شهر-ویکتوریا-استرالیا

آشنایی با شهر ویکتوریا استرالیا 2024؛ شرایط، امکانات و هزیننه زندگی

استرالیا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که هر ساله تعداد زیادی از هم وطنان ما به ایالت ویکتوریا استرالیا مهاجرت می‌کنند. انتخاب شهر مقصد و ایالتی که بتواند شما را از هر نظر به اهداف شغلی و زندگی نزدیک کند اهمیت زیادی دارد. انتخاب شهر مقصد بیشتر از هر چیز به کار یا رشته تحصیلی بستگی دارد. ما در ادامه شما را با ویکتوریا استرالیا آشنا می‌کنیم. شرایط زندگی، کار، سرمایه گذاری و دیگر جنبه‌های ایالت و شهر ویکتوریا در ادامه بررسی می‌شود؛ همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره ایالت ویکتوریا

ویکتوریا یکی از ایالت‌های بزرگ استرالیا است که در سال ۱۸۳۴ پایه گذاری شده است. در سال ۱۸۵۱ با پیدا شدن معادن طلا در این منطقه از جمله بارالات و بندیگو ویکتوریا از سیدنی جدا شد. ویکتوریا در جنوب شرق استرالیا واقع شده است و بیش از ۶ میلون نفر جمعیت دارد. زبان اصلی مردم این ایالت انگلیسی است. شهر ملبورن به‌عنوان پایتخت و شهر بزرگ ایالت ویکتوریا انتخاب شده است. شهرهای مهم دیگر ایالت ویکتوریا، جیلانگ (Geelong)، بالارت (Ballarat)، بندیگو (Bendigo)، لاتروب (La Trobe) و بنالا (Benalla) هستند.

آب‌وهوای ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا استرالیا دارای آب و هوای معتدل و خنکی بوده و در مقایسه با دیگر ایالت‌های استرالیا مانند کوئیزلند و نیو سات ولز هوای آن خنک‌تر است. آب و هوای ویکتوریا مخصوصاً در شهر ملبورن متغیر است. در برخی از اوقات در طول روز هر ۴ فصل در ملبورن تجربه می‌شود. میانگین دمای هوا در فصل تابستان ۲۵ درجه سانتی گراد و در فصل زمستان ۱۴ درجه است.

ساکنان ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا در حدود ۶ میلون نفر جمعیت دارد که ساکنان آن از بیش از ۲۰۰ کشور به این ایالت مهاجرت کرده‌اند. بیش از ۷۰ درصد جمعیت ویکتوریا در شهر ملبورن زندگی می‌کنند و در حدود یک چهارم جمعیت این ایالت در خارج از استرالیا متولد شده‌اند. می‌توان گفت تقریباً ۴۳ درصد ساکنان ویکتوریا یا والدین آنها بیرون از کشور استرالیا متولد شده‌اند و بومی کشور استرالیا نیستند. بیش از ۱۸۰ گویش در ویکتوریا وجود دارد و ۲ درصد ساکنان ویکتوریا و ۳۰ درصد ساکنان ملبورن به زبانی غیر از انگلیسی مکالمه می‌کنند.

مذهب و دین در ویکتوریا

۶۱ درصد از ساکنان ویکتوریا استرالیا مسیحی هستند. ۲۶ درصد از مسیحیان کاتولیک بوده و نزدیک به بیست درصد افراد هم هیچ دینی ندارند. در حدود ۱۵۲ هزار نفر مسلمان هستند و ۴۵ هزار یهودی در ویکتوریا زندگی می‌کنند. جالب است بدانید آیین هندو به‌سرعت در حال گسترش در ایالت ویکتوریا است.

ملبورن استرالیا؛ قطب اقتصادی ویکتوریا

شهر ملبورن پایتخت و بزرگترین شهر ایالت ویکتوریا است و با نام بوستان شهر استرالیا (Australia’s garden city) شناخته می‌شود. شهر ملبورن از سوی مجله اکونومیست به‌عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی و تحصیل معرفی شده است. بسیاری ملبورن را پایتخت ورزشی و فرهنگی استرالیا می‌دانند زیرا بسیاری از مسابقات ورزشی و فستیوال‌های فرهنگی در این شهر برگزار می‌شود.

ملبورن استرالیا؛ قطب اقتصادی ویکتوریا

آرامش و امنیت شهری، آب و هوای معتدل و خنک، زیبایی و جاذبه‌های طبیعی، رستوران‌های متنوع و مردم مهربان و صبور همه در کنار هم شهر ملبورن را به یکی از شهرهای بی نظیر جهان تبدیل کرده است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.ملبورن اقتصاد پویا و قوی داشته و در حوزه‌های مختلف مالی، تولید، تحقیقات و فناوری اطلاعات، آموزش لجستیک، حمل و نقل و گردشگری از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است. شهر ملبورن شهرت خود را مدیون چند چیز است که یکی از آنها طلا خیز بودن و رویدادهای ورزشی مشهور جهانی مانند اسب دوانی آن است. جاده بی نظیر و زیبای ملبورن در امتداد اقیانوس نیز یکی از جاذبه‌های زیبای شهر ملبورن است.

پارک‌ها و مناطق طبیعی ویکتوریا استرالیا

یکی دیگر از دلایل شهرت ملبورن پارک‌ها و مناطق طبیعی است که در این منطقه واقع شده است. منطقه‌ای به نام دومین پارک لند (Domain Parklands)، رودخانه یارا (Yarra River)و خیابان سنت کیلدا (Kilda Road) مجموعه‌ای از چند پارک و فضای تفریحی هستند که باعث سرسبزی منطقه ملبورن شده‌اند.

باغ‌های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens Melbourne)

این باغ زیبا دارای ۳۶ هکتار مساحت است و در قسمت جنوبی رودخانه یارا واقع شده است. باغ گیاه شناسی مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیر بومی استرالیا را در خود جای داده است. این مجموعه گیاهی یکی از بی نظیرترین پارک‌های دنیا بوده و سالانه بیش از شش میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

باغ‌های ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Gardens)

این باغ با وسعت ۵ هکتار درست روبه‌روی مرکز هنری ویکتوریا و گالری ملی ویکتوریا قرار دارد. این باغ زیبا با داشتن بیش از ۱۰۲ گونه گیاه گوناگون دارای تنوع زیادی است. یک ساعت گل بسیار زیبا در سال ۱۹۶۶ از سوی ساعت سازان سوئیسی به ین باغ اهدا شده است و از دیدنی‌های این پارک است. پارک ویکتوریا در سال ۱۹۰۵ برای بازدید عموم باز شد.

پارک سلطنتی (Royal Park) ایالت ویکتوریا

این پارک نیز یکی از پارک‌های شهر ملبورن است که در شمال ناحیه تجاری این منطقه مرکزی واقع شده است. این پارک که بزرگترین پارک ملبورن است یک باغ وحش، چندین زمین گلف و دستگاه ورزشی نیز دارد.

پارک و دریاچه آلبرت (Albert Park and Lake) ایالت ویکتوریا

پارک و دریاچه آلبرت یکی از پارک‌های قدیمی ملبورن است که در سال 1864 تأسیس شده و 225 هکتار مساحت دارد. این پارک در نزدیکی ساحل ملبورن قرار داشته و مجموعه‌های ورزشی، رستوران، زمین گلف و کریکت و قایق رانی از جمله امکانات این پارک است. در نزدیکی این پارک مسیر موتور سواری استرالیا (Melbourne Grand Prix Circus) قرار دارد.

پارک تاریخی وودلند (Woodlands Historic Park)، لونا پارک (Luna Park)، باغ‌های فیتز روی (The Fitzroy Gardens)، باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo) و آکواریوم ملبورن (Melbourne Aquarium) از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر است.

حمل و نقل در ایالت ویکتوریا استرالیا

ایالت ویکتوریا و مهم‌ترین شهر آن ملبورن دارای حمل و نقل متنوع و اقتصادی است که مورد استقبال مردم برای جابه‌جایی درون شهری قرار می‌گیرد. شهر ملبورن دارای سه نوع وسیله برای حمله و نقل است. قطار یا مترو درون شهری ملبورن دارای ۱۵ خط و ۲۱۸ ایستگاه بوده و در طول هفته به مسافران سرویس دهی می‌کند. ساعت کاری قطار شهری ملبورن از ۵ صبح تا نیمه شب است و در آخر هفته‌ها نیز در طول شب مترو سرویس دهی می‌کند.برای استفاده از مترو ملبورن باید مانند دیگر وسائل حمل و نقل عمومی کارت مایکی تهیه کنید. متروی ملبورن دارای نظم و ترتیب بالایی بوده و بیش از ۹۰ درصد حرکت قطارها کاملاً به موقع انجام می‌شود.

تِرم (Tram) یا اتوبوس برقی نیز یکی از پرکاربردترین وسائل حمل و نقل عمومی ملبورن است. بیش از 250 کیلومتر برای این وسیله نقلیه ریل کشی انجام شده است که بزرگترین شبکه تراموا در جهان است. تراموا به یکی از نمادهای مشهور شهر ملبورن نیز تبدیل شده است. برای سوار شدن به تراموا باید کارت مایکی داشته باشید و سوار شدن به تراموا در منطقه مرکزی شهر (Free Tram Zone) رایگان است.

اتوبوس سومین وسیله حمل و نقل در شهر ملبورن است و هم اکنون ۳۴۶ خط اتوبوس در این شهر فعال است. خطوط اتوبوس دورترین محلات شهر را پوشش داده و برای استفاده از اتوبوس نیز باید کارت مایکی تهیه کرد.

 

اتوبوس شاتل فرودگاه (SkyBus)

اتوبوس‌های شاتل برای جابه‌جایی مسافران از سه نقطه شهر به فرودگاه طراحی شده‌اند. این اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی اقتصادی و مقرون به صرفه هستند و قیمت بلیط آن چنانچه به‌صورت آنلاین خریداری شوند 18 دلار است. اتوبوس شاتل دارای جای مخصوص چمدان و WIFI است.

تاکسی نیز یکی از وسائل نقلیه در دسترس در شهر ملبورن است که سراسر ایالت ویکتوریا را پوشش میدهد. تاکسی به‌صورت آنلاین و تلفنی درخواست شده و برای سوار شدن باید در ایستگاه مخصوص تاکسی بایستید. کرایه با تاکسی متر محاسبه می‌شود و معمولاً گران است بنابراین استفاده از تاکسی جز در موارد خاص توصیه نمی‌شود. راننده تاکسی موظف است کارت شناسایی خود را نشان دهد و تاکسی باید ثبت شده باشد.

تاکسی اینترنتی (Uber)

تاکسی اینترنتی اوبر نیز یکی دیگر از سرویس‌های حمل و نقل ملبورن است که مانند تاکسی‌های اینترنتی تپسی، اسنپ و… در ایران است. برای سوار شدن به اوبر باید برنامه یا اپلیکیشین این تاکسی را نصب کرده و درخواست خود را ارائه دهید. روزانه افراد زیادی در سراسر ایالت ویکتوریا از طریق اوبر جابه‌جا می‌شوند. هزینه اوبر نسبت به تاکسی معمولی مناسب‌تر است.

حمل‌ونقل عمومی بین ملبورن و سایر نقاط ویکتوریا

ایالت ویکتوریا چندان بزرگ نیست و دسترسی به تمامی نقاط با استفاده از حمل و نقل عمومی ممکن است.V-Line، یکی از شرکت‌های بزرگ حمل و نقل در ویکتوریا است که خدمات قطار و اتوبوس برای سفرهای دورن شهری و برون شهری به ملبورن و مراکز اطراف آن را ارائه می‌دهد. سایت Public Transport Victoria مربوط به اداره حمل و نقل ایالت ویکتوریا استرالیا کلیه اطلاعات مربوط به حمل و نقل عمومی را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

 

مراکز خرید در ویکتوریا

ایالت ویکتوریا و شهر ملبورن یکی از مشهورترین شهرها برای خرید هستند. تعداد زیادی مراکز خرید مدرن در این شهر قرار دارند که شهرت جهانی دارند.

مرکز خرید چدستون (Chadstone Shopping Centre)

این مرکز خرید قدیمی که در حومه شهر ملبورن قرار دارد در سال ۱۹۶۰ ساخته شده است. این مرکز خرید دارای ۵۳۰ مغازه، چندین فروشگاه بزرگ، سوپر مارکت، سینما، سالن بولینگ بوده و بزرگترین مرکز تجاری استرالیا و نیمکره جنوبی است. مرکز خرید چدستون مساحتی در حدود ۱۸۶ هزار متر مربع داشته و دو برج اداری و دو فودکورت نیز دارد.

مرکز خرید ملبورن سنترال (Melbourne Central Shopping Center)

این مرکز خرید دارای ۳۹۰ مغازه با اجناس متنوع و سینما بولینگ و کافه است که در سال ۲۰۰۵ بازسازی شده است. مرکز خرید ملبورن سنترال در مرکز این شهر قرار دارد.

بازار ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Market)

این بازار مجموعه بزرگی از محصولات غذایی سوغاتی و اجناس دیگر است که در منطقه تجاری شهر ملبورن ساخته شده است. این بازار دارای قدمت زیادی بوده و از قرن نوزدهم به‌جای مانده است. بازار ویکتوریا با داشتن مساحت هفت هکتار یکی از بزرگترین بازارهای روباز نیمکره جنوبی است و در فهرست میراث فرهنگی ایالت ویکتوریا قرار دارد.

پاساژ سلطنتی (Royal Arcade)

این پاساژ نیز قدیمی بوده و مربوط به دوره ویکتوریا است. پاساژ سلطنتی در سال ۱۸۶۹ ساخته شده و در بخش تجاری ملبورن واقع شده است. سقف‌های بلند و طاق و فروشگاه‌های بزرگ از مشخصات این بازار است.

خیابان لیتل کالینز (Little Collins Street)

یکی از خیابان معروف شهر ملبورن است که بوتیک‌های زیادی در زمینه مد و لباس مردانه دارد. خیابان چاپل (Chapel Street) نیز یک خیابان تجاری و تفریحی است که انواع عتیقه جات، لباس، لوازم منزل، جواهرات و کالاهای مد روز را به مشتریان ارائه می‌کند.

خیابان برانزویک (Brunswick)

خیابانی مشهور در مرکز ملبورن است که با داشتن فروشگاه مد روز، موسیقی زنده و کافی شاپ به شهرت رسیده است. خیابان بورک (Bourke Street) یکی از خیابان‌های تجاری بزرگ ملبورن است که در سال 1837 به نام فرماندار ملبورن نام گذاری شده است. این خیابان مجموعه‌ای برندهای مشهور را در خود جای داده است و خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مراکز خرید در ویکتوریا

مرکز خرید کامبرول (Camberwell)

نیز بیش از ۴۰۰ مغازه و فروشگاه زنجیره‌ای دارد و بیش از ۱۶۰ سال است که اجناس لوکس و لاکچری در این مرکز خرید ارائه می‌شود. سینمای این مرکز خرید یکی از ده سینمای بزرگ و مشهور جهان است.

هاربر تاون (Harbour Town)

هاربر تاون نیز مرکزی برای عرضه مستقیم کالا است که در Waterfront City استرالیا واقع شده است.

رانندگی در ویکتوریا استرالیا

قوانین و مقررات رانندگی در ویکتوریا استرالیا بسیار سختگیرانه و جدی است و ایمنی راننده و سرنشینان از اولویت برخوردار است. استرالیایی‌ها مانند مردم انگلستان در سمت چپ جاده رانندگی کرده و راننده در سمت راست می‌نشیند. در ایالت ویکتوریا محدودیت سرعت در مناطق داخل شهری و خارج شهری وجود دارد و سرعت در خیابان‌های داخل شهری که مسکونی نیز هستند بین 40 تا 70 کیلومتر است. در خیابان‌هایی که مدرسه (School Zone) در آن قرار دارد در روزهای دوشنبه تا جمعه بین ساعات 8 تا 9 صبح و 14:30 تا 16 محدودیت سرعت 40 کیلومتر وجود دارد. در جاده‌های اصلی میزان سرعت بین 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت است و در بزرگراه‌ها به 110 کیلومتر می‌رسد مگر اینکه در جاده سرعت بیشتر مجاز باشد.

بستن کمربند ایمنی در ایالت ویکتوریا استرالیا توسط رانندگان و مسافران اجباری است و رعایت نکردن این قانون جریمه سنگینی خواهد داشت. برای نشستن کودکان در اتومبیل نیز قوانین مشخصی وجود دارد و کودکان زیر ۷ سال حتماً باید در صندلی مخصوص کودکان بنشینند.

رانندگی در صورت مصرف مشروبات الکلی و دیگر داروهای خواب آور غیر قانونی بوده و رانندگان با داشتن 0.05 الکل در خونشان مجاز به رانندگی نیستند. آزمایش الکل در جاده و خیابان در ایالت ویکتوریا بسیار متداول است. استفاده از تلفن همراه حتی به‌صورت لمس آن غیر قانونی بوده و جریمه دارد. برای صحبت با تلفن باید در کنار جاده متوقف شوید. قوانین مربوط به رانندگی در ویکتوریا استرالیا در وب سایت VicRoads برای اطلاع رانندگان قرار داده شده است.

دانشگاه‌های ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا بیش از ۹ دانشگاه معتبر دارد که هر ساله تعداد زیادی دانشجو در رشته‌های مختلف را پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های ویکتوریا عبارتند از دانشگاه ملبورن، دانشگاه موناش، دانشگاه سوئینبرن، دانشگاه RMIT، دانشگاه دیکین، دانشگاه کاتولیک، دانشگاه لاتروب، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه فدریشن که معروف‌ترین دانشگاه‌ها این ایالت هستند.

اقتصاد و کشاورزی ویکتوریا

ایالت ویکتوریا یک چهارم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و بعد از نیو ساوت ولز دومین اقتصاد بزرگ استرالیا را دارد. بیشتر تولید درآمد در ویکتوریا از طریق سرمایه گذاری خارجی، بیمه و خدمات سرویس دهی به‌دست می‌آید. بیش از یک چهارم زمین‌های کشاورزی ایالت ویکتوریا به کشاورزی و محصولات زراعی اختصاص داده شده است. کشت گندم، جو و میوه در اراضی قسمت غربی ویکتوریا متداول است . شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی در ویکتوریا مشغول به کار و فعالیت هستند که بیشتر زمینه کاری آنها مربوط به ماشین آلات، تجیهزات ساخت و ساز و تولید نوشیدنی و غذا است.

خوب است بدانید ایالت ویکتوریا بزرگترین مرکز لبنیات در استرالیا است. ۶۰ درصد گاوهای شیرده استرالیا در این ایالت نگهداری می‌شوند و بیش از دو سوم شیر استرالیا را تولید می‌کنند. در ایالت ویکتوریا سالانه بیش از ۲ میلون گاو گوساله کشتار می‌شود و بخش زیادی از گوشت قرمز استرالیا را تأمین می‌کند.

شرایط ایالت ویکتوریا برای سرمایه گذاری و کارآفرینی

ایالت ویکتوریا از دیرباز مورد توجه مهاجران و سرمایه گذاران خارجی قرار داشته است. دلیل آن نیز حداقل میزان سرمایه گذاری است که از سوی دولت ویکتوریا تعیین شده است و در حدود ۲۰۰ هزار دلار استرالیا است. دلیل دوم پرجمعیت بودن این ایالت است که باعث موفقیت سرمایه گذاری در ویکتوریا می‌شود.

همین دلائل باعث شده است تقاضای ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری در این منطقه افزایش پیدا کند. به همین علت و زیاد شدن متقاضیان سرمایه گذاری در ویکتوریا دولت برای انتخاب بهتر سرمایه گذاران قوانین سرمایه گذاری را تغییر داده است و متقاضیان را گزینش می‌کند. این شرایط و قوانین که از نظر بسیاری از افراد سخت گیرانه شده است باعث می‌شود از تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در ویکتوریا کم شود.

سه تغییر اساسی در شرایط ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاران ویکتوریا ایجاد شده است که به شرح زیر است:

نمره زبان: برای دریافت ویزای سرمایه گذاری باید حداقل نمره 5 در یکی از مهارت‌های آیلتس، تافل یا PTE ارائه شود.
مدرک تحصیلی: دارا بودن مدرک تحصیلی در زمینه مهندسی، ریاضیات یا علوم و یا مدرک فوق لیسانس MBA. اگر شخصی در 10 سال گذشته حداقل به‌مدت سه سال در زمینه فناوری یا سلامت سابقه کاری داشته باشد شرط لیسانس خذف می‌شود.
استخدام حداقل دو نیروی کاری تمام وقت ۲۴ ماه قبل از درخواست ویزای اقامت دائم ۸۸۸. در گذشته استخدام یک نیروی کاری در ۱۲ ماه گذشته از شروط درخواست بوده است.

شرایط ایالت ویکتوریا برای سرمایه گذاری و کارآفرینی

زندگی در ویکتوریا استرالیا (VIC)، یکی از مهمترین ایالت های این کشور، همواره با تنوع فرهنگی و پویایی شهری آمیخته است. ایالت ویکتوریا استرالیا، به آثار تاریخی باستانی و طبیعت بی‌نظیر معروف است. شهر ویکتوریا استرالیا با بازارهای شلوغ، موزه‌های مختلف و فضاهای سبز زیبا، به مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران تبدیل شده است. زندگی در اینجا همچون پازلی تشکیل شده از قطعات فرهنگ و طبیعت است که با هم تناسبی زیبا ایجاد می‌کنند.

خدمات درمانی در ایالت ویکتوریا

در ایالت ویکتوریا استرالیا انواع خدمات درمانی وجود دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم:

