انواع مشاغل پر در آمد آلمان؛ آلمان به چه شغل هایی نیاز دارد؟

انواع مشاغل پر در آمد آلمان؛ آلمان به چه شغل هایی نیاز دارد؟

مشاغل پردرآمد آلمان، به دلیل نیاز بالای بازار کار یا تخصص‌های خاص، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی بیشتری ارایه می‌دهند. بین مشاغل پردرآمد آلمان، مهندسی (مخصوصاً مهندسی مکانیک و برق)، پزشکی و روانشناسی، مدیریت مالی و بانکداری، فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی، و همچنین مشاغل مربوط به محیط زیست و انرژی پاک می‌توانند به عنوان مشاغل پردرآمد آلمان مطرح شوند. همچنین، مشاغلی که نیاز به مهارت‌ها و تخصص‌های خاصی دارند مانند تکنیسین‌های پزشکی، مترجمین و مدیران حمل و نقل نیز از جمله مشاغل موردنیاز در آلمان هستند. این مشاغل به دلیل تقاضای بالا و نیاز به مهارت‌های خاص، فرصت‌های شغلی و درآمد قابل توجهی را برای افراد ایجاد می‌کنند. در ادامه به لیست پردرآمدترین مشاغل آلمان اشاره شده است با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

۱۰ شغل پردرآمد در آلمان

۱-سرپرست مدیریتی

شرح شغلی:

سرپرستان مدیریتی، مدیران و مدیرعاملان، پردرآمد ترین شغل در آلمان را دارند. منظور ما کسانی هستند که در هیئت مدیره ی یک سازمان بالاترین رتبه ی شغلی را دارند.

مدیران عامل، مسولیت مدیریت فعالیت های روزانه ی اقتصادی و مالی سازمان مربوطه را دارند. آن ها هم چنین موظف هستند از اجرای تمام و کمال تعهدات قانونی در سازمان اطمینان حاصل کنند.

حقوق:

میانگین حقوق مدیران در آلمان 79,500 یورو در سال و مدیران ارشد 91,075 یورو میباشد.

شرایط ورود:

مدرک تحصیلی مرتبط که می تواند فوق لیسانس و بالاتر در رشته های مدیریت تجارت، امور مالی، حقوق و غیره باشد. داشتن سابقه ی کاری مرتبط هم ضروری است.

سرپرست مدیریتی

۲- وزیر فدرال

شرح شغلی:

رتبه دوم از لیست مشاغل پر درآمد آلمان مربوط به وزیر فدرال، عضوی از شورای اجرایی فدرال آلمان است. این شخص با وزیران منطقه ای که شامل وزرای دفاع، دارایی و بهداشت، صدراعظم و معاون صدر اعظم هستند، سیاست ها را تنظیم و اجرا می کنند.

حقوق:

یک وزیر فدرال عموما می تواند در حدود 33,997 تا 57,343 یورو در سال درآمد داشته باشد. حقوق صدراعظم در آلمان در حدود ۱۷هزار یورو ماهیانه و ۲۰۴ هزار یورو در سال است. ایشان هم چنین مبلغ ۱۰۰۰ یورو در ماه به عنوان پاداش بدون مالیات برای هزینه ها دریافت می کند.

شرایط ورود:

اکثر سیاستمداران قبل از ورود به سیاست، مشاغل موفقی در زمینه هایی مانند قانون، اقتصاد و غیره را انجام می دهند و این موضوع پیش زمینه های سیاسی را برای آن ها ایجاد می کند. در نظر داشته باشید برای ورود به این نوع مشاغل ابتدا باید شهروند آن کشور باشید.

۳- بانکدار سرمایه گذاری

شرح شغلی:

سومین شغل از لیست مشاغل پر درآمد آلمان بانکدار سرمایه گذاری است. یک بانکدار سرمایه گذاری، در اصل مشاور مالی یک شرکت است. ایشان در یک بانک بزرگ و یا موسسه ی مالی فعالیت می کند و با افزایش سرمایه برای شرکت ها، دولت ها و موسسات دیگر سر و کار دارد.

حقوق:

در طول یک سال بانکداران سرمایه گذاری می توانند در حدود 76900 یورو درآمد داشته باشند.

شرایط ورود:

برای ورود به این جایگاه شغلی به مدرک لیسانس و فوق لیسانس نیاز دارید. مدرکی در رشته های ریاضیات، اقتصاد و آمار و همچنین جواز فعالیت های حرفه ای در این زمینه مورد نیاز است.

