دوره تومر ترکیه

دوره تومر ترکیه

 

  • سریع ترین روش مهاجرت به ترکیه
  •  
  •  

آیکن

حضور در دوره تومر ترکیه چه در ایران برگزار شود یا در خود ترکیه، به آمادگی متقاضی برای قبولی در آزمون تومر، کمک زیادی می‌کند. شرکت در کلاس تومر (tomer) و در نتیجه آن، قبولی در این آزمون برای افرادی که تصمیم به اخذ اقامت کشور ترکیه دارند یا تنها می‌خواهند برای تحصیل یا کار در این کشور اقدام کنند، اهمیت خیلی زیادی دارد. دوره تومر روی ایجاد تسلط برای پاسخگویی به 4 مدل سوالات این آزمون که شامل بخش‌های شنیداری، خواندن، صحبت کردن، توضیح شفاهی و توضیح کتبی می‌شود، کار کرده و فرد را برای قبولی در آزمون آماده می‌کند. این دوره‌ها که در ایران هم برگزار می‌شوند، هزینه متغیری بر اساس سازمان آموزش‌دهنده دارند. در اینجا ابعاد مختلف شرکت در کلاس تومر را شامل هزینه‌های آن، سختی آزمون و شرایط آن را بررسی خواهیم کرد.

اجازه تحصیل رایگان و مانند شهروندان ترکیه و اخذ بورسیه اراسموس

اجازه تحصیل در ترکیه بعد از گذراندن دوره تومر در ترکیه بصورت رایگان و یا هزینه بسیار کم و اخذ بورسیه اراسموس برای ورود به اروپا

بدون محدودیت سنی و سابقه تحصیلی

شرکت در دوره های تومر ترکیه هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد میتوانند در هر سن و با هر مدرک و سابقه کاری

انواع آزمون تومر

  1. آزمون دیپلم زبان ترکی: این آزمون دارای محدودیت زمانی نمی‌باشد و در واقع یک مدرک رسمی زبان ترکی استانبولی می‌باشد که مانند آزمون‌های بین المللی انگلیسی است و می‌توانید به عنوان یک مدرک رسمی به دانشگاه‌ها ارائه بدهید.

  2.  
  3. آزمون گواهی تومر: این آزمون به چند سطح مختلف مانند زبان‌های آلمانی و فرانسوی تقسیم می‌شود. از سطح A1 تا C1 سطح این امتحان می‌باشد و بنابر نمره‌ای که شما دریافت می‌کنید در یکی از این سطوح قرار خواهید گرفت. اعتبار این مدرک دو ساله است. برای ارائه مدرک معتبر ترکی حداقل به سطح B1 احتیاج دارید.

بخش های آزمون

بخش های آزمون تومر
  • این آزمون از 5 بخش تشکیل شده که عبارتند از:

  • 📌شنیداری

  • 📌خواندن 

  • 📌صحبت کردن 

  • 📌توضیح شفاهی

  • 📌توضیح کتبی

یک بخش آزمون میزان نمره 
شنیداری25 امتیاز 
خواندن 25 امتیاز
صحبت کردن 15 امتیاز 
توضیح شفاهی 10 امتیاز 
توضیح کتبی25 امتیاز

در مجموع نمرات از 100 می‌باشد و امتیاز بالای 65 برابر با B2 می‌باشد. هر بخش نمره حداقلی و حداکثری دارد. حداکثر نمره در هر بخش به ترتیب 25، 25، 15، 10 و 25 است. برای این که در سطح A1 قرار بگیرید باید حداقل نمره 50 را به دست آورید.

آزمون تومر ترکیه
همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

هزینه آزمون دیپلم تومر (Tomer Diploma Exam) کشور ترکیه بر اساس اینکه متقاضی از کجا برای شرکت در آزمون اقدام کند، متفاوت می‌شود. برای حضور در این آزمون پس از شرکت در کلاس تومر، اگر متقاضی داخل ترکیه باشد 1000 لیر، هزینه می‌کند اما اگر خارج در خارج از ترکیه باشد، باید 80 دلار آمریکا به حساب دلاری دانشگاه آنکارا (Ankara University) یا 70 یورو به حساب یورویی این دانشگاه واریز کند.

زمان برگزاری آزمون تومر

آزمون تومر ترکیه زمان خاصی برای برگزاری نداشته و در طول سال معمولا چندبار برگزار می‌شود. دانشگاه آنکارا سالی چند بار این آزمون را برگزار می‌کند بنابراین اگر امسال قصد شرکت در این آزمون را دارید با مشاوران مهاجرتی ما در ارتباط باشید. هزینه شرکت در آزمون گواهی تومر بین 250 تا 350 دلار است.

هزینه ی کلاس های تومر

تفاوت بسیاری در مقایسه  قیمت‌های موسسات مختلف در این زمینه به چشم می‌خورد که در بعضی‌ موارد ارتباط مستقیم با میزان امکانات و کیفیت کلاس‌های تومر ارائه شده دارد.که اکثر موسسات دوره ای بی کیفیت و با هزینه بسیار بالایی برگذار میکنند و دانشجو ها بعد از گذراندن دوره دانش زبان کافی برای بدست آوردن سایر مزایای شرکت در این دوره بی بهره میمانند.

در حالی‌ که کلاس‌هایی با کیفیت عالی‌ و با ساعات درسی کم با هزینه 1300 دلار و کلاس‌هایی با همین سطح کیفیت اما با ساعات درسی بیشتر ۱۵۰۰ دلار می‌باشند. دوره‌های تومر در موسسات معتبر با کیفیت بالاتر و ساعات درسی‌ کمتر با مبلغی حدود ۲۵۰۰ الی‌۳۰۰۰ دلار ارائه می شود

 

موسسه هرمس اپلای برای گذراندن این دوره شرایط بسیار استثنایی با هزینه های بسیار کم با بالاترین سطح کیفیت در نظر گرفته است . 
و آفر ویژه برای دریافت اقامت تضمینی ترکیه با گذراندن دوره تومر برای کسانی که اقدام میکنند.

تحصیل

تفاوت موسسات خصوصی و دانشگاهی که کلاس و برگه تومر ارائه می دهند

در حقیقت موسساتی که با نام دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز موسساتی مجزا از دانشگاه‌ها هستند که تحت نظرات آن‌ها فعالیت می‌نمایند.

عمده تفاوت این دو دسته از موسسات در کیفیت کلاس‌ها، هزینه‌ها و سختگیری‌های آن‌ها می‌باشد. از جانب هزینه‌ها نمی‌توان هیچ توضیحی برای مبالغ گزافی که موسسات دانشگاهی دریافت می‌کنند ارائه داد (بعضی‌ از موسسات خصوصی در حال ارائه‌ی کلاس‌هایی‌ با مبالغ کمتر در عین حال تعداد ساعت‌ بیشتر و کیفیتی بالاتر هستند). در این قسمت جدولی از میزان هزینه‌ی شرکت در کلاس آموزشگاه های خصوصی را آورده‌ایم:

شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کلاس های تومر

۱. ورود قانونی به خاک ترکیه
۲. داشتن پاسپورت معتبر که از تاریخ انقضای آن حداقل ۱ سال باقی‌ مانده باشد
۳. مراجعه به اداره امنیت قبل از اتمام تاریخ ۹۰ روزه‌ ویزای توریستی
۴. داشتن سن مناسب برای یادگیری زبان و ادامه تحصیل

شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کلاس های تومر

اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای توریستی (ورود و خروج هر ۳ ماه یک بار که موجب تمدید مدت اقامت قانونی به مدت ۹۰ روز در ترکیه میشود) دیگر غیر قابل استفاده شده و با قانون جدید هر فرد فقط مدت ۹۰ روز از ۱۸۰ روز را می‌تواند در خاک ترکیه بگذراند و روش اخذ اقامت یک ساله (قابل تمدید به ۲ سال) از طریق کلاس‌های تومر (کلاس زبان ترکی‌) جایگزین این روش شد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به اخذ اقامت ترکیه از این طریق با تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما مشاوره رایگان مهاجرتی بگیرید. گروه هرمس اپلای پیشنهادهای خوبی برای شما عزیزان دارد.

مراحل اخذ اقامت ترکیه

📌 ثبت نام در یک موسسه دانشگاهی یا خصوصی معتبر و دریافت برگه پذیرش

📌 اقدام برای دریافت بیمه درمانی. (هزینه‌ی بیمه درمانی یک ساله حدود ۱۵۰ دلار می‌باشد)

📌 دریافت نامه از خوابگاه یا بنگاه املاکی مبنی بر اجاره خانه و یا گرفتن نامه از فردی که خانه‌ای در اختیار دارد مبنی بر همخانه بودن فرد با ایشان

📌 گرفتن اکانت بانکی‌ و یا فیش صرافی مبنی بر داشتن و یا خرد کردن پول به مبلغ حداقل ۱۰۰۰ دلار

📌 پرداخت ۸۰ دلار بابت اقامت و ۵۵ لیر بابت کارت اقامت به حساب اداره مهاجرت

📌 گرفتن وقت مراجعه از اداره مهاجرت در شهری که در جایی کلاس تومر ثبت نام نموده‌اید.

📌 مراجعه حضوری به اداره‌ی مهاجرت و ارائه کلیه مدارک

📌 کلیه مراحل اداری ذکر شده قابل انجام در یک الی‌ دو روز کاری می‌باشد.

📌 حضور متقاضی در روز مراجعه حضوری الزامی می‌باشد.

📌در صورتی که به هیچ یک از زبان های ترکی‌ و انگلیسی‌ آشنای ندارید از یکی‌ از دوستان خود که به این زبان‌ها مسلط هستند تقاضا کنید در انجام مرحله آخر شما را  همراهی کند و یا از افراد خبره  و آشنا به زبان ترکی و یا انگلیسی در این زمینه کمک بگیرید.

ترکیه

شرایط اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال

در صورتی که فردی زیر ۱۸ سال بخواهد اقامت ترکیه را اخذ نماید می‌بایست حداقل یکی‌ از قیّم‌های او نیز اقامت این کشور را کسب نمایند و در مدت اقامت این فرد در این کشور حضور داشته باشند. (اقامت فرد همراه فقط با پرداخت مبلغ ۸۰ دلار و ۵۵ لیر بابت کارت اقامت و با ارائه بیمه نامه قابل اخذ می‌باشد)

تبصره: در صورتی که هیچ یک از والدین نتوانند همراه کودک خود در این کشور اقامت کنند می‌بایست یک قیّم بالای ۱۸ سال که در این کشور اقامت دارد را به صورت کتبی‌ (محضری) برای کودک خود مشخص نمایند.

اخذ اقامت همراه ترکیه

اخذ اقامت ترکیه برای کل خانواده از طریق شرکت در دوره های تومر ترکیه از مهم ترین عوامل انتخاب این روش برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هرمس اپلای در تماس باشید . 

جهت اطلاع از کلیه خدمات گروه هرمس اپلای با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

ازمون دیپلم زبان ترکیه
آزمون گواهی تومر

شنیداری
خواندن
صحبت کردن
توضیح شفاهی
توضیح کتبی

هزینه شرکت در آزمون گواهی تومر بین 250 تا 350 دلار است

مشاوره مهاجرتی رایگان

نمی‌توان از مزایای شرکت در دوره تومر ترکیه برای قبولی در این آزمون چشم‌پوشی کرد. شرکت در انواع کلاس تومر، کمک زیادی به افراد متقاضیان مهاجرت کاری یا تحصیلی به ترکیه با کمک به قبولی آن‌ها می‌کند، قبولی در این آزمون، شرط ورود به دانشگاه‌ها و کار کردن و حتی اخذ اقامت در ترکیه است و بدون آن، زندگی در این کشور برای مهاجران بسیار سخت خواهد شد. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه تومر را توصیف کنیم، می‌توانیم بگوییم که تومر برای زبان ترکی همان تافل است برای زبان انگلیسی. اگر سوالی در رابطه با شرکت در دوره تومر ترکیه برای مهاجرت به این کشور دارید می‌توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی هرمس صحبت کرده و به‌صورت رایگان از آن‌ها مشاوره بگیرید.

مشاورهای هرمس اپلای
سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید