بهترین دانشگاه های انگلستان؛ لیست کامل دانشگاه های انگلیس

بهترین دانشگاه های انگلستان؛ لیست کامل دانشگاه های انگلیس

انگلستان یکی از کشورهای مقصد دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل است. سطح علمی بسیار بالای دانشگاه های انگلستان باعث شده است تا متقاضیان زیادی در طول زمان برای تحصیل در این کشور در سراسر جهان وجود داشته باشند. در این مطلب می خواهیم چند مورد از بهترین دانشگاه های انگلستان را به شما معرفی کنیم.

مقیاس و معیار این برتری ها جداول امتیاز و رتبه بندی هستند که به صورت یک لیگ به وسیله یک مرجع مستقل اعلام می شود. در این جداول امتیازات بر اساس شاخص هایی همچون میزان رضایت دانشجو، نگرش فارغ التحصیلان، سطح تحقیقات و پژوهش دانشگاه و نسبت میزان تعداد دانشجویان به تعداد کارکنان هر دانشگاه تعیین می شود. برای معرفی رتبه بندی دانشگاه های انگلستان می توانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

برترین دانشگاه های انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان به دلیل ارائه برنامه‌های تحصیلی با کیفیت، تحقیقات برجسته، اساتید برجسته و امکانات آموزشی و تحقیقاتی فراوان، به عنوان برترین دانشگاه‌های انگلستان شناخته می‌شوند. اما قبل از انتخاب دانشگاه، بهتر است با توجه به رشته تحصیلی و نیازهای شخصی، گزینه‌های مختلف را مقایسه کرده و رتبه‌بندی دانشگاه های انگلستان را در نظر بگیرید.

1. دانشگاه کالج لندن University College London

در سال ۲۰۲۳ دانشگاه کالج لندن (UCL)،  جایگاه چهارم رتبه‌ بندی مجموع دانشگاه های انگلستان را به خود اختصاص داد. بالاترین نسبت دانشجویان و کارکنان در انگلستان و نیز چهارمین دانشگاه، از نظر افتخارات دانشجویان در رتبه‌ بندی است.

UCL دارای وجهه و نام خوبی در زمینه تحقیقات است که این دانشگاه را در میان 10 دانشگاه برتر از نظر کیفیت تحقیق و همچنین 5 دانشگاه برتر از نظر تعداد تحقیقات قرار می‌دهد. تحقیقاتی شامل فعالیت‌های اساسی برای تغییر درک در آلزایمر از معروف‌ ترین تحقیقات این دانشگاه است.

2. دانشگاه وارویک University of Warwick

جایگاه یازدهم در رتبه‌ بندی کلی دانشگاه های انگلستان نشان می‌دهد که این دانشگاه یکی از معتبرترین مؤسسات آموزشی انگلستان است. دارا بودن ۱۹ رتبه زیر ۱۰، در شاخص‌های مختلف جدول امتیازدهی، به خوبی نشان‌ دهنده این امر است.

وارویک یکی از ده دانشگاه برتر برای کیفیت تحقیقات است. در سال ۲۰۰۹ محققان این دانشگاه یک ماشین مسابقه‌ای پایدار را با استفاده از فیبرهای گیاهی در بدنه خودرو طراحی کردند؛ این خودرو توسط سوخت بیو دیزل تولید شده و از چربی شکلات و باقی‌مانده شراب تجاری، به حداکثر سرعت ۱۳۵ مایل بر ساعت رسید.

دانشگاه لنکستر Lancaster University

دانشگاه لنکستر یکی از برجسته‌ ترین دانشگاه‌ها در زمینه‌های نگرش دانشجویان فارغ‌ التحصیل و رضایت دانشجویان است. نمرات این دانشگاه در زمینه‌های مختلف رشد و بهبود مناسبی داشته؛ اما در دو معیار مذکور بسیار برجسته است. دانشگاه لنکستر بیستمین دانشگاه برتر کشور انگلستان محسوب می‌شود.

حضور پردیس و اتحادیه دانشجویان این دانشگاه در نزدیکی یک دریاچه، نمای بسیار زیبایی به این دانشگاه داده است. همچنین لنکستر به عنوان یکی از برترین دانشگاه های انگلستان زمینه را برای آموزش دانشجویان خود در دوره های مختلف مهارت آموزی برای پیدا کردن کار حتی در خارج از انگلیس فراهم کرده است؛ به همین دلیل است که دانشجویان این دانشگاه با رزومه قوی برای ورود به بازار کار و اعتمادبه‌ نفس بالا فارغ‌ التحصیل می‌شوند.

4. دانشگاه لافبورو Loughborough University

لافبورو در سال ۲۰۲۳ رتبه ۷ را در انگلستان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه پنجم برای معیار رضایت دانشجویان قرار دارد. لافبورو همچنین در رتبه دهم برای خدمات ورزشی و درمانی است. این دانشگاه به‌خاطر توانایی‌های ورزشی آن در انگلستان کاملاً شناخته شده است.

5. دانشگاه دورهام Durham University

در جایگاه پانزدهم دورهام، یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه های انگلستان پس از آکسفورد و کمبریج قرار دارد. همچنین در سال ۲۰۱۸ این دانشگاه در جدول لیگ برای معیار افتخارت و عناوین کسب شده فارغ‌التحصیلان، در مکان سوم مشترک قرار گرفت. دورهام دارای ۳۱ معیار در با رتبه زیر ۱۰ در دانشگاه های انگلیس است.

قلعه دورام که محل تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه بوده، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی در جهان است. دانش‌آموزان لیسانس می‌توانند در یکی از میراث‌های جهانی یونسکو در قلعه دورهام تحصیل کنند.

6.دانشگاه آکسفورد University of Oxford

دومین دانشگاه برتر کشور انگلستان در سال ۲۰۲۳ متعلق است به دانشگاه آکسفورد بوده که پذیرش نسبتاً سختی هم دارد. این دانشگاه رتبه ۴ در رنکینگ جهانی دانشگاه های برتر دنیا دارد. علاوه بر این قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان نیز است. رتبه QS دانشگاه آکسفورد ۴ است که این جایگاه فوق‌العاده دانشگاه را نشان می‌دهد.

7.دانشگاه کمبریج University of Cambridge

در حال حاضر کمبریج دارای رتبه اول در میان برترین دانشگاه های انگلستان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی پس از دانشگاه MIT کشور آمریکا در رتبه دوم قرار دارد. بیش از بیست هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه کمبریج از دانشجویان خارجی طی هر سال به طور متوسط پنجاه هزار پوند شهریه دریافت می‌کند. دانشجویان خارجی در صورت تمایل به تحصیل در این دانشگاه باید مدرک آیلتس با نمره هفت یا بالاتر داشته باشند.

دانشگاه کمبریج برنامه‌های متعددی برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارد. دانشجویانی که خواهان دریافت بورسیه تحصیلی از این دانشگاه هستند باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشند. شایان ذکر است معمولاً بورسیه دانشگاه کمبریج به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود.

8.دانشگاه منچستر The University of Manchester

دانشگاه منچستر یکی از برترین دانشگاه های انگلستان محسوب می‌شود. این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر کشور انگلستان است. دانشگاه منچستر در رتبه‌ بندی‌های بین‌ المللی دانشگاه‌ها از نظر سطح علمی در جایگاه بیست و هشتم قرار دارد. نزدیک به بیست و پنج هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

افرادی که خواهان تحصیل در دانشگاه منچستر هستند باید طی هر سال بین بیست هزار پوند تا چهل هزار پوند شهریه پرداخت کنند. معمولاً شهریه دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به طور قابل‌ توجهی بیشتر از سایر دانشجویان است. این دانشگاه در اکثر مواقع صرفاً به دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکتری بورسیه اعطا می‌کند. برای دریافت راهنمایی در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های کشور انگلستان می‌توانید با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید.

9.دانشگاه بریستول University of Bristol

دانشگاه بریستول در لیست بهترین دانشگاه های انگلستان در رتبه نهم قرار دارد. میزان شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌ المللی به طور متوسط طی هر سال بیست و یک هزار پوند است. دانشگاه بریستول در حال حاضر نزدیک به نوزده هزار دانشجو دارد. بخش قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌ المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه بریستول در رتبه‌ بندی‌ های بین‌ المللی در رتبه پنجاه و پنجم قرار دارد. اکثر دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های فنی و  مهندسی تحصیل می‌کنند.  شایان ذکر است افرادی که می‌خواهند از این دانشگاه بورسیه بگیرند باید در تقاضانامه نگارش شده برای اخذ پذیرش این موضوع را ذکر کنند.

آشنایی با کشور اسپانیا

معرفی دانشگاه های اسپانیا

در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های اسپانیا، به ویژه در دانشگاه های مادرید و بارسلونا، به شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، امکان تحصیل تا مقاطع بالاتر و حتی دکتری در تحصیلات عالی داده می شود.

آشنایی با بهترین دانشگاه های انگلستان با هرمس اپلای

انگلستان یکی از محبوب‌ ترین مقاصد مهاجرتی در میان متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی است. در حال حاضر دانشگاه کمبریج برترین دانشگاه انگلستان محسوب می‌شود. از میان سایر دانشگاه‌ های برتر کشور انگلستان می‌توان به  رتبه بندی دانشگاه انگلستان مثل، آکسفورد، دانشگاه کالج لندن و دانشگاه منچستر اشاره کرد. دانشگاه آکسفورد در میان بهترین دانشگاه های انگلستان دارای رتبه دوم است. دانشگاه‌ های کالج لندن و منچستر نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و ششم قرار دارند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
در حال حاضر چه دانشگاهی برترین دانشگاه در سطح کشور انگلستان محسوب می ‌شود؟
دانشگاه کمبریج در حال حاضر برترین دانشگاه کشور انگلستان است. در نظر داشته باشید افرادی که خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند باید طی هر سال به طور متوسط پنجاه هزار پوند شهریه پرداخت کنند.
در رتبه‌ بندی‌ های بین‌ المللی دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان دارای چه جایگاهی است؟
در حال حاضر دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در جایگاه چهارم قرار دارد. در نظر داشته باشید این دانشگاه در میان برترین دانشگاه‌ها در سطح کشور انگلستان نیز دارای رتبه دوم است.
شهریه سالیانه برای تحصیل در دانشگاه منچستر کشور انگلستان به طور تقریبی چقدر است؟
افراد برای تحصیل در دانشگاه منچستر کشور انگلستان باید طی هر سال بین بیست هزار پوند تا چهل هزار پوند شهریه پرداخت کنند. در حال حاضر این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر کشور انگلستان محسوب می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای کوکبی
2 سال قبل

دانشگاه های انگلستان همه برای تحصیل شهریه دریافت میکنند؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای کوکبی
2 سال قبل

سلام بله برای دانشجویان خارجی هزینه داره مگر اینکه با شرایط خاص بتونید از بورسیه استفاده کنید

کادر هرمس اپلای