۴- مدیر فروش

شرح شغلی:

نقش مدیر فروش اساسا شامل توسعه ی استعداد و مدیریت روزانه ی شرکت است. یک مدیر فروش برنامه ی فروش را می نویسد، اهداف و سهمیه ها را تعیین می کند، آموزش فروش را انجام می دهد، داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و اعضای تیم فروش و حتی سایر کارمندان را زیر نظر دارد.

حقوق:

مدیران فروش سالیانه حدود 75,000 یورو درآمد دارند. متخصص ارشد 97,906 یورو و مدیر حسابداری 75069 یورو درآمد دارند.

شرایط ورود:

لیسانس مدیریت، قانون تجارت، اقتصاد، حسابداری، امور مالی، فروش و آمار و همچنین سابقه ی کاری به عنوان نماینده ی فروش و بازاریابی مورد نیاز است.

۱۰ شغل پردرآمد در آلمان

۵- مدیر آزمایشگاه

شرح شغلی:

مدیران آزمایشگاه در مسائلی مانند امنیت و کارآمدی عملیات در آزمایشگاه های بالینی، پزشکی قانونی، تحقیق و توسعه و یا آزمایشگاه های پزشکی مسئول هستند.

حقوق:

مدیران آزمایشگاه عموما در حدود 84,660 یورو در سال درآمد دارند.

شرایط ورود:

برای استخدام در این جایگاه شغلی، سال ها تجربه و مدرک لیسانس در زمینه های تکنولوژی پزشکی و مهندسی شیمی موردنیاز است.

۶- پزشک ناظر

شرح شغلی:

منظور از پزشک ناظر، یک پزشک ارشد در یک کلینیک یا مرکز درمانی است. جایگاه این پزشک با جایگاه مدیران بخش سنجیده می شود زیرا ایشان بر کارکنان، رزیدنت ها، دانشجویان پزشکی و سایر افراد بخش مربوطه نظارت دارد. پزشک ناظر همچنان مسئول یک بخش خاص در مرکز درمانی موردنظر می باشد.

حقوق:

در حدود ۸۰درصد از پزشکان ناظر حقوقی مابین ۸۵ تا ۱۵۰ هزار یورو در سال دارند. اما پزشکان ارشد با تجربه ی ۱۱ الی ۱۶ ساله در این حوزه می توانند تا سالی ۲۷۲ هزار یورو نیز درآمد داشته باشند.

شرایط ورود:

در ابتدا شخص باید یک مدرک پزشکی داشته باشد. سپس باید برای دریافت مجوز اقدام کند. هم چنین دانش زبان آلمانی در حدود سطح B2 و C1 مورد نیاز است.

۷- وکیل

شرح شغلی:

نقش وکلا در حوزه های قضایی قانونی متفاوت است. بطور کلی، وکلا در موارد قانونی مانند مالکیت و حقوق شخصی به مددجویان مشاوره می دهند. همچنین در اختلافات و دادرسی ها نماینده ی مردم هستند.

حقوق:

رنج درآمدی وکلا در آلمان حدودا بین 32,223 تا 148,798 یورو در سال میباشد.

شرایط ورود:

برای وکیل شدن در آلمان به مدرک تحصیلی وکالت نیاز است. همچنین شخص باید دوره ی کارآموزی اجباری را پشت سر بگذارد تا مهارت های لازم را به دست آورد. سپری کردن امتحانات به خصوص نیز از الزامات این شغل است. کسب تمامی این ویژگی ها به منزله ی طی یک پروسه ی طولانی مدت است و مراحل آن از استانی به استان دیگر آلمان متفاوت خواهد بود.

مشاغل پر درآمد آلمان

8- متخصص IT

شرح شغلی:

متخصصان فناوری اطلاعات، کارشناسانی هستند که پشتیبانی ها و حل مشکلات بخش IT را به عهده دارند. یک متخصص IT شرکت ها و سازمان ها را در مدیریت سخت افزاری، نرم افزاری و مشکلات شبکه یاری می کند.

حقوق:

متوسط حقوق سالیانه ی یک متخصص فناوری اطلاعات در حدود 60551 یورو می باشد. در صورت کسب مهارت بالا و تجربه، ایشان می توانند میانگین 75581 یورو به عنوان یک مدیر در بخش IT دریافت کند.

شرایط ورود:

برای ورود به این حرفه مدرک لیسانس در شاخه های مرتبط با رایانه مانند علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات موردنیاز است. هم چنین در زمینه ی برنامه نویسی نیز باید مهارت داشته باشید.

۹-مهندس

شرح شغلی:

مهندسان وظیفه دارند ضمن در نظر داشتن قوانین، ایمنی، سودمندی و هزینه ها؛ مصالح، سازه ها و سیستم را طراحی کنند. وظایف مهندسان بسته به نوع رشته ی تخصصی آن ها مانند مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی متفاوت است.

حقوق:

به طور عمومی مهندسان سالیانه در حدود 65000 یورو درآمد دارند.

شرایط ورود:

یک مدرک فوق لیسانس یا دکترا و مهارت حرفه ای در هر شاخه از مهندسی برای ورود به این شغل موردنیاز است.

مهندس

۱۰- مشاور

شرح شغلی:

رتبه دهم مشاغل پر درآمد آلمان به مشاوران اختصاص می یابد. مشاوران وظیفه ی ارائه ی مشاوره ی تخصصی در زمینه های خاص مانند قانون، اشتغال، امنیت، مدیریت، آموزش و سایر مباحث را بر عهده دارند. مشاوران به طور مستقل و یا در قالب یک مجموعه یا شرکت می توانند کار کنند.

حقوق:

حقوق یک مشاور میانگین سالی 58000 یورو می باشد.

شرایط ورود:

برای کار به عنوان مشاور، مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط مانند امور مالی، مدیریت تجارت و حسابداری لازم است. داشتن مدرک فوق لیسانس نیز در این رشته ها می تواند در گرفتن این شغل کمک بسزایی بکند.

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

کار در آلمان

شاید در ابتدا پیدا کردن کار در آلمان برای ایرانیان کمی دشوار به نظر میرسد، اما مزایایی که مهاجرت از طریق کار به آلمان برای ایرانیان به همراه دارد، این سختی را جبران می کند.

سخن آخر

مشاغل موردنیاز آلمان را مطالعه کردید. اگر رشته تحصیلی و تخصص شما جزء مشاغل پردرآمد آلمان می است، شانس خوبی برای دریافت ویزای کار آلمان خواهید داشت. در صورت تمایل برای بررسی شرایط، می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا بتوانید از کارشناسان مجرب ما مشاوره رایگان دریافت کنید

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
ده شغل پردرآمد آلمان کدامند؟
-سرپرست مدیریتی – وزیر فدرال – بانکدار سرمایه گذاری – مدیر فروش – مدیر آزمایشگاه – پزشک ناظر – وکیل -IT متخصص – مهندس – مشاور
برای ورود به شغل بانکدار سرمایه گذاری در آلمان چه مدرکی باید داشته باشیم؟
برای ورود به این جایگاه شغلی به مدرک لیسانس و فوق لیسانس نیاز دارید. مدرکی در رشته های ریاضیات، اقتصاد و آمار و همچنین جواز فعالیت های حرفه ای در این زمینه مورد نیاز است.
حقوق مهندسیان در آلمان چقدر است؟
به طور عمومی مهندسان سالیانه در حدود 65000 یورو در آلمان درآمد دارند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر عباسی
1 سال قبل

تشکر برای مقاله خوبتون . متوجه شدم رشته ی من جز پرتقاضا ترین رشته ها برای جذب هست. چطوری میتونم وقت مشاوره حضوری بگیرم؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  نادر عباسی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خوشحالیم که مقاله ما نظرتون رو جلب کرده . برای دریافت وقت مشاوره حضوری ، فرم ارزیابی را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و وقت مشاوره را با شما هماهنگ کنند .

آقای حسن زاده
2 سال قبل

وکیل هم جزو 10 شغل پر درآمد در آلمان هستش اما من شنیدم بخاطر تفاوت های حقوقی مهاجرت از طریق رشته وکالت خیلی سخته درسته؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای حسن زاده
2 سال قبل

سلام بله دارای سختی هست و قطعا دوره هایی مبنی بر یادگیری حقوق کشور مقصد نیاز دارین

محمد فرشید
2 سال قبل

سلام من سوال دارم لطفا تماس بگیرید

کارشناس هرمس
پاسخ به  محمد فرشید
2 سال قبل

سلام .
کارشناسان مجموعه در اسرع وقت با شما تماس میگیرند .

کادر هرمس اپلای