مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا

مهاجرت به کشورهای برجسته جهان که از نظر استانداردهای زندگی، فرصت‌های شغلی و دانشگاه‌های خوب در سطح بالایی قرار داشته باشند، آرزوی بسیاری از افراد به خصوص جوانانی است که به دنبال تغییر سبک زندگی و افزایش کیفیت آن هستند. کشورهایی همچون آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا از بهترین کشورها برای مهاجرت به خصوص برای  ایرانیان می‌باشند. مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا یکی از روش‌های سریع برای ایرانیان علاقمند به زندگی در خارج از کشور به شمار می‌رود. ولی اینکه چرا مهاجرت از ترکیه و یا برخی کشورهای همسایه مثل ارمنستان و دبی برای ایرانیان بهتر است، در ادامه این مطلب به آن پاسخ داده‌خواهد شد. همچنین شرایط مهاجرت از ترکیه به آلمان، مهاجرت از ترکیه به آمریکا، مهاجرت از ترکیه به استرالیا و مهاجرت از ترکیه به کانادا نیز به تفکیک بررسی خواهد شد.

اگر قصد مهاجرت به کشورهای برجسته جهان را دارید و این امکان برای شما از ایران فراهم نیست، مطلب زیر را مطالعه بفرمایید تا با جزئیات مهاجرت از ترکیه آشنا شوید.

دلایل مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا

یکی از دلایلی که اغلب ایرانیان اقدام به مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا می‌کنند، عدم وجود سفارت کشور مقصد در ایران است. به همین منظور افراد می‌بایست برای اخذ وقت سفارت و یا انجام مصاحبه به یکی از کشورهای همسایه یعنی ارمنستان، ترکیه یا دبی مراجعه کنند. هزینه‌های ترکیه و امکاناتی که این کشور به افراد ارائه می‌دهد نسبت به ارمنستان و دبی بهتر است. بنابراین متقاضیان این کشور را به عنوان کشور ثالث برای اخذ ویزای کشورهای مختلف انتخاب می‌کنند.

ناگفته نماند یکی دیگر از دلایل مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا این می‌باشد که این کشور با کشورهای نامبرده توافق‌های مختلفی امضا کرده است. وجود کشور ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا باعث شده که مبدأ ایده‌آلی برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور باشد.

شرایط کلی مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا

مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا به‌طور کلی دارای شرایط تقریبا مشابهی است. طبق قوانین کلی مهاجرت، اگر فردی در کشوری به‌طور قانونی به‌مدت شش ماه زندگی، تحصیل و یا کار کند، می‌تواند از طریق همان کشور برای کشور دیگری درخواست مهاجرت بدهد. البته اقامت توریستی و یا اقامت زیر شش ماه برای مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا قابل قبول نیست.

به چند روش متقاضیان مهاجرت از ترکیه می‌توانند در این کشور ویزای اقامت شش ماهه یا بیشتر دریافت کنند. این روش‌ها که در ادامه بررسی می‌کنیم، عبارتند از:

اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه:

یکی از روش‌هایی که می‌توان اقامت ترکیه را دریافت کرد، از طریق تحصیل است. متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و کانادا می‌‌توانند پس از شش ماه حضور مستمر در خاک ترکیه، برای دریافت ویزای کشور دیگر درخواست دهند‌.

اجاره ملک در ترکیه:

تب اجاره ملک در ترکیه این روزها بسیار داغ است، زیرا امکان اقامت یک‌ساله را برای متقاضیان به همراه دارد. متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا می‌توانند با اجاره ملک و اقامت یک‌ساله در ترکیه، به هدف خود نزدیک شوند.

اخذ اقامت کاری ترکیه:

این روش اقامت نسبت به دو روش قبلی سخت‌تر و پیچیده‌تر است. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا را دارند، معمولا از دو روش قبلی برای اخذ اقامت موقت استفاده می‌کنند.

مزایای مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا

مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا مزایای زیادی به‌خصوص برای ایرانیان به همراه دارد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

شانس بالا دریافت ویزا

از میان کشورهای آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا، تنها آلمان و استرالیا دارای سفارت در ایران هستند. از همه مهم‌تر اینکه بخش ویزای سفارت استرالیا، بنا به دلایلی تعطیل شد. از طرفی هم سفارت آلمان در ایران، به دلایلی نظیر حفظ ترکیب جمعیتی، تنها با تعداد مشخصی از پرونده‌های مهاجرت به آلمان موافقت می‌کند. بنابراین شانس دریافت ویزا برای متقاضیان، با مهاجرت از ترکیه افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌های پایین:

هزینه‌ زندگی در ترکیه بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است‌. بنابراین متقاضیان می‌توانند با کمترین هزینه، ویزای آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا را دریافت کنند.

سرعت بالای انجام کار:

با مهاجرت از ترکیه، دیگر نیازی به ماه‌ها و حتی سال‌ها انتظار برای دریافت وقت سفارت نیست. تنها شش ماه اقامت در ترکیه، امکان درخواست برای مهاجرت به کشور دیگر را فراهم می‌کند. پس از ثبت درخواست به سفارت کشور مقصد و سه ماه انتظار، ویزای موردنظر به فرد متقاضی اعطا می‌شود.

نیاز به حداقل مدرک زبان:

مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا سخت‌گیری‌های موجود در ایران را ندارد. برای مدرک زبان نیز داشتن حداقل نمره کفایت می‌کند.

دلایل مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا

مهاجرت از ترکیه به آلمان یکی از راه‌های آسان برای رسیدن به کشور قدرتمند آلمان است. کشور آلمان یکی از قطب‌های اقتصادی اروپا به شمار می‌رود‌. به دلیل وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و نرخ بیکاری بسیار کم، سالانه تعداد زیادی از شهروندان ایرانی برای مهاجرت به آلمان تلاش می‌کنند‌. سفارت آلمان در ایران نیز وجود دارد اما گرفتن ‌نوبت ممکن است چندین سال طول بکشد. در نتیجه مهاجرت از ترکیه به آلمان نسبتاً روش سریع‌تری برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری کشور آلمان خواهد بود.

ناگفته نماند یکی دیگر از دلایل مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا این می‌باشد که این کشور با کشورهای نامبرده توافق‌های مختلفی امضا کرده است. وجود کشور ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا باعث شده که مبدأ ایده‌آلی برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور باشد.

شرایط مهاجرت از ترکیه به آلمان

شرایط مهاجرت از ترکیه به آلمان خیلی پیچیده نیست و برای افراد متقاضی می‌تواند مسیر خوبی باشد. البته هر روش و مسیری سختی‌های خود را دارد بنابراین افراد باید برای مهاجرت از ترکیه به آلمان به یک متخصص مراجعه کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

همان‌طور که گفته شد، متقاضیان مهاجرت از ترکیه، باید حداقل شش ماه به‌طور مداوم در این کشور اقامت داشته باشند. یکی از روش‌های مهاجرت از ترکیه به آلمان گذراندن دوره زبان آلمانی به مدت شش ماه در ترکیه است. درواقع دوره زبان آلمانی در ترکیه، به اقامت تحصیلی نیاز دارد که دریافت آن کار سختی نیست.

متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آلمان می‌توانند پس از ثبت نام در دوره‌های زبان آلمانی، اقامت موقت شش‌ماهه دریافت کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت از ترکیه به آلمان (1B) است. برای رسیدن به این مدرک، متقاضیان باید دو دوره (A1 وA2 ) را بگذارنند. هرکدام از دوره‌ها دوماه زمان می‌برد و به‌طور فشرده ولی با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌شود.

هرمس اپلای شما را در رسیدن به خواسته هایتان یاری می کند

مهاجرت از ترکیه به کانادا

کشور ترکیه برای ایرانیان از گذشته‌های دور تاکنون به‌عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شد. هرکسی که قصد مهاجرت به اروپا را داشت، از طریق ترکیه اقدام می‌کرد. اما امروز ترکیه نه تنها دروازه اروپا، بلکه دروازه آمریکای لاتین نیز برای ایرانیان به‌شمار می‌رود و مهاجرت از ترکیه به کانادا رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. سفارت کانادا در ایران وجود ندارد. بنابراین متقاضیان باید مهاجرت از ترکیه به کانادا را در دستور کار خود قرار دهند.

