افرادی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند باید با شهرهای دانشجویی فرانسه نیز آشنا باشند؛ در اینجا قصد داریم شما را با شهرهای دانشجویی فرانسه و همچنین بهترین شهر فرانسه برای تحصیل آشنا کنیم. کشور فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد دنیا برای تحصیل است و 31 دانشگاه و موسسه آموزشی این کشور در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند که تعدادی از آن‌ها در پاریس و بقیه در دیگر شهرهای این کشور پراکنده‌اند. اگر آرزوی تحصیل در فرانسه را دارید، مطمئناً دوست دارید بدانید که بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل کدام شهرها هستند تا بهترین شرایط را برای تحصیل در فرانسه را داشته باشید.

معرفی شهرهای دانشجویی فرانسه با توضیحات کامل

مطمئنا آشنایی با این شهرها و دانشگاه های مطرح آنها، امکانات شهری، موقعیت، شرایط اقتصادی و صنعتی این شهرها به دانشجویان و محققان کمک می کند تا کیفیت تحصیل در دانشگاه های مختلف را با هم مقایسه و بهترین دانشگاه های فرانسه را شناسایی کنند.

بوردو Bordeaux

بوردو

شهر بوردو (Bordeaux) فرانسه، یکی از بهترین‌های دانشجویی در این کشور است که البته زیبایی منحصربه‌فردی هم به خاطر وجود رودخانه گارون (Garonne) به خود گرفته است.

شهر بوردو فرانسه (Bordeaux) دارای امکاناتی همچون فرودگاه بین المللی، ایستگاه قطار اروپایی، شاه راه های اصلی (بزگراهها و جاده های اصلی)، راه دریایی به اقیانوس اطلس و بندر، مرکز آکیتن، دریچه ای رو به جهان را پیش روی شهر بوردو می گشایند. این شهر به‌عنوان شهری پیشرفته و به اصطلاح قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین المللی ومرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه است و به طور اخص در زمینه هوانوردی، فناوری فضایی و دفاعی فعالیت می کند. در بخش خدمات، فعالیت بسیار تجاری تسلط دارد و خدمات وابسته به موسسات تولیدی درشهر بوردو مرکزیت یافته اند.

قطار TGV چهار ساعته فاصله شهر بوردو تا پاریس را طی می کند. در ادامه معرفی شهرهای دانشجویی فرانسه و شهر بوردو با ما همراه باشید.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

افتخارات شهر بوردو

ضمناً شهر بوردو یکی از شهرهای دانشگاهی مهم کشور فرانسه است: ۶۰۰۰۰ دانشجو، ۴ دانشگاه، ۱۴ مدارس عالی و ۵۰۰۰ پژوهشگر در ۲۰۰ آزمایشگاه است. پتانسیل , پژوهش شهر بوردو را در رتبه یک در کشور فرانسه قرار داده است و زمینه های تخصصی (شیمی مولکولی، لیزر قوی، …) این موقعیت ممتاز را تقویت می کنند.

در نهایت با فرهنگی بسیار فعال، شهر بوردو به عنوان یک مرکز بزرگ روشنفکری و هنری در فرانسه مطرح می شود. این شهر موطن نویسندگان و نقاشان مشهوری چون میشل دو مونتنی، شارل دو مونتسکیو، فرانسوا موریاک، آندره لوت، آلبر مارکه و اودیلن ردون است. میراث معماری این شهر برجسته و بسیار قابل توجه است.

گرونوبل Grenoble

گرونوبل

در معرفی شهرهای دانشجویی فرانسه دومین شهر، گرنوبل می باشد. شهر گرونوبل (Grenoble) یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل است که شهرت زیادی ندارد اما با کیفیت بالای آموزشی، نزدیک به 60,000 دانشجو را در دل خود می‌پروراند.

شهر گرونوبل که از پاریس ۳ ساعت و از لیون یک ساعت و نیم فاصله دارد قطب مهم علمی و فناوری فرانسه است. 59,200 دانشجو در این شهر به تحصیل مشغولند که 47,200 نفرشان در چهار دانشگاه شهر گرونوبل UPMF , UJF, INPG و دانشگاه استاندال تحصیل می کنند.

درخشش علمی گرونوبل بر کیفیت آموزش ریاضیات، انفورماتیک، الکترونیک، فیزیک و … در دانشگاه ژوزف فوریه و انستیتوی ملی پلی تکنیک گرونوبل و ۹ مدرسه مهندسی آن است. موسسات آموزش عالی گرونوبل آموزش های خود را بر اساس رابطه نزدیک با صنعت، پژوهش و تبادلات بین المللی ارائه می نمایند.

با 18,200 شغل، گرونوبل اولین قطب پژوهشی دولتی و خصوصی فرانسه بعد از پاریس است. به طور سنتی پژوهش در شهر گرونوبل که به طور سنتی متوجه فناوری خاص و دقیق است، پیوندهای همکاری موثری با شبکه ی صنعتی قوی و دانشگاهی ایجاد کرده است که خود در آموزش های آن مشارکت کامل دارد.

اقتصاد اصلی شهر گرونوبل

شهر گرونوبل از موج قابل توجه و ثابت سرمایه های دولتی اروپایی که اهداف و انگیزه های بین المللی شهر را در زمینه مراکز عالی سنتی آن، ریاضیات، فیزیک، انرژی هسته ای، مواد، الکترونیک، انفورماتیک و … یا رشته هایی که مانند علوم زیستی و میکرو نانوتکنولوژی امروزه در گرونوبل توسعه و گسترش می یابند.

افتخارات شهر گرونوبل

در نهایت، برجستگی فضاهای گرونوبل بر محیط زیست طبیعی استثنایی شهر و غنای زندگی شهری و فرهنگ ناحیه ای آن تکیه دارد. جایگاه گرونوبل در قلب کوه های آلپ فرانسه داشتن فعالیت هایی چون اسکی، کوهپیمایی، صخره نوردی، کایت و … را برای ساکنان شهر میسر می سازد. گرونوبل میزبان بازی های المپیک بوده است و ناحیه ایزر دارای سه پارک طبیعی است. دریاچه های متعدد و دریای مدیترانه در نزدیکی این ناحیه به دوستداران قایقرانی بادبانی مکان هایی متنوع و عالی را اعطا می کنند.

لیل Lille

لیل

در معرفی شهرهای دانشجویی فرانسه، لیل را نیز می توان نام برد. شهر لیل (Lille) در کشور فرانسه به‌عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می‌شود، این شهر با داشتن دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیار و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی دانشجویی انتخاب واقعاً مناسبی است.

شهر لیل در ۳۸ دقیقه ای بروکسل، یک ساعتی پاریس، دو ساعتی لندن و سه ساعتی کولونی قرار دارد. شهر لیل در فرانسه چهارمین رتبه را در متروپل های فرانسه دارد.
فعالیت های بازرگانی لیل این شهر را از دیر باز وارد تبادلات جهانی کرده است و به این ترتیب حضور گروه های صنعتی بین المللی و جذب موسسات متعدد در شهر لیل توجیه می شود. لیل جایگاه بزرگ اقتصادی خود را ابراز می دارد: بخش اقتصادی و مستغلات، حمل و نقل و مخابرات به طور خاص گسترش یافته اند.

فعالیت اقتصادی اصلی شهر لیل

فعالیت های اقتصادی اصلی شهر لیل نساجی و پوشک، تجهیزات صنعتی، هنرهای گرافیک، صنعت اتومبیل، فروش مکاتبه ای و صنعت کشاورزی غذایی است.
در این جوانترین ناحیه فرانسه، قطب آموزش در اولویت قرار دارد. منطقه لیل بیش از ۹۵۰۰۰ دانشجو دارد که در دو شهر لیل و ویلنو داسک، شهر جدید و صنعتی، به تحصیل مشغولند.
با ۴دانشگاه ، ۱۳ مدرسه مهندسی، ۵ مدرسه بازرگانی، یک مدرسه روزنامه نگاری، یک انستیوتوی مطالعات سیاسی، یک انستیتوی مدیریت موسسات و مدارس و انستیتو های بسیار دیگر، لیل سیزدهمین تجمع دانشگاهی را در فرانسه در اختیار دارد.

افتخارات شهر لیل

از دوران گوتیک تا عصر کلاسیک، از رنسانس فلاندری تا هنر جدید، لیل بناهای متعددی را از گذشته خود حفظ کرده است که نشانگر تاثیرات هنری متنوعی از قرون وسطی تا تحول صنعتی در قرن نوزدهم میلادی هستند.
شهر لیل و اطراف آن موزه های بسیاری دارند که بازسازی بسیاری از آنها به پایان رسیده است. این قطب شهری شاهد زندگی فرهنگی بسیار است که و همه هنرها نقشی برجسته و ممتاز در آن ایفا می کنند. تنوع زیاد فرهنگی شهر لیل به آن عنوان پایتخت اروپایی فرهنگ را در سال ۲۰۰۴ اعطا کرده است.

افتخار موسس مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره، کسب پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا، ویزای کار و ثبت شرکت و خدمات بازرگانی کشورهای مختلف برای شما علاقمندان می باشد جهت اطلاع از کلیه خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با ما در تماس باشید.

امیدواریم مقاله معرفی شهرهای دانشجویی فرانسه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاع از روش های کسب پذیرش تحصیلی فرانسه از طریق تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما مشاوره مهاجرت رایگان بگیرید.

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

در این مطلب با شهرهای دانشجویی فرانسه و بهترین شهر فرانسه برای تحصیل آشنا شدیم؛ امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاع از روش‌های کسب پذیرش تحصیلی از بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل از طریق تکمیل فرم ارزیابی از کارشناسان ما مشاوره مهاجرت رایگان بگیرید.
افتخار موسس مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره، کسب پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا، ویزای کار و ثبت شرکت و خدمات بازرگانی کشورهای مختلف برای شما علاقه‌مندان است جهت اطلاع از کلیه خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با ما در تماس باشید.

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها