مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

تأثیر اقامت کارآفرینی کانادا بر رشد؛ انواع ویزای کارآفرینی کانادا

همانطور که می دانید روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارند. یکی از این روش‌ها، مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی کانادا می‌باشد. در این روش متقاضیان برای تشکیل پرونده، ابتدا می‌بایست از اداره‌ی مهاجرت استانی که قصد مهاجرت و اقامت درآن را دارند، اقدام کنند. به طور کلی در همه‌ ی روش‌ های مهاجرتی از طریق کارآفرینی در کانادا، متقاضیان می‌توانند برای خود و خانواده‌ی خود، اقامت کارآفرینی کانادا را دریافت کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی در کانادا

قبل از درخواست، شما باید از یک گروه سرمایه گذاری کانادایی یا صندوق سرمایه گذاری کانادایی برای سرمایه گذاری در ایده کسب و کارتان، مطمئن شوید. همچنین برای درخواست ویزای شروع کار، با یکی از این سازمان‌ها تماس گرفته و آن‌ها را متقاعد کنید که ایده کسب و کار شما ارزش سرمایه گذاری دارد. هنگامی که تعهد می‌کنید، می‌توانید به برنامه شهروندی و مهاجرت به کشور کانادا فکر کرده و در این راه قدم بگذارید .

علاوه بر گذراندن معیارهای بهداشتی و امنیتی استاندارد، شما باید توانایی خود را برای برقراری ارتباط در زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان داده و نیز پول کافی برای زندگی و ایجاد کسب و کار در کانادا را داشته باشید. برای واجد شرایط بودن دراین برنامه به عنوان یک کارآفرین، متقاضی باید ارزش خالص حداقل بین ۲۵۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ دلار کانادا داشته باشد و باید مایل باشد و بتواند در کشور کانادا سرمایه گذاری کرده و یا کسب و کار ایجاد کند و بتواند شغل را در کانادا حفظ کند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

حداقل دو سال تجربه را در رابطه با کسب و کار به دست آمده در طی پنج سال قبل از تاریخ درخواست شما، باید داشته باشید. این تجربه باید در قالب یک کسب و کار قانونی و سودآور باشد که به تنهایی آن را اداره کرده و این به عنوان درک واقعی و تمام وقت مسئولیت‌ها و وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت و کنترل موارد مادی، مالی و منابع انسانی تعریف می‌شود.

اگر شما برای یک برنامه کارآفرینی واجد شرایط هستید، خود و خانواده خود می‌توانید جهت مهاجرت به کانادا (اقامت دائم)  اقدام کنید. این برای متقاضیانی است که مایل به اقامت در هر کجای کانادا هستند، به جز کبک. برنامه کارآفرینان نیاز به ایجاد یا خرید حداقل ۳۳.۳۳٪  هزینه در یک کسب و کار با کیفیت در کانادا را دارد که باید بتواند به طور فعال آن را مدیریت کند. همچنین کسب و کار شما باید حداقل یک شغل جدید برای یک شهروند یا ساکن کانادایی را ایجاد کند.

از جمله مزایای کشور کانادا برای کارآفرینان مهاجر

  • تعالی در تحقیقات و نوآوری
  • رشد قوی اقتصاد کشور کانادا
  • مالیات پایین و هزینه‌ های پایین کسب و کار
  • بهترین سطح کیفیت زندگی
  • اعطای اقامت سریع‌ تر به کار آفرینان
  • دادن اعتبارات فدرالی و استانی برای سرمایه گذاری به کارآفرینان

انواع مجوز سرمایه گذاری در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی لازم است مراحلی را طی کرده و مدارکی را آماده کنید. همان ‌طور که گفتیم، ابتدا باید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و یا در طرح‌ های سرمایه‌ گذاری این کشور شرکت کنید. در مرحله بعد لازم است برای مجوز کار خود درخواست دهید. توجه کنید که هیچ استارت‌ آپی بدون داشتن مجوز از دولت کانادا نمی‌تواند شروع به فعالیت کند. دولت کانادا با بررسی شرایطی مجوز کار شما را صادر می‌کند. مجوزهای سرمایه‌ گذاری در این کشور انواع مختلفی دارند که در ادامه به شما معرفی خواهند شد:

  • مجوزهای کارآفرینی که مخصوص افرادی است که قصد دارند یک استارت‌ آپ را در کشور کانادا راه‌ اندازی کنند. این تجارت باید منافع خاصی برای کشور کانادا داشته باشد و بتواند افرادی را در این کشور مشغول به کار کند.
  • مجوز راه‌ اندازی یک کار که برای کارآفرینانی صادر می‌شود که قصد ایجاد مشاغل نوآورانه یا مشاغل بسیار مقیاس‌ پذیر را در کشور کانادا دارند.
  • برنامه‌ های PNP کانادا که یکی از روش‌های اخذ مجوز برای سرمایه‌ گذاران در کانادا است.
  • سرمایه‌ گذاری تحت قراردادهای تجارت آزاد که به طور خاص، مخصوص شهروندان اهل مکزیک، شیلی، پرو، ویتنام، استرالیا، ایالات متحده، اروپا، کره جنوبی، پاناما، نیوزلند، ژاپن و سنگاپور است.
  • انتقال درون شرکتی یا ICT که مخصوص کارآفرینانی است که در کشور خود یک کسب‌ و کار یا شرکت را راه‌ اندازی کرده‌اند و قصد دارند یک شعبه از آن را به کشور کانادا منتقل کنند یا می‌خواهند کلاً مجموعه خود را به کانادا انتقال دهند.
  • مجوزهای کار LMIA مخصوص صاحبان مشاغل و تاجرانی هستند که می‌خواهند به ‌عنوان مدیران مشاغل در کشور کانادا درخواست کار دهند.

شرایط درخواست اقامت دائم از طریق کارآفرینی

پس از مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی باید برای اخذ اقامت دائم خود شرایطی را برآورده کنید. توجه کنید که برای اخذ اقامت دائم در درجه نخست باید به شکل فیزیکی در کانادا حضور داشته و مشغول کار و تجارت باشید. معنای این عبارت آن است که نمی‌توانید تنها یک شرکت راه‌اندازی کنید؛ اما هیچ داد و ستد، خرید و فروش و فعالیت تجاری در آن انجام نشود.

برای درخواست اقامت دائم از ویزای کارآفرینی کانادا در بسیاری از کشورها، معمولاً شرایط خاصی وجود دارد. برای مثال، برای کسب اقامت دائم از طریق کارآفرینی در کانادا ، ممکن است نیاز به ارائه یک طرح کسب و کار موثر، تأیید از سازمان‌های مرتبط یا دولتی، داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کسب و کار و ایجاد اشتغال برای افراد دیگر وجود داشته باشد. همچنین، ممکن است نیاز به تأییدات و مدارک مالی و حقوقی دیگری داشته باشید. این شرایط بسته به قوانین مهاجرت و سیاست‌های اقامت کارآفرینی کاناداممکن است متغیر باشند.

همچنین باید کسب‌ و کار شما تمامی مجوزهای کار و فعالیت در کانادا را اخذ کرده باشد. این به معنای آن است که شما نمی‌توانید با کسب‌ و کار بدون مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. در درجه دوم، کسب‌وکار شما باید دقیقاً در داخل خاک کانادا باشد، نه خارج از مرزهای این کشور. در درجه سوم، باید کارمندان کانادایی و شهروندان این کشور در شرکت شما مشغول به کار باشند. در درجه چهارم، کسب‌وکار شما نشان از پیشرفت و موفقت داشته باشد.

با داشتن شرایط ذکر شده و در صورتی ‌که در طول مدت ‌زمان اقامت خود در کانادا هیچ تخلفی انجام ندهید، مالیات‌ها را پرداخت کنید و در کسب‌وکار خود به درآمد بیشتر برسید، می‌توانید پس از گذراندن دوره اقامت خود برای شهروندی کانادا اقدام کنید. توجه کنید که با اخذ شهروندی این کشور قادر خواهید بود اعضای خانواده خود را هم به کشور کانادا انتقال دهید.

نکته مهم دیگری که لازم است درباره مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی بدانید، این است که شما در شرکتی که راه‌ اندازی کرده‌اید، باید به‌ عنوان مدیر فعال باشید. این به آن معنا است که باید بخشی از سرمایه شرکت را شما تقبل کرده باشید. در نهایت، این شرکت در کشور کانادا باید از طریق مدیران اداره شود.

اقامت کاری کانادا

اقامت کاری کانادا

داشتن اقامت کاری کشور کانادا، امکان کار و زندگی به صورت موقت را برای مهاجران به این کشور فراهم می‌کند؛ البته می‌توان اقامت کاری کانادا را به اقامت دائم این کشور هم تبدیل کرد.

مهاجرت به کانادا با هرمس اپلای

همان گونه که در مطالب این مقاله خدمتتان عرض شد، مهاجرت به کانادا از کارآفرینی در کانادا یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور است که مهاجران باید از طریق برنامه استانی شهری که قصد اقامت در آن را دارند، اقدام کنند. ما در این مقاله درباره سرمایه مورد نیاز، شرایط و مزایای ویزای کارآفرینی کانادا برای دریافت اقامت کانادا بحث کردیم. شما نیز می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد اقامت کارآفرینی کانادا  از طریق پر کردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب ما بخواهید تا پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه باشند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
حداقل سرمایه مورد نیاز برای برنامه کارآفرینی حدوداً چقدر است؟
می‌توان گفت حداقل سرمایه برای یک شخص کارآفرین در کانادا باید ارزش خالصی حداقل به مبلغ ۲۵۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ دلار کانادا را داشته باشد. فرد باید بخواهد در کانادا سرمایه‌ گذاری کرده و یا کسب و کار جدیدی را ایجاد کند.
با دریافت اقامت دائم از طریق برنامه کارآفرینی می توان خانواده خود را همراه برد؟
بله؛ شما پس از مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور می‌توانید برای خانواده خود نیز اقامت دائم دریافت کنید.
برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی نیازی به دانستن زبان این کشور نیز است؟
بله؛ شما برای برقراری ارتباط باید زبان رسمی این کشور را که انگلیسی و فرانسوی هستند، بدانید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد رونده قاسمی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر. من اینجا کارگاه تولیدی الیاف نانو دارم، چطور می تونم اقامت دائم بگیرم و در کانادا همین کار رو گسترش بدم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سجاد رونده قاسمی
2 سال قبل

سلام. اگر سنتون زیر 40 سال هست و مدرک تحصیلی یا مدرک فنی مرتبط دارین با شغلتون و بالای 5 سال سابقه کار دارین به همراه بیمه میتونید برای جاب افر اقدام کنی.

کادر هرمس اپلای