  • پزشک عمومی (GP): برای خدمات درمانی غیر اورژانسی و در طول روز و ساعات اداری است. برای پیدا کردن پزشک عمومی نزدیک به خود می‌توانید به وب سایت کانال سلامتی بهتر مراجعه کنید.
  • پزشک متخصص: معمولاً ارجاع به پزشک متخصص باید از سوی پزشک عمومی صورت بگیرد در غیر این صورت پذیرش نخواهید شد.
  • پرستاری تلفنی به‌صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات و مشاوره
  • بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات درمان سرپایی و مراقبت‌های درمانی و مراجعه به اورژانس، بیمه درمانی خصوصی برای کاهش هزینه‌های بیمارستان به کمک شما می‌آید.
  • دندانپزشک و سایر خدمات بهداشتی در استرالیا: برای پیدا کردن دندانپزشک می‌توانید به وب سایت انجمن دندانپزشکان استرالیا مراجعه کنید.
  • برای سایر خدمات پزشکی مانند چشم پزشکی، فیزیوتراپی و درمان‌های سنتی نیز می‌توایند به وب سایت کانال سلامتی بهتر مراجعه کنید. درمان های طبیعی در استرالیا نیز در وب سایت درمان‌های طبیعی ارائه می‌شود.
  • آمبولانس و خدمات اورژانسی: شماره تماس اورژانس در استرالیا ۰۰۰ است. برای تماس با پلیس، آتش نشانی و اورژانس باید این شماره را در سراسر استرالیا شماره گیری کنید. خوب است بدانید خدمات آمبولانس در استرالیا رایگان نیست. البته برخی از بیمه‌ها هزینه آمبولانس را پوشش می‌دهند.
  • پرستار شبانه روزی: در ایالت ویکتوریا خدمات پرستاری شبانه روزی نیز ارائه می‌شود.
  • حمایت از مادر و کودک: یکی از خدمات بهداشتی رایگان سرویس سلامت و بهداشت مادر و کودک است که برای خانوده‌هایی که نوزاد تا کودک ۵ ساله خدمات دارند ارائه می شود. این خدمات شامل سلامت کودک، تغذیه، تعذیه با شیر مادر، بهداشت مادر و خانواده و تربیت فرزند است. خدمات مشاوره تلفنی به مادر و کودک نیز در ایالت ویکتوریا ارائه می‌شود. کارشناسان مجرب مادر و کودک و پرستاران به سؤالات مادران پاسخ می‌دهد.
  • واکسیناسیون کودکان: واکسیناسیون در ایالت ویکتوریا برای کودکان و افراد بزرگسال برای ایمنی در برابر بیماری‌ها انجام می‌شود. اگر به‌تازگی به استرالیا رفته‌اید و کودک شما برنامه واکسیناسیون را در کشور دیگری آغاز کرده است این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. واکسیناسیون توسط پزشک عمومی و یا از طریق انجمن‌های محلی به‌صورت رایگان انجام می‌شود. کودکان پیش از آغاز مدرسه واکسینه می‌شوند. واکسیناسیون اجباری نیست اما بسیاری از مدارس از نام نویسی بدون کارت واکسن خودداری می‌کنند مگر اینکه اثبات کنید واکسیناسیون به شکلی انجام شده است. وب سایت برنامه واکسیناسیون استرالیا کلیه اطلاعات در این زمینه را دارد.
انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

در گام اول برای آغاز مهاجرت به این کشور، شما به ویزای مناسب نیاز دارید.

آشنایی با ایالت ویکتوریا استرالیا با هرمس اپلای

ویکتوریا استرالیا و شهر ملبورن یکی از مهاجرپذیرترین ایالت‌های استرالیا است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان و افراد برای زندگی، تحصل و کار به آنجا می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزای استرالیا و شرایط سرمایه گذاری، تحصیل و زندگی در ایالت ویکتوریا استرالیا، می‌توانید به مراکز حقوقی و مشاوره در زمینه مهاجرت مراجعه کنید. چناچه سوالات بیشتری در مورد شهر ویکتوریا استرالیا دارید، میتوانید با کارشناسان ما در هرمس اپلای از طریق تماس و یا کامنت های همین مقاله در ارتباط باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
زبان و جمعیت ایالت ویکتوریا استرالیا؟
بیش از ۶ میلون نفر جمعیت دارد. زبان اصلی مردم این ایالت انگلیسی است.
پارک‌ها و مناطق طبیعی ویکتوریا استرالیا کدامند؟
باغ‌های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens Melbourne) – باغ‌های ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Gardens) – پارک سلطنتی (Royal Park) ایالت ویکتوریا – پارک و دریاچه آلبرت (Albert Park and Lake) ایالت ویکتوریا
مذهب و دین در ویکتوریا چیست؟
۶۱ درصد از ساکنان ویکتوریا استرالیا مسیحی هستند. ۲۶ درصد از مسیحیان کاتولیک بوده و نزدیک به بیست درصد افراد هم هیچ دینی ندارند. در حدود ۱۵۲ هزار نفر مسلمان هستند و ۴۵ هزار یهودی در ویکتوریا زندگی می‌کنند. جالب است بدانید آیین هندو به‌سرعت در حال گسترش در ایالت ویکتوریا است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای