مهاجرت به کبک کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کبک کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کبک کانادا برنامه مهاجرت است که به  مهاجران ماهر و توانمند اجازه میدهد برای ویزای اقامت دائم در این استان معرفی کنند. این PNPها با الزامات مختلف منطبق با خواسته‌ های بازار کار محلی استان هستند، اما کبک هیچ برنامه مهاجرتی استان کبک را برای دعوت مهاجران ماهر ندارد. برای مهاجرت کاری به کبک کانادا هیچ جریانی وجود ندارد که نیازمند داوطلب برای درخواست شغل در استان باشد. تنها راه مهاجرت نیروی کار ماهر به استان کبک، برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحت چه شرایطی امکان مهاجرت به کبک از طریق برنامه کاری وجود دارد؟

برای این که بتوانید ساکن کبک شوید، باید شرایط مهاجرت به کبک را که در قوانین مهاجرتی این استان تعیین شده است، داشته باشید. لازم است در مورد شرایط مهاجرت به کبک کانادا اطلاعات کافی کسب کنید. فاکتورهایی که در برنامه مهاجرتی کبک لحاظ شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • سن شما میبایست کمتر از ۴۰ سال باشد.
  • لازم است مدرک لیسانس داشته باشید، البته رشته تحصیلی شما تفاوتی ندارد.
  • لازم است تجربه ۲ سال کار سخت را در گذشته داشته باشید.
  • لازم است در امتیاز بندی‌ هایی که برای مهاجران در نظر گرفته شده‌اند، حداقل نمره ۵۰ را کسب کنید.
  • لازم است مهارت‌ های زبانی کافی در حوزه زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید.
  • داشتن تحصیلات در استان کبک مانند دریافت مدرک دیپلم یا هر مدرک تحصیلی دیگری در این منطقه همیشه یک امتیاز به حساب می‌آید، البته این موضوع اجباری نیست.
  • لازم است وضعیت سلامت بدن شما خوب بوده و کاملاً سالم باشید.

کسب امتیازات لازم برای مهاجرت به کبک کانادا

این نکات بر اساس برخی از عوامل انتخاب شده‌اند و به صورت زیر بیان می‌شوند:

  •  آموزش (حداکثر ۲۶ امتیاز)
  •  تجربه کاری (حداکثر ۸ امتیاز)
  •  سن (حداکثر ۱۶ امتیاز)
  •  زبان (حداکثر ۲۲ امتیاز)
  •  ارتباط و سازگاری با کبک (حداکثر ۸ امتیاز)
  •  خصوصیات همسر (حداکثر ۱۷ امتیاز)
  •  پیشنهاد شغلی معتبر (حداکثر ۱۰ امتیاز)
  •  اطفال همراه (حداکثر ۸ امتیاز)
  • خودکفایی مالی (حداکثر ۱ امتیاز)

 

برای مهاجرت به کبک کانادا، باید امتیازات مورد نیاز را در چارچوب برنامه‌ی مهاجرتی (QSWP) بدست آورید. برای محاسبه این امتیازات، عوامل مختلفی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان، و موارد دیگر مورد نظر قرار می‌گیرد. به طور معمول، برای ورود به برنامه مهاجرتی کانادا، باید حداقل ۵۰ امتیاز از مجموع امتیازات بدست آورید.

هزینه ‌هایی که باید برای مهاجرت به کبک بپردازید

اگر قصد مهاجرت به کبک کانادا را دارید، هزینه‌های متعددی هستند که در طول انجام کارهای مهاجرت خود مجبور به پرداخت آن‌ها هستید. اولین هزینه‌ای که باید در نظر داشته باشید، هزینه‌ای است که برای برنامه مهاجرتی باید بپردازید. این هزینه برای فرد اصلی ۷۸۵ دلار در نظر گرفته شده است و برای همسر او ۱۶۸ دلار و برای هر فرزند وابسته به فرد ۱۶۸ دلار خواهد بود.

پس از پرداخت هزینه‌های گفته شده، لازم است مبلغی را برای هزینه ویزا بپردازید. مبلغ ویزا برای فرد درخواست‌ دهنده و همسر او ۵۵۰ دلار کانادا و برای هر فرزند ۱۵۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. در کنار این‌ موارد، باید مبلغ ۴۹۰ دلار کانادا را به عنوان هزینه شهروندی دائمی در برنامه مهاجرتی کبک پرداخت کنید. همچنین هزینه‌هایی برای آزمایش‌ های پزشکی، تست‌های زبان و مدارک خواسته شده از سوی پلیس وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

روند درخواست اقامت دائم در استان کبک

دو مرحله برای درخواست اقامت دائم در استان کبک وجود دارند:

  • مرحله 1: گام اول برای داوطلب درخواستی برای PR در کبک، کسب گواهی انتخاب کبک (CSQ) است. این گواهی نشان می‌دهد که متقاضی قادر است تمام الزامات و شرایط برنامه کار ماهر کبک (QSWP) را برآورده کند و کبک به عنوان نامزد برای اقامت دائم انتخاب شده است.
  • مرحله 2: هنگامی که داوطلب قادر به دریافت گواهینامه CSQ می‌شود، می‌تواند برای اخذ ویزای اقامت دائم برای مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهد. متقاضیان باید درخواست خود را با گواهی CSQ ارسال کنند.

فهرست مشاغل کبک

مدیران منابع انسانی بانکداری، مدیران سرمایه‌ گذاری مدیران مهندسی مدیران کامپیوتر و اطلاعات
مدیر آموزش و پرورش حرفه‌ای پس از یک دوره مدیران فروش، بازاریابی و تبلیغات مدیران تولید حسابرسان مالی و حسابدران
تحلیلگران مالی و سرمایه‌ گذاری عوامل اوراق بهادار، نمایندگی‌ها و کارگزاران سرمایه‌ گذاری دانشمندان ژئوفیزیک و اقیانوس شناسی فیزیک‌ دانان و ستاره‌ شناسان
زیست‌ شناسان و دانشمندان مرتبط مهندس عمران مهندسان مکانیک مهندسان برق و الکترونیک
مهندسین صنعتی و ساختمانی مهندس هوافضا طراحان وب و توسعه‌ دهندگان تکنسین‌های شیمی و تکنسین‌ها
تکنولوژیست‌های بیولوژیک و تکنسین‌ها مهندسان و تکنسین‌ های مهندسی مکانیک مهندسان و تکنسین‌های مهندسی عمران مهندسان و تکنسین‌های مهندسی مکانیک
تکنولوژیست‌ها و تکنسین‌های مهندسی و تولید صنعتی طراحان صنعتی بازرسان بهداشت عمومی و بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای بازرسان ساختمان
تکنسین‌های شبکه کامپیوتری پرستاران روان‌ شناسان محققان، مشاوران و برنامه‌ ریزان سیاست اجتماعی
کتابداران تعمیرکار ماشین لباسشویی تکنسین هنرهای گرافیک مکانیک تجهیزات و ماشین‌ آلات سنگین

مزایای اقامت و مهاجرت به کبک کانادا

– هزینه‌های پایین زندگی به نسبت سایر استان‌های کانادا

– کیفیت بالای استانداردهای زندگی در کبک

– قیمت پایین املاک در استان کبک

– صحبت کردن عموم مردم به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه و بهره‌ مندی از فرصت زندگی در محیطی انگلیسی و فرانسوی زبان به طور هم‌ زمان برای شما و فرزندانتان

– استفاده از وام‌ های بلند مدت مسکن و بیزینس با نرخ‌های بهره بسیار پایین (در حدود ۱ تا ۳ درصد سالیانه)

– بهره‌ مندی از مزایای زندگی در محیطی آمریکایی- اروپایی

– شرکت در کلاس‌های آموزش رایگان زبان‌های انگلیسی و فرانسوی

– دریافت کمک هزینه آموزشی برای شما و اعضای خانواده‌ تان

متوسط هزینه زندگی در کبک چقدر است؟

کبک به عنوان یکی از بهترین و به‌ صرفه‌ترین استان‌ها برای زندگی در کانادا شناخته می‎شود. هزینه زندگی یک فرد تنها در شهر کبک در طول ماه چیزی حدود ۱۰۵۸ دلار کانادا است، البته در محاسبه این مبلغ هزینه‌ای را که باید برای اجاره یک آپارتمان بپردازید، لحاظ نشده است. با این وجود، می‌توان گفت که هزینه زندگی در کبک بسیار کمتر از تعداد زیادی از شهرهای دیگر جهان است. اگر بخواهیم هزینه کرایه خانه در این استان را نیز در نظر بگیریم، شما با مهاجرت به کانادا باید ماهانه مبلغ ۱۹۴۰ دلار کانادا را برای زندگی خود بپردازید.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

یکی از این روش‌ها، مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی می‌باشد. در این روش متقاضیان برای تشکیل پرونده، ابتدا می‌بایست از اداره‌ی مهاجرت استانی که قصد مهاجرت و اقامت درآن را دارند، اقدام کنند.

خدمات موسسه هرمس اپلای

ما در این مقاله توضیحاتی در رابطه برنامه مهاجرتی استان کبک مطالبی عرض کردیم.در استان کبک هیچ برنام استانی برای جذب مهاجران ماهر وجود ندارد و میشود گفت تنها راهی که میتوان از آن طریق به مهاجرت به کبک کانادا داشت از طریق برنامه کارگران ماهر کبک است.و برای این امر شخص متقاضی باید حداقل ۵۰ امتیاز در سیستم محاسبات استانی کبک بدست آورده باشد.ما درباره روند و مزایا و کسب امتیازات لازم مهاجرت به کبک توضیحاتی دادیم. شما هم میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای در  حوزه مهاجرت کاری به کبک کانادا مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
زندگی در استان کبک چه مزایایی دارد؟
زندگی در استان کبک از مزایای زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، می‌توان به قیمت پایین املاک، وام‌های بلند مدت مسکن و بیزینس، هزینه‌های پایین زندگی و … اشاره کرد.
مردم استان کبک به چه زبانی صحبت می‌کنند؟
عموماً مردم کبک به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند.
برای مهاجرت به استان کبک از چه برنامه مهاجرتی در کانادا می‌توان استفاده کرد؟
استان کبک استانی است که هیچ برنامه مهاجرتی استانی برای مهاجران ماهر ندارد، اما می‌توان از طریق مهاجرت کارگران ماهر کبک برای مهاجرت به این منطقه استفاده کرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای