انواع کالج های ترکیه؛ شرایط تحصیل در بهترین کالج های ترکیه

انواع کالج های ترکیه؛ شرایط تحصیل در بهترین کالج های ترکیه

ترکیه با داشتن تاریخ طولانی در حوزهٔ آموزش عالی، انواعی از کالج‌ها ترکیه و دانشگاه‌های برجسته را ارائه می‌دهد؛ که به دانشجویان بین‌المللی شرایطی فراهم می‌آورد تا در محیط‌های آموزشی با کیفیت و متنوع تحصیل کنند. از دانشگاه‌های تاریخی و با سابقه گرفته تا مؤسسات نوپا و پیشرفته، ترکیه محلی است که انتخاب‌های گسترده‌ای برای دانشجویان بین‌المللی دارد. تحصیل در بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های ترکیه معمولاً شامل ضوابط مختلفی برای ورود مانند مدارک تحصیلی، آزمون‌های استاندارد، و در برخی موارد، مهارت‌های زبانی است. هر کالج و دانشگاه ممکن است الزامات مختص به خود را داشته باشد که برای دانشجویان جهت ورود به بهترین کالج های ترکیه  لازم است اطلاعات کاملی داشته باشند. ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص معرفی کالج ‌های ترکیه و نکاتی که در خصوص تحصیل در آن‌ها باید بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در کالج‌های ترکیه

کشور ترکیه دارای یک سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و باکیفیت است و دور از انتظار نیست که این کشور از سوی دانشجویان به‌عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل انتخاب می‌شود. سیستم آموزشی این کشور بر پایه سیستم آموزشی اروپا بوده و یکی از کشورهایی است که پیمان بولونیا را امضا کرده است. ازاین‌رو مدرکی که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان اعطا می‌شود دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی است.

به‌عنوان فردی که متقاضی تحصیل در کالج‌های ترکیه است، باید با کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور بیشتر آشنا شوید. معرفی کالج ‌های ترکیه به شما این کمک را می‌کند تا کالج موردنظر خود را هر چه‌بهتر و با دید باز تر انتخاب کنید.

تفاوت کالج‌های ترکیه با دانشگاه‌های این کشور چیست؟

قبل از معرفی کالج‌ های ترکیه شاید برای شما هم این سؤال ایجاد شده باشد که چه تفاوتی بین این دو مرکز آموزشی وجود دارد؟ آیا تحصیل در کالج در رتبه‌های پایین‌تری از دانشگاه قرار می‌گیرد؟ آیا مدرک ارائه‌شده توسط کالج‌های مختلف کشور ترکیه اعتبار و ارزش مناسبی دارد؟ بدون شک شما باید پیش از ورود به کالج‌های این کشور تفاوت‌هایی که کالج‌ها با دانشگاه را دارند، بشناسید.

تفاوت بین کالج‌ها ترکیه معمولاً در ساختار و شرایط پذیریش در کالج های ترکیه است. کالج‌ها به طور معمول مؤسسات کوچکتر و تخصصی‌تری هستند که بیشتر بر روی برنامه‌های تحصیلی مشخص و تخصصی متمرکز هستند. این برنامه‌ها ممکن است به مدت کوتاه‌تری باشند و بیشتر به آموزش عملی و عملکرد فردی تمرکز داشته باشند.

در ابتدای معرفی کالج ‌های ترکیه باید بدانید که هدف از تأسیس این مراکز، آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه است. از همین رو در نظام آموزشی ترکیه دارای جایگاه و ارزش بالایی هستند و تمامی پیش‌نیازهایی که برای ورود به دانشگاه نیاز است را می‌توانند در اختیار متقاضیان قرار دهند. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به شبکه‌سازی و بالا بردن مهارت گفتگو جهت شرکت در آزمون‌های حضوری، افزایش سطح زبان، برگزاری آزمون‌های مختلف جهت آماده‌سازی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها و … اشاره کرد.

تفاوت کالج‌های ترکیه با دانشگاه‌های این کشور چیست؟
تفاوت اصلی بین کالج‌ها و دانشگاه‌های ترکیه در ساختار و محتوای آموزشی است.

همچنین در بحث تفاوت بین کالج‌های ترکیه و دانشگاه‌های این کشور باید بدانید که کالج‌ها مؤسسه‌های آموزشی کوچک‌تری بوده و بیشتر آن‌ها تنها تا مدرک کارشناسی را به دانشجویان خود اعطا می‌کنند. ازاین‌رو کاملاً طبیعی است اگر در معرفی کالج ‌های ترکیه عنوان کنیم که رشته‌های موجود در کالج از رشته‌های موجود در دانشگاه‌های ترکیه، کمتر است.

دانشگاه‌های ترکیه مؤسسه‌های آموزشی بزرگ‌تری بوده و ازاین‌رو تعداد دانشجویان، رشته‌های تحصیلی، برنامه‌های کلاسی و دوره‌های آموزشی بسیار بیشتری دارن؛ اما برای ورود به این دانشگاه‌ها و کسب مدارک بالاتر، می‌توان از طریق کالج‌ها اقدام کرد. اگر شما هم بعد از معرفی کالج ‌های ترکیه بتوانید بهترین و بهترین کالج برای تحصیل را انتخاب کنید، مطمئناً خودتان را برای ورود هرچه بهتر به دانشگاه‌های ترکیه، آماده کرده‌اید.

بهترین کالج های ترکیه

از کالج‌های ترکیه و دانشگاه‌های برجسته که از نظر کیفیت آموزشی و ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع شناخته می‌شوند میتوان به  بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های ترکیه مثل بدانشگاه بوغازیچی، دانشگاه بوگازیچی، دانشگاه کوچ، دانشگاه صنعتی شرقی، دانشگاه علم و صنعت ترکیه و دانشگاه سبزجه اشاره کرد. اما تعداد دیگری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز در کشور وجود دارند که در زمینه‌های خاصی مانند علوم، هنر، و مدیریت، مشهور هستند و ارزش توجه را دارند.

کالج کی اند کی ترکیه

کی اند کی یکی از مشهورترین کالج های ترکیه است که در زمینه رشته های پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی و مدیریت فعالیت می کند. شما برای ورود به این کالج نیاز به آزمون ورودی yos ندارد و تنها با گذراندن دوره های زبان ترکی می توانید به نتیجه خوبی برسید.

تحصیل در این کالج به این صورت است که فرد در ابتدا می بایست مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه دهد. مدارک لازم در این زمینه شامل اصل مدرک دیپلم، و یا یک نامه معادل دریافتی از وزارت آموزش و پرورش ترکیه است که مشخص نماید شما معدل درست برای ورود به این کالج را دارید. متقاضی می بایست کپی پاسپورت به همراه کپی گذرنامه نیز به همراه داشته باشد
شما برای ورود به این کالج باید برنامه های ترکی زبان را نیز ارائه دهید و همینطور باید گواهینامه مهارت های ترکی خود را نیز ارائه دهید. افرادی که گواهینامه تومر ندارند می بایست در آزمون های مهارت ترکی استانبولی این کشور ورود داشته باشند .

یک تست aptitude در این کشور برگزار می شود که پیش از شروع دوره تربیت بدنی بوده و به طور کلی اسناد مورد نیاز برای برنامه های تحصیلی و پذیرش در کالج دی اند دی به این صورت است که افراد باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل نمایند، نیاز به رونوشت و یا دیپلم دبیرستان است. نیاز به گواهی نامه c1 برای تحصیل برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز خواهد بود.

کالج lasalle

این کالج در استانبول قرار دارد و تیم های متخصص و اساتید بسیار خبره ای در این کالج حضور دارند. سیستم های آموزشی در این کالج آنقدر قوی است که فضا برای رسیدن به نتیجه ایده آل به خوبی فراهم می شود. در این کالج یادگیری دروس مبتنی بر نوآوری است به این معنی که دانش آموز طبق نوآوری خود اقدام به یادگیری بخشی از درس می کند و در نهایت ارزیابی های مشخصی بر روی نوآوری دروس مختلف صورت می گیرد.

این کالج در سال ۱۹۹۳ شروع به کار کرده است و در زمینه هنر و مد بسیار قدرتمند ظاهر شده است به طوری که امروزه بزرگترین طراحان دنیا در ابتدا در این کالج تحصیل کرده اند. طراحی مد و لباس در ترکیه یک وجه پولساز و با توجیه اقتصادی مشخصی همراه است که خوشبختانه توانسته در این زمینه ساختار خوبی را فراهم سازد. این کشور پرورش خوبی در زمینه طراح های چندی بعدی داشته است. در بین کالج های ترکیه این گزینه بسیار عالی است.

کالج lasalle
کالج لاسال، یک موسسه آموزشی با تاریخچه‌ای معتبر در حوزه آموزش عالی است.

برنامه مد و طراحی های سه بعدی در این کالج دسته بندی های مشخصی دارد، اینطور که مشخص است فرصت بی نظیری برای یادگیری دروس پایه مد و هنر در این کالج دیده می شود که خوشبختانه می تواند صنعت مد را به رشد ایده آلی برساند.

طراحی لباس و همینطور ساختار روتین مد در این کالج در ابتدا در یک ترم به صورت تئوری و در ترم بعد به صورت عملی دیده می شود. ابزارهای برش و الگو برداری بسیار قدرتمند و جدید بوده و یک بخش ایده آل کاری محسوب می شود. این کالج در سال های قبل در لیست برترین کالج های ترکیه قرار دارد. این کالج توانسته در رشد اقتصادی ترکیه نیز تأثیر بگذارد.هر یک از کالج های ترکیه دارای شرایط مخصوص به خود هستند.

افرادی که در ابن کالج تحصیل می کنند اغلب بانوان هستند و بیشترین رده سنی بین ۲۶ سال الی ۴۸ سال اعلام شده است. این کالج هر ساله جشنواره های مشخصی را برای معرفی جدیدترین طرح روز فراهم می سازد که می تواند برای افرادی که دارای طرح ویژه ای هستند یک فرصت عالی باشد.

هزینه ورود به این کالج کمی بالا است اما از سوی دانشگاه های وابسته به این کالج بودجه های اقتصادی مشخصی دیده می شود. حقیقت این است که هزینه تحصیل در این کالج بر اساس رتبه تحصیلی و همینطور مدرن بودن طرح موجود تعیین می شود و گاهاً فضای تحصیل بسیار آسان می شود. این کالج دارای برنامه های فشرده و فوق فشرده برای داوطلبان مد و فشن می باشد. کالج های ترکیه  را به دقت بررسی کنید.

کالج گالاتاسرای Galatasaray

این کالج را می‌توان یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کالج‌های موجود در کشور ترکیه معرفی کرد. کالج گالاتاسرای در سال ۱۴۸۱ میلادی و در شهر استانبول تأسیس‌شده و هم‌اکنون بعد از دانشگاه استانبول به‌عنوان دومین مؤسسه آموزشی برتر ترکیه شناخته می‌شود. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کالج برنامه تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های برتر جهان، به‌خصوص فرانسه حمایت است.

ازاین‌رو دانشجویان این دانشگاه می‌توانند به‌سادگی خودشان را برای ورود به دانشگاه‌های فرانسوی آماده کنند. بسیاری از افراد کالج گالاتاسرای ترکیه را با مدارسی مانند کالج ایتون در انگلستان و ا لیسه لویی بو گراند در فرانسه مقایسه می‌کنند؛ اما اگر بخواهید به این کالج ورود پیدا کنید، باید نمرات بسیار بالایی را در کارنامه و رزومه خودتان داشته باشید کالج گالاتاسرای برنامه‌های آموزشی خودش را در هم به زبان ترکی و هم به زبان فرانسوی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

کالج گالاتاسرای Galatasaray
کالج گالاتاسرای، یک موسسه آموزشی معتبر در ترکیه است.

کالج آناتولی Kadıköy

در ادامه معرفی کالج ‌های ترکیه به یکی دیگر از کالج‌های قدیمی و معتبر این کشور خواهیم رسید. کالج آناتولی با نام Kadıköy Anadolu Lisesi که به‌اختصار KAL نوشته می‌شود، یکی دیگر از کالج‌های قدیمی و از سوی دیگر برتر کشور ترکیه است. این کالج نیز فعالیت خودش را در سال 1955 شروع کرد و هم‌اکنون نیز به‌عنوان یکی از کالج‌های مشهور ترکیه بین دانش‌آموزان شناخته می‌شود.

کالج آناتولی در شهر استانبول و منطقه مودا واقع شده است که برنامه‌های آموزشی متنوعی را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند. تمامی افرادی که توسط آزمون‌های سراسری به این کالج ورود پیدا کرده‌اند، جز بهترین دانش‌آموزان و نفرات برتر آزمون بوده‌اند. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کالج آناتولی می‌توان به زبان تدریسی آن اشاره کرد.

این کالج برنامه‌های درسی خود را هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهد. همچنین جالب است بدانید که زبان آلمانی نیز به‌عنوان زبان ثانویه در این کالج به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. در ادامه معرفی کالج ‌های ترکیه و کالج آناتولی شاید بد نباشد تا در خصوص تاریخ این کالج نیز اطلاعاتی به شما بدهیم.

ساختمان اصلی این کالج که متأسفانه از بین رفته است، قبل از جنگ جهانی اول و به‌فرمان کاپوچین فرانسیسکن ساخته شد؛ اما بعدها وزارت آموزش ملی ترکیه تصمیم گرفت تا کالجی را در این منطقه تأسیس کند. همین اتفاق باعث شد که این کالج در سال ۱۹۵۵ تأسیس‌شده و در سال ۱۹۶۸ ساختمان دوم به آن افزوده شود. پس‌ازآن در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ دو ساختمان دیگر به این کالج اضافه شد و سال‌های سال لقب بزرگ‌ترین کالج در بالکان را از آن خود کرد.

این کالج هم‌اکنون با حدود ۱۵۰۰ دانش‌آموز که با نسبت ورودی بیش از ۹۴ درصد به دانشگاه، یکی از بهترین کالج‌های موجود در کشور ترکیه شناخته می‌شود.

کالج امریکن رابرت American Robert College

در ادامه معرفی کالج‌ های ترکیه این بار به یکی دیگر از کالج‌های مطرح و تراز اول ترکیه اشاره خواهیم کرد. کالج آمریکایی رابرت که با نام RC یا RK شناخته می‌شود یک کالج بسیار گزینشی، مستقل و یا آموزش مشترک در کشور ترکیه است. این کالج در شهر استانبول و در محوطه‌ای با وسعت 26 هکتار در منطقه جنگلی استانبول یعنی بشیکتاش واقع شده است.

این منطقه در سمت اروپایی نشین شهر استانبول و در غرب محله مجلل Ulus واقع شده است. کالج رابرت در سال ۱۸۶۳ تأسیس شد و ازاین‌رو یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های آمریکایی است که به‌صورت مداوم در خارج از کشور امریکا فعالیت می‌کند. این کالج همیشه نام خودش را در بین بهترین کالج‌های خصوصی کشور ترکیه قرار داده است و از این لحاظ همیشه رتبه‌های بالایی داشته است.

همچنین جالب است بدانید که کالج رابرت لیست بلند بالایی از فارغ‌التحصیلان برجسته را در کارنامه خودش دارد. در این لیست می‌توان نام بسیاری از کارآفرینان، سیاست‌مداران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، سه نخست‌وزیر ترکیه، چهار نخست‌وزیر بلغارستان، چند تن از اعضای کابینه ترکیه و … پیدا کرد. این کالج یکی از اعضای گروه کالج‌های G30 بوده و توسط انجمن کالج‌های مستقل ایالت نیویورک تأییدشده است.

کالج امریکن رابرت American Robert College
کالج امریکن رابرت، یکی از موسسات آموزش عالی و معتبر در ایالات متحده آمریکا است.

در ادامه معرفی کالج ‌های ترکیه و کالج رابرت باید اشاره کرد که این کالج هم‌اکنون دارای کلاس‌های آمادگی، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم بوده و تنها دانش‌آموزانی را پذیرش می‌کند که تحصیلات ابتدایی اجباری هشت‌ساله خود را به پایان رسانده باشند. کالج رابرت را می‌توان به‌عنوان نشانه از همکاری نزدیک ترکیه و امریکا به شما آورد که کمک‌های مهمی به زندگی فرهنگی این کشور کرده است و نقش ارزشمندی در ارتقای فرهنگ و آموزش ایفا می‌کند.

زبان تحصیل در این کالج ترکی و انگلیسی بوده و هرساله بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ دانش‌آموزی که توانسته باشند در آزمون‌های سراسری کشور ترکیه رتبه‌های بالایی را کسب کرده باشند، امکان ورود به این کالج را پیدا می‌کنند. همچنین باید اشاره داشت که کالج رابرت یک کالج ۵ ساله بوده که در سال اول به دانش‌آموزان خود زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و آن‌ها را برای دوره‌های مختلف مانند علوم، ریاضیات، ادبیات، هنر و موسیقی و تربیت‌بدنی آماده می‌کند.

کالج علوم آیدین

یکی دیگر از کالج‌هایی که در معرفی کالج ‌های ترکیه باید به آن اشاره شود، کالج آیدین کشور ترکیه است. این کالج نیز جز بهترین کالج‌های ترکیه بوده که تنها دانش‌آموزانی را پذیرش خواهد کرد که توانسته باشند در آزمون‌های سراسری رتبه‌های بالایی را کسب کنند. از سوی دیگر باید اشاره کرد که برنامه‌های درسی و نظام آموزشی این کالج به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا دانش‌آموزان تحصیل‌کرده در کالج علوم آیدین برای ورود به دانشگاه‌های مطرح ترکیه و جهان آماده شوند.

به همین دلیل شاهد هستیم که این کالج در سال‌های اخیر با حداکثر میزان موفقیت دانش‌آموزان در کسب پذیرش دانشگاه‌های مختلف روبرو شده است. همین امر موجب شده تا افراد زیادی خواهان تحصیل در این کالج و دریافت پذیرش آن برای موفقیت فرزندان خود باشند. باید بدانید که دانش‌آموزان این کالج همیشه در رقابت‌های بین‌المللی و مسابقات کشور ترکیه، افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند.

کالج کاباتاش

یکی از کالج‌های پسرانه که در معرفی کالج‌ های ترکیه قصد داریم تا شما را با آن آشنا کنیم، کالج کاباتاش است. این کالج نیز در لیست کالج‌های قدیمی اما محبوب کشور ترکیه قرار می‌گیرد که فعالیت خودش را از سال ۱۹۰۸ آغاز کرده است. برنامه‌های درسی این کالج به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند تا دانش‌آموزان با فراگیری علوم مختلف، خودشان را برای ورود به دانشگاه‌های مطرح ترکیه آماده کنند.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کالج کاباتاش می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما علاوه بر زبان ترکی، می‌توانید به زبان انگلیسی نیز دوره تحصیل خودتان را ادامه دهید. این کالج همچنین در رده‌های بعدی زبان‌های آلمانی و فرانسوی را نیز به دانش‌آموزان پذیرفته‌شده خود آموزش می‌دهد. در وصف کالج کاباتاش همین بس که بسیاری از افراد سرشناس و بلندبالایی مانند سلیمان سبا و دکتر آساف در این کالج تحصیل‌کرده‌اند.

کالج علوم آنکارا

اگر قصد داشته باشیم تا به معرفی کالج ‌های ترکیه بپردازیم، بدون شک باید نامی از کالج علوم آنکارا نیز به میان آورده شود. دانش‌آموزانی که توانسته‌اند پذیرش این کالج را دریافت کنند، همیشه به‌عنوان بهترین دانش‌آموزان ترکیه شناخته می‌شوند. همین امر موجب شده است تا کالج علوم آنکارا بعد از تأسیس خود در سال ۱۹۶۴ همواره جوایز و رتبه‌های علمی بسیار زیادی را به دست آورد.

این کالج همواره در بین بهترین کالج‌های موجود در کشور ترکیه شناخته می‌شده است که با برنامه‌های درسی خود، باعث رشد هر چه‌بهتر دانش‌آموزان در علوم مختلف می‌شده است. جالب است بدانید که این کالج در یکی از بهترین مناطق شهر آنکارا، یعنی منطقه چانکا واقع شده است. همچنین این کالج فارغ‌التحصیلان سرشناس و بزرگی را به جامعه علمی ترکیه اهدا کرده است.

کالج داروسافاکا

کالج داروسافاکا در سال ۱۸۶۳ تأسیس‌شده و نام خودش را در بین کالج‌های با قدمت در کشور ترکیه حک کرده است. دانش‌آموزانی که در این کالج پذیرفته می‌شوند، آینده درخشانی داشته و می‌توانند مطمئن باشند که به بهترین نحو برای ورود به دانشگاه آماده خواهند شد.کالج داروسافاکا در ابتدا با نام Cemiyeti Tadrisi Islami فعالیت حرفه‌ای خودش را شروع کرد؛ اما در سال 1865 بود که نام آن به داروسافاکا تغییر پیدا کرد.

این کالج همواره پذیرای بهترین دانش‌آموزان بوده و توانسته دانشمندان و افراد بسیار مطرح و معتبری را به جامعه علمی کشور ترکیه معرفی کند. به آن دسته از دانش‌آموزانی که به دنبال یک کالج مناسب برای تحصیل و آماده شدن جهت پذیرش دانشگاه‌های برتر جهان هستند، می‌توان این کالج را معرفی کرد.

کالج ITTC

در ادامه معرفی کالج ‌های ترکیه، این بار به یک کالج بین‌المللی و انگلیسی با نام ITTC خواهیم رسید. روشی که این کالج برای آموزش دانش‌آموزان خود مدنظر دارد، از شعبه اصلی آن در کشور انگلستان الگوبرداری شده است. بسیاری از افراد کالج ITTC را به‌عنوان بهترین کالج کشور ترکیه معرفی می‌کنند که دارای استانداردهای جهانی است. این کالج که در شهرهای استانبول و آنکارا دارای شعبه‌هایی است، هرساله دانش‌آموزان برتر را برای آموزش، پذیرش می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کالج ITTC برای ایرانیان این است که این کالج شرایط ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم می‌کند و هرساله دانش‌آموزان ایرانی زیادی برای ادامه تحصیل، این کالج را انتخاب می‌کنند. ازاین‌رو شما می‌توانید با پذیرفته شدن در این کالج به همراه سایر دانش‌آموزان ایرانی تحصیل خودتان را ادامه داده و حتی از اساتید ایرانی نیز بهره‌مند شوید.

کالج ITTC
کالج ITTC یک موسسه آموزشی و فنی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش کالج‌های ترکیه

حال که به‌صورت کامل در خصوص معرفی کالج ‌های ترکیه صحبت کردیم، اجازه دهید تا شما را با یکی از مهم‌ترین مراحل ورود به این کالج‌ها آشنا کنیم. بدون شک تمامی کالج‌هایی که در کشور ترکیه فعالیت دارند برای پذیرش دانش‌آموزان از آن‌ها یک سری مدارک را تقاضا خواهند کرد که دانش‌آموز وظیفه دارد در موعد مقرر آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به کالج تقدیم کند.

فراموش نکنید که وجود هرگونه نقص و یا کسری در مدارک می‌تواند به‌سادگی منجر به تاخیر در روند پذیرش شما در کالج‌های ترکیه شده و یا شما را از ورود به این کالج‌ها محروم کند. البته باید بدانید که فرایند پذیرفته شدن در این کالج‌ها فرایند سخن و پیچیده‌ای نبوده و اکثر آن‌ها مدارک یکسانی را برای اعطا پذیرش به دانش‌آموزان مدنظر دارند.

شما تنها در صورتی می‌توانید پذیرش کالج‌های ترکیه را دریافت کنید که شرایط آن‌ها را مطالعه کرده و مدارک خواسته‌شده را برای آن‌ها ارسال کنید. اگر می‌خواهید با همه مدارک موردنیاز یک کالج به‌خصوص آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت آن کالج مراجعه کرده و مدارک موردنیاز را مطالعه کنید؛ اما از مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش کالج‌های ترکیه به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد، عبارت‌اند از:

• ارائه فرم ثبت‌نام که توسط شما به‌صورت کامل پر شده است.
• ارائه مدارک شناسایی دانش‌آموز مانند کارت ملی و یا شناسنامه
• ارائه ریزنمرات سال‌های قبل به همراه معدل کسب‌شده
• ارائه پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
• ارائه کارت بیمه
• مدارک تأییدشده توسط دبیرستان
• ارائه گواهی دانش‌آموزی
• ارائه مدرک زبان
• ۲ عدد عکس
• ارائه نامه تمکن مالی
• ارائه سوابق پزشکی
• ارائه صورت‌حساب پرداخت شهریه‌های کالج

 

برای تحصیل در کالج‌های ترکیه، معمولاً نیاز به مدارکی از قبیل دیپلم دبیرستان یا معادل بین‌المللی آن، مانند مدرک IB یا A-levels وجود دارد. همچنین، ممکن است نیاز به مدارکی مانند گواهی زبان برای زبان تدریس در دوره‌هایی که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، یا آزمون‌های استانداردی مانند SAT یا ACT باشد پذیریش کالج های ترکیه شرایط خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به تحصیل، الزامات مورد نیاز را از طریق وب‌سایت یا دفتر پذیرش آن مؤسسه بررسی کنید تا بتوانید در بهترین کالج در فرانسه تحصیل کنید.

بنر

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه و استفاده از مزایای تحصیل در این کشور یکی از مهم ترین دغدغه افراد برای مهاجرت تحصیلی می باشد. ما در این مقاله تمامی نکات لازم برای تحصیل در ترکیه را بررسی میکنیم.

تحصیل درکالج های ترکیه با هرمس اپلای

کشور ترکیه دارای کالج‌های بسیار معتبری است که می‌تواند دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه‌های مطرح آماده کند. در این کالج‌ها برنامه‌های درسی پیشرفته‌ای قرار گرفته است تا سطح علمی و فرهنگی دانش‌آموزان را ارتقا دهد. ما در این مقاله به‌صورت کامل در خصوص معرفی کالج‌ های ترکیه صبحت کرده و همچنین مدارکی که برای تحصیل در  کالج های ترکیه  نیاز است را را به شما معرفی کردیم البته نباید فراموش کرد که نیاز است مدارک شما به‌صورت کامل مورد ترجمه قرار گرفته و پس‌ازآن ارائه شود تا بتوانید در بهترین کالج های ترکیه تحصیل کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین کالج های ترکیه کدامند؟
کالج lasalle کالج کی اند کی کالج گالاتاسرای Galatasaray کالج آناتولی Kadıköy کالج امریکن رابرت American Robert College کالج علوم آیدین کالج کاباتاش کالج علوم آنکارا کالج داروسافاکا کالج ITTC
مدرک زبان مورد نیاز برای کالج کی اند کی چیست؟
شما برای ورود به این کالج نیاز به آزمون ورودی yos ندارد و تنها با گذراندن دوره های زبان ترکی می توانید به نتیجه خوبی برسید.
رده سنی تحصیل در کالج lasalle چیست؟
افرادی که در ابن کالج تحصیل می کنند اغلب بانوان هستند و بیشترین رده سنی بین ۲۶ سال الی ۴۸ سال اعلام شده است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عسل
3 سال قبل

برای سن ۱۷ سال نمیشه وارد کالج شد ؟
کلاس دهم ، رشته تجربی

کارشناس هرمس
پاسخ به  عسل
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله میتونید برای مدارس ترکیه اقدام کنید .

کادر هرمس اپلای