کشور ترکیه به‌دلیل همسایگی با ایران، برخی فرهنگ‌های مشابه و حتی زبان مشابه به مقصد بسیاری از ایرانیان تبدیل‌شده است. از طرفی هم که کشور کانادا یکی از بهترین، مدرن‌ترین و ایده‌آل‌ترین کشورها برای مهاجرت به  شمار می‌رود. از این‌رو مهاجرت از ترکیه به کانادا برای بیشتر ایرانیان یکی از روش‌های مناسب مهاجرت است. مهاجرت از ترکیه به کانادا هم برای متقاضیان مقیم ترکیه و هم افرادی که بیش از شش ماه به‌صورت مداوم در ترکیه زندگی کرده‌اند، مناسب خواهد بود.

از طرفی دیگر، کشور ترکیه روابط خوبی با کشورهای اروپایی و غربی دارد. بنابراین مهاجرت از ترکیه به کانادا بسیار راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌پذیرد. در حقیقت، این روند در مقایسه با ایران و مشکلاتی که همواره با غرب دارد، بسیار روان تر پیش می‌رود.

متقاضیان برای اقامت در ترکیه و مهاجرت از ترکیه به کانادا می‌توانند در دوره‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنند. آنها می‌بایست حداقل شش ماه را صرف این دوره‌ها در ترکیه نمایند

روش‌های مهاجرت از ترکیه به کانادا

مهاجرت از ترکیه به کانادا روش‌هایی بسیار زیادی دارد. در اینجا برای جلوگیری از طولانی شدن بحث، برترین روش‌های مهاجرت از ترکیه به کانادا اشاره شده است:

پایلوت بریتیش کلمبیا

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت از ترکیه به کانادا استفاده از برنامه استان بریتیش کلمبیا است. این استان فرانسوی زبان شرایط کاری و فنی زیادی را برای متقاضیان مهاجرت ارائه می‌دهد. متقاضیان می‌توانند در عرض چند ماه اقامت دائم این استان را دریافت کنند. تنها چیزی که متقاضی مهاجرت از ترکیه به کانادا نیاز دارد، یک پیشنهاد کاری از کارفرمای این استان است. حدود 19 دسته شغلی، در این استان برای متقاضیان وجود دارد.

اکسپرس اینتری

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت از ترکیه به کانادا سیستم اکسپرس اینتری می‌باشد. این روش باتوجه به شغل و حرفه‌ متقاضیان و همچنین میزان امتیازی که از فاکتورهای مختلف کسب می‌کنند، انجام می‌شود. متقاضیانی که در مشاغل آکادمیک و غیر آکادمیک تخصص دارند، می‌توانند شانس خود را برای مهاجرت از ترکیه به کانادا از طریق این سیستم امتحان کنند.

برنامه آتلانتیک پایلوت

از طریق این برنامه، متقاضیان مهاجرت از ترکیه به کانادا می‌توانند به استان‌های آتلانتیک کشور کانادا مهاجرت کنند. برای این برنامه، فرد باید در مشاغلی که موردنیاز استان‌های این قسمت از کانادا است، تخصص کافی داشته باشد.

برنامه مهاجرت استانی

فردی که قصد مهاجرت از ترکیه به کانادا از این طریق را داشته باشد، باید شرایط هر استان را به‌طور جداگانه بررسی کند. هرکدام از استان‌ها نیازهای خاص خود را دارند. بنابراین متقاضی باید بررسی کند که کدام استان کانادا، نیاز بیشتری به تخصص و حرفه وی دارد. سپس می‌تواند برای پیدا کردن کارفرما اقدام کند.

مهاجرت از ترکیه به استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای زیبا و سرسبز با سطح اقتصاد بالا و دانشگاه‌های بسیار معتبر است. مدتی قبل، بخش ویزای استرالیا در سفارت این کشور در ایران بسته شد. پس از آن متقاضیان، مهاجرت از ترکیه به استرالیا را در برنامه خود قرار داده‌اند. متقاضیان می‌توانند از روش‌هایی همچون سرمایه‌گذاری، تحصیل و کار برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. درحال حاضر پس از ویزای تحصیلی، ویزای اسکیل ورکر استرالیا، یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت از ترکیه به استرالیا است. متقاضیان با داشتن تخصص در حوزه‌های مورد نیاز استرالیا می‌توانند در برنامه اسکیل ورکر شرکت کنند و برای مهاجرت از ترکیه به استرالیا اقدام نمایند.

البته ویزاهای سرمایه‌گذاری استرالیا نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. بیشتر افرادی که ذهن اقتصادی خوبی دارند، برای مهاجرت از ترکیه به استرالیا روش سرمایه‌گذاری را امتحان می‌کنند.

مهاجرت از ترکیه به آمریکا

آمریکا یکی دیگر از کشورهای دارای اقتصاد بسیار قدرتمند است که اکثر ایرانیان آرزوی مهاجرت به آن را دارند. روابط سیاسی بین آمریکا و ایران چندان خوشایند نیست. همچنین آمریکا در کشورمان دارای سفارت نمی‌باشد. بنابراین، علاقمندان به این کشور باید مهاجرت از ترکیه به آمریکا را امتحان کنند. پس از گذراندن شش ماه در ترکیه، متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آمریکا می‌توانند برای وقت سفارت درخواست دهند.

مهم‌ترین روشی که متقاضی مهاجرت از ترکیه به آمریکا می‌تواند از طریق آن به این کشور سفر کند، سرمایه‌گذاری است. البته در این روش به چیزی بیش از شش ماه اقامت نیاز دارد و آن هم پاسپورت ترکیه‌ای است‌.  

مهاجرت از ترکیه به آمریکا

شرایط سرمایه‌گذاری در آمریکا از طریق ترکیه

آمریکا دونوع ویزای سرمایه‌گذاری را به متقاضیان ارائه می‌دهد که عبارتند از:

ویزای سرمایه‌گذاری (BE5) آمریکا:

این نوع ویزای آمریکا به افرادی که در پروژه‌های تاییدشده دولت، سرمایه‌گذاری کنند اعطا می‌شود و مزایای خیلی زیادی دارد. با داشتن این ویزا، فرد می‌تواند برای گرین کارت آمریکا اقدام کند و تابعیت بگیرد. متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آمریکا باید بدانند که درحال حاضر گرفتن این ویزا بسیار سخت شده است.

ویزای سرمایه‌گذاری (E2) آمریکا:

این ویزا یک جایگزین مناسب برای ویزای (BE5) می‌باشد که تقریبا راحت‌تر می‌توان آن را اخذ نمود. ولی متقاضی مهاجرت از ترکیه به آمریکا باید سرمایه فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این ویزا البته مزایای ویزای سرمایه‌گذاری (BE5) را ندارد و به‌دلیل غیرمهاجرتی بودن منجر به اخذ گرین کارت آمریکا نمی‌شود. لازم به ذکر است که این ویزا تنها به کشورهایی اعطا می‌شود که با آمریکا معاهده (E2) بسته باشند. ایران درمیان این کشورها قرار ندارد. به همین دلیل مهاجرت از ترکیه به آمریکا می‌تواند بهترین روش برای رسیدن به این اقتصاد قدرتمند باشد‌.

همان‌طور که قبلا گفته شد، برای اخذ ویزاهای سرمایه‌گذاری آمریکا و مهاجرت از ترکیه به آمریکا فرد باید ابتدا برای گرفتن تابعیت ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور اقدام نماید. متقاضیان مهاجرت از ترکیه به امریکا، ابتدا باید با خرید ملک اقامت ترکیه و پاسپورت آن را اخذ کنند. سپس می‌توانند برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند.

کل فرآیند مهاجرت از ترکیه به آمریکا حدود شش الی 12 ماه طول خواهد کشید. البته فرد سه ماه نیز باید منتظر صادر شدن ویزای خود باشد. 

شرایط تحصیل و کار در آمریکا از طریق ترکیه

به غیر از سرمایه‌گذاری، متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آمریکا می‌توانند درصورت داشتن حرفه و تخصص، برای یافتن کار نیز به آمریکا مهاجرت کنند. متقاضیان می‌توانند از ترکیه برای ویزای کار آمریکا درخواست دهند. تحصیل در آمریکا نیز برای متقاضیان مهاجرت از ترکیه به آمریکا امکان‌پذیر است. داشتن یک رزومه بسیار قوی می‌‌تواند به افراد برای رسیدن به هدف خود کمک کند.

جمع‌بندی

ترکیه کشوری است که می‌تواند دروازه و مبدأ مهاجرت به بسیاری از کشورها ازجمله آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا باشد. این امر به‌خصوص برای ایرانیان که قصد مهاجرت دارند، بسیار خوشایند می‌باشد. چرا که مسیر مهاجرت را برای آنها هموار و آسان کرده است‌. برای مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا فرد باید حداقل شش‌ماه در ترکیه زندگی، کار یا تحصیل کند. سپس با استفاده از روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور موردنظر اقدام نماید. به‌طور مثال، برای مهاجرت از ترکیه به آلمان فرد می‌تواند در دوره‌های زبان آلمانی در ترکیه شرکت کند. برای مهاجرت از ترکیه به کانادا متقاضی می‌‌تواند از روش‌هایی همچون اکسپرس اینتری، مهاجرت استانی و ... بهره بگیرد. برای مهاجرت از ترکیه به استرالیا متقاضی می‌‌تواند سرمایه‌گذاری کند. درنهایت نیز برای مهاجرت از ترکیه به آمریکا متقاضی باید ابتدا پاسپورت ترکیه را دریافت نماید. سپس ویزای سرمایه‌گذاری، کاری یا تحصیلی دریافت کند. همه این موارد با کمک گرفتن از متخصص در حوزه مهاجرت می‌‌توانند به واقعیت تبدیل شوند.

سوالات متداول

بدون درنظر گرفتن باقی هزینه‌های زندگی، متقاضی مهاجرت از ترکیه به آلمان برای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی، به حدود 450 تا 500 دلار نیاز خواهد داشت. این مبلغ باتوجه به نوسانات ارز و قیمت لیر می‌‌تواند تغییر کند.

نمی‌توان پاسخ قطعی برای این سوال داد، چرا که هر کشور شرایط خاص خود را برای اعطای ویزا دارد. اما سرعت صدور ویزا در ترکیه خیلی بیشتر است. در نتیجه این فرآیند می‌‌تواند تنها بین هفت الی 12 ماه به طول بینجامد.  البته به شرط اینکه همه مدارک متقاضیان مهاجرت از ترکیه کامل و درست باشد.

یکی از روش‌های مطمئن برای مهاجرت از ترکیه اخذ پاسپورت این کشور می‌باشد. آمریکا یکی از کشورهایی است که با داشتن پاسپورت ترکیه‌ای می‌‌توان به آن مهاجرت کرد. آلمان، کانادا و استرالیا نیز از جمله کشورهایی هستند که با داشتن پاسپورت ترکیه‌ای می‌‌توان به آنها مهاجرت کرد. اما اعتبار پاسپورت ترکیه، خیلی بیشتر از این چهار کشور است.

خرید ملک یکی از روش‌های اخذ تابعیت ترکیه است. متقاضیان با داشتن 370000 دلار می‌‌توانند در ترکیه ملک خریداری کنند. سپس برای مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و امریکا اقدام نمایند.

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.
برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

مشاورهای هرمس اپلای
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین ابهری
1 سال قبل

سلام ممنون از مقاله کامل و مفیدتون . خسته نباشید

کارشناس هرمس
پاسخ به  حسین ابهری
1 سال قبل

ممنون از توجه و دقت نظر شما .

آقای صبوری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید در پروسه مهاجرت از ترکیه به آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا کدوم کشور پروسه زمانی کمتری میبره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای صبوری
2 سال قبل

سلام دوست عزیز. بستگی به شرایط شما داره و ممکنه برای هر کسی متفاوت باشه . و باید بررسی بشه تا بهترین راه براتون انتخاب بشه . پیشنهاد میکنم فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون راحت تر کمکتون کنند.

خانوم پورعلی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
با ویزای ترکیه میتونیم برای مهاجرت از ترکیه به آلمان اقدام کنیم؟ یا باید ویزای آلمان به صورت جداگانه بگیریم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم پورعلی
2 سال قبل

سلام خیر . باید ویزای آلمان رو از ترکیه اقدام کنید دریافت کنید

فرهاد قلی پور
2 سال قبل

سلام . من می تونم برای مهجرت امریکا ایالت فلوریدا اقدام کنم؟ 28 سالمه و متاهل با دو فرزند. خانومم هم پرستار هستند و من نیز مهندس عمران.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فرهاد قلی پور
2 سال قبل

مهاجرت به آمریکا یک مقدار مشکل هست و شرایط ویژه ای نیاز هست . ولی میتونید برای کشورهایی مثل آلمان کانادا و استرالیا اقدام کنید به صورت جاب افر