دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه Koc (کوچ) ترکیه

شهر :

استانبول

سال تاسیس :

1993

زبان :

انگلیسی

رتبه بندی در ترکیه :

14

نوع دانشگاه :

خصوصی

تعداد دانشکده ها :

7

از آنجا که تحصیل در کشورهای همسایه مورد توجه دانشجویان ایرانی است، یکی از محبوب ترین دانشگاه ها، دانشگاه کوچ ترکیه می باشد. وجود دانشگاه‌های بین‌المللی در این کشور و همچنین دارا بودن شهرهای زیبا و توریستی که باعث رونق اقتصادی این کشور نیز شده است، باعث ایجاد علاقه روزافزون برای تحصیل در این کشور زیبا شده است. در این بین، دانشگاه کوچ استانبول ترکیه در رتبه بندی معتبر QS به عنوان معتبرترین دانشگاه ترکیه در استانبول شناخته شده که یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه جذب دانشجوی خارجی‌ است. اگر علاقه دارید درباره دانشگاه کوچ استانبول اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه شوید تا به معرفی دانشگاه کوچ ترکیه بپردازیم.

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

فرم مشاوره رایگان

لوگو هرمس

فرم مشاوره رایگان

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

با دانشگاه کوچ ترکیه بیشتر آشنا شوید :

آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره ی دانشگاه koc(کوچ) ترکیه

دانشگاه koc (کوچ) جزو دانشگاه های غیرانتفاعی و خصوصی برتر و پیشرو ترکیه در شهر استانبول می باشد که در سال 1993 تاسیس شده است. علی‌رغم تاسیس در سال 1993 که بسیار دیرتر از دانشگاه‌های قدیمی‌تر ترکیه است، این دانشگاه به مهمترین مرکز جذب دانشجو از دبیرستان های برتر ترکیه مانند : دبیرستان استانبول ، کالج رابرت ، آکادمی آمریکایی اسکودر ، دبیرستان Koc و …تبدیل شده است.

دانشگاه koc (کوچ) با ارائه 22 برنامه کارشناسی ، 23 برنامه کارشناسی ارشد و 29 برنامه دکترا، دارای 62 ساختمان (دانشکده ها ، مراکز بهداشتی ، مراکز ورزشی ، ساختمان های اداری ، مراکز علمی و تحقیقاتی ، آزمایشگاه ها و کتابخانه ) به همراه 6216 دانشجو می باشد

رنگینگ دانشگاه Koc ( کوچ) ترکیه

  • طبق رتبه بندی موسسه تایمز (TIMES) و براساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2023 دانشگاهKoc  (کوچ) در رتبه 401 جهان قرار گرفته است.
  • بر اساس رتبه بندی کیو اس (QS) در سال ۲۰۲۳ دانشگاه کوچ ترکیه (Koç University) موفق به کسب رتبه ۴۳۱ در بین برترین دانشگاه های دنیا و همچنین اولین دانشگاه برتر ترکیه شده است.

دانشکده های دانشگاه Koc ( کوچ ) ترکیه

  •  دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی
  •  دانشکده علوم
  •  دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات
  •  دانشکده مهندسی
  •  دانشکده حقوق
  •  دانشکده پزشکی
  •  دانشکده پرستاری

علاوه بر دانشکده های مختلفی که در بالا نام برده شد دانشگاه کوچ شامل ۳ مدرسه ی فارغ التحصیلان با نام های : آموزش مشاغل ، علوم و مهندسی ، ارتباطات وعلوم اجتماعی  و یک انستیتو علوم بهداشتی است. همچنین قابل ذکر است از آنجا که اکثر رشته های دانشگاه koc  (کوچ) به زبان انگلیسی تدریس می شود مسلط بودن به زبان انگلیسی امری واجب برای دانشجویان است.

نحوه پذیرش در دانشگاه Koc (کوچ) ترکیه

به عنوان دانشجوی خارجی، این دانشگاه می‌تواند یک فرصت ویژه به خصوص برای دانشجویانی باشد که به سبب نزدیکی‌های فرهنگی و زبانی و همچنین همسایگی در شمال غربی ترجیح می‌دهند در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشجویانی که قصد پذیرش در دانشگاه  Koc (کوچ) در ترکیه را دارند باید در آزمون های ورودی SAT و یا ACT شرکت کنند و بتوانند نمره قبولی را در این آزمون ها کسب نمایند.

برای قبولی در رشته ی پزشکی باید نمره پیش دانشگاهی و دیپلم دانشجویان بالای ۱۸ و برای قبولی در سایر رشته ها بالای ۱۴ باشد. همچنین حداقل نمره آزمون SAT  برای رشته پزشکی ۱۴۵۰ و برای سایر رشته  ها از ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ و حداقل نمره در آزمون ACT  برای رشته پزشکی ۳۱ از ۳۶ می باشد. دانشگاه کوچ از آن دسته از دانشگاه هایی می باشد که دانشجویان برتر را بیشتر جذب میکند و ممکن است از بین تعداد زیادی متقاضی تنها چند دانشجوی برتر و نخبه را انتخاب کند. در نتیجه انگیزه نامه دانشجو بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شهریه دانشگاه Koc ( کوچ ) ترکیه

دانشگاه Koc(کوچ) جزو دانشگاه های خصوصی ترکیه به حساب می آید . شهریه های دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی که اغلب به صورت نیمه رایگان می باشند کمی بیشتر است. البته تحصیل در دانشگاه های خصوصی مزایای زیادی دارد که در ادامه مطلب به ان اشاره می کنیم. دانشگاه کوچ قسمتی را برای بورسیه دانشجویان اختصاص داده است.

برای دریافت بورسیه افرادی قبول می شوند که دارای معدل بالا در دوران دبیرستان و همچنین نمرات بالا درآزمون های ورودی باشند. شهریه ی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی کمی بالاتر از سایر رشته ها در دانشگاه کوچ می باشد، که البته باید در نظر داشت که عوامل مختلفی به میزان شهریه بستگی دارد.

شهریه رشته پزشکی: حدودا 382.300 لیر

شهریه تمامی رشته ها به جز پزشکی : حدودا 278.000 لیر

 

مزایای تحصیل در دانشگاه Koc ( کوچ ) ترکیه

۱- دانشگاه Koc(کوچ)  یکی از معتبر ترین دانشگاه های ترکیه می باشد.

۲- آینده شغلی بسیار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

3- دانشگاه Koc (کوچ) عضو بورس بولونیا و آراسموس می باشد، بدین معنا که دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می توانند در تمامی دانشگاه های اروپا و آمریکا برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند.

۴- از دیگر مزایای دانشگاه Koc (کوچ) می توان به ارائه بورسیه های مختلف مانند بورسیه ۲۵ درصد و بورسیه ۱۰۰ درصد به دانشجویانی که موفق به کسب نمرات عالی و همچنین انجام تحقیقات مختلف شده اند اشاره کرد.

5- دانشجویان برتر دانشگاه Koc(کوچ) پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه میتوانند در  شرکت های هولدینگ کوچ مشغول به کار شوند و درآمد بالایی را بدست بیاورند.

۶- دانشگاه کوچ علاوه بر خدمات آموزشی با سطح بالا امکانات رفاهی دیگری نیز برای دانشجویان اختصاص داده است.

معیارهای واجد شرایط بودن برای اخذ پذیرش از دانشگاه کوچ

برای اخذ پذیرش از دانشگاه koc ابتدا لازم است درخواست پذیرش را از طریق وب سایت دانشگاه ارسال کنید و منتظر پاسخ ‌پذیرش خود بمانید. توجه کنید تا قبل از اینکه چیزی از شما خواسته شود، مدارک را برای دانشگاه ایمیل نکنید. برای اینکه صلاحیت شما تأیید شود، لازم است مواردی را رعایت کنید. در ادامه به برخی از شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه بین‌ المللی اشاره می‌کنیم:

  • نمرات آزمون ورودی یا معدل دیپلم شما باید با معیارهای پذیرش این دانشگاه برابری کند. اگر نمرات شما پایین‌ تر از استاندارد باشد، پذیرش نمی­شوید.
  • برای اخذ پذیرش در سطح کارشناسی باید با نمرات پیش‌ بینی‌ شده دانشگاه کوچ در سطح IB یا A-LEVEL درخواست دهید.
  • تمام نمرات آزمون‌های شما مانند: SAT، ACT، MCAT، AP، EGE، ENT، CBSE، CISCE، ATAR و… تنها برای دو سال معتبر هستند. پس اگر بیشتر از 2 سال از زمان آزمون شما می‌گذرد، باید مجدداً آزمون دهید.
  • برای پذیرش در دانشگاه کوچ محدودیت زمانی برای تاریخ مدرک دیپلم وجود ندارد و شما هر زمانی که دیپلم گرفته باشید، می‌توانید از همان مدرک برای اخذ پذیرش استفاده کنید.
  • ممکن است از متقاضیان خواسته شود مدارک بیشتری را ارائه دهند.

سایر الزامات برای ثبت نام در دانشگاه کوچ

به جز مدارک اولیه که شما برای ثبت‌ نام ارائه می‌دهید، لازم است برخی موارد دیگر را هم تکمیل کرده و تحویل دانشگاه دهید. شما باید ریزنمرات دوران دبیرستان در پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم را به دانشگاه koc ارائه دهید. همچنین باید مدارک زبان خود را نیز بارگذاری کنید. در آزمون تافل حداقل نمره 80 را نیاز دارید. اگر گواهی CAE دارید، لازم است درجه C یا بالاتر از 180 داشته باشید. در آزمون CPE نیز به درجه C یا بالاتر از 200 نیاز دارید. حداقل نمره قابل‌ پذیرش برای آزمون PTE عدد 67 است.

توجه کنید، کسانی که دارای مدارک معتبر زبان انگلیسی هستند و از نمرات قابل‌ قبول و در حد مجاز برخوردارند و همچنین کسانی که 3 سال آخر دبیرستان خود را در دبیرستان‌ های انگلیسی‌ زبان تحصیل کرده­اند، از دادن آزمون ورودی زبان انگلیسی برای ورود به این دانشگاه معاف می‌شوند و مستقیماً می‌توانند دروس کارشناسی خود را بدون پیش‌نیاز شروع کنند.

برخورداری از انگیزه‌ نامه برای شروع به تحصیل در این دانشگاه ضروری بوده و نیاز است بین 1 تا 2 صفحه درباره علت انتخاب رشته مورد نظر و برنامه‌های خود برای پیشبرد هرچه بهتر تحصیل و همچنین اینکه چرا تصور می‌کنید که دانشگاه koc برای پیشبرد اهداف تحصیلی شما مناسب است، توضیح دهید.

مدرک موردنیاز دیگر داشتن دو توصیه‌ نامه از افرادی است که می‌توانند به‌ عنوان داور از سمت شما معرفی شوند. این افراد می‌توانند توصیه‌هایی برای پذیرش شما در دانشگاه بیان کنند. در نهایت از شما خواسته می‌شود در یک مصاحبه تصویری نیز شرکت کنید.

دانشگاه سابانچی ترکیه

تمام آنچه از دانشگاه سابانجی ترکیه نیاز است بدانید

دانشگاه سابانجی (sabanci) که در فاصله 40 کیلومتری از مرکز شهر استانبول واقع شده است در سال 1994 میلادی توسط vakfi sabanci (بنیاد سابانجی) که یکی از موسسات پیشرو ترکیه می‌باشد تاسیس شده است

تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه با مشاوره از موسسه هرمس اپلای

دانشگاه کوچ ترکیه که به عنوان معتبرترین دانشگاه استانبول به نقل از رتبه بندی QS شناخته می شود، مقصدی عالی برای دانشجویان ایرانی است. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید قطعا این دانشگاه جزء پیشنهاد های ما به شما متقاضی گرامی است. قطعا در مسیر اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه نیاز به یک همراه دارید؛ مشاوران هرمس اپلای می توانند اطلاعات کاملی درباره دانشگاه کوچ استانبول در اختیارتان قرار دهند. ما در این بخش سعی کردیم به طور کامل به معرفی دانشگاه کوچ ترکیه پرداختیم، چنانچه سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

فرم مشاوره رایگان

لوگو هرمس

فرم مشاوره رایگان

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

کارشناس ارشد مهاجرت

اشتراگ گذاری در :

سوالات متداول

رتبه بندی دانشگاه کوچ در سطح جهانی در چه سطحی است؟
دانشگاه کوچ استانبول ترکیه در رتبه بندی معتبر( کیواس) به عنوان معتبرترین دانشگاه ترکیه شناخته شده
دانشگاه کوچ ترکیه جز چه دانشگاه هایی می باشد؟
دانشگاه (کوچ) جزو دانشگاه های غیرانتفاعی و خصوصی برتر و پیشرو ترکیه در شهر استانبول می باشد
دانشکده های دانشگاه کوچ کدامند؟
دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی، دانشکده علوم ،دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات، دانشکده مهندسی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دانشکده پرستاری از جمله دانشکده های این دانشگاه هستند.
کارشناس هرمس

نظرات و سوالات شما

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای