بهترین شهر سوئد از برای تحصیل؛ نگاهی به تجربه واقعی

بهترین شهر سوئد از برای تحصیل؛ نگاهی به تجربه واقعی

ما در این مقاله به معرفی شهرهای دانشجویی سوئد پرداخته ایم. اگر شما قصد تحصیل در سوئد را دارید پس باید شهرهای دانشجویی این کشور را نیز بشناسید. سوئد کشوری با پیشینه اسکاندیناویایی است که بخاطر داشتن ظاهر، تاریخ و فرهنگ خیره کننده اش مشهور است. چشم اندازهای آن شامل دریاچه ها، کوه ها و جنگل ها و معماری باشکوه شهری می‌باشد. همچنین گالری های جذاب، موزه ها و پارک تفریحی لیزبورگ و … از جمله مکان های جالب برای اکتشاف می باشند. سوئد با کشورهای نروژ و فنلاند هم مرز است. مردم محلی عمدتا سوئدی و فنلاندی صحبت می کنند، اما زبان انگلیسی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود و واحد پول آن کرون است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین شهرهای دانشجویی کشور سوئد

شهر استکهلم

شهر استکهلم، پایتخت کشور سوئد می باشد که در این شهر شمار زیادی از دانشگاه ها با اعتبار جهانی قرار دارد. همچنین این شهر به خاطر داشتن جاذبه های زیبا و دانشگاه های متعدد مقصد بسیاری از دانشجویان بوده که از جمله ی بهترین آنها می توان به دانشگاه دولتی استکهلم اشاره کرد که در رده ی ۱۴۶ جهان است و این دانشگاه یکی دیگر از بهترین دانشگاه های سوئد و بزرگ ترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که در آن رشته های گوناگونی به زبان انگلیسی برگزار می شود و جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته های هنر و علوم انسانی می باشد. بیش از ۷۰،۰۰۰ دانشجو در چهار دانشکده مختلف دانشگاه استکهلم مشغول به تحصیل هستند.

شهر گوتنبرگ

دومین شهر بزرگ سوئد می باشد که شهر مورد علاقه ی دانشجویان بوده و دارای یک جامعه دانشجویی بزرگ است و دانشگاه گوتنبورگ نیز یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور سوئد است این دانشگاه دارای هشت دانشکده بوده که این هشت دانشکده، شامل هنر، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات و… بوده که حدود ۷۰ دوره کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

شهر گوتنبرگ، با کیفیت بالای زندگی، شبکه ای عالی از خدمات حمل و نقل عمومی کارآمد و بدون نیاز برای یادگیری  زبان سوئدی، کشور سوئد برای تحصیل ایده آل است (سوئد به عنوان یکی از کشورهای برتر در جهان است که در مورد مهارت های زبان انگلیسی، شهروندان آن رتبه بندی می شوند). متاسفانه، همانند بسیاری از شهرهای شمال اروپا، زندگی دانشجویی ارزان نیست – اما نسبتا ارزان تر از سایر شهرهای کشور سوئد است.

دانشگاه های گوتنبرگ شامل دو موسسه برتر در ۳۰۰ دانشگاه های رتبه بندی شده در جهان می باشد که شامل  دانشگاه صنعتی چالمرز و دانشگاه گوتنبرگ می باشد.

شهر اوپسالا

شهر اوپسالا، یکی دیگر از شهرهای تاریخی و با قدمت در شمال کشور سوئد می باشد. دانشگاه اوپسالا، در سال ۱۴۷۷میلادی تاسیس شد و بیش از ۵ قرن قدمت دارد. قدیمی ترین دانشگاه سوئد و کشور های اسکاندیناوی به حساب می آید. رتبه این دانشگاه در فهرست برترین دانشگاه های جهان ۱۰۴ است و سابقه درخشان علمی آموزشی دانشگاه سبب شده تا یکی از بهترین دانشگاه های سوئد و جهان محسوب شود.

شهر لاند

دانشگاه لاند در سال ۱۶۶۶ تأسیس شد که به طور مداوم در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه در شهر لاند واقع در جنوب سوئد (نزدیک به دانمارک و آلمان) قرار گرفته و به عنوان یکی از بزرگترین موسسات آموزشی و تحقیقاتی بیش از ۴۱،۰۰۰ دانشجو، ۳۰۰۰ دانش آموخته و بیش از ۷،۰۰۰ کارمند دارند.

همچنین دارای یکی از گسترده ترین برنامه های آموزشی اسکاندیناوی است که دارای بیش از ۳۰۰ رشته برنامه و ۲،۰۰۰ دوره است. رشته های مورد تدریس و تحقیقات تخصصی آن شامل اقتصاد، هنر و علوم انسانی، الهیات، حقوق، موسیقی و تئاتر، پزشکی و علوم اجتماعی است.

از جمله ی افتخارات این دانشگاه می توان به  نوآوری ها و کشفیات جدید، از جمله فناوری تشخیص چهره، تکنولوژی بلوتوث بی سیم (که به نام یک رئیس وایکینگ نامیده می شود) و (Nicorette ) ،اولین مرکز پزشکی نیکوتین در دنیا برای کمک به ترک سیگار، اشاره نمود.

با این حال، هزینه زندگی در سوئد بالا است و بنابراین مهم است که تمام راه کارها  را برای مدیریت هزینه ها را  بدست آورید. همچنین، آینده غیر قابل پیش بینی است، بنابراین توصیه می شود که از پول خود به طورعاقلانه استفاده کنید و در خصوص هزینه ها نیز کمی صرفه جویی کنید.

شهر Umea

یکی از شهرهای دانشجویی کشور سوئد شهر Umea بوده که البته جزو زیباترین شهرهای سوئد هم هست. شما می‌توانید در این شهر شفق شمالی ببینید و از زندگی در یک فضای فوق‌العاده جذاب لذت ببرید. تقریباً دو تا از بهترین دانشگاه‌های کشور سوئد در این شهر قرار دارند و به همین دلیل فرصت‌های خوبی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. دانشگاه‌های این شهر به طور خاص در رشته علوم کشاورزی بسیار قوی هستند.

مساحت شهر Umea کم بوده و جمعیت زیادی را در خود جای نداده است. تقریباً هر ساله 40000 دانشجوی بین‌ المللی برای ادامه تحصیل وارد این شهر می‌شوند. می‌توان این شهر را به‌ عنوان پایتخت فرهنگی سوئد نام‌ گذاری کرد؛ چراکه مراکز تحقیقاتی بزرگی در این شهر دیده می‌شوند. همچنین شهر Umea شهری مناسب برای زندگی شبانه و کاملاً امن و آرام است.

شهر گیبل

گیبل (Gavle) به‌عنوان بهترین شهر دانشجویی کشور سوئد در سال 2018 انتخاب شد. این امر نشان می‌دهد که این شهر تا چه حد برای ادامه تحصیل مناسب است. لازم به ذکر بوده دانشگاه معروف گاول در این شهر قرار دارد. شهر گیبل یکی از بهترین شهرها برای زندگی و سفر محسوب می­شود؛ زیرا با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند قطار می‌توانید در مدت‌زمان خیلی کوتاه به شهرهای دیگر بروید و از تجربه سفر به شهرهای فوق‌العاده جذاب سوئد لذت ببرید. به عبارت دیگر هم تحصیل و هم سفر را می‌توانید با هزینه کم ‌تجربه کنید.

گیبل علاوه بر داشتن ویژگی‌های بالا، یک شهر زیبا و تاریخی نیز هست. پارک‌های بزرگ، ساختمان‌های زیبای تاریخی و سالن‌های کنسرت زیادی دارد. شما می‌توانید در حین تحصیل در این شهر حسابی سرگرم شوید و از زندگی در یک شهر مدرن در کنار تفریحات هیجان‌ انگیز لذت ببرید.

معرقی شهرهای سوئد

معرفی شهرهای سوئد

یکی از بزرگ ترین شهرهای سوئد که پایتخت این کشور نیز می باشد استکهلم است. این کشور یکی از اعضای سازمان های جهانی بزرگ همچون سازمان ملل متحد و شورای اروپا می باشد که امروزه توسط یک نخست وزیر اداره می شود.

سخن آخر

سوئد کشوری اروپایی و مدرن بوده که مراکز و دانشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای را در خود جای‌ داده است. بیشتر ما سوئد را با مناظر طبیعی و زیبایی‌ های ذاتی‌ اش می‌شناسیم. اگر می‌خواهید در این کشور فوق‌ العاده زیبا و پیشرفته در بهترین شهر دانشجویی سوئد تحصیل کنید، بهترین شهر سوئد برای تحصیل را بهتر بشناسید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد بهترین شهرسوئد برای زندگی و تحصیل ، کاری، توریستی و… همکاران ما در مجموعه هرمس اپلای در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز پاسخگوی سؤالات شما عزیزان هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین شهر برای تحصیل در کشور سوئد کدام است؟
استکهلم به‌عنوان پایتخت کشور سوئد و به عنوان یک شهر بین‌المللی به‌عنوان بهترین مکان برای کار و تحصیل در سوئد شناخته می‌شود. در درجه دوم گوتنبرگ و اوپسلا بهترین شهرها هستند.
برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد چه مدارکی لازم است؟
ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌ها درخواست دهید و در صورت پذیرش، نیاز به اثبات تمکن مالی، دعوت‌نامه تحصیلی و ریزنمرات خود دارید. ضمناً مدرک دیپلم هم باید داشته باشید.
شهرهای دانشجویی کشور سوئد از لحاظ استاندارد زندگی در چه سطحی هستند؟
تمامی شهرهایی که دانشگاه‌های برتر را در خود جای ‌داده‌اند، استانداردهای بالایی برای زندگی و کار دارند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای