مهاجرت ماما به آلمان؛ شرایط مهاجرت ماما به المان ۲۰۲۴

مهاجرت ماما به آلمان؛ شرایط مهاجرت ماما به المان 2024

مهاجرت ماما به آلمان می‌تواند یکی از مراحل جذاب و چالش‌برانگیز در حرفه این حوزه باشد. شرایط مهاجرت برای ماماها به آلمان ممکن است بسته به متخصص بودن و مهارت‌های حرفه‌ای، متفاوت باشد. آلمان یک بازار کار پویا و پیشرفته است که نیازمند ماماهای با تجربه و دانش حرفه‌ای است. برای کسانی که مایل به مهاجرت به عنوان ماما به آلمان هستند، آشنایی با زبان آلمانی امری ضروری است. همچنین، داشتن مدرک و تجربه کاری معترف در این حوزه، از جمله عوامل مهم برای موفقیت در فرایند مهاجرت و اشتغال به عنوان ماما در آلمان محسوب می‌شود. کار مامایی در آلمان نیز می‌تواند فرصت‌های شغلی جذاب و پویا در بخش بهداشت و درمان را ارائه دهد که به ماماها اجازه می‌دهد تا در یک محیط پیشرفته و با تکنولوژی‌های روز دنیا فعالیت کنند و به جامعه کمک کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع گواهی نامه های مامایی

سه نوع گواهینامه های مامائی به پرستار-ماما (Certified Nurse Midwife)، ماما (Certified  Midwife) و مامای حرفه ای ( Certified professional Midwife) تقسیم بندی می شوند که برای شما شرح داده می شود.

انواع گواهی نامه های مامایی در آلمان

پرستار-ماما Certified Nurse Midwife

افرادی که به عنوان یک پرستار-ماما تایید می شوند هم آموزش های پرستاری و هم آموزش های مامائی را دیده اند. اگر علاقمند به شغل پرستاری-مامائی هستید باید در دوره ی آموزش مامائی که توسط کمیسیون اعتبار بخشی آموزش مامائی تایید شده است شرکت کنید.

بیشتر این دوره ها به مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا ختم می شوند. به عنوان مثال در آمریکا، ماماهایی که گواهی پرستار-ماما را دریافت می کنند می توانند در هر ۵۰ ایالت مشغول به کار شوند.

ماما Certified Midwife

ماماها که گاهی اوقات ماماهای ورودی مستقیم نامیده می شوند، باید در یک دوره ی معتبر مامائی شرکت کنند و همان صلاحیت های بالینی یک پرستار-ماما را کسب کنند. بعضی از این دوره ها ممکن است تنها ماماهای با تجربه ی قبلی در شاخه ی درمان را بپذیرند، گرچه شرایط در دوره ها و برنامه های مختلف متفاوت است. تفاوت بین این دو گواهی این است که ماماها نیازی به داشتن جواز ثبت شده ی پرستاری ندارند.

مهارت های بالینی موردنیاز برای هر دو گروه از ماماها و پرستار-ماماها یکسان است. علاوه بر این، آزمون صدور گواهینامه برای هر دو یکسان است. مسئولیت های شغلی هر دو گروه نیز یکسان است. دوره ی مامائی ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که دارای مدرک لیسانس در این زمینه هستند و تجربه مراقبت های بهداشتی درمانی را نیز دارند، اما به عنوان یک پرستار مجاز به فعالیت نیستند.

مامای حرفه ای Certified Professional Midwife

نوع سوم گواهینامه ی مامائی، مامای حرفه ای است.این گروه از ماماها نیاز به داشتن مدرکی خاص و یا گواهی پرستاری ندارند، اما تنها گروهی هستند که باید تجربه ی زایمان خانگی را داشته باشند.

بر اساس اظهار هیئت صدور گواهینامه ی ماماها در آمریکا، مامای حرفه ای در ۲۷ ایالت تصدیق می شود. بعضی ایالت ها به این گروه از ماماها مجوز می دهند در حالی که سایر آن ها از ماماها می خواهند برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

شرح شغلی مامایی در آلمان

ماما در مراقبت از مادر و نوزاد در دوران بارداری، حین زایمان و دوره ی حساس پس از زایمان (۶ هفته ی اول پس از زایمان) آموزش دیده است.

یک ماما اگر طی یک برنامه کارورزی تحت نظارت یک مامای باتجربه آموزش داده شود و آموزش رسمی پزشکی نداشته باشد نیز به عنوان ماما، منتها با عنوان مامای غیرمتخصص شناخته می شود. برنامه های آموزش رسمی مامائی نیز وجود دارند که ۱ تا ۳ سال به طول می انجامند و گواهی فنی مامائی نیز به افراد اعطا می شود.

در نظر داشته باشید قوانین برای فعالیت ماماها در استان های مختلف متفاوت است.

مدارک و مراتب شغلی مامایی در آلمان

مدارک و مراتب شغلی مامائی انواع مختلفی دارد. ماما با مامای پرستار بسیار متفاوت است. مامای پرستار در هر دو رشته ی مامائی و پرستاری آموزش های لازم را دیده است.  مامای غیرمتخصص عموما در زایمان های در منزل و یا مراکر آزاد زایمان مشغول به کار هستند. این گروه از ماماها در بیشتر بیمارستان ها نمی توانند فعالیت کنند.

ممکن است یک ماما بیمه ی خسارت معالجه ی اشتباه را به عنوان یک پزشک نداشته باشد. بیمه ی پزشکی معمولا خدمات ماماهای غیرمتخصص را پوشش نمی دهد، اما آن ها کسانی هستند که خدمات را با تخفیف بیشتری نسبت به بیمارستان ها انجام می دهند.

ماما باید شرایط بیمار و بارداری اش را ارزیابی کند و بهترین برنامه را برای زایمان او در نظر بگیرد. اگر شرایط بیمار پرخطر تلقی شود باید حتما زیر نظر پزشک متخصص قرار بگیرد.

ماما در طول مدت بارداری مادر را همراهی می کند و هرگونه ناهنجاری را بررسی می کند. ماما در حین زایمان در کنار مادر است و ایمنی نوزاد را تضمین می کند. پس از اتمام زایمان، ماما مادر و نوزاد را معاینه می کند و به شیردهی کمک می کند. این روند مراقبت معمولا ۶ هفته انجام می شود.

مدارک و مراتب شغلی مامایی در آلمان

وظایف ماما در آلمان چیست؟

ماما زنان باردار را در طول حاملگی همراهی می کند، در سپری کردن مراحل قبل از تولد آن ها را یاری می دهد، در زمان تولد به آن ها کمک می کند و مادران را با کودک خود در چند ماه اول تحت مراقبت می گیرند.

ماماها در آلمان کجا کار می کنند؟

ماماها می توانند در بیمارستان و درمانگاه مشغول به کار شوند یا می توانند به طور مستقل کار کنند. آن ها همچنین می توانند در مراکز مخصوص زایمان که جایگزینی برای بخش زایمان بیمارستان ها است مشغول به کار شوند.

ماماها در آلمان کجا کار می کنند؟

چگونه یک فرد ماما می شود؟

هم اکنون ماماها دوره آموزش سه ساله ای را در مدارس مامایی وابسته به بیمارستان ها می گذرانند. جدای از تئوری، آنها همچنین تجربه هایی را در بخش زایمان، در بخش بعد از تولد و در کلینیک کودکان به طور عملی تجربه می کنند. از سال ۲۰۲۰، این برنامه آموزشی به مدرک لیسانس تبدیل شده که در این صورت به ماماهای جوانی نیاز خواهد داشت که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج مامائی باشند.

مامایی در آلمان

مامایی در آلمان یک حرفه بهداشتی است که از زنان در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان مراقبت می کند.

حدود ۱۸۰۰۰ ماما در آلمان وجود دارد که امتحان خود را در یکی از ۵۸ مدرسه مامایی موجود در این کشور گذرانده اند. در مورد ماماهای خارجی از سراسر جهان که مایل به کار در آلمان هستند، ممکن است مجبور شوند برای بهبود دانش نظری خود و به دست آوردن تجربه عملی بیشتر به یکی از مدارس آلمانی مامایی مراجعه کنند.

آموزش در آنجا شامل حدود ۱۶۰۰ ساعت تئوری و حدود ۳۰۰۰ ساعت تمرین عملی است. به منظور ارائه بینش عمیق در مورد انواع شاخه های زنان و زایمان، این مدارس با بیمارستان های مختلفی که در ۱۶ ایالت آلمان واقع شده اند، همکاری می کنند.

شرایط استخدام ماما در آلمان

بیمارستان های کوچکتر با ۳۰۰ تا ۷۰۰ زایمان در هر سال اغلب توسط ماماها و متصل به بیمارستان اداره می شوند. این به این معنی است که آنها توسط بیمارستان ها استخدام نمی شوند و به صورت آزاد کار می کنند. از این رو، آنها باید خودشان را بیمه کنند. به طور معمول بیمارستان های کوچک و فاقد بخش تخصصی نوزادان، فقط بارداری های کم خطر را انجام می دهند.

با این وجود، بیمارستان های بزرگتر و کلینیک های دانشگاهی بخش های مخصوص کودکان با واحدهای مراقبت ویژه نوزادان دارند که به آنها امکان مراقبت از بیماران در شرایط پرخطر را می دهد. بنابراین، بخش زنان و زایمان در این بیمارستان ها شرایط استاندارد پزشکی بسیار بیشتری دارند و ماماها نیز کارکنان آن هستند. این ماماها توسط بیمارستان ها بیمه می شوند.

علاوه بر این، چندین بیمارستان در آلمان اتاق های خاصی را علاوه بر اتاق های زایمان طبیعی فراهم کرده اند که فقط ماماها در آن حضور دارند. در این اتاق شرایط طبیعی تولد بدون هیچ گونه مداخله ای ایجاد شده است.

تیم پزشکی در فاصله ای اندک از مادر قرار دارد و مادر در آنجا می تواند کودک را در یک محیط امن و صمیمی در حالی که می داند تیم پزشکی برای یاری آماده است، به دنیا بیاورد.

شرایط استخدام ماما در آلمان

درآمد مامایی در آلمان

درآمد یک ماما در آلمان حدودا ماهی 3,420 یورو می باشد. هم چنین ماماها سالیانه حدودا ۱۱۲۰ یورو پرداختی اضافه دریافت می کنند.

مشاغل مورد نیاز آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان سالانه تغییراتی دارد. اگر قصد دریافت ویزای کار آلمان را برای کار در آلمان دارید باید ابتدا مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار دهید که آیا رشته تحصیلی شما جزء لیست مذکور هست یا خیر؟

سخن آخر

شرایط مهاجرت ماما به آلمان، نیازمند یک پیشینه تحصیلی و تجربه کاری قابل تایید در زمینه مراقبت از زنان و نوزادان است. آشنایی با زبان آلمانی به‌طور حرفه‌ای از جوانب اساسی این فرآیند مهاجرتی است و همچنین داشتن مدرک معتبر مهنی. کشور آلمان به عنوان یک محور پیشرو در عرصه بهداشت و درمان فرصت‌های شغلی بسیاری را برای ماماها ارائه می‌دهد. کار مامایی در آلمان نه تنها امکان ارتقاء حرفه‌ای را فراهم می‌کند بلکه فرصت برای ارتباط و همکاری با یک تیم متخصص در حوزه بهداشتی را نیز فراهم می‌سازد. با ارائه مراقبت و پشتیبانی حرفه‌ای، ماماها در فرآیند مهاجرت ماما به آلمان می‌توانند به سمت یک زندگی شغلی موفق و معنی‌دار حرکت کنند و به جامعه خدمت کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
انواع گواهینامه های مامایی ؟
پرستار-ماما Certified Nurse Midwife ماما Certified Midwife مامای حرفه ای Certified Professional Midwife
شرح شغلی مامایی در آلمان؟
ماما در مراقبت از مادر و نوزاد در دوران بارداری، حین زایمان و دوره ی حساس پس از زایمان (۶ هفته ی اول پس از زایمان) آموزش دیده است
ماماها در آلمان کجا کار میکنند؟
ماماها می توانند در بیمارستان و درمانگاه مشغول به کار شوند یا می توانند به طور مستقل کار کنند. آن ها همچنین می توانند در مراکز مخصوص زایمان که جایگزینی برای بخش زایمان بیمارستان ها است مشغول به کار شوند
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

21 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خاشعی
1 سال قبل

با درود
میشه در مورد نحوه ثبت نام معلومات بدین؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  خاشعی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .
اخذ جاب آفر در روند اجرایی فایل انجام میشه، پیش از اون لازمه که شما پروسه خود را با موسسه آغاز کنید و به موازات پرونده زبان آلمانی خود را تقویت کنید.

کادر هرمس اپلای