دومین شهر بزرگ آلمان و هشتمین شهر بزرگ در کل اتحادیه اروپا، شهر هامبورگ می باشد. هامبورگ از شهرهای ایالتی آلمان است؛ یعنی جزو 16 استان کشور آلمان می باشد. آلمان از سمت جنوب با اروپای قاره ای، از شمال با منطقه اسکاندیناوی، و از شرق در همسایگی دریای بالتیک قرار گرفته است. در این بخش به معرفی شهر هامبورگ آلمان می پردازیم و هر آنچه که لازم است درباره هامبورگ بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

درباره شهر هامبورگ آلمان

آب و هوا

آب و هوای هامبورگ تحت تاثیر اقیانوس اطلس اقیانوسی است. با توجه به تاثیرات آب و هوای دریایی که در غرب این شهر قرار دارد، در فصل زمستان هوا نسبتا سرد و در تابستان نسبت به بقیه مناطق کشور آلمان خنک تر می باشد.

وضعیت اقتصادی

بازار بورس شهر هامبورگ در سال 1558 به عنوان بازار بورس آلمان و چهارمین بازار بورس اتحادیه اروپا کار خود را شروع کرد. امروزه این بورس تنها برای تجارت اعتبار و سرمایه گذاری استفاده می شود و برنامه ریزی شده است.

بر اساس آماری که در سال 2014 به صورت رسمی ارائه شده بود، در مجموع حدود 1.2 میلیون نفر در فعالیت های مختلف اقتصادی در این شهر مشغول به کار بودند، که 400 هزار نفر آن ها در مشاغل آزاد و شخصی و 400 هزار نفر در تجارت و حمل و نقل مشغول به کار بوده‌اند. مشاغل کشاورزی و ماهیگیری هم در این استان زیاد است و رواج دارد. در حدود 2500 نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.

گردشگری

در 10 سال اخیر شهر هامبورگ بیشترین تعداد توریست در آلمان و اتحادیه اروپا را داشته است. در سال 2015 میلادی این شهر جزو 11 مقصد مورد علاقه گردشگران در کل اروپا بوده است. به دلیل این آمار بالای بازدید و مسافرت توریست ها به این شهر، هامبورگ دارای هتل های 5 ستاره زیادی است.

در هامبورگ (Hamburg) منطقه ای وجود دارد که نام آن شهرک انباری هامبورگ می باشد. این منطقه در کنار رودخانه “البه” قرار دارد و در آن مجموعه ای از انبارهای به هم پیوسته قرار گرفته که در نوع خود بزرگ ترین شهرک انباری در کل جهان می باشد. منطقه انباری این شهر از طرف سازمان یونسکو، یک میراث جهانی شناخته شده است و از نمادهای این شهر به حساب می آید.

آموزش و پرورش

هامبورگ در میان شهرهایی قرار دارد که نظام آموزشی آن همواره در حال رشد و تغییر است، به همین دلیل مجلس هامبورگ در سال های 2013 تا 2019 یک بودجه اضافه به مبلغ 2 میلیارد یورو به این بخش اختصاص داد.

در هامبورگ علاوه بر مدارس عمومی، مدارس خاصی هم برای افراد دارای معلولیت های ذهنی و جسمی وجود دارد. همچنین تعداد 19 دانشگاه تحصیلات عالی در این شهر واقع شده است. بر اساس آمار رسمی حدود 223 هزار نفر در مدارس دولتی و خصوصی این شهر مشغول به تحصیل هستند. همچنین حدود 50 درصد خدمات چاپی کشور آلمان در شهر هامبورگ انجام می شود.

دانشگاه مهم شهر هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ در سال 1919 تاسیس شد و در شهر بزرگ هامبورگ قرار گرفته است. این دانشگاه با وجود تازه تاسیس بودن توانسته است در بین دانشگاه های برتر کشور آلمان و حتی دنیا قرار بگیرد و تعداد زیادی دانشمند فاخر و برجسته به دنیا معرفی کرده است که برنده 6 جایزه نوبل در رشته های مختلف بوده اند. این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزشی و تحقیقاتی در منطقه شمالی کشور آلمان است.

ساختمان های دانشگاه هامبورگ در شهر هامبورگ به صورت پراکنده قرار گرفته اند اما مهم ترین ساختمان این دانشگاه در مقابل ایستگاه قطار “دامتور” واقع شده است.

مقاله پیشنهادی : اشتوتگارت آلمان

با استفاده از فرم زیر میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا
رایگان مشاوره دریافت کنید
بنر
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامیار نقیبی
1 سال قبل

من برای تحصیل در دانشگاه هامبورگ اقدام کردم و بی صبرانه منتظر نتیجه هستم . ممنون از گروه هرمس اپلای

کارشناس هرمس
پاسخ به  کامیار نقیبی
1 سال قبل

باعث افتخار ماست که پروندتون رو به تیم ما سپردید . امیدوارم به زودی پذیرش و ویزاتون صادرشه .

پ خاوری
2 سال قبل

به جرعت می تونم بگم که یکی از بهترین شهرهای آلمان هستش. هامبورگ تنها مقصد من برای مهاجرت هست و اگر شرایطش اوکی بشه و شما من رو در این زمینه راهنمایی کنید، قصد مهاجرت به این شهر رو دارم.
دکترای بیوشیمی دارم و دو سالی هست که در آزمایشگاه کار می کنم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  پ خاوری
2 سال قبل

میتونید برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید ولی شرایطتون باید به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار بگیره .

س. چوپانی
2 سال قبل

پادکست رو گوش کردم. خیلی سایت جالب و مفیدی دارید.
برای من چند سوالی پیش آمده که که دوست ندارم اینجا بپرسم. ممکنه براتون ایمیل کنم و جواب رو برام ایمیل کنید؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  س. چوپانی
2 سال قبل

ممنون از شما . میتونید هم ایمیل بزنید هم فرم مشاوره پر بفرمایید و هم با مجموعه تماس بگیرید . در خدمتتون هستیم .