال ۱۲۹ قبل از میلاد مسیح آغاز شده بود.
قلعه پنبه ای کجا واقع شده است؟
قلعه پنبه ای مکانی شگفت انگیز و بسیار دیدنی در کشور ترکیه است. در ایالت دنیزلی در قسمت جنوب غربی این کشور واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن چشمه های آب گرم، سنگ های آهکی سفید رنگ و زمین های پله ای که توسط آب های روان به این شکل در آمده اند شهرت دارد. این منطقه بسیار زیبا و بسیار با شکوه به دلیل شکل پله های آهکی سفید رنگش، استخرهای آب گرم فوق العاده اش و زیبایی بی نظیرش در لیست مکان های تاریخی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای