دوره دستیاری اتاق عمل در آلمان

شرایط اپلای آوسبیلدونگ دستیار جراحی در آلمان؛  درآمد + مدارک

یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید رشته دستیاری اتاق عمل را در کشور آلمان ادامه دهید شرکت در دورهای آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل است. برای شرکت در آوسبیلدونگ اتاق عمل در آلمان نیازی به مدرک تحصیلی بالایی ندارید و با دیپلم می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. آوسبیلدونگ دستیار جراحی در آلمان موضوعی است که ما در این مقاله در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد. در صورت داشتن هرگونه سؤال، می‌توانید در انتهای مقاله مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ابتدا دستیاری اتاق عمل در آلمان را کمی شرح می دهیم:

در طی آموزش به عنوان دستیاران جراحی، دانش آموزان یاد می گیرند که در طول جراحی از بیماران به صورت حرفه ای و حساس مراقبت کنند. وظایف دستیار جراحی شامل برنامه ریزی ، آماده سازی ، کمک و پاکسازی پس از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی بر روی بیمار است. به عنوان مثال دستیاران اتاق عمل را آماده می کنند ، به تیم جراحی کمک می کنند ، ابزار جراحی را آماده می کنند و بر دستگاه های اتاق عمل نظارت دارند.

هدف از دوره های دستیاری اتاق عمل تقویت صلاحیت های حرفه ای و اجتماعی دانش آموزان، ابتکار عمل و مسئولیت آنها، توانایی آنها برای کار در یک تیم و تفکر و عمل به روشی واحد است. دوره ی آموزشی براساس دستورالعمل انجمن بیمارستان های آلمان انجام می شود. ممکن است هزینه ی دوره توسط همین انجمن پرداخت شود و دانش آموز هیچ هزینه ی دیگری پرداخت نکند.

در طول دوره که حداقل سه سال به طول می انجامد، دانش آموزان دانش لازم را برای توانایی کار در اتاق عمل و واحدهای لازم دیگر را کسب می کنند. آموزش های نظری و عملی برنامه ریزی شده و حداقل ۴۶۰۰ ساعت طول می کشد. معلمان آموزش دیده و مربیان کاربلد در این مدت به آموزش کارآموزان می پردازند.

آموزش نظری دوره ی دستیاری اتاق عمل در آلمان به چهار بخش تقسیم می شود

  • وظایف اولیه ی دستیار جراحی (SA): اقدامات بهداشتی، مراقبت حرفه ای و نظارت بر بیماران، استفاده درست از ابزار پزشکی، نحوه عملکرد در بحران ها
  • وظایف تخصصی دستیار جراحی: نحوه استفاده از ابزار در بخش های مختلف جراحی، دستیاری در واحدهای درمان سرپایی، کمک به متخصص بیهوشی، بستری در اورژانس و آندوسکوپی و … .
  • آموزش و موقعیت های کاری: ارتباطات، نقش مشاوره و مربی، هویت حرفه ای، همکاری در گروه ها و تیم ها، راهکارهای آموزش
  • پارامترهای قانونی و سازمانی: رعایت حرفه ای پارامترهای قانونی، معیارهای کیفیت و اصول اقتصادی و زیست محیطی، فعالیت حرفه ای در اجتماعی

حداقل پیش شرط هایی دوره ی دستیاری اتاق عمل در آلمان

  • گواهینامه ترک یا پایان تحصیلات در سطح قابل قبول
  • سلامت جسمی و روحی
  • حداقل ۱۸ سال سن در شروع آموزش
  • تجربه ی ۳تا۴ هفته ای حضور و مشاهده در واحد مربوطه
  • گواهی زبان آلمانی سطح B2

 حقوق دستیار اتاق عمل در آلمان

تکنسین یا دستیار اتاق عمل کسی است که در کنار جراح در اتاق عمل حضور دارد و به جراحان کمک می‌کند که یک عمل راحت و موفقت آمیز داشته باشند. همان‌طور که واضح است این شغل جزو مشاغل تخصصی در حیطه سلامت و پزشکی است. ازآنجایی‌ که کشور آلمان این سال‌ها به نیروی متخصص در حیطه پزشکی و سلامت نیاز مبرمی دارد شما به‌راحتی می‌توانید در دوره دستیاری اتاق عمل در آلمان شرکت کنید و مدرک خود را بگیرید.

یکی از ویژگی‌ های عالی گذراندن دوره‌ های اوسبیلدونگ یا کارورزی تکنسین اتاق عمل، برخورداری از حقوق و مزایا حین دوره کارورزی است. شما از همان لحظه‌ای که وارد کار می‌شوید، حقوق دریافت می‌کنید و با بیشترشدن تخصص شما حقوقتان بیشتر می‌شود. حقوق شما در ابتدا از 650 یورو در ماه شروع می‌شود و تا پایان دوره به 1040 یورو می‌رسد. در نهایت پس از گرفتن تخصص و پایان کارورزی می‌توانید حقوقی بین 2200 تا 2400 یورو را توقع داشته باشید.

محل کار تکنسین‌های اتاق عمل

احتمالاً یکی از سؤالات اساسی کسانی که علاقه‌مند به گذراندن دوره دستیاری اتاق عمل در آلمان هستند درباره بازار کار و مراکزی است که می‌توانند خدمت کنند. درباره بازار کار این رشته می‌توان گفت همانند سایر فیلدهای حوزه بهداشت و درمان وضعیت استخدام و کاریابی در این فیلد شغلی بسیار عالی است. بسیاری از کسانی که با برنامه‌های اوسبیلدونگ و یا روش تحصیل در دانشگاه این دوره را سپری می‌کنند، پس از پایان دوره مشغول به کار می‌شوند.

متخصصین پس از طی دوره و کسب گواهی مهارت می‌توانند در تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند. علاوه‌ برآن متخصصینی که دوره دستیاری اتاق عمل را گذرانده‌اند، می‌توانند در مراکز جراحی سرپایی، مراکز مراقبت‌های سرپایی و کلیه مراکز رادیولوژی به کار مشغول شوند.

چگونه برای دوره دستیاری اتاق عمل درخواست دهیم؟

اگر جزو افرادی هستید که به این دوره‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید خیلی راحت برای آن اقدام کنید. همان‌طور که می‌دانید بهترین مسیر برای شما شرکت در اوسبیلدونگ است. برای این کار نیاز به مدرک دیپلم دارید و باید درخواست خود را برای یک مرکز کارورزی که این دوره‌ها را برگزار می‌کند ارسال کنید.

توجه کنید مسیر درخواست شما از همان ابتدا به شکل آنلاین است و درصورتی‌که شما شرایط لازم را داشته باشید از طریق ایمیل به شما پاسخ داده می‌شود. تسلط کافی در دروس پیش‌نیاز مانند شیمی و زیست‌شناسی می‌تواند مسیر شما را راحت‌تر کند. برای ارائه درخواست مدرک دیپلم، مدرک زبان B2 و ریزنمرات خود را بارگذاری کنید. در ادامه منتظر پاسخ مرکز مربوطه بمانید.

بلو کارت آلمان مجوزی است که افراد متخصص برای کار و مهاجرت به آلمان می‌توانند از آن استفاده کنند.

بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان (Germany Blue Card) یک مجوز مهاجرت به آلمان و کار و زندگی در این کشور است که برای نیروهای کاری متخصص و دارای تجربه کاری مناسب صادر می‌شود. بلوکارت نخستین بار از سوی اتحادیه اروپا در سال 2007 میلادی طراحی و معرفی شد.

سخن آخر

کشور آلمان چند سالی است که اقدام به جذب نیرو در بخش بهداشت و درمان می‌کند. یکی از برنامه‌هایی که ایرانیان بسیار از آن استقبال می‌کنند آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل  است. شما می‌توانید دوره آوسبیلدونگ دستیار جراحی در آلمان را از همین راه بگذرانید و به‌سادگی به یک متخصص تبدیل شوید. برای اطلاعات بیشتر درباره آوسبیلدونگ اتاق عمل در آلمان و همچنین دیگر سؤالات تخصصی خود می‌توانید به ما در مؤسسه هرمس اپلای پیام دهید و از مشاوره رایگان و تخصصی ما استفاده کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دستیاری اتاق عمل چیست؟
در طی آموزش به عنوان دستیاران جراحی، دانش آموزان یاد می گیرند که در طول جراحی از بیماران به صورت حرفه ای و حساس مراقبت کنند. وظایف دستیار جراحی شامل برنامه ریزی ، آماده سازی ، کمک و پاکسازی پس از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی بر روی بیمار است. به عنوان مثال دستیاران اتاق عمل را آماده می کنند ، به تیم جراحی کمک می کنند ، ابزار جراحی را آماده می کنند و بر دستگاه های اتاق عمل نظارت دارند
حداقل پیش شرط هایی دوره ی دستیاری اتاق عمل در آلمان​ چیست؟
گواهینامه ترک یا پایان تحصیلات در سطح قابل قبول سلامت جسمی و روحی حداقل ۱۸ سال سن در شروع آموزش تجربه ی ۳تا۴ هفته ای حضور و مشاهده در واحد مربوطه گواهی زبان آلمانی سطح B2
دوره ی دستیار اتاق عمل چند سال طول می کشد؟
در طول دوره که حداقل سه سال به طول می انجامد، دانش آموزان دانش لازم را برای توانایی کار در اتاق عمل و واحدهای لازم دیگر را کسب می کنند. آموزش های نظری و عملی برنامه ریزی شده و حداقل ۴۶۰۰ ساعت طول می کشد. معلمان آموزش دیده و مربیان کاربلد در این مدت به آموزش کارآموزان می پردازند
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حورا
11 ماه قبل

تویه رشته “دستیار جراح” فرصت ارتقاء شغلی هست؟(ینی بشه ارشد یه بخش از بیمارستان یا سرگروه دستیاران جراح) یا فرد فقد در همون مقطع میمونه؟

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  حورا
11 ماه قبل

بله امکان ارتقاع شغلی وجود دارد و شما میتونید پیشرفت داشته باشید با توجه به توانایی هاتون

سیروس
1 سال قبل

برای رشته هوشبری هم پذیرش داره ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سیروس
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله برای رشته هوشبری هم پذیرش دارند .

علیرضا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
من 22 سالمه و دانشجوی ترم 6 اتاق عملم . زبان المانی اصلا بلد نیستم ولی فکر میکنم میتونم یک ساله مدرک b2 بگیرم . ایا میتونم اقدام به اوسبیلدونگ ota (Operationstechnischen Assistentin) کنم و همزمان باهاش مدرک زبان بگیرم یا اینکه باید مدرک زبان رو از اول داشته باشم ؟ و اینکه تمکن مالی چقدره ؟ و اینکه با اینکه مدرک لیسانس رو نمیگیرم ایا تاثیری بر قبول شدنم داره خوندن 6 ترم اتاق عمل یا خیر

کارشناس هرمس
پاسخ به  علیرضا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله میتونید اقدام کنید . زبان رو هم باید به موازات شروع پروندتون تکمیل کنید .
میزان تمکن مالی با توجه به میزان کمک هزینه دریافتی شما در طول دوره متغیر است .

گلناز
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من کارشناسی اتاق عمل خوندم و درسم تازه تموم شده میتونم برای دورا اوسبیلدونگ ثبت نام کنم ؟؟؟زبان انگلیسیم د حد متوسطا المانیم تقریبا بلد نیستم یا ترم بیشتر نخوندم میشه همزمان با اقدام واسهی اوسبیلدونگ شرول کنم زبان بخونم؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  گلناز
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بستگی به سن شما دارد . ولی به صورت کلی بله این شانس براتون وجود دارد .

کیمیا
3 سال قبل

سلام تجربه ۳ تا ۴ هفته ای برای دستیار جراح یعنی چی؟؟؟

هرمس اپلای
پاسخ به  کیمیا
3 سال قبل

سلام منظور تجربه کلی و شناخت ابتدایی داشته باشید

کارشناس مهاجرت 3
3 سال قبل

it’s only a piece of information

کارشناس مهاجرت 3
3 سال قبل

Thanks a lot

کارشناس مهاجرت 3
3 سال قبل

It’s so kind of you
We hope it would be a little help

کادر هرمس اپلای