مهاجرت-از-ترکیه-به-کانادا

مهاجرت از ترکیه به کانادا

مهاجرت از ترکیه به کانادا مطلبی است که در ادامه با جزئیات به آن پرداخته ایم. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای امروزی است که روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آن با اهداف مختلف وجود دارد. یکی از این روش‌ها که در میان ایرانیان نیز مرسوم است، مهاجرت از ترکیه به کانادا است. مهاجرت از طریق ترکیه نیازمند شرایطی می‌باشد که برای دریافت ویزای دیگر کشورهای نیاز دارید. برای مثال در یکی از روش‌ها شما باید اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنید، تا بتوانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. مهاجرت از ترکیه به کانادا برای ایرانیان مزایای بسیاری دارد. از این مزایا می‌توان به امکان تهیه رزومه کاری و تحصیلی خوب برای اقامت در کشور کانادا اشاره کرد. در این مطلب از هرمس اپلای با ما همراه شوید تا به بررسی شرایط و مزایای این روش مهاجرتی بپردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایای مهاجرت از ترکیه به کانادا

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، مهاجرت از کشور ترکیه به کانادا به دلیل مزایای بسیاری که دارد در میان ایرانیان روشی مرسوم به شمار می‌رود. جالب است بدانید که جمعیت این کشور بیش از ۳۰ درصد مهاجر می‌باشند. بنابراین کانادا را می‌توان به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نام برد. این کشور به دلایل مختلفی مانند اقتصاد پیشرفته و رفاه زندگی بالا، سالانه تعداد زیادی مهاجر از ترکیه به خود جذب می‌کند. در ادامه این بخش مزایای مهاجرت از ترکیه به کانادا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

امکان تهیه یک رزومه تحصیلی قوی

یکی از مزایای برجسته مهاجرت از ترکیه به کانادا امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. بسیاری از ایرانیانی که قصد دارند به کانادا مهارجت تحصیلی داشته باشند، به دلیل نداشتن رزومه تحصیلی مناسب در کشورمان نمی‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. از طرفی دوره‌های تحصیلی در کشورمان اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان ندارد و به همین دلیل ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا کمی سخت می‌شود. ترکیه میزبان دانشگاه‌های معتبری است که می‌توانید با دریافت مدرک در دوره‌های تحصیلی آن‌ها رزومه تحصیلی مطلوبی برای خود تهیه کنید.

همچنین وجود دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی در کشور ترکیه می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی تسلط شما به زبان انگلیسی بگذارد.

دریافت مدرک زبان انگلیسی در ترکیه

ترکیه کشوری مهاجرپذیر است که دوره‌های زبان انگلیسی را با کیفیت مناسب در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خود به شهروندان بین‌المللی ارائه می‌کند. دریافت مدرک زبان انگلیسی در این کشور و در عین حال شرکت در دوره‌های تحصیلی زبان انگلیسی می‌تواند شما را تا حد زیادی برای تحصیل در دوره‌های مختلف دانشگاه‌های کانادا آماده سازد.

دریافت مدرک زبان انگلیسی در ترکیه

هزینه پایین برای زندگی در کشور ترکیه و کانادا

از دیگر مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کشور ترکیه می‌توان به هزینه زندگی پایین در هر دو کشور اشاره کرد. کشور ترکیه یکی از ارزان‌ترین کشورهای منطقه است که با توجه به امکانات رفاهی که ارائه می‌دهد به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. زندگی و دریافت اقامت در این کشور به منظور مهاجرت به کانادا در سالیان آینده به نسبت دیگر کشورها می‌تواند میزان زیادی از سرمایه شما را ذخیره کند.

امکان پیدا کردن راحت‌تر موقعیت‌های شغلی در کانادا

افرادی که در کشور ترکیه اقامت دارند، امکان بیشتری برای کار در این کشور نسبت به شهروندان ایرانی دارند. یکی از دلایل این امکان نظام آموزشی معتبر و دوره‌های کارآموزی کشور ترکیه است. در کشور کانادا شناخته شده است که نیروی کاری که از کشور ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند، توانایی‌های بالایی دارند. همچنین کارفرماهای ترک زبان بسیاری در کشور کانادا هستند که مایل به استخدام نیرویی آشنا با زبان ترکی استانبولی می‌باشند. یکی دیگر از دلایل این که از کشور ترکیه به کانادا مهاجرت کنید، درآمد بالا در این کشور است. این امکان شرایط آسان‌تر برای شهروندان بین‌المللی ایجاد می‌کند.

 

شرایط مهاجرت به کشور کانادا از ترکیه

مهاجرت به کشور کانادا از ترکیه روش‌های مختلفی دارند که هر کدام شرایط خاص خود را دارا می‌باشند. برای مثال در صورت استفاده از ویزای کاری کشور کانادا، باید شرایطی را داشته باشید. یکی از این شرایط داشتن سن مناسب است که حدود ۲۰ تا ۲۹ سالگی بهترین امتیاز را برای مهاجرت شما به کانادا دارد. از روش‌های مختلف می‌توان به استفاده از سیستم‌های جذب نیروی کار استانی در ترکیه اشاره کرد. شما باید با توجه به شرایط خود یکی از این برنامه‌ها را انتخاب کنید.

مهاجرت از ترکیه به کانادا به وسیله سیستم اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری کانادا (Express Entry system) نه تنها یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به کانادا است بلکه سریع‌ترین روش نیز می‌باشد. استفاده از این سیستم به افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای تجربه کاری و حرفه‌ای در زمینه‌هایی مانند پزشکی، فروشندگی یا اقتصاد هستند. این افراد می‌توانند برای ورود به بازار کار کشور کانادا از سیستم اکسپرس انتری استفاده کنند. سیستم اکسپرس انتری کانادا دارای سه برنامه است که به شرح زیر می‌باشند:

  • برنامه فدرال اسکیلد ورکر (Federal Skilled Worker Program):

برنامه فدرال اسکیلد ورکر برای افرادی است که مهارت‌های حرفه‌ای مناسبی دارند

  • برنامه فدرال ترید ورکر (Federal Trade Worker Program):

برنامه فدرال ترید ورکر مناسب افرادی است که به علاوه مهارت دارای تجربه مناسبی نیز هستند

  • برنامه اکسپریسن کلس کانادا (Canadian Experience Class):

برنامه اکسپرینس کلس برای افرادی است که علاوه بر مهارت مناسب، حداقل یک سال سابقه کار در کشور کانادا دارند

شرایط استفاده از سیستم اکسپرس انتری کانادا

افرادی که قصد دارند از یکی از برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری کانادا استفاده کنند باید یک پروفایل برای استفاده از این سیستم در سایت رسمی مهاجرت به کانادا ایجاد کنند. برای ایجاد کردن پروفایل در این سایت نیاز دارید اطلاعات شخصی خود را مانند سن، میزان تجربه کاری و سطح تحصیلات وارد کنید. تمامی اطلاعات شما توسط یک سیستم امتیازدهی به نام سیستم CRS (Comprehensive Ranking System) ارزیابی می‌شوند.

برخی از معیارهای امتیازبندی سیستم CRS به شرح زیر هستند:

  • ✔ بیشترین امتیاز برای سن داوطلبان برابر با ۱۱۰ امتیاز است
  • ✔ بیشترین امتیاز برای سطح تحصیلات داوطلبان برابر با ۱۵۰ است
  • ✔ بیشترین امتیاز برای مهارت‌ زبان‌های رسمی کشور کانادا برابر با ۱۶۰ است
  • ✔ بیشتری میزان امتیاز برای داشتن تجربه کار در کانادا برابر با ۸۰ است
  • ✔ داشتن خواهر یا برادر در کشور کانادا دارای ۱۵ امتیاز است
  • ✔ داشتن مهارت در زبان فرانسوی دارای ۵۰ امتیاز است
  • ✔ داشتن مدرک در دانشگاه‌های کانادا دارای ۳۰ امتیاز است
  • ✔ داشتن نامزدی در PN دارای 600 امتیاز است

زمانی که امتیازات شما سنجیده شود در میان دیگر متقاضاین مهاجرت به کانادا از سیستم اکسپرس انتری قرار می‌گیرید. افرادی که در رتبه‌های بالایی جدول قرار گیرند، هر دو هفته یک بار طی قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و به این کشور مهاجرت می‌کنند. یکی از مزایای دریافت ویزا از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا از ترکیه، مدت شش تا هشت ماهه برای دریافت این ویزا است که یکی از کوتاه ‌مدت‌ترین زمان‌ها برای دریافت ویزای کانادا می‌باشد. سالانه بیش از ۹۰ هزار متقاضی با استفاده از این سیستم به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند.

یکی از معیارهایی که در سیستم CRS بیشترین نمره را دارد، دریافت نامزدی در برنامه‌های استانی کشور کانادا یا همان نامزدی در PN است. تقریبا تمامی استان‌های کانادا به صورت جداگانه برای دریافت مهاجر برنامه‌های متفاوتی دارند. این برنامه‌ها به نسبت نیاز یک منطقه به نیروی کار مشخصی می‌باشد. با پذیرفته شدن در یکی از برنامه‌های استانی کشور کانادا می‌توانید دریافت ویزای این کشور را در سیستم اکسپرس انتری قطعی کنید.

مهاجرت از ترکیه به کانادا به وسیله ویزای پس از تحصیل

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور کانادا از ترکیه اقدام به کار در این کشور پس از تحصیل در دانشگاه‌های کشور ترکیه است. اگر دانشجویی در حال تحصیل در کشور ترکیه هستید یا مدرک خود را در دانشگاه‌های معتبر این کشور دریافت کرده‌اید می‌توانید با استفاده از ویزای پس از تحصیل مجوز اشتغال در کانادا (Post-Graduation Work Permit) را به مدت سه سال دریافت کنید.

ویزای PGWP به اعتبار سه سال در کشور کانادا امکان دریافت اقامت دائم از طریق سیستم‌های دیگر مانند اکسپرس انتری کانادا را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که داشتن مدرک تحصیلی معتبر برای استفاده از این ویزا در کشور کانادا ضروری می‌باشد.

مهاجرت از ترکیه به کانادا به وسیله ویزای پس از تحصیل

 

مهاجرت از ترکیه به کانادا به وسیله ویزای موقت کاری

ویزای موقت کاری کشور کانادا را می‌توان به عنوان آسان‌ترین مسیر برای دریافت ویزای این کشور از ترکیه نام برد. این ویزا نیازی به انتخاب شدن در سیستم CRS ندارد. یکی از مزیت‌های برجسته استفاده از ویزای موقت کاری، وجود مشاغل متعدد موقتی در کشور کانادا است که می‌توانید در آن‌ها مشغول شوید. به علاوه برخی از مشاغل موقت نیاز به دریافت LMIA ندارند.

دریافت ویزای کاری موقت کشور کانادا از ترکیه به شما اجازه کار در این کشور به مدت شش ماه را می‌دهد. استفاده از بین برنامه می‌توان امکان استفاده از برنامه‌های دائمی و طولانی مدت را برای شما فراهم کند. از این برنامه‌های طولانی مدت می‌توان به امکان استفاده از برنامه اکسپرینس کلس کانادا با تمدید ویزای موقت کاری اشاره کرد.

 

 

 

وکیل مهاجرت به ترکیه

وکیل مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه به دلایل مختلفی و با مقاصد مختلفی انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال گرفتن اقامت تحصیلی ترکیه هستید و یا به دنبال مهاجرت دائم به ترکیه باشد، داشتن یک وکیل مهاجرت به ترکیه فرآیند مهاجرت شما را تسریع می‌بخشد. از گذشته‌های دور تاکنون همواره افرادی برای بهبود شرایط زندگی، فرصت شغلی بهتر و دلایل مشابه اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده‌اند.

سخن پایانی

امروزه مهاجرت به کانادا به دلایل بسیاری مانند رفاه اجتماعی بالا و هزینه مقرون به صرفه زندگی در میان ایرانیان محبوب شده است. مهاجرت به این کشور از طریق ترکیه یکی از روش‌های مرسوم ایرانیان می‌باشد. این روش مزایای بسیاری مانند امکان تهیه رزومه کاری مناسب و استفاده از برنامه‌های پس از تحصیل دارد. دریافت اقامت در کانادا از کشور ترکیه روش‌های متفاوتی دارد از آن‌ها می‌توان به استفاده از سیستم اکسپرس انتری کانادا اشاره کرد.

برای دریافت ویزای کشور کانادا از طریق برنامه‌های متفاوت نیازمند شرایطی هستید. این شرایط به صورت کلی شامل داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی، داشتن تجربه کاری در زمینه مورد نظر و داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی می‌شود. اگر جزو علاقه‌مندان تحصیل از ترکیه به کانادا هستید می‌توانید از خدمات مهاجرتی سایت هرمس اپلای استفاده کنید. مشاورین ما می‌توانند با ارائه بهترین مشاوره به نسبت شرایط شما تجربه‌ای بی‌دغدغه از مهاجرت به کانادا تقدیم شما کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین روش برای دریافت ویزای کانادا در کشور ترکیه چیست؟
مهاجرت به کانادا از ترکیه روش‌های مختلفی دارد که یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها استفاده از سیستم اکسپرس انتری کانادا است.
مزایای دریافت اقامت کانادا از ترکیه چیست؟
دریافت اقامت در کشور کانادا از طریق ترکیه مزایای بسیاری مانند امکان تهیه رزومه کاری بین‌المللی دارد.
آیا افراد بالا چهل سال می‌توانند از برنامه اکسپرس انتری کانادا استفاده کنند؟
بله؛ افرادی بالای ۴۰ سال نیز می‌توانند از سیستم اکسپرس انتری کانادا استفاده کنند؛ اما اگر بالای ۴۶ سال سن داشته باشید شامل امتیاز سن این سیستم نخواهید شد. در حقیقت معیارهای مهم برای این سیستم تحصیلات و مهارت در یک زمینه است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای عاشوری
2 سال قبل

سلام روزبخیر مهاجرت از ترکیه به کانادا پروسه اش چقد زمان میبره؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  آقای عاشوری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
حدودا 6 ماه

فرهاد خلیلی
2 سال قبل

من عاشق فرهنگ و همه چیز این کشورم. واقعا از ته دلم وست دارم که برم و در این کشور زندگی کنم و در اولویت اولم کار کردن و سپس ادامه تحصیل در این کشوره. من متاهلم و دو تا فرزند زیر 7 ساله دارم. چطور می تونم به این رویام برسم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فرهاد خلیلی
2 سال قبل

سلام. شما باید شرایطتون برای ویزای کار کانادا بررسی بشه . پیشنهاد میکنم فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون با دریافت اطلاعات به صورت دقیق راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای