حداقل حقوق پرستار در آلمان؛ درآمد پرستار در آلمان ۲۰۲۳

حداقل حقوق پرستار در آلمان؛ درآمد پرستار در آلمان 2023

حقوق پرستاران در آلمان بستگی به عواملی مانند سابقه کار، موقعیت شغلی، منطقه جغرافیایی و توافقات قراردادی دارد. به طور کلی، درآمد پرستاران در آلمان می‌تواند میانگین حقوق کارکنان در این حوزه باشد که ممکن است توسط اتحادیه‌ها یا سازمان‌های مربوط به کارگران به روزرسانی شود.

در ادامه به بررسی شرایط استخدام و میزان حقوق و در آمد پرستاران در آلمان خواهیم پرداخت.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط استخدام پرستاری نیز بدین ترتیب است:

*سن بین ۲۵ تا ۴۹ سال.

*سابقه کار ۲سال در ۵سال اخیر.

*عضویت در نظام حرفه ای یا سایر سازمان های حرفه ای مربوطه.

*دست کم دارای مدرک کارشناسی برای گروه پیراپزشکی (ارائه اصل مدرک بعلاوه ریز نمرات الزامی است).

*افراد با رزومه کاری و رزومه تحصیلی بهتر، و دارای مدرک زبان آلمانی B1، دارای حق اولویت خواهند بود.

حقوق پرستاران در آلمان

حقوق پرستاران در آلمان به چند عامل بستگی دارد، یکی از این عوامل ساعات کاری پرستاران است. پرستاران در آلمان، ۵روز نوبت کاری دارند؛ هر روز شامل سه شیفت جداگانه است. شیفت صبحگاهی از ساعت ۶ تا ۱۴:۳۰، عصرگاهی از ساعت ۱۴ تا ۲۲، و شبانگاهی از ۲۱:۳۰ تا ۶:۳۰. حقوق پرستاران در آلمان با توجه به شیفت کاری بیشتر، و نیز کار در روزهای تعطیل افزایش خواهد یافت.

درواقع، حقوق پرستاران در آلمان مانند سایر مشاغل متغیر است. به تقریب می توان گفت که کمترین دستمزد حدود ۱,۳۴۰ یورو، و بالاترین دستمزد در حدود ۴,۶۲۰ یورو می باشد. عوامل دیگر تعیین کننده حقوق پرستاران به این ترتیب است:

تحصیلات آکادمیک پرستار (کارشناسی یا کارشناسی ارشد)، میزان سابقه کاری و تجربه حرفه ای، اضافه کاری، کار در روزهای تعطیل، کار در شیفت های شبانه، موقعیت محلی بیمارستان.

همزمان با صدور اجازه کار و پرداخت حقوق پرستاران در آلمان، پرستاران می بایست مالیات کار خود را به شکل ماهیانه پرداخت نمایند. اما شخص پرستار، همسر و فرزند او از مزایای شهروندی آلمان برخوردار خواهند شد و تحت پوشش خدمات بیمه قرار می گیرند؛ فرزندان شخص پرستار نیز به صورت رایگان امکان تحصیل در آلمان را خواهند داشت.

با ۵سال پرداخت مالیات، و با گذراندن آزمون قانون اساسی، فرهنگ و زبان آلمانی، پرستار موفق به کسب پاسپورت آلمانی برای خود و خانواده اش خواهد شد.

شرایط کاری و حقوق پرستاران در آلمان برای پرستاران خارجی

از آنجا که پرستاران متقاضی و غیر آلمانی می بایست گزارش های بهداشتی خود در مورد بیماران را شخصاً ثبت کنند و صحبت های پرسنل و بیماران تنها به زبان آلمانی است، پرستاران نیاز به تسلط بالا به زبان آلمانی دارند.

چنین است که پرستار خارجی در سال اول، شغل تمام وقت با مسئولیت کامل نخواهد داشت؛ بلکه به عنوان نیروی نیمه وقت و دستیار مشغول خواهد شد. این پرستاران تنها می توانند در حدود ۳۶ساعت در هفته شاغل باشند، این اشتغال می تواند در بیمارستان یا خانه های بازنشستگی باشد. نیز دوره های آموزش زبان فشرده را خواهد گذراند تا برای احراز شغل تمام وقت، آماده شوند.

شرایط کاری و حقوق پرستاران خارجی در آلمان ممکن است به عواملی مانند مهارت‌ها، تحصیلات، تجربه کاری و منطقه کاری بستگی داشته باشد. پرستاران خارجی نیاز به مهارت‌های زبان آلمانی بالا دارند تا بتوانند به خوبی در محیط کاری موفق عمل کنند. درآمد پرستاران خارجی در آلمان بسته به شرایط قراردادی، توافقات با کارفرما و منطقه کاری می‌تواند متفاوت باشد.

بدین ترتیب، مسلم است که حقوق پرستاران در آلمان درصورت خارجی بودن در سال نخست کاری، به مراتب کمتر از میانگین معمولی خواهد شد.

در مجموع می توان گفت حقوق پرستاران در آلمان که دوره های خود را گذارنده و دارای گواهینامه هستند، با چیزی حدود ۲۴۰۰ یورو آغاز خواهد شد. درحالیکه حقوق پرستاران غیرآلمانی و تازه کار، حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو است.

پس از سال نخست کاری، تسلط بر کار، افزایش تجربه و سابقه کاری، و اجازه یافتن برای کار در شیفت های کاری بیشتر و کار در روزهای تعطیل، حقوق پرستاران در آلمان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

تأثیر سابقه کار، تخصص و نوع محل اشتغال بر درآمد پرستاران در آلمان

یکی از معیارهای تعیین میزان حقوق پرستاران در آلمان، میزان سابقه کاری آن‌ها در این رشته است که به شیوه‌های مختلفی محاسبه می‌شود. این سابقه کاری معمولاً پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و شروع خدمت در آلمان تعیین شده و بر حقوق پرستاران مهاجر در کشور آلمان مؤثر واقع می‌شود.

جالب است بدانید که تجربه و سابقه شما در رشته پرستاری در کشور خودتان هم می‌تواند در روند اخذ ویزا یا دریافت پیشنهاد کاری در کشور آلمان اثرگذار باشد. آمارها نشان می‌دهند که میزان حق‌ الزحمه دریافتی یک پرستار دارای سابقه کار به طور متوسط در بازه 3500 تا 4500 یورو در ماه خواهد بود.

از طرف دیگر، هر مرکز درمانی در کشور آلمان دارای پارت‌ های تخصصی مختلفی مانند اورژانس، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، قلب، مراقبت ویژه، جراحت و سوختگی و … است. در هر یک از این بخش‌ها باید پرسنل و پرستاران دارای مهارت تخصصی مرتبط بع آن بخش مشغول به کار شوند.

نکته جالب اینجا است که میزان حقوق پرستاران در آلمان در صورتی ‌که در یک بخش تخصصی مرکز درمانی خدمت کنند، می‌تواند تا 6000 یورو در ماه نیز افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که این آمار و ارقام ذکر شده غالباً برای زمانی هستند که شما چند سال در کشور آلمان خدمت کرده و اقامت دائم این کشور را گرفته باشید..

نوع کارفرما یکی از تفاوت‌های بخش دولتی و خصوصی است و مذاکره با کارفرمای خصوصی برای تعیین میزان حقوق بر اساس مهارت و سابقه کار نسبت به بخش دولتی راحت‌ تر است. این نکته را در نظر داشته باشید که شاغلان بخش دولتی علاوه بر کسورات رایج باید میزان 8 الی 9 درصد از حقوق را به‌ عنوان مالیات کلیسایی پرداخت کنند، البته اشتغال در مراکز درمانی دولتی یا خصوصی به‌ عنوان یک پرستار در دریافت خدمات اجتماعی تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

ویزای کار پرستاری در آلمان

ویزای کار پرستاری آلمان

در حال حاضر پرستاری یکی از مشاغلی به شمار می رود که در کشور آلمان بازار خوبی دارد؛ چرا که در چند سال اخیر کشور آلمان دچار کمبود نیروی پرستار شده و از همین رو، ویزای کار پرستاری آلمان متقاضیان زیادی پیدا کرده است.

آشنایی با حقوق پرستار در آلمان با هرمس اپلای

رشته پرستاری همواره در دسته رشته‌های پرمتقاضی و پر درآمد در کشور آلمان به حساب می‌آید و این امر فرصت خوبی را برای مهاجرین باتجربه در این رشته فراهم می‌کند تا بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کنند. حقوق پرستاران در آلمان به عامل‌های مختلفی وابسته است و سابقه کاری در این رشته مهم‌ترین عامل محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درآمد پرستار در آلمان  و آشنایی با خدمات مهاجرتی دیگر با مشاوران باتجربه و حرفه‌ای هرمس اپلای در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیقی از میزان درآمد و حقوق پرستاران در آلمان اطلاع داشته باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا پرداخت حق بیمه در آلمان صرفاً از حقوق پرستار کسر می‎شود؟
به‌ طور کلی، درصد حق بیمه اجتماعی در کشور آلمان حدود 18.6 درصد است که این مقدار بر اساس درآمد ناخالص ماهانه محاسبه شده و بین کارجو و کارفرما تقسیم می‌شود.
آیا سابقه کار پرستاری در ایران برای اشتغال در آلمان مؤثر است؟
بله؛ میزان سابقه کار مفید شما در رشته پرستاری در ایران می‌تواند به دریافت ویزا و پیدا کردن فرصت شغلی مناسب جهت مهاجرت به کشور آلمان اثرگذار باشد.
آیا امکان دریافت پاداش یا اضافه‌ حقوق برای پرستاران در آلمان وجود دارد؟
بله؛ این موضوع بستگی به کارفرمای شما دارد و ممکن است بر اساس نوع کارفرما یا محل اشتغالتان از مزایایی مانند هزینه مسکن یا مرخصی پاداشی بهره‌مند شوید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

106 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارسلان
8 ماه قبل

سلام من تازه انسال دارم مدرک کارشناسیم رو از دانشگاه فردوسی مشهد میگریم امکان مهاجرت به یکی ا شهر های المات وجود دارم؟مدرک تافل هم دارم

خانم میرخانی
پاسخ به  ارسلان
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
باید شرایطتون مثل: سن مدرک تحصیلی و … بررسی بشه.

1 3 4 5
کادر هرمس اپلای